TheKuba1414 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 No to ja mam jakiś dziwny silnik. Bo jak otwieram to obroty maleją a jak zamykam to rosną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarz115 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 Według mnie nie masz dziwnego silnika lecz ubogą mieszankę której należy unikać jak ognia w okresie docierania. Czy z tłumika podczas pracy wydobywa się dużo białego dymu oraz niedopalone paliwo? Silnik ma być tak przelany (odkręcona iglica) aby na maksymalnie otwartej przepustnicy pluł ze wszystkich stron paliwem i chodził na wolnych obrotach. Przy zamykaniu przepustnicy powinien zgasnąć a nie zwiększyć obroty. Takie są cechy pracy silnika mocno przelanego. Jeśli pracował "prawie na sucho" może niestety odbić się to negatywnie na jego żywotności. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheKuba1414 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 No właśnie na otwartej ma niskie obroty. Iglica jest odkręcona na 6 i 1/4 obrotu więc chyba jest przelewany. Razem ze spalinami do tłumika wlatuje dużo paliwa, czuć to jak się przystawi rękę w smugę spalin oraz pod tłumikiem dużo go wycieka. Jest trochę dymu ale nie jakoś strasznie dużo żeby zadymić okolicę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarz115 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 W takim razie z silniczkiem wszystko w porządku Postępuj dalej według instrukcji to znaczy skręcaj iglicę, na koniec motorek wyregulujesz aby zachowywał się poprawnie w całym zakresie obrotów 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 Jak przepalisz na takim przelaniu ok 500ml to możesz przejść do ustawiania docelowego. Odpal silnik gaz na max i powoli wkrecaj iglice. Będziesz słyszał jak silnik zaczyna się wkręcać na coraz większe obroty. Dojdziesz do granicy gdy silnik będzie wył na max obrotach. Łatwo to poznać bo gdy jeszcze trochę wkręcisz iglice to silnik zacznie przerywać i zwalniać. Wtedy iglice cofnij o 1/4-1/5 obrotu i gotowe! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheKuba1414 Opublikowano 1 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 Dzisiaj 4 zbiorniki przepalił Zaczyna gładziej chodzić i przy maksymalnym otwarciu coraz mniej się "dusi". Póki co działa, więc myślę że będzie dalej działał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 A jakie duże te zbiorniki? Jak po 50ml to za mało, jak po 200ml to wystarczy, zbiornik zbiornikowi nierówny;) ustaw już go docelowo, w sposób jak ci wyżej pisałem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheKuba1414 Opublikowano 1 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 (edytowane) Mam nadzieję że jutro skończę go docierać, regulować powinienem na tym paliwie starym 15% czy na docelowym 10% (tzn. nie mam go jeszcze i pytanie czy muszę na nie czekać?), chyba że nie ma to znaczenia? EDIT: napisaliśmy w tym samym czasie, zbiornik mam 100ml Edytowane 1 Lutego 2017 przez TheKuba1414 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 Jak chcesz to możesz go puścić na starym. Docelowo silnik się ustawia przed każdym dniem lotów i/lub także w trakcie wprowadzając korekty. A jak to zrobić przed lotem pokazałem na filmie kilka postów wcześniej 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheKuba1414 Opublikowano 1 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 Jak chcesz to możesz go puścić na starym. Docelowo silnik się ustawia przed każdym dniem lotów i/lub także w trakcie wprowadzając korekty. A jak to zrobić przed lotem pokazałem na filmie kilka postów wcześniej Nevermind, właśnie zamówiłem to nowe paliwo. Plan póki co mam taki: Jutro (czwartek): Docieram silnik do końca na starym paliwie Pojutrze (piątek: Mam nadzieję że przyjdzie nowe paliwo, jeśli tak to wyreguluje i "skończę" z silnikiem. Sobota: Wracam do drewienka, wiercenie i inne takie rzeczy, pewnie zajmę się instalacją silnika i podwozia. Niedziela: Zacznę prawe skrzydło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheKuba1414 Opublikowano 2 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 Udało mi się dzisiaj skończyć docieranie, niestety nie obyło się bez strat... Całkiem ładnie chodzi w środkowych i niskich zakresach przepustnicy, na maksymalnej chodzi już bez grzałki i nie gaśnie więc jest dobrze, jeśli jutro dotrze nowe paliwo to regulacja a jeśli nie to drewienko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 2 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 To ty go cały cas paliles na grzalce? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheKuba1414 Opublikowano 2 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 Nieeeeeeee! Tylko dzisiaj na początku przy full przepustnicy gasł po zdjęciu grzałki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 2 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 To znaczy że miał za mało paliwa;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheKuba1414 Opublikowano 2 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 Może tak, może nie, dla mnie to tajemnica bo cały czas pluł paliwem, przy drugim uruchomieniu, po lekkim skręceniu iglicy, wszystko było już w porządku, może to była wina tego że wczoraj zatankowałem zbiornik i zostawiłem go na noc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Nie powinno się zostawiać paliwa w zbiorniku. Pary nitro są szkodliwe dla motorka. To tak na przyszłość Jak ustawiasz silnik docelowo to zacznij od wstępnego ustawienia iglicy. Na 2 obroty od zakreconej. Wtedy odpalasz silnik i dajesz mi trochę poprykac. Potem gaz na max i wkrecasz iglice . Silnik dojdzie do max obrotów i nagle zacznie slabnac. Wtedy tylko cofnij iglice o pół obrotu i gotowe. Silnik wstępnie ustawiony. Docelowe ustawienie to na lotnisku w sposób jak na filmie który ci już podałem;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheKuba1414 Opublikowano 4 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 Doprowadziłem dzisiaj statecznik poziomy ze sterem oraz lewe skrzydło wraz z klapą i lotką do stanu "Prawie gotowy do oklejania". Wyposażone skrzydło z powierzchniami sterowymi (tylko bez pokrycia tak naprawdę) waży 96g, zostawiam to do Waszej oceny, jak dla mnie jest trochę źle no ale cóż... Statecznik w takim samym stanie waży 43g Jutro zaczynam prawe skrzydło. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheKuba1414 Opublikowano 6 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 Lubię mieć wszystko dokładnie zaplanowane więc głęboko zastanawiam się nad kolorem mojego Wicherka. Póki co wraz z mamą ustaliłem że Oratex w kolorze antik całkiem dobrze wygląda. Aktualnie ustalenia są takie: Skrzydła w kolorze antik (ewentualnie biały...), lotki i klapy rownież Oratex "czerwony fokker" lub "niebieski korsarz" j.w. w przypadku stateczników i sterów. Kadłub po bokach antikowo(biało)-czerwony/niebieski od góry antikowy(biały) od dołu czerwony/niebieski I tu chciałem się poradzić Was, jak wygląda sytuacja w przypadku Oratexu, z tego co wyczytałem jest on imitacją płótna, nadaje się on do tego modelu? Co sądzicie o kolorach? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 Jest ciężki do tak małego modelu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheKuba1414 Opublikowano 6 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 Cholera, faktycznie, rozumiem że ta różnica pomiędzy Oracoverem jest przeważająca? Nie chciałbym aby była to latająca cegła, gdybym pokrywał Oracoverem to odpadnie te 100-150 gramów... Jeśli Oracover, to standard nie przezroczysty, przynajmniej na skrzydłach (szczerze mówiąc nie wyglądają one zbyt zachęcająco). Mam pomysł, może białe skrzydła a powierzchnie sterowe zielone fluorescencyjne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi