Skocz do zawartości

Po prostu Toxic !


Shock
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Żeby odpocząć od forumowej jatki i nie zwariować trzeba coś dłubać ;)

Powolutku składanie Toxiców dobiega końca -zboczówka do wyważenia, ustawienia wychyleń i oblotu

Elektryk na etapie wklejania ramek i praktycznie gotowy .

 

20200206_203535.jpg

 

20200204_200405.jpg

 

20200206_203557.jpg

 

20200206_203617.jpg

 

20200206_203729.jpg

 

Marek a u Ciebie jak tam postępy ? 

Jaki napęd, jakie serwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał, kilka postów wcześniej wypisałem co będzie w modelu.

Ogólnie silnik Turnigy szybowcowy, do tego regulator YEP tylko 100A zamiast 80, a serwa corony. Odnośnie tych ostatnich chciałem raczej lepsze turnigy albo KST, ale na ten sezon mam mocno ograniczony budżet. Dlatego wolałem kupić tańsze i latać w tym sezonie niż czekać. W przyszłości sobie ewentualnie wymienię. Model jest eksperymentem, więc nie chciałem też za dużo inwestować. Zobaczymy czy takie latanie mi się spodoba :)

 

Aktualnie skończyłem DLG, ostatnie dwa wieczory spędziłem na ustawienia radia i przyszykowano do oblotu. Mam już serwa do skrzydeł toxica, także to będzie pierwszy target do uzbrajania. Muszę też zrobić ładną foremkę do maskowania serw i zrobić sobie eleganckie maskownice. Do tego czasu powinna dotrzeć reszta i będę szykować się do oblotu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Z racji kwarantanny siedząc w domu montuje co się da do Toxica. Oczywiście pojawiają się nowe pytania :D Takie oto bebechy zamocuję do swojego modelu:

 

IMG_0191.thumb.JPG.9b27a6916fe931db209665d22a8806db.JPG

 

Pierwsza sprawa wtyczka. Zalutowałem XT60, bo takie akurat miałem. Akumulator ma teoretycznie ok 90A wydajności, a wtyczka jest na 60A stałego prądu. Wstawiacie większe wtyczki? Zdziwiło mnie, że fabrycznie takie aku wychodzą z wtyczkami 60A...

 

Zamocowałem już serwa w skrzydłach, zrobiłem gniazda sklejkowe, udało się wykorzystać większość snapów, które były zamocowane wcześniej, podobnie z popychaczami. Przejrzałem i zostawiłem co było w dobrym stanie, niepewne wymieniłem. Tak to się prezentuje:

 

IMG_0230.thumb.JPG.2d9aa3795c779cb82747fa8db9921969.JPG

 

Jestem w trakcie robienia foremki do zakrycia serw. Zrobiłem płaską z wystającą "łezką", ale sam już nie wiem czy nie lepiej zrobić płaskie i wyciąć tylko rowki na popychacz. Jak macie u siebie?

 

W kadłubie też zamocowałem serwa do ogona, ale nie mam niestety gotowych popychaczy. Materiały zostały w modelarni, a z racji zaistniałej sytuacji grzecznie siedzę w domku.

 

IMG_0232.thumb.JPG.0151a7d94dfdea1640f6f9cc01c00103.JPG

 

Mocowanie wtyczek w skrzydłach chciałem zrobić bajerancko, żeby piny wpinały się po złożeniu skrzydła. Robiliśmy wcześniej próby z wklejaniem takich wtyczek na silikon, na sztywno i jednak w moim odczuciu jest to rozwiązanie nie do końca pewne. Stwierdziłem, że zrobię na sztywno w kadłubie, a w skrzydłach wtyczka będzie ruchoma.

 

IMG_0227.thumb.JPG.778925e80c8245f64e7ed83b2c891f03.JPG

 

IMG_0228.thumb.JPG.a066687c7f9c83e894e159cce9b94de0.JPG

 

Zdjęcia modelu troszkę mniej "czyste" niż u Rafała, ale mam nadzieję, że będzie działać tak jak trzeba.

 

Jak skończą mi się możliwości roboty w domu zacznę przynajmniej ustawiać model. I tu kolejne pytanie do Was. Powiedzcie mi jak robicie klapy i lotki? Miksujecie je razem? Czy klapa robi tylko za klapę a lotka za lotkę? A może klapy chodzą z lotkami razem a do lądowania jest tylko wewnętrzna klapa? Ja już zdurniałem powiem szczerze....

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj zamiast XT goldy 6mm

klapki zrób z łezką

montaż wtyczek właściwy - ja tak mam we wszystkich modelach. Jeśli skrzydło lekko się wysunie z tego czy innego powodu, model dalej lata, a wtyczki pozostają podłączone

Dźwignie przy serwach rób najkrótsze jak możliwe (do założonych wychyleń). Na wysokości 6mm to będzie dużo :) Zerknij na temat Jurka Markintona o Toxicu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek jaki to Turnigy SK3 ten motor ? Bo ja dwa spaliłem w Respekcie (te 1100coś tam kV). 2,5kg i 13x6 było dla nich za ciężko. Spaliły się po kilkudziesięciu lotach. 

 

XT60 możesz zostawić, z tymi motorami nie ma dużych prądów. U mnie nie przekraczały 55A.

 

Snap przy serwie daj metalowy i wypiłuj po łuku od strony dźwigni (w skrzydłach).

 

PS Uważaj na wyjścia przewodów w slimwingach, są bardzo delikatnie łatwo je wyrwać z płytki drukowanej (da się naprawić). 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie:

- śmiga na XT60 bez najmniejszych oznak zmęczenia, ale trzeba mieć świadomość ograniczeń no i ponoć różnej jakości się te wtyczki trafiały

- wszystkie klapki mam bez łezki i nic z nich nie wystaje, kwesta montażu

- wtyczki j.w. i również w każdym modelu jaki mam

- napęd motylka w elektro bowdeny, f3f popychacze, ruch wysokości jest rzeczywiście nieduży

- co do mixów to klapa chodzi z lotką a lotka z klapą ? ale nie zawsze, na spokojnie ustaw osobno do oblotu a później sukcesywnie dodawaj i eksperymentuj? 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie widzę sensu wyłączać miksu klapy i lotki w tego typu modelach. Rozjeżdża się dokładnie całe ustawienie skrzydła. Aczkolwiek prawdą jest, że ustawienie właściwych róznicowości na klapie i lotce nie jest łatwe. I dlatego wiele osób woli odłączać klapę od lotki, bo uważa ze model lepiej lata. Może i lata, ale problemem nie jest domiksowanie klapy tylko jej niewłaściwa regulacja.  Bije po łapach, ale to nie za bardzo pomaga. Jedyna poprawna opcja, to zrobienie oddzielnej fazy lotu dla latania bez klap. Jedyny inny miks który używam w w elektryku to miks gazu do wysokości (gdy źle zamontuje silnik). Miks kierunku z lotkami wole robić z ręki.

No i postawa to ustawienie właściwiej różnicowości na usterzeniu V

25 minut temu, Elvis napisał:

- wszystkie klapki mam bez łezki i nic z nich nie wystaje, kwesta montażu

kwestia montażu całego układu. Czasami nie jest możliwe takie skrócenie dźwigni przy serwach, bo nie pozwalają na to wykonane długości przy klapie/lotce.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, dzięki za podpowiedzi.

 

Rafał w zestawie przez Ciebie wysłanym ich nie było. Gdyby udało Ci się to znaleźć byłbym niezmiernie wdzięczny, ułatwiłoby mi to robotę, jak znajdziesz to daj znać na priv.

Piotrze to dokładnie ten motorek. Mam jeszcze zagwozdkę co do śmigła i myślałem, czy nie wstawić sobie łopatek 12/6 zamiast 13/6. Łopatki planuje kupić graupnera z kołpakiem turbo.

Odnośnie snapów co mi da snap metalowy? Poprzednik latał z tym i nic się nie działo, więc uważam, że może zostać. Metalowy wcale nie zajmie mniej miejsca, a na tym przynajmniej nie ma luzów. Dźwigienki oczywiście skróciłem do ostatniego oczka i zrobiłem na półokrągło. Serwo przy kadłubie prawie się chowa bez łezki, gorzej z tym przy końcówce.

Przy slimwingach właśnie słabo mi to wyglądało i z tego powodu dałem dłuższe przewody, o 7cm, żeby siedziało to dosyć luźno. Dupa wołowa tylko zapomniałem wstawić pierścionków ferytowych, Wy je używacie?

Dodam, że model ma być głównie do poholowania i termiki. Także piłowanie silnika mi nie w głowie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację Jerzy, aczkolwiek faza lądowania i obecny w niej butterfly jest tu wyjątkiem a przynajmniej u mnie.

Marek, snap metalowy własnie ci coś da jak go podpiłujesz jak Piotr podpowiada ? ale jak masz mieć przez to luzy to nie ma tematu.

"Pierścionków"? nie używam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Marek:D napisał:

 

Mocowanie wtyczek w skrzydłach chciałem zrobić bajerancko, żeby piny wpinały się po złożeniu skrzydła. Robiliśmy wcześniej próby z wklejaniem takich wtyczek na silikon, na sztywno i jednak w moim odczuciu jest to rozwiązanie nie do końca pewne. Stwierdziłem, że zrobię na sztywno w kadłubie, a w skrzydłach wtyczka będzie ruchoma.

Witam. Czy ktoś z kolegów może udostępnić schemat podłączenia wtyczki. Pozdrawiam  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to zrobione następująco.

Wtyczka ma 8 pinów, po 4 w dwóch rzędach. Rzędy zlutowuję razem co daje mi łącznie 4 piny. Zewnętrzny to - od obu serw, kolejny +od obu serw a dwa kolejne to odpowiednio sygnały. Zlutowanie dwóch pinów razem wg mnie to jakieś tam zabezpieczenie niż lutowanie wszystko pod jedno. Wtedy nawet jak rozwalisz wtyczkę i podłączysz odwrotnie to nic się nie stanie(przynajmniej nie powinno). Wrzucę fotkę wieczorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Marek:D napisał:

Odnośnie snapów co mi da snap metalowy? Poprzednik latał z tym i nic się nie działo, więc uważam, że może zostać. Metalowy wcale nie zajmie mniej miejsca, a na tym przynajmniej nie ma luzów. Dźwigienki oczywiście skróciłem do ostatniego oczka i zrobiłem na półokrągło. Serwo przy kadłubie prawie się chowa bez łezki, gorzej z tym przy końcówce.

Testowałem snapy metalowe, swego czasu bajeranckie ALU (ale to totalna porażka) i z obrzydzeniem te z tworzywa. I wyszło że te z tworzywa są lepsze od pozostałych, bo o dziwo cały układ jest sztywniejszy i ma mniej luzów, a do tego są kolejnym bezpiecznikiem serwa. W locie nie strzelą, a jedynie mogą przy kiepskim lądowaniu.

Odkrycie tego, powiem szerze, bardzo mnie zasmuciło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Marek:D napisał:

Może przelecę wyjścia z serw z zewnątrz na wszelki wypadek klejem na gorąco.

 

 

Po prostu uważaj, choć na pewno nie zaszkodzi. Tam w środku jest płytka która potem podlutowana jest przewodami do drugiej płytki (tak jakoś mi się kojarzy) i rwie się na samym początku na pierwszej płytce.

 

Jak przewód skręcony pierścienie niepotrzebne.

 

Motorowi zrób dobre, albo bdb chłodzenie, to może na 13x6 pociągnie dłużej. Mój przewinięty ma mniejszą moc, ale chodzi teraz ok.

Tam jest uzwojenie zrobione z chyba 3 drutów skręconych równolegle. Przepali się jeden, a potem strzeli całość .-)

Godzinę temu, Kamyczek_RC napisał:

 nie robić lustrzanych połączeń )

 

Tak właśnie puściłem z dymem 4 serwa .-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, cZyNo napisał:

Testowałem snapy metalowe, swego czasu bajeranckie ALU (ale to totalna porażka) i z obrzydzeniem te z tworzywa. I wyszło że te z tworzywa są lepsze od pozostałych, bo o dziwo cały układ jest sztywniejszy i ma mniej luzów, a do tego są kolejnym bezpiecznikiem serwa. W locie nie strzelą, a jedynie mogą przy kiepskim lądowaniu.

Odkrycie tego, powiem szerze, bardzo mnie zasmuciło ?

Tu akurat popieram Jurka, bo metalowy przeważnie miał luz na orczyku serwa - orczyk był cieńszy niż prześwit pomiędzy ściankami snapa. Ja szczerze mówiąc takich snapów plastikowych jeszcze nie stosowałem bo zawsze wkładam kulowe plastikowe. Nigdy mnie nie zawiodły i miałem najmniejsze luzy. Metalowe szczególnie mi się zaczynały wycierać w benzyniakach i od tego czasu ich nie stosuję.

 

57 minut temu, a74BACK napisał:

 

 

Po prostu uważaj, choć na pewno nie zaszkodzi. Tam w środku jest płytka która potem podlutowana jest przewodami do drugiej płytki (tak jakoś mi się kojarzy) i rwie się na samym początku na pierwszej płytce.

 

Jak przewód skręcony pierścienie niepotrzebne.

 

Motorowi zrób dobre, albo bdb chłodzenie, to może na 13x6 pociągnie dłużej. Mój przewinięty ma mniejszą moc, ale chodzi teraz ok.

Tam jest uzwojenie zrobione z chyba 3 drutów skręconych równolegle. Przepali się jeden, a potem strzeli całość .-)

 

Tak właśnie puściłem z dymem 4 serwa .-)

 

Piotrze sugerujesz, żeby rozłożyć serwa i zasadzić w środku te płytki klejem? Szczerze to nie rozbierałem tych serw więc ciężko mi stwierdzić jak to się ma.

 

Co do motorka to cały czas nie wiem co zrobić z tym śmigłem. Najchętniej kupiłbym węglowe łopatki w HK ale są ciągle niedostępne. Graupnery nie mają 13/6(są tylko 13/7). Z tego co udało mi się znaleźć z ogólniedostępnych w PL to Aeronauty carbon(tutaj są różne opinie), w Nastiku pojawiły się jakieś nowe łopatki FOXy. Może ktoś coś więcej o nich powie? Albo jakiś namiar na coś dobrego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.03.2020 o 12:29, Marek:D napisał:

Ja mam to zrobione następująco.

Wtyczka ma 8 pinów, po 4 w dwóch rzędach. Rzędy zlutowuję razem co daje mi łącznie 4 piny. Zewnętrzny to - od obu serw, kolejny +od obu serw a dwa kolejne to odpowiednio sygnały. Zlutowanie dwóch pinów razem wg mnie to jakieś tam zabezpieczenie niż lutowanie wszystko pod jedno. Wtedy nawet jak rozwalisz wtyczkę i podłączysz odwrotnie to nic się nie stanie(przynajmniej nie powinno). Wrzucę fotkę wieczorem.

Witam. Mógłbym kolegę prosić o fotkę...czym więcej fotek tym lepiej?. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz złącze MPX:

image.jpg?x=250&y=250

 

to mam w kadłubie równo (wpuszczone) z żebrem,

 

Od lewej sygnał klapa, minus (mostek dwa piny), plus (mostek dwa piny) i sygnał lotka.

 

 

Całość cyknięta po brzegach wtyczki cjano, a w środku gorącym glutem, piny, przewody, brzegi wtyczki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.