Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Według mnie nie masz dziwnego silnika lecz ubogą mieszankę której należy unikać jak ognia w okresie docierania. Czy z tłumika podczas pracy wydobywa się dużo białego dymu oraz niedopalone paliwo? 

Silnik ma być tak przelany (odkręcona iglica) aby na maksymalnie otwartej przepustnicy pluł ze wszystkich stron paliwem i chodził na wolnych obrotach. Przy zamykaniu przepustnicy powinien zgasnąć a nie zwiększyć obroty. Takie są cechy pracy silnika mocno przelanego. Jeśli pracował "prawie na sucho" może niestety odbić się to negatywnie na jego żywotności.

  • Lubię to 1
Opublikowano

No właśnie na otwartej ma niskie obroty.

Iglica jest odkręcona na 6 i 1/4 obrotu więc chyba jest przelewany.

Razem ze spalinami do tłumika wlatuje dużo paliwa, czuć to jak się przystawi rękę w smugę spalin oraz pod tłumikiem dużo go wycieka.

Jest trochę dymu ale nie jakoś strasznie dużo żeby zadymić okolicę  :D

Opublikowano

W takim razie z silniczkiem wszystko w porządku  :)

Postępuj dalej według instrukcji to znaczy skręcaj iglicę, na koniec motorek wyregulujesz aby zachowywał się poprawnie w całym zakresie obrotów  :rolleyes:

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jak przepalisz na takim przelaniu ok 500ml to możesz przejść do ustawiania docelowego. Odpal silnik gaz na max i powoli wkrecaj iglice. Będziesz słyszał jak silnik zaczyna się wkręcać na coraz większe obroty. Dojdziesz do granicy gdy silnik będzie wył na max obrotach. Łatwo to poznać bo gdy jeszcze trochę wkręcisz iglice to silnik zacznie przerywać i zwalniać. Wtedy iglice cofnij o 1/4-1/5 obrotu i gotowe!:)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dzisiaj 4 zbiorniki przepalił  ;)

Zaczyna gładziej chodzić i przy maksymalnym otwarciu coraz mniej się "dusi".

Póki co działa, więc myślę że będzie dalej działał  :)

Opublikowano

A jakie duże te zbiorniki? Jak po 50ml to za mało, jak po 200ml to wystarczy, zbiornik zbiornikowi nierówny;) ustaw już go docelowo, w sposób jak ci wyżej pisałem

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Mam nadzieję że jutro skończę go docierać, regulować powinienem na tym paliwie starym 15% czy na docelowym 10% (tzn. nie mam go jeszcze i pytanie czy muszę na nie czekać?), chyba że nie ma to znaczenia?

 

EDIT: napisaliśmy w tym samym czasie, zbiornik mam 100ml

Edytowane przez TheKuba1414
Opublikowano

Jak chcesz to możesz go puścić na starym. Docelowo silnik się ustawia przed każdym dniem lotów i/lub także w trakcie wprowadzając korekty. A jak to zrobić przed lotem pokazałem na filmie kilka postów wcześniej

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jak chcesz to możesz go puścić na starym. Docelowo silnik się ustawia przed każdym dniem lotów i/lub także w trakcie wprowadzając korekty. A jak to zrobić przed lotem pokazałem na filmie kilka postów wcześniej

Nevermind, właśnie zamówiłem to nowe paliwo.

 

Plan póki co mam taki:

 

Jutro (czwartek): Docieram silnik do końca na starym paliwie

 

Pojutrze (piątek:  Mam nadzieję że przyjdzie nowe paliwo, jeśli tak to wyreguluje i "skończę" z silnikiem. 

 

Sobota: Wracam do drewienka, wiercenie i inne takie rzeczy, pewnie zajmę się instalacją silnika i podwozia.

 

Niedziela: Zacznę prawe skrzydło.

 

:D

Opublikowano

Udało mi się dzisiaj skończyć docieranie, niestety nie obyło się bez strat...

 

Całkiem ładnie chodzi w środkowych i niskich zakresach przepustnicy, na maksymalnej chodzi już bez grzałki i nie gaśnie więc jest dobrze, jeśli jutro dotrze nowe paliwo to regulacja a jeśli nie to drewienko  :)

Opublikowano

Może tak, może nie, dla mnie to tajemnica bo cały czas pluł paliwem, przy drugim uruchomieniu, po lekkim skręceniu iglicy, wszystko było już w porządku, może to była wina tego że wczoraj zatankowałem zbiornik i zostawiłem go na noc...

Opublikowano

Nie powinno się zostawiać paliwa w zbiorniku. Pary nitro są szkodliwe dla motorka. To tak na przyszłość;)

Jak ustawiasz silnik docelowo to zacznij od wstępnego ustawienia iglicy. Na 2 obroty od zakreconej. Wtedy odpalasz silnik i dajesz mi trochę poprykac. Potem gaz na max i wkrecasz iglice . Silnik dojdzie do max obrotów i nagle zacznie slabnac. Wtedy tylko cofnij iglice o pół obrotu i gotowe. Silnik wstępnie ustawiony. Docelowe ustawienie to na lotnisku w sposób jak na filmie który ci już podałem;)

Opublikowano

Doprowadziłem dzisiaj statecznik poziomy ze sterem oraz lewe skrzydło wraz z klapą i lotką do stanu "Prawie gotowy do oklejania".

Wyposażone skrzydło z powierzchniami sterowymi (tylko bez pokrycia tak naprawdę) waży 96g, zostawiam to do Waszej oceny, jak dla mnie jest trochę źle no ale cóż...

 

Statecznik w takim samym stanie waży 43g

 

 

Jutro zaczynam prawe skrzydło.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Lubię mieć wszystko dokładnie zaplanowane więc głęboko zastanawiam się nad kolorem mojego Wicherka.

Póki co wraz z mamą ustaliłem że Oratex w kolorze antik całkiem dobrze wygląda.

Aktualnie ustalenia są takie: 

Skrzydła w kolorze antik (ewentualnie biały...), lotki i klapy rownież Oratex "czerwony fokker" lub "niebieski korsarz"

j.w. w przypadku stateczników i sterów.

 

Kadłub po bokach antikowo(biało)-czerwony/niebieski

od góry antikowy(biały)

od dołu czerwony/niebieski

 

I tu chciałem się poradzić Was, jak wygląda sytuacja w przypadku Oratexu, z tego co wyczytałem jest on imitacją płótna, nadaje się on do tego modelu?

Co sądzicie o kolorach?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Cholera, faktycznie, rozumiem że ta różnica pomiędzy Oracoverem jest przeważająca?

Nie chciałbym aby była to latająca cegła, gdybym pokrywał Oracoverem to odpadnie te 100-150 gramów...

 

Jeśli Oracover, to standard nie przezroczysty, przynajmniej na skrzydłach (szczerze mówiąc nie wyglądają one zbyt zachęcająco).

Mam pomysł, może białe skrzydła a powierzchnie sterowe zielone fluorescencyjne?

:D  :D

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.