Skocz do zawartości

Po prostu Toxic !


Shock
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

W końcu i mój Toxic poleciał. Sezonowałem go dość długo u rodziców, potem przeleżał we Włoszech na mieszkaniu oczekując na napęd. Oblot odbył się w sobotę na lokalnym zboczu. Warunki bardzo dobre, wiatr 1-3m/s, około 15 stopni.

Regulacji wymaga V-ka( gdy pracuje jako kierunek za dużo unosi się nos, co mnie denerwuje). Poza tym wszystko jak najbardziej ok. Wznoszenie jak dla mnie wystarczające na tym silniku(Turnigy GliderDrive SK3 Competition Series - 3858 - 4.6 840kv). Muszę się w niego wlatać. Zamówiłem już kolejne 2 pakiety, bo jeden to zbyt mało, nawet na rekreacyjne latanie Toxiciem. 

Pozdrawiam

 

DSC_0087.JPG

DSC_0045.JPG

DSC_0015.JPG

Edytowane przez mmodel
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

...podepnę się do tego tematu.

 

Aktualnie borykam się z usterzeniem motylkowym w Respect'e i mimo różnicowości nie udaje mi się zniwelować tendencji do zadzierania nosa przy używaniu SK. Producent wskazał by zastosować patent wychyleń V-ki w SK tylko w górę i to mało...to oczywiście pomogło, niemniej efekt jest wówczas małej skuteczności SK.

 

Zastanawiam się czy można podeprzeć się mixem tj. jak wychylam ster kierunku w L lub w P to analogicznie dołączało by się wychylenie w górę lub w dół jednej z lotek na P lub L skrzydle.

Czy to jest praktykowane i pomoże w większej skuteczności SK i przy niezadzieraniu nosa ?

 

Dzięki za ewentualną poradę.

Roland

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, flyszman napisał:

Zastanawiam się czy można podeprzeć się mixem tj. jak wychylam ster kierunku w L lub w P to analogicznie dołączało by się wychylenie w górę lub w dół jednej z lotek na P lub L skrzydle.

Czy to jest praktykowane i pomoże w większej skuteczności SK i przy niezadzieraniu nosa ?

 

Odwrotny miks tj. miks steru kierunku do lotek jest powszechnie znany i stosowany. Z takim jak proponujesz się nie spotkałem i uważam osobiście za zły pomysł.

Sporo osób lata używając tylko lotek bez steru kierunku lub lekko wspierając się sterem kierunku. Może po prostu masz złe nawyki i próbujesz robić zakręty głównie kierunkiem zamiast używać lotek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, flyszman napisał:

Zastanawiam się czy można podeprzeć się mixem tj. jak wychylam ster kierunku w L lub w P to analogicznie dołączało by się wychylenie w górę lub w dół jednej z lotek na P lub L skrzydle.

 

                      Zaproponowany przez Ciebie MIX jest bezsensowny. Włóż go miedzy bajki lub do śmietnika.

Powinien być odwrotny MIX, a więc: lotki w lewo , to kierunek w lewo i odwrotnie. Jest to uzasadnione aerodynamicznie.

 

"Respect" od Leszka nie jest to termiczny F5J,  lecz typowy F3F (nawet nie F3B) zaprojektowany do robienia ostrych zakrętów,  bez wytracania prędkości.

Płaskie zakręty zostaw sobie dla swojego "Relaxa" od Witka Stefańskiego

Dla wielu dobrych zawodników, startujących w F3F ster kierunku jest zupełnie zbędny. W zupełności wystarczy im koordynacja ruchowa głębokości i lotek.

Czasy żółtej Webry minęły prawie 50 lat temu i dlatego powszechnie stosuje się w szybowcach, różnicowość wychylenia lotek.

 

Poćwicz trochę i będziesz wykonywał zakręty bez  wyślizgu i ześlizgu. Wystarczy Tobie odpowiednia koordynacja ruchowa lotek i głębokości.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20220804_151546.thumb.jpg.10864db900eff512435508d41b478f60.jpg20220804_151604.thumb.jpg.bfbab667b647411494320110ac39fb09.jpgTo prawda...nie mogę żądać od Respecta F3F reakcji i sposobu sterowania analogicznego do Relaxa F3B ... na marginesie to Respectem da się krążyć w termice a Relaxa można pogonić na zboczu lub nurkowaniu aż strach  ;)

Dziękuję za rady

ROLAND 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.