Skocz do zawartości

ENYA fanclub


MASK

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, d9Jacek napisał:

kasę należy robić....a co robić z kasą to  już jest rzeczą wtórną......generalnie należzzzzzzzzzzzzzzzy ją wydawać na przyjemności , a te bywają rózne?

Zgadza sie !

Po dobrych "zakupach" powinien byc dobry sen ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przyłączam się do gratulacji.  Jak już wspominałem w innym wątku - uwielbiam AXi, ale ile razy odpalam żarkę, słucham tego dźwięku, czy też reguluję zawory, mam łapy w paliwie, patrzę na te super wykonane, spasowane elementy - to aż się łza sentymentu w oku kręci, że te czasy gdzieś odchodzą... 

Jestem w klubie, a przyznam sie, bez bicia że moja 90 4C dopiero czeka na rozdziewiczenie, a 120 R jest na innym kontynencie i czeka na zluzowanie przepisów i wysyłkę. 

 

Panowie, jako że dbam o rzeczy podpowiedzcie proszę czym najsensowniej czyścić motorek po zakończeniu latania. W kwestii paliwa to zwyczajowo zdejmuję z gaźnika wężyk i wypalam wszystko, później paręnaście kropel after runa przez rurkę do skrzyni korbowej, zakręcę parę 2 razy śmigłem i tyle. Przed zimowaniem jeszcze w otwór od świecy.

Ale chodzi mi też o czyszczenie z zewnątrz - sprężone powietrze to jedno (z przysłonięciem wlotu gaźnika) ale jakiś sensowny nieinwazyjny i raczej nie drogi odtłuszczacz żeby nie uszkodzić też uszczelek itp.

 

Pozdrawiam serdecznie

 

P.S. Dopiero spojrzałem - ale potworek! Zakręci nawet 20x10!

http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Enya 180X.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, M.Ch. napisał:

Panowie, jako że dbam o rzeczy podpowiedzcie proszę czym najsensowniej czyścić motorek po zakończeniu latania. W kwestii paliwa to zwyczajowo zdejmuję z gaźnika wężyk i wypalam wszystko, później paręnaście kropel after runa przez rurkę do skrzyni korbowej, zakręcę parę 2 razy śmigłem i tyle. Przed zimowaniem jeszcze w otwór od świecy.

Ale chodzi mi też o czyszczenie z zewnątrz - sprężone powietrze to jedno (z przysłonięciem wlotu gaźnika) ale jakiś sensowny nieinwazyjny i raczej nie drogi odtłuszczacz żeby nie uszkodzić też uszczelek itp.

 

 Ja z zewnatrz odtluszczam sprayem do czyszczenia zaworow EGR ( tez zatykam "otworki" przy czyszczeniu ). Zamiast after runa , zaczalem uzywac oleju  do konserwacji broni ( spray ) firmy BRUNOX ( Swiss Made ) . Nie rusza gumy , wypiera wode i pieknie smaruje . Sa tez inne odpowiedniki ( polskie , wloskie ) , ale poniewaz uzywam BRUNOXa w moich rowerach i sie sprawdza , postanowilem nie eksperymentowac. 

 Czysci ( rozpuszcza )  nagary w lufach , wiec moze czysci rowniez  nasze wewnetrzne "zlogi" ?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety silnik już wysłany komu innemu. Ale coś chyba pechowy był/jest ? Właściciel odkupił kiedyś z myślą, że odpala i lata sobie. Jednak nie udało mu się odpalić więc sprzedawał. Raz już sprzedał ale kupujący nie odebrał. Teraz kolejny raz sprzedaje i nie wiadomo czy nie odeślą mu s powrotem ? Ale mam też drugą opcję - od znanego modelarza odkupić ten sam lub Webra 1,6. On jest zainteresowany moim samozapłonem Striż 1,5cm więc chyba dogadamy się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Irek M napisał:

Webra 1,6

a która Webra ???? stara , na panewce to była 1,7 ccm,  Speed to 1,6 -> te były żarowe,  była jeszcze 1,5 Diesel z taka ładną półokragła głowicą

chetnie wymienię nowego Striża 1,5 na dowolną Webrę?

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.