Skocz do zawartości

ENYA fanclub


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie ruszac sruby "wolnych obrotow", a to wlasnie taka dluga z TYLU na sprezynce ! (zdjecie)

Jedna z tych dwoch to trzyma "walek" przepustnicy w gazniku.

 

 

P.S. DO brze, ze zapytales, bo jak wygrzebywalem 90 z szafy, to rzucil mi sie w oczy jakis NIEEnyowski karton i okazalo sie, ze mam tez nowego LASERa 120 o ktorym zupelnie zapomnialem 😂

 

 

IMG_4682[1].JPG

Opublikowano
9 godzin temu, Jacekecaj napisał:

Z tymi wkrętami może trochę przesadziłem, do poprawki.

Jarku, przy gaźniku są jeszcze dwie śrubki - jedna na imbus po lewej stronie i druga mniejsza, na wkrętak ze sprężynką po prawej - od czego one są?

Znasz może prawidłowe położenie tej w osi dźwigni gazu, której mam nie ruszać?


Jarek pokazał wcześniejszy gaźnik typu G. Bardzo dobry gaźnik. Z pozoru podobny do prymitywnych gaźników stosowanych w dwusuwowych silnikach szkolnych (np. OS-Max seria FP/LA), ale mający w środku precyzyjny mechanizm dozowania paliwa. 


W Twoim silniku Jacku, gaźnik jest dwuiglicowy - tak jak w Saito i OS-ach. To znaczy, że w osi przepustnicy jest iglica do składu mieszanki tzw. "wolnych obrotów". Procedura regulacji jest taka sama jak w Saito i OS-ach. 



 

Opublikowano

Dzięki za informacje.

Gaźnik w moim silniku wygląda tak:

 

Ganik.thumb.jpg.ee6952df7c6c8c0ed2b7d87896b681d2.jpg

 

Czyli jest tak jak pisał Marcin. Ta śrubka wzięta w kółko, będzie śrubką wolnych obrotów i na razie się ją nie przejmować.

Opublikowano
12 godzin temu, Jacekecaj napisał:

Dzięki za informacje.

Gaźnik w moim silniku wygląda tak:

 

Ganik.thumb.jpg.ee6952df7c6c8c0ed2b7d87896b681d2.jpg

 

Czyli jest tak jak pisał Marcin. Ta śrubka wzięta w kółko, będzie śrubką wolnych obrotów i na razie się ją nie przejmować.


To nie tak, że się nie przejmować, Jeśli nie jesteś pewien fabrycznego ustawienia, to zamknij przepustnicę, dokręć iglicę wolnych do końca (delikatnie) i wykręć o 1,5 obrotu. Z kolei iglica główna powinna być wykręcona o ok 3 obroty. To są fabryczne ustawienia do pierwszego uruchomienia i wstępnego docierania. Z kolei w gaźniku typu G śrubka, którą pokazał Jarek powinna przysłaniać dyszę (otwór pod napisem ENYA na gaźniku) do połowy.
 

  

5 godzin temu, jarek996 napisał:

Nie przyjrzalem sie dokladnie poprzednim zdjeciom i wyszedlem z zalozenia, ze masz gaznik ktory opisalem. 😉


No cóż Jarku, pozwolisz, że skorzystam z Twojego własngo powiedzonka:
"Trzymaj sie starej zasady okularnikow: spawalnicze, do spawania, czytelnicze, do czytania." ;D

 

Opublikowano

Dzięki wielkie Marcinie. Teraz już powinno być tylko z górki 🙂.

Właśnie nie jestem pewien, czy ta śrubka w dźwigni gazu (wolnych obrotów) nie była przez kogoś ruszana;  teraz już wiem, jak mam to zrobić.

Postaram się wrzucić filmik z uruchomienia. Pozdrawiam serdecznie.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.