Skocz do zawartości

ENYA fanclub


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No to w takim razie mierzyc , lub za........ac do jakiegos slusarza-tokarza. 

Nawet JA , wielki milosnik czterosuwowych silnikow ENYA , takiego silnika jeszcze nie posiadam , wiec niewiele wiecej moge pomoc ?

Moze Marcin sie odezwie i pomoze ( a na 100% wie , co Japonce tam "nagwincili" ) . On jest w koncu prezesem tego tematu .

Tyle , ze pewnie lezy teraz gdzies na plazy w Long Branch Beach i ma chwilowo ENYE gleboko w ............

Opublikowano
13 godzin temu, Granacik napisał:

Dziękuję za słowa uznania. :) Lubię taką finezyjną inżynierię. Najfajniejszy silnik, który miałem przyjemność naprawiać, to była Honda CBR 250RR. Ta prawdziwa, nie te kpiny co teraz produkują. Cukiereczek. :)

Filmiki będą jak ukończę swoją hamownię i uzupełnię wymienione wcześniej braki.

A teraz pytanie do Rycerzy Enya: jaki jest gwint na wale 35 4T? Jest inny w stosunku do 2T i reszty małych silników które mam. Końcówka wału ma 5,85mm a gwint 5,75mm, skok 25tpi. Nic nie mogę z takim skokiem znaleźć.

A nie będzie to M6x1 po prostu?

Wyślij mi wał to Ci nakrętkę dorobię :-))

Opublikowano
1 godzinę temu, jarek996 napisał:

Nawet JA , wielki milosnik czterosuwowych silnikow ENYA , takiego silnika jeszcze nie posiadam

 

Jarek, jak to nie masz takiej?! ? Byłem święcie przekonany, że masz dziewice w pudełku! :) 

 

Żeby było wiadomo o czym rozmawiamy wklejam zdjęcie:

114554.jpg.276a2d7dce7b1bc4e467e58950db861b.jpg

od lewej: Enya 35 2T, Enya 35-4C, OS Max-S 35

 

Jaki jełop uszkodził wał próbując nakręcić nakrętkę z gwintem o którym piszesz. Przez to, że jest ciut większa nie zerwało gwintu całkowicie. Na szczęście. Mam pasującą mutrę ale chciałbym zrobić nową z dłuższym gwintem. 

 

Ciekawi mnie co to za gwint bo do tej pory nie udało mi się nic znaleźć z tym skokiem 25tpi w okolicy tej średnicy. 24, 26 i 28tpi owszem. Przypominam: średnica na gwincie 5,75mm i skok 25tpi. Jakie oznaczenie calowe ma ten gwint? 

 

26 minut temu, Paweł Praus napisał:

A nie będzie to M6x1 po prostu?

 

Sprawdzałem. Bardzo blisko ale i tak z grzebieniem się rozjeżdża. 25tpi jest w punkt.

 

28 minut temu, Paweł Praus napisał:

Wyślij mi wał to Ci nakrętkę dorobię :-))

 

Jak wszystko zawiedzie to się odezwę. ;)

Opublikowano

To jest M6, ale dlaczego jest głębiej wycięty na wale, tego nie wiem. Ten sam gwint jest na 15 (żarowych i samopałach) i 19. Niektóre są pod wymiarem, niektóre nie.

Opublikowano
46 minut temu, MASK napisał:

To jest M6,

 

Ośmielę się nie zgodzić. Owszem nakrętka M6 wchodzi ale ma duży luz. Sprawdzałem jeszcze raz grzebieniami. Wzornik 1mm minimalnie na wale się rozjeżdża podobnie jak 25tpi na śrubie M6. Dokładnie taki sam błąd w obu przypadkach. Do 10mm gwintu niby jest ok a potem im dalej tym błąd wyraźniejszy. Obstaję przy swoim, że Enya ma calowy gwint ale jakiś nietypowy.

Opublikowano

Nie ma problemu, Twoje prawo :)
Gwinty z 15, 19 i 35-4C mierzą się identycznie (większość w okolicy 5,75, a grzebień pasuje jak ulał). Wszystkie nakrętki są współzamienne. A dla 15 i 19 producent podaje gwint M6x1 :)
 

Opublikowano
Nominalna średnica śrub calowych Średnica śruby 
w mm
Ilość zwoi na długości 1 cala
Gwint calowy
MIĘDZYNARODOWY BRYTYJSKI
skok 
GRUBY
skok 
DROBNY
skok 
GRUBY
skok 
DROBNY
UNC UNF BSW BSF
No″0 1,524 80
No″1 1,854 64 72
No″2 2,184 56 64
No″3 2,515 48 56
No″4 2,845 40 48
No″5 3,175 40 44
1/8″ 3,175 40
No″6 3,505 32 40
5/32″ 3,969 32
No″8 4,166 32 36
3/16″ 4,763 24 32
No″10 4,826 24 32
No″12 5,486 24 28
7/32″ 5,556 24 28
1/4″ 6,350 20 28 20 26
5/16″ 7,938 18 24 18 22
3/8″ 9,525 16 24 16 20
7/16″ 11,113 14 20 14 18
1/2″ 12,700 13 20 12 16
9/16″ 14,288 12 18 12 16
5/8″ 15,875 11 18 11 14
3/4″ 19,050 10 16 10 12
7/8″ 22,225 9 14 9 11
1″ 25,401 8 12 8 10
1 1/8″ 28,575 7 12 7 9
1 1/4″ 31,750 7 12 7 9
1 3/8″ 34,925 6 12 6 8
1 1/2″ 38,100 6 12 6 8
1 3/4″ 44,450 5 12 5 7
2″ 50,802 4 1/2 12 4 1/2 7
Opublikowano

Marcinie, przykładając do wału, na tym zdrowym fragmencie, nowiutką śrubę M6 klasy 8.8 widać jak się nitki gwintu rozjeżdżają. Tak, że nie wiem jak Twoja Enya ale moja na pewno nie ma gwintu M6. :)  

Opublikowano

Ok, moja ma :) Dodatkowo pomierzyłem średnice wałów kilku silników Enya z tym samym gwintem: od 5,7 do 5,95 :) Twój wał może być skręcony sądząc po zdolnościach poprzedniego właściciela :(

Możesz zapytać wprost Kena Enya jaki tam jest gwint:
sales@enya-engine.com

 

Opublikowano

Jestem skonfundowany. Dostałem odpowiedz od Kena Enya, że... to gwint M6x1. Ale z drugiej strony jak to możliwe, że przedwojenny grzebień, drugi z PRL i trzeci nowy Chińczyk rozjeżdżają się z tym gwintem? Cóż, muszę jakoś z tym żyć. Marcin i Paweł mieli racje.

 

  • Haha 2
  • Dzięki 1
Opublikowano

Wczoraj doszla do mnie kolejna ENYA R120 4-C , kupiona w Niemczech za jakas dziwna kwote ( chyba nawet ponizej 100 EUR ).

Byla ( tak wynikalo ze zdjec ) w "takim sobie" stanie i po rozpakowaniu paczki okazalo sie , ze jest wlasnie w stanie "takim sobie" . Widac , ze wiele moze nie ma "na karku) , ale jest totalnie zaklejona , ktos ja chcial odnawiac , ale chyba zdrapywal stary olej jakims nozykiem ( widac mikro-rysy ). Nie martwie sie tym za bardzo , gdys prawdopodobnie cale "zewnetrze" pojdzie to szkielkowania. Po wstepnym rozkreceniu okazalo sie , ze w srodku poza totalnym olejowym syfem , jest calkiem , calkiem ! Zaczalem rozkrecac dalej i pierwsze czesci wyladowaly w kapieli . Na pierwszy rzut poszly zawory i czesci dookola-zaworowe , lozysko przednie i kilka srub. Zalalem tlok ( w najnizszym polozeniu ) i "klej olejowy "( bo nie byl to nagar ) sam odpadl odpadl po 10 min. kapieli .Ponize kilka pierwszych zdjec z "remontu" silnika.

IMG_0800.JPG

IMG_0801.JPG

IMG_0802.JPG

IMG_0803.JPG

IMG_0805.JPG

IMG_0806.JPG

Kilka fotek z dnie dzisiejszego

IMG_0829.JPG

IMG_0828.JPG

IMG_0826.JPG

IMG_0824.JPG

IMG_0823.JPG

IMG_0822.JPG

IMG_0821.JPG

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Opublikowano

Lozyska zostaly zamowione ( wszystkie 4 ) , dzisiaj jak sie uda to moze wysoduje gniazda zaworow i sprobuje rowniez posodowac to co juz mam rozebrane. Jesli sie okaze ( choc watpie ) , ze sodowanie zmniejszy troszke te ryski , to na nim poprzestane. Jesli nie to poszkielkuje najdrobnij jak sie tylko da.

Okazuje sie , ze silnik ma minimalne zuzycie , ale jest bardzo, bardzo zaniedbany . Zadnych rys w tulei cylidrowej ( ktora bede sie staral dzisiaj wyjac ) , tlok swiezutki. Oby wiecej takich "zlomow" w tej cenie ?

 

IMG_0834.JPG

IMG_0833.JPG

IMG_0835.JPG

IMG_0839.JPG

IMG_0838.JPG

  • Lubię to 1
Opublikowano

Pojechalem do znajomego Bulgara ktory ma warsztat samochodowy i podlaczylem moja "sodownice" do PRAWDZIWEJ sprezarki ( w sumie to pierwszy raz , dotychczas dzialal na malych i slabych sprezarkach ). Wzialem ze soba dwie czesci i przelecialem je po minutce. Jedynym problemem bylo to , ze nie mial ( Pan Bulgar ) separatora wody w sysytemie i zapchalo mi troszke pistolet pod koniec pracy. Efekt jak na zdjeciach ponizej. Mysle , ze nie bede sie "spuszczal " , jak to mawia mlodziez i odpuszcze szkielkowanie. Efekt zadawala mnie w 95% , zniknely nawet mikro-ryski !  Zwroccie uwage jak pieknie wybralo nagar za zaworem wydechowym ( mozna porownac z wczesniejszymi zdjeciami ) . Jak zjem  sniadanie zmontuje sobie glowice .

Po dzisiejszym sodowaniu ODPUSZCZAM jakiekolwiek inne czyszczenia silnikow. Szkoda czasu i zdrowia ! Po co moczyc w paskudnych chemiach  i meczyc sie szczoteczkami do zeboow !  Po minucie sodowania , silnik mamy jak nowy !!!    Mysle , ze nawet myjki "ponaddzwiekowe" nie dadza takiego efektu ! IMG_0842.thumb.JPG.0d09e7f92830f6ea79a3b77871a04abf.JPG

IMG_0841.JPG

IMG_0843.JPG

IMG_0844.JPG

Porownanie czesci wysodowanych i "oryginalnych" :

IMG_0845.JPG

IMG_0846.JPG

  • Dzięki 1
Opublikowano

Dzisiaj troszke sodowania , lozyska wczoraj zamowione ( firma STOZEK , bardzo polecam , super serwic , Pan doradzil co i jak i niezle ceny + najwazniejsze : WSZYSTKO MAJA ! ).

Wal byl tylko "przeleciany" wata stalowa ( bardzo drobna ) . 

Gdzies tam w narozniczkach i szczeklinkach moze calego syfu nie wybralo , ale tego naprawde NIE WIDAC "na zywca". Konczyla mi sie soda i chcialem sie skupic na glownych powierzchniach . Robilem dzisiaj u mojego kolegi Chadiego ( Libanczyk ) , ale wialo strasznie przed jego warsztatem i wiry solanki krecily sie w powietrzu. Bylo troszke nerwowo ? Musze zakupic jakis duzy uzywany kompresor i uniezaleznic sie od znajomych. Przyda sie nie tylko do sodowania ....

Jutro jak znajde chwile , to moze powalcze z uszczelkami . Wtedy pozostanie wlozenie lozysk, skrecenie , regulacja i ODPALENIE ( bedzie oczywiscie filmik ) !!! Dzieki temu , ze jade teraz PRAWDZIWYM kompresorem i stalym duzym cisnieniem , widze , ze sodowanie jest naprawde BARDZDZO skuteczne. Poprzednie proby byly takie sobie , ale to wina tylko i wylacznie zbyt niskiego cisnienia. Teraz pozostaje tylko polowanie na ENYE w zlym stanie ?

 

 Tak sie jeszcze zastanawiam , czy jest sens kupic paste do zaworow i "podetrzec" je troszke w gniazdach . Zawory moczylem w plynie + czyscilem welna stalowa ( bardzo drobna ) . Gniazda zostaly wysodowane ( jak poprzednio ). Jak juz pisalem , sodowac mozna z uszczelkami gumowymi ( nic im sie nie stanie ) , wiec chyba gniazda nie zmienily swojej formy , tylko zdjalem z nich caly syf ?

 

 

IMG_0891.JPG

IMG_0892.JPG

IMG_0893.JPG

IMG_0895.JPG

IMG_0896.JPG

IMG_0897.JPG

  • Lubię to 1
Opublikowano
Opublikowano

Lozyska wlozone , uszczelki wyciete , silnik zlozony . Pozostaje regulacja zaworow , dociagniecie wszyskich srub , konserwacja i na razie na polke. Odpale jak znajde wiecej czasu . Jak za 100 EUR , komplet lozysk za 60 zl i kilka godzin BARDZO PRZYJEMNIE spedzonego czasu to efekt mysle jest OK.

Nowe silniki tego typu kosztuja ponad 300 EUR , ten ma raczej bardzo niewielki przebieg ( widac bylo po tloku i tulei cylindrowej ) . Pochodzi jeszcze dlugo .

P.S. silnik kupilem z jakas stara gietka rura , ale dostanie jeden z wydechow ( oryginalnych ) ktorych mam w szufladzie kilka sztuk. Lacznik wydechu byl z silnikiem 

IMG_0903.JPG

IMG_0904.JPG

IMG_0905.JPG

Opublikowano

Powiem Ci szczerze Pawel , ze w rzeczywistosci wyglada LEPIEJ jak na zdjeciach !   Nie widac tych wszystkich "przeblyskow" i cieni.

Wyglada prawie jak silnik z fabryki ?

Mam nadzieje , ze jak zaczniesz "sodowac" swoje "niedomyte" silniki , to efekt bedzie podobny.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.