Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zdjęcia i filmy z Lanškroun. Zauważcie jak wąskie jest pole wzlotów . Lądujące od strony zabudowań modele muszą przeskoczyć nad zielenią otaczającą lotnisko.

http://lmkpolanka.rajce.idnes.cz/F5J_Lanskroun,_27.-_28._2017

https://www.facebook.com/juraj.baciak/media_set?set=a.1392946687408993.1073741839.100000810242786&type=3&pnref=story

https://youtu.be/-poAeckLwk4

Wyniki i szczegółowe dane z zawodów - fajny program szkoda że nie miałem go w Radawcu.

http://stoupak.cz/vysledky-upload/F5J%20-%20S%C3%A1zava%20u%20Lan%C5%A1krouna%20(27.5.2017).html#celkvysledkyfin

  • Lubię to 1
Opublikowano

Po oglądnięciu wyników mogę powiedzieć jedno, proszę się przyjrzeć ostatniej kolejce w finałach Tomka, zresztą Wojtak podobnie. Czysta magia jak dla mnie. Niech mi kurde ktoś powie jak to jest możliwe wylatać 14:58 min zaczynając na 13m czy niech tam nawet na 31m. :wacko:  :)

Z 500m jak bym mocno zewarł pośladki to te 15min bym pewnie wytrzymał, ale z 13m. :D

Opublikowano

a ile lat Ty LATASZ (nie mówiąc o lataniu w termice), a ile oni? Wojtek potrafi latać codziennie rano przed pracą. Wyniki nie biorą się z niczego :D Nawet jak sie ma talent.

Opublikowano

Cóż, od września uczę się termiki czyli raptem 4 miesiące. Staram się latać tak często jak tylko pozwalają warunki i praca. To prawda że trzeba trochę wylatać żeby choć trochę się zbliżyć do takich rezultatów.

Ale wyniki chłopaków imponujące.

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Też pooglądałem tabelki i liczę teraz ile lat muszę trenować żeby Naszych dogonić, a co będzie jak po np. sześciu latach okaże się, że brak talentu? :D

I jeszcze dwie sprawy, zmieniajcie się Panowie miejscami tak 1, 2, i 2, 1, a nie 1, 4. i 4, 1, a druga sprawa dla czego Tomek nie ma napisu na modelu i musi na podium model Wojtkowi zabierać? :lol:

Jeszcze raz gratuluję i podziwiam.

Opublikowano

i po co komu Storki, Pike czy Pulsy - wystarczy solidny i sprawdzony polski model. Dajmy zarobić naszym :)

Jak odrobisz solidnie pańszczyzne, to po 6ciu latach będziesz latał na co najmniej pudło w Polsce. Pod warunkiem że będziesz miał dobre okulary. Ale w razie czego pamiętaj, że na zboczu model lata bliżej :D Dla mnie to bardzo duża zaleta :)

Opublikowano

 Ale w razie czego pamiętaj, że na zboczu model lata bliżej :D Dla mnie to bardzo duża zaleta :)

 

, ale dużo szybciej. :D

 

Opublikowano

i po co komu Storki, Pike czy Pulsy - wystarczy solidny i sprawdzony polski model. Dajmy zarobić naszym :)

Jurek uważaj co piszesz. Raz coś podobnego napisałem porównując te wszystkie Pike, Storki i Infinity do produkcji seryjnej (sieciówek) i jeden taki strzelił focha, że aż echem odbiło się nad Wisłą i Menem ;)

A stare przysłowie mówi: trening czyni mistrza - i wszystko w temacie.

Opublikowano

A ja sie nie boje tak pisć ;) Cudze fochy mi nie przeszkadzają :) Na początek polskie modele wyczynowe polecam. Czy to Jantar czy Respect czy Toxic.

Mimo że latam w innej klasie, ja zanabyłem pierwszy zagramaniczny model dopiero po 2 latach bardzo intensywnego latania. Jantar i nowy Respect są (będą jeśli chodzi o Respecta) bardzo konkurencyjne w porównaniu z modelami z innych krajów. Warto mieć i na pewno wystarczą na kilka lat nauki.

Opublikowano

Jakie obawy z pisania prawdy?

Jantar przecież wygrywa gdzie się nie pojawi, a Panowie Byrscy nie "śpią".

Wojtek lata dwoma typami Jantara.

Badania trwają.

Opublikowano

Cześć wszystkim!

 

Najważniejsze w tej kategorii są dwie rzeczy;

Pierwsza, to ustawienia modelu. Wszystko musi być perfekcyjnie ustawione. Każdy błąd będzie powodował, że 30m wysokości skończy się dwoma zakrętami, i lądowaniem. Każdy szczegół jest bardzo ważny. Ustawienie np. środka ciężkości zajęło mi jakieś 5 lat ;)

Drugą rzeczą jeszcze ważniejszą, jest rozumienie pogody oraz warunków. Na ostatnich zawodach, 99% naszych lotów, było na pewniaka w miejsce gdzie nosiło. Obserwacja przed lotem to podstawa.

Opublikowano

pierwszą rzecz można uzyskać przez intensywny trening, a drugią przez jeszcze bardziej intensywny i długotrwały trening. banał :) Zabawne że drugiej rzeczy można uczyć się latając prawie czymkolwiek ;)

Opublikowano

A ja troszkę pomarudzę :/

 

Zawody w Lanckoronie:

Jak pisał Wojtek, termika była znana i stabilna, więc relatywnie łatwo było zacząć nisko. Wygląda na to, że Tomek wygrał dzięki pokerowemu "All-in", która równie dobrze mogła się skończyć na którejś z chałup (oczywiście to doświadczenie pozwala ocenić, kiedy warto spróbować...). No ale bez tego wygrać się nie da, szczególne w takich warunkach...

 

Modele nasze i zagraniczne:

Latam Jantarem i w sposób oczywisty świetnie się nim uczę latać, a jego stosunek jakości do ceny jest świetny... Ale: Tomek nie lata tym samym Jantarem, którym lata większość forumowiczów - jest to model z lekkim skrzydłem o większej rozpiętości, czyli w pełni zgodnym z najnowszą modą. Pewnie, że nawet gdybym się z nim zamienił na modele to i tak bym dostał w d..., ale spodziewam się, że ostatnich zawodów by nie wygrał. Fajnie by było, gdyby istniał cennik różnych wersji Jantara.  No i czas oczekiwania na Jantara (czy dodatkowe skrzydło) jest jednak bardzo długi, a ze wzrostem ilości chętnych i niechęcią Wojtka do wejścia w pełnowymiarowy biznes modelarski (wcale się mu zresztą nie dziwię :wacko: ) czas ten może tylko rosnąć....

A myślę, że pojawienia się innych modeli fajnie "przewietrzy" polskie środowisko F5J i może trochę Wojtka odciąży. Mam też nadzieję, że nauka słabej termiki lekkim modelem będzie szybsza, łatwiejsza i przyjemniejsza  :D

Opublikowano

Jurek uważaj co piszesz. Raz coś podobnego napisałem porównując te wszystkie Pike, Storki i Infinity do produkcji seryjnej (sieciówek) i jeden taki strzelił focha, że aż echem odbiło się nad Wisłą i Menem ;)

A stare przysłowie mówi: trening czyni mistrza - i wszystko w temacie.

,,Jeden taki " to ja Piotr i wcale nie strzelilem ,,Focha" Drogi Wojtku to ze masz Jantara i silnik Mega dedykowany do klasy F5J ,to nieczyni ciebie zawodnikiem w F5j :) najpierw trzeba startowac w takich zawodach ,zeby mozna cokolwiek pisac o tej klasie zawodniczej :) 

A ja sie nie boje tak pisć ;) Cudze fochy mi nie przeszkadzają :) Na początek polskie modele wyczynowe polecam. Czy to Jantar czy Respect czy Toxic.

Mimo że latam w innej klasie, ja zanabyłem pierwszy zagramaniczny model dopiero po 2 latach bardzo intensywnego latania. Jantar i nowy Respect są (będą jeśli chodzi o Respecta) bardzo konkurencyjne w porównaniu z modelami z innych krajów. Warto mieć i na pewno wystarczą na kilka lat nauki.

,,A ja sie nie boje tak pisć  ;) Cudze fochy mi nie przeszkadzają "  Milo Jurku ,ze sie nie boisz do odwaznych swiat nalezy . Bardzo lubie czytac twoje Posty ,jestes tu na tym Forum naszym Krytykiem bez ciebie pewnie bylo by tu smutno :) 

              Ostatni dzwonek 10.06 zawody F5j w Kulmbach czy znajdzie sie tu jakis Smialek ? Ponoc jest wolne miejsce w aucie u jednego z kolegow ktory tam jedzie :)

Opublikowano

Niestety jak sie okazuje nasze kochane altisy nie sa niezawodne. ...

Zobaczymy jak sprawa sie rozwinie.

Tomek, czy może być z tego afera? i czy klasyfikacja zawodów może się zmienić?

W jaki sposób ujawnił się ten błąd?

Opublikowano

Tomek, czy może być z tego afera? i czy klasyfikacja zawodów może się zmienić?

W jaki sposób ujawnił się ten błąd?

Klasyfikacja zawodów pozostaje bez zmian. Przekłamanie logera jakie miało miejsce nie wpłynęło na zmianę kolejności zawodników w klasyfikacji.

 

Zostałem poproszony o udostępnienie swoich logow, co zrobiłem. Zauważyłem błąd jaki miał miejsce i rozpocząłem dyskusje na temat tego w jaki sposób prowadzony jest pomiar wysokości podczas lotów na bardzo malej wysokości aby znaleźć rozwiązanie tego problemu. Dyskusja jak widać budzi emocje, ale nie nazwałbym tego afera. Wypadło akurat na mnie, ze taka sytuacja mi się przytrafiła a ja akurat pociągnąłem temat zamiast go zatajać. Ciekwy jestem ilu pilotów juz miało takie sytuacje i o tym wiedza, ale i tak siedzą cicho :)

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Gdyby zawyżały - to już dawno byłaby afera. A, że zaniżają - to cisza.....

Ja już wielokrotnie lądowałem pod ziemią a i podczas lotu grunt podniósł się o 5-7m... Problem może być ze stabilizacją temperaturową loggera albo z ciśnieniem w kadłubie. Te uwagi tyczą Alti - 2.

-------------------

Tomku ? Była różnica pomiędzy logami a wyświetlaną informacją na wyświetlaczu ? Tak to należy rozumieć ?

Pozdrawiam - Jurek

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.