Skocz do zawartości

Po prostu Toxic !


Shock
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

cZyNo,możesz podać jakie turnigy ma kolega w Toxicu?

 

Na bank posiada któryś z tej serii silników SK  o różnym kV

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32816__Turnigy_GliderDrive_SK3_Competition_Series_3850_3_5_960kv.html

 

Jak najbardziej nadają się one do napędu Toxica ,są u nas 2 szt. na tych silnikach i latają całkiem przyzwoicie ,pionowe wznoszenie to żaden problem aczkolwiek mocno się grzeją przy takich próbach.

Kolejny testowany silnik to

http://www.nastik.pl/mvvs-56690-glider-p-3352.html

i tu spore rozczarowanie ,śmiało mogę napisać że słabiej niż na powyższych Turnigy SK a cena .....

miała być Mega

http://www.nastik.pl/mega-22354s-085kw-limited-p-4769.html

i tu wielka niewiadoma ale skoro Jurek pisze powyżej że teoretycznie mocniejsza Mega to  tramwaj konny to dobrze że ostatecznie padło na tego Phasora :) .

 

 

Wracając do Toxica powoli przymierzam się do ustawień .

Zalecane na początek i wskazane przez producenta to

 

Wszystko w mm:

 

Lotki : góra 17, dół 10

Klapa jako lotka : góra 7, dół 5

Wysokość : góra 7, dół 7

Kierunek: góra 8, dół 6

Butterfly: lotka 7 w górę, klapa max w dół

Termika: cały spływ w dół 2-3 mm

Speed: cały spływ w górę 1,5 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek ,z silnikami kombinował Marcin O. :) .

Na bank było to na 4 S i na łopatkach od 13 do 15 cali .

Praktycznie najlepiej model wznosił się na SK 3...

Niestety nie do końca została osiągnięta satysfakcja i Marcin podobnie jak ja zdecydował się na Phasora jednak on posiada regulator 120A Mezon (jak i Kazek do Respecta :D ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie strasz mnie bo dzisiaj zamówiłem ten silnik... co prawda do modelu o innym charakterze ale wolał bym być mile zaskoczony niż niemile rozczarowany. Tak czy siak teraz już musztarda po obiedzie i trzeba będzie go założyć. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He,he nie straszę  :) .Ten Mvvs powinien spokojnie starczyć do Twojego Fascynationa ,wszak szaleństw jak my nie oczekujesz ? ;)

tym bardziej że model do innego przeznaczenia.

Wg mnie i nie tylko, za taką ceną powinny iść osiągi bardziej widoczne jak w SK3 za 170 zł...aczkolwiek jakości,wykonania nie można nic zarzucić temu Mvvs-owi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To silnik z niskim kv więc wznoszenia w pionie z prędkością 40m/s nie oczekuje :D szukałem czegoś trwałego, nieprądożernego, czegoś co zapewni bezstresowy start i wznoszenie  jak na termiczny model przystalo :) sk3 miałem 3850 3,5 960kv i 3858 4,6 840 z obu bylem zadowolony. Cenowo to już w ogóle :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Mega 3E i 4S - to zupełnie różne silniki. Moja wypowiedź dotyczyła Megi 3E.

Też jestem zdania, że do Toxica MVVS 5,6 Glider na 4 celach to nie najszczęśliwszy wybór. Natomiast reszta dywagacji o wyższości SK-3 3,5....... raczej świadczyłaby o błędach w zestawieniu napędu (akumulator, silnik, śmigło, model).   

Mam i SK-3 3,5, i  SK-3 4,6 (latały w Virusie, obie wersje kv), miałem Toxica na Kirze 480 (koło której SK3 3,5 wygląda zupełnie blado...) i ostatnią rzeczą jaką o tym Toxicu można powiedzieć że ze wznoszeniem w pionie nie ma problemu !

Idzie fajnie, stabilnie ale pion ?  Tzn: da się go rozpędzić, włączyć silnik,  ale po 60-70m lotu zbliżonego do pionu to już jest Silentius na Speedzie 600...Chyba, że mam coś z okularami do latania ? Tylko wtedy - jak faktycznie leci model kiedy ja widzę pion ??

I już się wyłączam !

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I już się wyłączam !

- Jurek

A  to dlaczego ? Ty jako właściciel kolejnego Toxica, liczę na Twój udział w temacie ,dorzucenie kilku spostrzeżeń i ciekawych porad :) .

A do Twojego powyższego stwierdzenia o silnikach to każdy ma swoje doświadczenia i niekoniecznie muszą się one pokrywać z innymi.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po chwilowej ciszy w temacie skrobnę kilka słów :) .

W dalszym oczekiwaniu na silnik  który ma być ostatecznie z początku przyszłego tygodnia !! (nareszcie)  porobiłem wszystko co było możliwe przy modelu ...

Liczyłem na oblot w czasie BC i wolnego weekendu ale chyba się nie wyrobię.

 

Aby uczciwie relacjonować to składanie napiszę o pewnym zaskoczeniu przy pasowaniu wstępnym kołpaka.

Okazuje się bowiem iż Toxic ma nie do końca owalny kadłub a co za tym idzie, kołpak pasując średnicą na szerokość (patrząc z góry) wystaje od spodu 2-3 mm (patrząc z boku) :huh: .Oczywiście trochę tym poirytowany skontaktowałem się z P.Michałem i jak zwykle rozwiał on moje rozterki ;).Okazuje się iż sam kadłub/przód jest lekko "plastyczny" i wklejając pasownie okrągłą wręgę mocującą silnik można spokojnie uzyskać okrągły ,pasujący do kołpaka owal kadłuba  :) (kombinacją szlifowania i pasowania wręgi) .

Ostatecznie zdecydowałem o kołpaku turbo średnicy 36 mm.

 

Ostatecznie zaklejone klapki od wnęk serw

 

2016-05-15-1528.jpg

 

2016-05-15-1531.jpg

 

 

Kadłub z góry

 

2016-05-20-1536.jpg

 

 

kadłub z boku z tym samym kołpakiem (34 mm)

 

2016-05-20-1537.jpg

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko spoko Marcin ,na razie nic mi nie wyszło  :)

Chciałem pokazać w czym rzecz ,dopiero będę pasował wręgę jak będzie silnik ,dopasowywał kołpak

ale faktycznie im dalej od przodu tym bardziej okrągło

40 mm  kołpaka raczej nie dam ,jakoś wydaje mi się zbyt duży :P .

No i chyba nie wierzysz że ja nie dopracuję tego do satysfakcjonującego mnie stanu ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wielki dzień :) .Dłłłłuuuuggggo oczekiwany silnik dotarł .Pan Palićka nareszcie wykonał dla Jetiego partię silników i jeden z nich trafił do mnie :) .Sam silnik w sobie wykonany znakomicie ,po wstępnej weryfikacji,przymiarkach do modelu entuzjazm aby zamocować go "na hura" opadł.Pomiary wykazały że silnik musi być wpuszczony sporo za wręgę lub ta wklejona trochę głębiej gdyż oś przekładni jest dość długa i kołpak odstawał by od kadłuba (przy kołpaku alu turbo)  .

Przede mną wklejenie wręgi i pomiary-kilka rozmiarów łopatek,pakiety 3/4 S i wattmeter :) .

Kilka fotek z przymiarek silnika i fotka "znieczulenia" z okazji skompletowania całego modelu ;)

 

2016-05-25-1559.jpg

 

2016-05-25-1561.jpg

 

2016-05-25-1563.jpg

 

2016-05-25-1565.jpg

 

2016-05-25-1566.jpg

 

2016-05-25-1558.jpg

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.