Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co ja bym zrobił.

1. spróbowałbym z tym acetonem albo poszukał w czym ten klej się rozpuszcza.

2. Zmienił kołpak na taki który pozwoli użyć oryginalnych nakrętek.

 

Zwróć uwagę ze to mocowanie co zastosowałeś nie trzyma de facto śmigła - Podkładka sprężysta w tym miejscu to nieporozumienie. Na śmigło nie ma CO przenosić momentu - stąd m.in uszkodzenie śmigła o kołpak, ono jest na tym wale LUŹNE !!

 

Najlepiej nie kombinuj tylko prześlij ten silnik tak jak jest do Irka ew. do mnie (u mnie chudo z czasem ale da się ogarnąć ).

 

No patrze na 3cim zdjęciu (nie wpadło mi w oko za pierwszym razem) masz oryginalny zestaw do tego kołpaka to w czemu użyłeś takiej niedziałającej prawidłowo kombinacji ??

Opublikowano

tez dziekuje za pomoc ..pomyślimy,dlatego tak zrobiłem bo chce i musze  mieć kołpak bo odpalam rozrusznikiem....klej nie wiem co to za jeden bo nic więcej na nim nie pisze wiec trudno i poczytać co go rozpuści...

Opublikowano

A co ma rozrusznik co kołpaka ? Przekładasz gumkę na druga stronę i kołpak Ci nie potrzebny.

 

Dorzuciłeś do pieca tym klejem .... - http://www.loctite.pl/wyszukaj-produkt-6523.htm?nodeid=8802623029249

 

https://www.hurtownia-techniczna.pl/loctite-262-10ml-klej-do-srub-p-10244.html

 

Moim zdaniem nie odkręcisz tej nakrętki bez zmiękczenia tego kleju. Szczęście żeś tego czarnym nie zakleił bo by ino piłka do metalu pomogła.

Opublikowano

O władasz ja odwrotną stroną. Ona jest dostosowana włąśnie do odpalania bez kołpaka z centralną śrubą

Opublikowano

Nie masz się co martwić ... kiedyś zrobiłem identyczny błąd z loctit'em :) Owinąłem śmigło folią aluminiową a końcówkę wału grzałem na 3 zapalniczki na zmianę. W końcu ładnie puściło. Cierpliwości bo nagrzać trzeba konkretnie, ale musi ładnie puścić w pewnym momencie.

Opublikowano

Marcin, tu na filmie masz jak odpalam FS 61 i każdy inny silnik bez kołpaka.

Czasem trzeba parę razy pokręcić bo silnik długo nieużywany, a czasem wystarczy jedno przyłożenie rozrusznika.

 

 

 

Jakie śmigło masz założone?

Opublikowano

Irek na poprzedniej stronie jest zdjęcie, wygląda na master airscrew. IMHO i tak to jest szrot bo jest uszkodzone od kołpaka ja bym nie ryzykował używania.

Opublikowano

Też zauważyłem te wgłębienie, Zauważyłem też że to śmigło Air... serii K ale chodzi mi bardziej o rozmiar. W ASP FS 80 nie mogłem wyregulować niskich obrotów gdy założyłem śmigło skrócone z 15'' do 14. Niby nic ale jak założyłem Master Air...14'' to dopiero zaczął chodzić w całym zakresie. 

Opublikowano

Osobiście na ASP 120 miałem Air regulował sie poprawnie ale przesiadłem sie na fialę bodajże 17x8 czyli realnie 16.5x 8 dopiero dostał szwungu. Moim zdaniem Fiala to teraz jedne z lepszych śmigieł budżetowych.

A co do podgrzewania to faktycznie nie zapalniczką tylko palnikiem gazowym jak dojdzie do 500 stopni to puści - Można się pokusić ew. o zrobienie stopera do tłoka wkręcanego w miejsce świecy ale przy tych siłach to bym nie ryzykował wg Loctide na tej nakrętce będzie ponad 20Nm żeby zerwać klej wiec dziura w tłoku wysoce prawdopodobna.

 

A co do skracanych śmigieł to mało dziwne bo końcówka jest tragiczna i daje wiadro oporu, albo i 2.

Opublikowano

K-Seriem Master Airscrew 12/6 a co do podgrzania palnikiem do sporej temperatury to nie uszkodze silnika na przodzie? ciepło pójdzie do środka silnika po osi ) ,pewnie jest tam jakiś simering a silnik nie grzeje się az do takiej temperatury,tak mysle...robiłeś w tej gumie większy otwór czy można dostać z większym otworem ? bo moje nakrętki tam nie wejdą aby odpalać z odwrotnie założona guma w rozruszniku...myślałem jednak aby przeciąć smigło przy wale tak aby dało się ściągnąć i włożyc do rozpuszczalnika przód osi na noc...co myślicie...?

Opublikowano

Chwyć w imadle silnik za piastę śmigła przez drewniane klocki. Dodatkowo dobierz kołek drewniany i włóż go w otwór w wale korbowym (zdjęcia) - w pewnym momencie korbowód oprze się o klocek i zapewni dodatkową blokadę. Potem palnik i delikatnie podgrzewaj próbując odkręcać. 

 

DSC_5064.JPG

 

DSC_5063.JPG

 

Absolutnie nie wkładaj tam żadnych metalowych prętów, tylko drewno. Zdjęcie powyżej jest tylko ilustracją gdzie zablokować.

Opublikowano

Marcin - nie ma takiej możliwości by fabryczna nakrętka wraz z kontrą nie pasowały do otworu. W ten sposób uruchamiałem nawet silniki benzynowe 26cm.

Jacek - w moim przypadku na pewno różnicę robiły te szerokie końce śmigła ale zwróćmy uwagę, że śmigła Master... mają o wiele szersze końcówki niż np. APC.

Nakrętki dokręcam i odkręcam trzymając za śmigło więc może tak najpierw próbuj. Uważaj by nie rozhartować wału ;)

Opublikowano

Ten otwór w gumie jest tylko po to by wystająca nakrętka mocująca "kielich" rozrusznika na wale nie opierała się o niego tylko swobodnie weszła . Spokojnie możesz go powiększyć.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.