Skocz do zawartości

Po prostu Toxic !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Rafał takie uwagi są jak najbardziej na miejscu! Tak samo Krzyśka, czy Piotra. Macie takie doświadczenie i grzechem by było z tego nie skorzystać, może będę kolejnym który sprawdzi czy np dodatkowe chłodzenie pomoże temu silnikowi :)

Krzysiek niestety nie mam urządzenia do pomiaru, ale planuje w końcu takie zakupić.

A co do oblotu jestem mega ciekawy... Najgorzej że od 7 lat nie latałem modelem z silnikiem :D Ale to chyba jak jazda na rowerze :) ostatnie sezony męczyłem tylko DLG :)

Opublikowano

No cóż każdy ma jakieś doświadczenia z silnikami SK3 
Nie jest moim celem podważać opinii przedmówców. 


Miałem zamontowany SK3 1120kV + 4S + śmigła 12x6 przy wadze modelu 1700g po pierwszym locie zrezygnowałem
bowiem do wniosku doszedłem że szkoda silnika i ESC a dyktowała to temperatura. 

Kolejne łopaty to 11x 6 i dalej było sporo za dużo, pomiar który robiliśmy na lotnisku wskazywał przeszło 900W

Z ciekawości wrzuciłem dane w eCalca i pokazało to samo.
Ostatecznie zmieniłem na 10x6 ... było nadal przyzwoicie jeśli chodzi start a zużycie energii na przyzwoitym poziome.
Finalnie zmieniłem na SK3 - 840kV i to był strzał w dziesiątkę.


Reasumując jeśli przy tej wadze modelu Marek zastosuje SK3 1120kV  + 4S śmigła 12x6  lub 13x6,5 i zapragnie zrobić kilka wind mocniejszych 

to prędzej czy później usmaży ten silnik, a tym samym Rafał nie wiele się pomylił. 
No chyba że będzie wstrzemięźliwy Jak Krzysztof w operowaniu drągiem gazu.
Z drugiej strony mając takiego ,,śmigacza,, chyba by mnie skręciło gdybym musiał się mozolnie wdrapywać na pułap.
Oczywiście to tylko moje subiektywne zdanie i taka też opinia.
Silniki SK3 nie są złe niestety trzeba je traktować z umiarem .


 

  • Lubię to 2
Opublikowano

Bogdan, pomiary są jakie są a druga sprawa to z jakością chińskich produktów też jest różnie. Wcale nie kwestionuję że łatwo go usmażyć ale sam się zdziwiłem jaki ma potencjał. Nie wiem czy zauważyłeś ale 1700 to waga przed naprawą, na pusto.

W każdym razie czekamy na rezultaty a jak silnik pójdzie z dymem to znaczy że potrzeba mocniejszego ?

 

Z resztą jest takie powiedzenie: z g... bata nie ukręcisz ?

Opublikowano

Hammer mial 1700 wagi i szedl pionowo w górę na 4s, respect też ładnie szedł, ale przy wadze ~ 2500 i silniki poszly z dymem (jeden latał ponad rok, drugi może 2 miesiące)

Waga ma tutaj naturalnie znaczenie.

 

Teraz mam przewiniętego i kreci nawet łopatkami 15x6, ale z tak samo mizernym skutkiem jak 13x6. Lata, wznoszenie trwa i trwa, ale nie moge sie zmobilizowac na zakup innego motoru. Zreszta elektrykiem latam od wielkiego dzwonu jak mnie zbocze mocno zmęczy.

Opublikowano

Wszyscy macie rację. Przy oblocie się nie zjara, ale kupię albo poszukam po znajomych urządzenia do pomiaru prądu. Później zdecyduję co dalej. Tak dla małego sprostowania. Waga modelu to 1705g po naprawach, uwzględniając nawet balast w ogonie. Doszła galanteria i wyposażenie. Sam jestem ciekaw ile waży. Jak tylko będę wiedział to się z tym z Wami podzielę.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Marek, brawo ty ? a u mnie szacun za naprawę i malowanie. Odwaliłeś kawał dobrej roboty a do kompletu brakuje tylko info nt. wagi rtf ?

Za te pieniądze to raczej trudno znaleźć coś lepszego do napędu ale jak to kiedyś Rafał powiedział smak na wiecej przyjdzie oj przyjdzie ? Ostatecznie jakie łopaty? Jak wsadzisz lepszy pakiet to będzie nieco lepiej ale i też więcej amperów. Te niebieskie turnigy cienkie są, jak już te to lepiej nanotech i tak z 40C.

U mnie idzie w pionie aż odpuszczę, może kiedyś ktoś nagra choć ostatnio, jak już lata, to bez silnika ?

Jeszcze raz gratuluję.

Opublikowano

Dzięki chłopaki. Fajnie, że model dostał drugie życie. Jak widać starałem się to zrobić niskobudżetowo, aby sprawdzić czy taka zabawa mi się podoba. Inwestować będę, jak mnie to bardziej zaciekawi ;)

Odnośnie wagi sam jestem bardzo ciekawy, może niedługo uda mi się skombinować wagę. Myślę, że może być nawet zbliżona do zestawu RTF Rafała, bo miał cięższy silnik i ciężarki w ogonie. U mnie zamiast tego przyszły tkaniny do napraw i farba :) 

Łopatki zastosowałem aeronaut carbon 12x6.

Odnośnie pakietu to na chwilę obecną taki zostanie. Może to i lepiej, że nie daje silnikowi pełnej mocy, ale o tym się przekonam jak kupię urządzenie pomiarowe. Mam jeszcze 2 stare pakiety 5s(nie pamiętam tylko jakiej wydajności) ok 2500mAh, w których zostały uszkodzone mechanicznie zewnętrzne cele, jeżeli będą miały min.30c to je przerobię i będę miał komplet do dłuższego polatania.

Model na pełnym gazie tak na 60 stopniach idzie ładnie w  górę.

Najbardziej mnie wkurza regulator, w którym teoretycznie włączyłem hamulec, ale jak pisałem to nie działa. Lot to potwierdził i widziałem, że łopatki się nie składają.

 

Opublikowano

Marek gratki że poleciał :).

Cieszę się z tego faktu  niezmiernie mając w pamięci co się wydarzyło na Żarze.

Jak widać nie ma modeli nie do naprawy, ja co prawda tego się nie podjąłem ale trzymałem wszystkie elementy w nadziei że może ktoś kiedyś się tego podejmie ... Jak widać udało się to stosunkowo szybko.

Polatasz trochę to stwierdzisz że motor ciągnie bo ciągnie ... ;)

Na razie lataj, odkrywaj, popuszczaj wodze fantazji i daj mu się wykazać bo uwielbia termikę i szaleństwa w wszelakiej postaci :D

Mój waży ok 2550 g wstępnie i to jest wg mnie bardzo dobra waga w sensie że jest lekki. Porównywalny Respect z takim wyposażeniem waży ok 280-350 g więcej  przy mniejszej rozpiętości o 20 cm.

 

Opublikowano

Marek, przy pierwszych lotach też z 2x silnik przestał hamować i podłączałem kartę na łące bo zaczęło mnie to wk... tak jak pisałem, zjedź troszkę trymerem, tylko już nie pamiętam czy przed programowaniem esc czy po... W każdym razie hamulec już działa ok.

  • Lubię to 1
Opublikowano
59 minut temu, Shock napisał:

Marek gratki że poleciał :).

Cieszę się z tego faktu  niezmiernie mając w pamięci co się wydarzyło na Żarze.

Jak widać nie ma modeli nie do naprawy, ja co prawda tego się nie podjąłem ale trzymałem wszystkie elementy w nadziei że może ktoś kiedyś się tego podejmie ... Jak widać udało się to stosunkowo szybko.

Polatasz trochę to stwierdzisz że motor ciągnie bo ciągnie ... ;)

Na razie lataj, odkrywaj, popuszczaj wodze fantazji i daj mu się wykazać bo uwielbia termikę i szaleństwa w wszelakiej postaci :D

Mój waży ok 2550 g wstępnie i to jest wg mnie bardzo dobra waga w sensie że jest lekki. Porównywalny Respect z takim wyposażeniem waży ok 280-350 g więcej  przy mniejszej rozpiętości o 20 cm.

 

Rafał pewnie masz rację :)

 

39 minut temu, Elvis napisał:

Marek, przy pierwszych lotach też z 2x silnik przestał hamować i podłączałem kartę na łące bo zaczęło mnie to wk... tak jak pisałem, zjedź troszkę trymerem, tylko już nie pamiętam czy przed programowaniem esc czy po... W każdym razie hamulec już działa ok.

To słuszna uwaga. Poszperam , doczytam i postaram się tak zrobić.

 

PS ciężko mi się jeszcze przyzwyczaić do sylwetki w locie - czyli skrzydła prawie bez wzniosu i te usterzenie motylkowe... Aczkolwiek kolory ma świetne, idealnie odróżnia się góra i dół.

Opublikowano

No i zważyłem całość. Waży to 2540g. Nie ma tragedii, uważam wręcz ze jest przyzwoicie :) z dwóch uszkodzonych z 5 lat temu pakietów 5s(dzwon przy oblocie), po rozebraniu okazało się, że jeden z nich na uszkodzoną aluminiową obudowę w środku pakietu. Odpuściłem go sobie i pójdzie do utylizacji. Drugi natomiast się nadał się do przeróbki i jedna cela poszła won(tez była dosyć mocno wgnieciona). Efekt na poniższym zdjęciu:

6ED53467-8E1F-476A-93C4-287F0E6EF60A.jpeg.5d30f54d0b99131697f8a22fa4944a70.jpeg
 

Jak mówiłem wcześniej jak tylko toxic przypadnie mi do gustu to dokupię jeszcze pakiety i będę model katować :)

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Toxic ma się dobrze, pięknie lata, jest uniwersalny.

W termice ciężko mi go jeszcze wyczuć, ale jest bardzo przewidywalny, zastosowane wyposażenie też daje radę.

W poniedziałek SMS od Pawła "mam świetne zbocze, jutro wieje z dobrego kierunku 6m/s stabilnie". Decyzja nie trwała zbyt długo i oprócz DLG wziąłem Toxica.

Na miejscu szok... Na naszych równinach na prawdę mało jest takich miejsc. Piękne przedpole, przewyższenie 25m, górka długa bez przeszkód. Do tego na górze dużo miejsca do lądowania.

 

119074120_701878353730858_378859832634543189_n.jpg.d99c5f42f9143a88d639f3eb801c88df.jpg

 

Na pierwszy ogień poszedł mój mały sprawdzony DLG. Dobalastowany na 350g lata bardzo przewidywalnie. Zbocza nie są moim konikiem, ale ciągle się uczę.

 

119068165_787571085341240_6880883655679596749_n.thumb.jpg.e82c4c35397dec6943058af9129e21ce.jpg

 

Przyszedł więc czas na Toxica. W obawie przed startem pierwszy lot zaczynam na silniku. Wznoszenie piękne, stabilnie się klei, więc na dalszym przedpolu gaszę silnik i próbuję lotów. Cały czas z obawą, że wytracę prędkość.

Po kilku minutach i podpowiedziach Pawła zaczyna wychodzić lepiej. Nie są to jeszcze książkowe ósemki, ale utrzymuję się i mam ładną energię. Wytracam jej coraz mniej. W końcu zaczynam czuć się pewniej i model ma ładne wznoszenia.

Podsumowując, jest to IDEALNY jak dla mnie model na zbocze. Nie sądziłem, że będzie mi się nim latać tak przyjemnie. Maluszek jest podatny na strzały, a prędkość i energia Toxica sprawia, że model jest bardziej przewidywalny.

Lądowanie na małej klapie, wyższe podejście z silnika, przyziemienie książkowe. Nawet nie myślałem, że wyjdzie tak fajnie.

118969686_652698152042550_7700893840380127778_n.jpg

 

Krótki filmik z latania:

 

https://youtu.be/21Zm83dMCY4

 

  • Lubię to 1
  • Dzięki 2
Opublikowano
31 minut temu, a74BACK napisał:

Następnym razem bliżej zbocza i zacznij robić ósemki w pionie i poziomie ?.

Piotrze wiem, cykora miałem :D Później starałem się latać już bliżej grani.

 

8 minut temu, cZyNo napisał:

I zwiększ różnicowość. Bo nie chce Ci zakręcać

Szkoda że ta Sokółka tak daleko :(

Też o tym myślałem, Fakt, że na początku to i ja starałem się latać jak najdelikatniej, żeby nie przeciągnąć. Chociaż udało mi się 3 razy zerwać strugi :) Ale model ładnie i przewidywalnie wracał .

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.