Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Krzysiu jak zwykle ttzasnal piękna fotorelację z zawodów! Czekamy na video! :D Dokładam się do pytania - jak wyniki? :)

Tomek 6. W drugim locie finałowym wszyscy latali nisko no i... pospadali daleko zaliczając turystykę w krajobraz. Trzech, tj. ci którzy wrócili załapali się na pudło. Reszta zerka. 

Opublikowano

Zaczęło się trochę dziać w rezerwacji terminów na Eurotour 2020. Np. najpewniej nie będzie zawodów w Lanskroun ale za to Samba Cup w Policka wejdzie w organizację contestu. 

 

Z każdego kraju może być DWÓCH organizatorów. Szczecin zgłoszony na 5-6 września 2020. Czy ktoś jeszcze spróbuje? Lipiec sierpień są wolne terminy. Mogę pomóc w zgłoszeniu - potrzebny jest tylko (i aż) organizator.

 

EDIT: W organizacji, nagłośnieniu i z zegarem też pomożemy. Może nie za friko ale mamy przystępne ceny  B)  B)  B)

Opublikowano

A dla czego tylko dwóch organizatorów. To jest dziwne. Przecież Hiszpanie nie polecą do Finlandii na zawody i w tym czasie w tym samym terminie można zrobić w europie nawet 4 zawody Contestu. 

Moim zdaniem trochę szkoda zwłaszcza że wypadają te kraje które mają opanowane zawody i świetną przeszkoloną kadrę.

Niech Lanscroun zrobi zawody kosztem naszego kraju bo na tą chwilę szans nie widzę. 

Opublikowano

Może i można zrobić i 500 zawodów tylko kto to ogarnie. Pytanie "dlaczego" nie ma sensu. Organizator CONTESTU tak sobie ustalił i kropka. Od ubiegłego roku max. dwa zawody na kraj - i to jest bardzo sensowne bo likwiduje czesko-słowacki monopol, likwiduje 4 czy 5 zawodów we Włoszech do których z północy daleko trochę. Terminów na zawody jest niewiele - od kwietnia do września to około 20-22 weekendy a odliczając okres 2-3 tygodni w czasie ME/MŚ to pewnie poniżej 20 weekendów.  Zawodów w tym roku było 26. W przyszłym ma być podobnie. Od kwietnia praktycznie w każdy weekend są zawody. 

 

Szanse w kraju są - to że Wrocław nie zrobi nie znaczy, że np. Aeroklub Podhalański czy Lubelski albo ktoś inny nie spróbuje. 

 

EDIT: Są tacy co łączą wakacje w Hiszpanii z weekendowym udziałem w conteście. 

 

EDIT2: Z Lanskroun to są inne problemy. Alois ma swoje lata i najpewniej oddaje zawody do Vostrelów.

Opublikowano

Tu akurat jestem troche odmiennego zdania niż Twoje i organizatora Contestu, ale tak to czasami bywa. Mi po prostu jest bliżej do Czechów i Słowaków niż do Rumunów czy Bułgarów czy nawet Austriaków. A to, że Włosi robili 4 Contesty to i fajnie niech se robią. Lepiej sobie polatać w gronie tych 40  pilotów niż jak ostatnio czy w Lanscroun 111 czy Trnavie 198.  :)

 

Mnie się bardzo podoba w Niemczech. Mają tam chyba z 6 czy 8 zawodów na które przyjeżdża właśnie 30-40 pilotów i latają cały dzień. Czym więcej byłoby zawodów typu Contest w Europie to może nie byłoby takiego ścisku i frekwencja oscylowałaby właśnie na poziomie 30-40 pilotów. No ale to moje zdanie.

 

A pomysłu organizatora i tego że tak właśnie sobie wymyślił nie rozumiem i chyba nie zrozumiem. Tu ewidentnie musi iść o coś innego niż tylko latanie. ;)

 

Co do zawodów w kraju to jasne, że potencjał mają niektóre aerokluby tylko zauważ, że to nie są zawody typu PP czy nawet MP tu trzeba już odrobinę więcej (coby wstydu nie było, oczywiście :) ).

Opublikowano

I tu Konrad uważam, że organizacja tegorocznych PP w Zielonej Górze i Bielsku spełnia standardy ET. Pomoc techniczna z północy i jest mega wypas.

Tylko czy podjęliby ten wysiłek, żeby połączyć PP z ET?

Deklaracja wsparcia takiej inicjatywy jest.

Opublikowano

Nadmierna ilość zawodów niestety obniża poziom i powoduje, że w czołówce mogą znaleźć się przypadkowe osoby. Czołówka nie rywalizuje ze sobą bezpośrednio a całość się mocno rozmywa.

 

Załóżmy, że zawodów jest 52 rocznie (Contestowych) - to tylko dwukrotnie więcej niż obecnie. Oznacza to, że w każdy weekend jest 2 lub 3 Eurotoury . Najlepsi nie pojadą na wszystkie. Część tych zawodów to będą "podwórkowe" imprezy, które powygrywają ludzie z drugiego czy trzeciego szeregu. Wystarczy zorganizować zawody daleko od centrum Europy i najlepiej w czasie kiedy odbywają się te znane zawody typu Holic, Kravi czy Dubnicy - gdzieś w północnej Finlandii albo za kołem podbiegunowym, żeby mieć pewność, że z czołówki przyjedzie może jedna osoba. 

 

Ograniczenie liczby zawodów zaliczanych do Contestu jest jak najbardziej słuszne. World Cup'u też nie ma "na pęczki" - z tych samych powodów. 

 

Te różne Bavaria Cup czy podobne w Niemczech są dla tych spoza czołówki, żeby mogli popróbować sił w zawodach słabiej obsadzonych. Na takich zawodach z pierwszej 20-30 europejskiej jest rzadko więcej niż jedna - dwie osoby.

Opublikowano

No dobra troche jestem przekonany :), i jest w tym sporo racji co piszesz. Nie mniej uważam, że tylko 2 raz w danym kraju przy chęciach i potencjale to chyba trochę za mało.

 

A co do organizacji w tym roku PP w Zielonej i BB to wypadły świetnie i własnie z delikatną pomocą w sprzęcie i tam takich drobiazgach to każda z tych lokalizacji ma wielki potencjał na organizację ET/WT. 

A znając tych z północy, choć to dziwni ludzie :P, to z pewnością pomogliby w wypożyczeniu sprzętu i ewentualnie obsłudze.

 

PS

Ja będę coś wiedział ale dopiero za jakiś czas czy coś w ogóle będę robił w przyszłym roku.

Opublikowano

Organizatorom Contestu chodzi o popularyzację (tak wiem, że za tym stoi kasa dla sklepów, które sponsorują Contest - bo rynek rośnie). W tym roku dojdą zawody w Turcji (Mustafa) - już potwierdzone i najpewniej w Grecji. Jak się nie zbierzemy z drugimi zawodami u nas to nam to ucieknie. W tym roku brało udział 611 pilotów z 36 krajów. Jak tak dalej pójdzie to będą jedne zawody na kraj a i to nie wszędzie.

Opublikowano

Niestety jest spora różnica w zawodach PP i ET - to najlepiej widać w finansach takich imprez. Są tez inne pierdoły jak wpis do kalendarza - tu nie ma zmiłuj się że w marcu lub maju dopiszemy lub zmienimy termin imprezy. To jest zupełnie inne podejście niż w naszym rodzimy Aeroklubie Polskim.

Nikogo nie zniechęcam, uczciwie piszę o różnych istotnych niuansach które na pierwszy rzut okna są nieistotne.

Taki ET zaczyna spinać się finansowo od minimum 50 zawodników po 50E, przy założeniu że masz 80% sprzętu potrzebnego do organizacji takiej imprezy i co najmniej 20 osób do pomocy za miskę zupy. Wszystko poniżej wymaga sponsora - życie!!!

Opublikowano

Lokalizacja imprezy na znaczenie. I frekwencja za tym idzie. Sukces północy może przekuć na korzyść przyszłości i dodatkowej lokalizacji bliżej granicy z naszymi południowymi sąsiadami, gdzie to już mają opanowane przez wiele lat. Fakt, z tam dużo więcej ludzi lata. Na południu, potencjalnie, udział ludzi z cz sk aus hun ma większe szanse. Oczywiście w teorii.

Dzisiaj to my aspirujemy, ale jest potencjał na przyszłość. Test systemu już pokazali koledzy na północy i postrzeganie tej strony granicy na pewno jest dobre.

Tak, potrzebna jest ekipa i to nie latająca, bo ogarnięcie lotów własnych na starcie i animacja całości jest niemożliwa.

Opublikowano

Dla zainteresowanych Wilga Cup:

 

Dear friends

We like move Wilga F5J cup 2020 to June 13 and 14. Because last year in the first and second weekends of May was two other F5J competition. And we have critical weather in the beginning of May in Ukraine. 

Wilga Cup 2019  will be in the same airfield in Lviv, Ukraine

 

And We like make one more Eurotour F5J event in Ukraine in July,5 in Kiev what do you think about this date?

 

Vladimir Gavrylko.

Opublikowano

Dla zainteresowanych Wilga Cup:

 

Dear friends

We like move Wilga F5J cup 2020 to June 13 and 14. Because last year in the first and second weekends of May was two other F5J competition. And we have critical weather in the beginning of May in Ukraine. 

Wilga Cup 2019  will be in the same airfield in Lviv, Ukraine

 

And We like make one more Eurotour F5J event in Ukraine in July,5 in Kiev what do you think about this date?

 

Vladimir Gavrylko.

Gdyby nie granica to Lwów jest w zasięgu, Kijów odpada. 

Opublikowano

Węgry:

Dear All,

We plan the following competitions in Hungary.

04-05 April 2020: F5J Korona Cup (World Cup, Contest Eurotour)

21-22 August 2020: F5J Tisza Cup (World Cup, Contest Eurotour)

23-29 August 2020: F5J European Championship for seniors and juniors.

All in SZATYMAZ Airport,

GPS: 46°19'28.2"N 20°03'02.1"E (46.324504, 20.050591)

Szatymaz, II. körzet tanya, 6763 Hungary (17 km from Szeged)

http://aeroclubalfoldi.hu/

Best regards,

Laszlo Marko

Opublikowano

Na chwilę obecną zgłoszenia do Contestu jak niżej. Na razie sporo nieobsadzonych terminów. 

 

 

EDIT: To są zgłoszenia - pewnie będą negocjacje co i gdzie przesunąć bo są weekendy z trzema propozycjami.

post-8240-0-11404100-1568797206_thumb.png

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.