Konrad_P Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Moim zdaniem ten czarny kolor od góry to średni pomysł. Po 5 minutach leżenia na słońcu skrzydła będą parzyć. W locie będzie chłodzenie, ale też temperatura będzie wyższą niż np. skrzydeł w białym kolorze. A jak wiadomo ze wzrostem temperatury żywica traci swoje własności. I to trochę bez sensu stosować najpierw "węgiel", żeby zwiększyć sztywność, a potem to nagrzewać i tracić to co się zyskało na jego zastosowaniu. No to sobie pomarudziłem Jeśli piszesz to sarkastycznie to OK, ale jeśli poważnie to sądzę, że nie masz pojęcia dlaczego skrzydła są pomalowane na czarno. Postudiuj trochę tematu modeli termicznych oraz modeli do F5J to się dowiesz dlaczego większość producentów maluje swoje modele na czarno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Oj tam. Juz nie szalej tak z malowaniem czarnego czarnym. Szkło na węgiel to tylko jeden producent malował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristoferbp Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Bo czarny wyszczupla Kobiety wiedzą to od urodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 przy obecnym stanie techniki laminowania (głównie żywice) nic nie stoi na przeszkodzie aby szybowiec był czarny, nic mu się nie stanie to już nie są czasy epidianu . . . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2017 No to sobie pomarudziłem No. Bo marudzić to też "trzeba umić". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektromar Opublikowano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2017 Witam Mój wreszcie poleciał https://youtu.be/0Q_o4MbtTLg https://youtu.be/Xh9jDbgefSM Sorry za jakość ,ale to z telefonu. pozdrawiam Marek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 17 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2017 Marku gratulacje Teraz tylko latać i ćwiczyć, latać i dogadywać się z modelem, latać i latać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2017 Brawo Marek, brawo Jantar. Gratulacje. ED: Sorry za jakość ,ale to z telefonu. Pewnie niedługo powstanie jakiś zgrabny filmik z Twoim Jantarem. Ojjjjj umieją to robić u Ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kinemax Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Dzisiaj z Jantarem się relaksowaliśmy, znaczy żadnego Altisa, żadnego lądowania na dzidę, tylko zabawa z szukaniem termiki, a i to nie za nisko... Po pierwszej baterii "zrelaksowało się" też jedno z serw klap, więc polataliśmy trochę z klapami na sztywno Było super, chociaż przy ladowaniu złapała się jakaś niska (ca 2m!) termiczka, więc lądowanie było 100m dalej... Jako że latanie relaksowe wyklucza filmowanie w trakcie, to tylko jedna fotka z zagadką (łatwą) - gdzie jest Jantar ? .... ano się relaksuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Kolego Kinemax jakież Ty masz te serwa w tym Jantarze że tak często padają? To pech czy ten model tak ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kinemax Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 To co całkiem padło, wywalając model to było MKS6100 - jak koledzy piszą, nie jest to znów takie rzadkie :/ A na klapie jest KST145 i gdy się przegrzeje (np. przy lądowaniu w wysokiej trawie), to sobie musi odpocząć, najchętniej parę godzin (15min to mało), po czym działa znowu - takie zabezpieczenie termiczne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 To nie lepiej chować klapy przed przyziemieniem zamiast "orać" nimi trawę? Spowolnienie serw przy wychylaniu klap może też by pomogło? Ciężko mi sobie wyobrazić przegrzewanie serw przy szybowcu na skutek wychyleń powierzchni sterów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kinemax Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Się chowają, ale potem model chwilę leży z klapami napinanymi w górę prze trawę. Przypuszczam, że jest to też konkretne serwo, gdzie ten "bezpiecznik termiczny" się łatwiej uaktywnia, bo w innych się to nie zdarza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Masz rację, tej opcji nie brałem pod uwagę. Jedyne co może pomóc to zwiększenie celności lądowania i lądowanie na rozpostartym kocu lub co zabrzmi głupio znalezienie miejsca z mniejszą ilością trawy... Kurcze ciężko jest generalnie z większymi modelami przy braku dostępu do wykoszonych miejsc do latania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dariuszj Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Wy tak serio czy żarty sobie robicie? Może jeszcze puch będziecie rozsypywać w miejscu lądowania? Dla mnie lądowanie w zbożu różnej wielkości, a po żniwach na ściernisku to standard. Zanim wezmę model serwa buczą pod obciążeniem. Lądowanie z wypuszczonymi klapami też się zdarza, raz zerwało mi dźwignię przy serwie. Jednak nic się nie pali, nic się nie wyłącza. Krótko mówiąc te serwa to dla mnie bubel, a biorąc pod uwagę cenę to bubel do kwadratu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Darku, że tak zagadnę powiesz nam, a najlepiej pokarz czym latasz Chciałbym zobaczyć modele, które lądują na ściernisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dariuszj Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Najintensywniej na ściernisku jest eksploatowana przeze mnie taka już wiekowa F3J-ka o rozpiętości 3,3m z dołożonym napędem. Kadłub laminat, skrzydła styro-fornir malowane, usterzenie V konstrukcyjne oklejane folią. Poza drobnymi ryskami na skrzydłach od spodu żadnego problemu. Co najciekawsze żadnych uszkodzeń w folii w V-ce mimo wielu lądowań na ściernisku. Spodziewałem się, że po kilku lądowaniach będzie jedno sito. Kiedyś znajomy zachwalał szybowiec konstrukcyjny z całym płatem oklejonym folią. Powiedziałem, że to nie dla mnie, bo ja korzystam często ze ścierniska. Mówił, że też mu się zdarzało i nic nie podziurawiło. Nie wiem, czy to rzeczywiście prawda. Za to z doświadczenia wiem, że np. pianki się dziurawią. Nie wiem wiec co miało by być ciekawego do oglądania w modelu lądującym na ściernisku. Jak jest coś ciekawego do oglądania to mogę porobić zdjęcia i wrzucić Edit: Jako, że zdjęcia modeli zasadniczo robię tylko jak sprzedaję na Allegro to akurat mam i wrzucam zdjęcie intensywnie eksploatowanej pianki z lądowaniami na asfalcie, drodze żużlowej i własnie ściernisku. Jak widać żadnej tragedii nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Podobnie jak Ty spodziewałem się na skrzydłach wielu oznak lądowania na ściernisku, stąd moja prośba. Węgiel, laminat jakoś sobie poradzi ale konstrukcja bez kesonu kryta folią Nie uwierzę dopóki nie zobaczę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dariuszj Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 To był akurat ten model: https://hobbyking.com/en_us/perseus-electric-sailplane-balsa-composite-2285mm-pnf.html Tak więc skrzydła konstrukcyjne całe kryte folią, ale z kesonem do dźwigara. U mnie usterzenie też jest z kesonem do dźwigara. O ile usterzenie bez kesonu miało by szanse nie zostać podziurawione to skrzydła raczej już nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Takie tam z dzisiejszych lotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi