jpd Opublikowano 10 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 Co ja bym zrobił. 1. spróbowałbym z tym acetonem albo poszukał w czym ten klej się rozpuszcza. 2. Zmienił kołpak na taki który pozwoli użyć oryginalnych nakrętek. Zwróć uwagę ze to mocowanie co zastosowałeś nie trzyma de facto śmigła - Podkładka sprężysta w tym miejscu to nieporozumienie. Na śmigło nie ma CO przenosić momentu - stąd m.in uszkodzenie śmigła o kołpak, ono jest na tym wale LUŹNE !! Najlepiej nie kombinuj tylko prześlij ten silnik tak jak jest do Irka ew. do mnie (u mnie chudo z czasem ale da się ogarnąć ). No patrze na 3cim zdjęciu (nie wpadło mi w oko za pierwszym razem) masz oryginalny zestaw do tego kołpaka to w czemu użyłeś takiej niedziałającej prawidłowo kombinacji ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinlota1977 Opublikowano 10 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 tez dziekuje za pomoc ..pomyślimy,dlatego tak zrobiłem bo chce i musze mieć kołpak bo odpalam rozrusznikiem....klej nie wiem co to za jeden bo nic więcej na nim nie pisze wiec trudno i poczytać co go rozpuści... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 10 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 A co ma rozrusznik co kołpaka ? Przekładasz gumkę na druga stronę i kołpak Ci nie potrzebny. Dorzuciłeś do pieca tym klejem .... - http://www.loctite.pl/wyszukaj-produkt-6523.htm?nodeid=8802623029249 https://www.hurtownia-techniczna.pl/loctite-262-10ml-klej-do-srub-p-10244.html Moim zdaniem nie odkręcisz tej nakrętki bez zmiękczenia tego kleju. Szczęście żeś tego czarnym nie zakleił bo by ino piłka do metalu pomogła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinlota1977 Opublikowano 10 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 nie rozumiem tej gumy,no ściąga się i co?...jak zastosuje te orginalne nakrętki to jak go będę odpalał......hmm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 10 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 O władasz ja odwrotną stroną. Ona jest dostosowana włąśnie do odpalania bez kołpaka z centralną śrubą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinlota1977 Opublikowano 10 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 spokojnie ale nie za bardzo moim zdaniem to będzie grało...otwór jest za mały ,no chyba ze inna guma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 10 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 Podgrzej ta nakretke zapalniczkom ,suszarka ,opalarka czymkolwiek klej pusci pod temperatura. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinlota1977 Opublikowano 10 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 podgrzałem modelarskim żelazkiem na 220 stopni i nic....obraca się wał jak trzymam szczypcami za kołpkiem przez kabel... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skippi66 Opublikowano 10 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 Teraz to już tylko palnik pozostaje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bynek Opublikowano 10 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 Teraz to już tylko palnik pozostaje... Albo flex i przecinak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 10 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 Nie masz się co martwić ... kiedyś zrobiłem identyczny błąd z loctit'em Owinąłem śmigło folią aluminiową a końcówkę wału grzałem na 3 zapalniczki na zmianę. W końcu ładnie puściło. Cierpliwości bo nagrzać trzeba konkretnie, ale musi ładnie puścić w pewnym momencie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 10 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 Marcin, tu na filmie masz jak odpalam FS 61 i każdy inny silnik bez kołpaka. Czasem trzeba parę razy pokręcić bo silnik długo nieużywany, a czasem wystarczy jedno przyłożenie rozrusznika. Jakie śmigło masz założone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 10 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 Irek na poprzedniej stronie jest zdjęcie, wygląda na master airscrew. IMHO i tak to jest szrot bo jest uszkodzone od kołpaka ja bym nie ryzykował używania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 10 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 Też zauważyłem te wgłębienie, Zauważyłem też że to śmigło Air... serii K ale chodzi mi bardziej o rozmiar. W ASP FS 80 nie mogłem wyregulować niskich obrotów gdy założyłem śmigło skrócone z 15'' do 14. Niby nic ale jak założyłem Master Air...14'' to dopiero zaczął chodzić w całym zakresie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 10 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 Osobiście na ASP 120 miałem Air regulował sie poprawnie ale przesiadłem sie na fialę bodajże 17x8 czyli realnie 16.5x 8 dopiero dostał szwungu. Moim zdaniem Fiala to teraz jedne z lepszych śmigieł budżetowych. A co do podgrzewania to faktycznie nie zapalniczką tylko palnikiem gazowym jak dojdzie do 500 stopni to puści - Można się pokusić ew. o zrobienie stopera do tłoka wkręcanego w miejsce świecy ale przy tych siłach to bym nie ryzykował wg Loctide na tej nakrętce będzie ponad 20Nm żeby zerwać klej wiec dziura w tłoku wysoce prawdopodobna. A co do skracanych śmigieł to mało dziwne bo końcówka jest tragiczna i daje wiadro oporu, albo i 2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinlota1977 Opublikowano 10 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 K-Seriem Master Airscrew 12/6 a co do podgrzania palnikiem do sporej temperatury to nie uszkodze silnika na przodzie? ciepło pójdzie do środka silnika po osi ) ,pewnie jest tam jakiś simering a silnik nie grzeje się az do takiej temperatury,tak mysle...robiłeś w tej gumie większy otwór czy można dostać z większym otworem ? bo moje nakrętki tam nie wejdą aby odpalać z odwrotnie założona guma w rozruszniku...myślałem jednak aby przeciąć smigło przy wale tak aby dało się ściągnąć i włożyc do rozpuszczalnika przód osi na noc...co myślicie...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 10 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 Chwyć w imadle silnik za piastę śmigła przez drewniane klocki. Dodatkowo dobierz kołek drewniany i włóż go w otwór w wale korbowym (zdjęcia) - w pewnym momencie korbowód oprze się o klocek i zapewni dodatkową blokadę. Potem palnik i delikatnie podgrzewaj próbując odkręcać. Absolutnie nie wkładaj tam żadnych metalowych prętów, tylko drewno. Zdjęcie powyżej jest tylko ilustracją gdzie zablokować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 10 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 Marcin - nie ma takiej możliwości by fabryczna nakrętka wraz z kontrą nie pasowały do otworu. W ten sposób uruchamiałem nawet silniki benzynowe 26cm. Jacek - w moim przypadku na pewno różnicę robiły te szerokie końce śmigła ale zwróćmy uwagę, że śmigła Master... mają o wiele szersze końcówki niż np. APC. Nakrętki dokręcam i odkręcam trzymając za śmigło więc może tak najpierw próbuj. Uważaj by nie rozhartować wału Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinlota1977 Opublikowano 10 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 chodzi mi o otwór w gumie, mam mniejszy niż nakrętki kontrujący.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 10 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 Ten otwór w gumie jest tylko po to by wystająca nakrętka mocująca "kielich" rozrusznika na wale nie opierała się o niego tylko swobodnie weszła . Spokojnie możesz go powiększyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi