mario70 Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 Dzięki za wyjaśnienia. Tak podpytuję bo zastanawiam się co byłoby lepszym wyborem - taki Phasor Race z przekładnią jak planuje Rafał czy np. MEGA ACn 22/45/3E. Mega cięższa ale odpada przekładnia.
cZyNo Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 Kolega ma turnigy w Toxicu i jest bardzo zadowolony Kolega lata lepiej ode mnie
msp-elektronik Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 cZyNo,możesz podać jakie turnigy ma kolega w Toxicu?
cZyNo Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 Nie wiem. Pewnie jakiś wypasiony bo 30dolcow kosztował. Jak go spotkam to zapytam. 1
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 Ta Mega i 4 cele to tramwaj konny ! - Jurek
Shock Opublikowano 10 Maja 2016 Autor Opublikowano 10 Maja 2016 cZyNo,możesz podać jakie turnigy ma kolega w Toxicu? Na bank posiada któryś z tej serii silników SK o różnym kV http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32816__Turnigy_GliderDrive_SK3_Competition_Series_3850_3_5_960kv.html Jak najbardziej nadają się one do napędu Toxica ,są u nas 2 szt. na tych silnikach i latają całkiem przyzwoicie ,pionowe wznoszenie to żaden problem aczkolwiek mocno się grzeją przy takich próbach. Kolejny testowany silnik to http://www.nastik.pl/mvvs-56690-glider-p-3352.html i tu spore rozczarowanie ,śmiało mogę napisać że słabiej niż na powyższych Turnigy SK a cena ..... miała być Mega http://www.nastik.pl/mega-22354s-085kw-limited-p-4769.html i tu wielka niewiadoma ale skoro Jurek pisze powyżej że teoretycznie mocniejsza Mega to tramwaj konny to dobrze że ostatecznie padło na tego Phasora . Wracając do Toxica powoli przymierzam się do ustawień . Zalecane na początek i wskazane przez producenta to Wszystko w mm: Lotki : góra 17, dół 10 Klapa jako lotka : góra 7, dół 5 Wysokość : góra 7, dół 7 Kierunek: góra 8, dół 6 Butterfly: lotka 7 w górę, klapa max w dół Termika: cały spływ w dół 2-3 mm Speed: cały spływ w górę 1,5 mm
Oko 007 Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 Rafale Mega o której jest mowa to ten model http://www.nastik.pl/mega-22453e-p-1666.html a nie ten o który kiedyś pytałeś. A jakimi łopatkami kręci ten mvvs i z ilu cel ? nie lepiej było zakupić mvvs-a 5,6/960 Redliner lub Mega Acn 22/40/3s 1kw ? bylo by żwawiej
Shock Opublikowano 10 Maja 2016 Autor Opublikowano 10 Maja 2016 Tomek ,z silnikami kombinował Marcin O. . Na bank było to na 4 S i na łopatkach od 13 do 15 cali . Praktycznie najlepiej model wznosił się na SK 3... Niestety nie do końca została osiągnięta satysfakcja i Marcin podobnie jak ja zdecydował się na Phasora jednak on posiada regulator 120A Mezon (jak i Kazek do Respecta ) .
Oko 007 Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 Nie strasz mnie bo dzisiaj zamówiłem ten silnik... co prawda do modelu o innym charakterze ale wolał bym być mile zaskoczony niż niemile rozczarowany. Tak czy siak teraz już musztarda po obiedzie i trzeba będzie go założyć.
Shock Opublikowano 10 Maja 2016 Autor Opublikowano 10 Maja 2016 He,he nie straszę .Ten Mvvs powinien spokojnie starczyć do Twojego Fascynationa ,wszak szaleństw jak my nie oczekujesz ? tym bardziej że model do innego przeznaczenia. Wg mnie i nie tylko, za taką ceną powinny iść osiągi bardziej widoczne jak w SK3 za 170 zł...aczkolwiek jakości,wykonania nie można nic zarzucić temu Mvvs-owi.
Oko 007 Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 To silnik z niskim kv więc wznoszenia w pionie z prędkością 40m/s nie oczekuje szukałem czegoś trwałego, nieprądożernego, czegoś co zapewni bezstresowy start i wznoszenie jak na termiczny model przystalo sk3 miałem 3850 3,5 960kv i 3858 4,6 840 z obu bylem zadowolony. Cenowo to już w ogóle
pablos Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 Witam mam tą megę w Swordzie od Mawi Models i jakiegoś wielkiego szału nie ma, pakiet 4s śmigło 14/6. model waży jakies 3,5 kilo do lotu. Moja to ACn 22/45/3E
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 Mega 3E i 4S - to zupełnie różne silniki. Moja wypowiedź dotyczyła Megi 3E. Też jestem zdania, że do Toxica MVVS 5,6 Glider na 4 celach to nie najszczęśliwszy wybór. Natomiast reszta dywagacji o wyższości SK-3 3,5....... raczej świadczyłaby o błędach w zestawieniu napędu (akumulator, silnik, śmigło, model). Mam i SK-3 3,5, i SK-3 4,6 (latały w Virusie, obie wersje kv), miałem Toxica na Kirze 480 (koło której SK3 3,5 wygląda zupełnie blado...) i ostatnią rzeczą jaką o tym Toxicu można powiedzieć że ze wznoszeniem w pionie nie ma problemu ! Idzie fajnie, stabilnie ale pion ? Tzn: da się go rozpędzić, włączyć silnik, ale po 60-70m lotu zbliżonego do pionu to już jest Silentius na Speedzie 600...Chyba, że mam coś z okularami do latania ? Tylko wtedy - jak faktycznie leci model kiedy ja widzę pion ?? I już się wyłączam ! - Jurek
cZyNo Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 A co Ci tak Jurku pilno do tej pionowej góry?
Shock Opublikowano 11 Maja 2016 Autor Opublikowano 11 Maja 2016 I już się wyłączam ! - Jurek A to dlaczego ? Ty jako właściciel kolejnego Toxica, liczę na Twój udział w temacie ,dorzucenie kilku spostrzeżeń i ciekawych porad . A do Twojego powyższego stwierdzenia o silnikach to każdy ma swoje doświadczenia i niekoniecznie muszą się one pokrywać z innymi. 1
Shock Opublikowano 20 Maja 2016 Autor Opublikowano 20 Maja 2016 Po chwilowej ciszy w temacie skrobnę kilka słów . W dalszym oczekiwaniu na silnik który ma być ostatecznie z początku przyszłego tygodnia !! (nareszcie) porobiłem wszystko co było możliwe przy modelu ... Liczyłem na oblot w czasie BC i wolnego weekendu ale chyba się nie wyrobię. Aby uczciwie relacjonować to składanie napiszę o pewnym zaskoczeniu przy pasowaniu wstępnym kołpaka. Okazuje się bowiem iż Toxic ma nie do końca owalny kadłub a co za tym idzie, kołpak pasując średnicą na szerokość (patrząc z góry) wystaje od spodu 2-3 mm (patrząc z boku) .Oczywiście trochę tym poirytowany skontaktowałem się z P.Michałem i jak zwykle rozwiał on moje rozterki .Okazuje się iż sam kadłub/przód jest lekko "plastyczny" i wklejając pasownie okrągłą wręgę mocującą silnik można spokojnie uzyskać okrągły ,pasujący do kołpaka owal kadłuba (kombinacją szlifowania i pasowania wręgi) . Ostatecznie zdecydowałem o kołpaku turbo średnicy 36 mm. Ostatecznie zaklejone klapki od wnęk serw Kadłub z góry kadłub z boku z tym samym kołpakiem (34 mm)
Marcin851 Opublikowano 20 Maja 2016 Opublikowano 20 Maja 2016 uuuulllllllaaaaaaaaaaaaaaa strasznie ci to z tym kołpakiem wyszło! docelowo miałem mieć 38mm ale ostatecznie zastosowałem 40mm i jest idealnie
Shock Opublikowano 20 Maja 2016 Autor Opublikowano 20 Maja 2016 Spoko spoko Marcin ,na razie nic mi nie wyszło Chciałem pokazać w czym rzecz ,dopiero będę pasował wręgę jak będzie silnik ,dopasowywał kołpak ale faktycznie im dalej od przodu tym bardziej okrągło 40 mm kołpaka raczej nie dam ,jakoś wydaje mi się zbyt duży . No i chyba nie wierzysz że ja nie dopracuję tego do satysfakcjonującego mnie stanu .
Shock Opublikowano 25 Maja 2016 Autor Opublikowano 25 Maja 2016 Dziś wielki dzień .Dłłłłuuuuggggo oczekiwany silnik dotarł .Pan Palićka nareszcie wykonał dla Jetiego partię silników i jeden z nich trafił do mnie .Sam silnik w sobie wykonany znakomicie ,po wstępnej weryfikacji,przymiarkach do modelu entuzjazm aby zamocować go "na hura" opadł.Pomiary wykazały że silnik musi być wpuszczony sporo za wręgę lub ta wklejona trochę głębiej gdyż oś przekładni jest dość długa i kołpak odstawał by od kadłuba (przy kołpaku alu turbo) . Przede mną wklejenie wręgi i pomiary-kilka rozmiarów łopatek,pakiety 3/4 S i wattmeter . Kilka fotek z przymiarek silnika i fotka "znieczulenia" z okazji skompletowania całego modelu
Rekomendowane odpowiedzi