czarobest Opublikowano 24 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 Oczywiście, miałem tam na myśli akurat zaciągnięcie wody przez silnik, ale może faktycznie nie do końca dobrze napisałem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 24 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 A też zaciągnąć wodę może a że woda nieścisliwa .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 25 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2019 Okej, O rezonansie nie pisałem, bo sam bym pewnie na początku nie stosował. Fotka super No to, żeby nie było, że nie pisałem Bo z tym "stosowaniem " rezonansu to jest tak, jak z orgazmem... Jedne mają ciurkiem na okrągło, a inne tylko o nim słyszały, lub czytały , albo widziały w TV A wszystkie o nim marzą... Wcale nie jest proste tak zgrać silnik z rurą, żeby ten "rezonans" uzyskać. I to jest wyższa szkoła jazdy ( choć znam takich z okolic bywszego woj. legnickiego, że im KOMETA made in Soviet Union w rezonansie, hulała ) Niektórzy zawodnicy przez całe swoje modelarskie życie, nie tylko nie uzyskali, ale nawet nie próbowali uzyskać zjawiska rezonansu w swoich silnikach. Trochę wiedzy i DOŚWIADCZENIA trzeba posiadać, żeby te miłe dla ucha "dzwoneczki" w swojej łódce usłyszeć . A, co się może stać z korbowodem w łódce , to poniżej parę przykładów. A.C. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 26 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2019 AUUUĆ !! To bolało.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elpazo Opublikowano 26 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2019 Wiem do kogo pijesz ale to był meteor a nie kometa. Ale co najciekawsze że tego gruzu naprodukowałeś tyle że połowa klubów w Polsce nie zebrała by więcej nawet Romcia pobiłeś 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 26 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2019 No, żeby METEORA puścić w rezonansie, to też trzeba być fachowcem z woj. legnickiego, a ściślej z Powiatu Jaworskiego . Te Gruzy to nie moje. Z Europy są. Ale też nasuwa się ciekawe pytanie: Czy na silniku KOMETA MD5 z dawnego CCCP można uzyskać zjawisko rezonansu? Może któryś z kolegów silnikowców odpowie? A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 26 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2019 Nie mozna bo tlok jest z deflektorem.Tak to sie chyba nazywa.Jezeli sie myle to popraw mnie Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elpazo Opublikowano 26 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2019 Jak zgruzowałeś za granicą to był gruz zagraniczny wszyscy wiemy ile tego gruzu przerobiłeś i przerabiasz Nie pamiętasz co piszesz w wcześniejszych postach a tam jak byk piszesz że całe wiadro się już nazbierało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 27 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2019 Wiaderko się nazbierało, ale nie tylko moich "gruzów". Odpukać, ostatnio tych awarii jakoś dużo mniej mamy. Odkąd zaczęliśmy pływać na dobrym paliwie, to awarie zdarzają się od wielkiego święta. Kolegom częściej, ale to też nie to co kiedyś. Ale też znacznie poprawiła się jakość wykonania silników więc to tez wpływa na zmniejszenie ilości gruzu. Teraz, żeby silnik CMB się rozleciał, to trzeba się mocno o to prosić Trochę gorzej jest w CMB 27 (benzynowych) ale tu też, jakby mniej awarii. Co do rezonansu na Komecie, to z tym deflektorem to w sumie ja nie wiem, czy on przeszkadza. Jeżeli chodzi o działanie, to to się głównie w rurze rezonansowej odbywa. Więc nie do końca to jest takie pewne, czy deflektor na tłoku przeszkadza. No ale pytanie nadal jest otwarte. Da się czy się nie da? A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 27 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2019 Fajny konkurs ...Odpowiedź zawarta jest w porównaniu załączonych obrazków. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 27 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2019 A swoją droga, to ciekawe czy ktoś z tych wykresów wyciągnie wnioski. W sumie odpowiedzi nadal nie ma A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 27 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2019 Czy przypadkiem żeby zaistniało zjawisko rezonansu tłok nie musi " otworzyć" w górnym położeniu przelotu do karteru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 28 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 Nawet nie może tego zrobić.Andrzej prosze o odpowiedź bo mnie to pytanie nurtuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 28 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 No, żeby METEORA puścić w rezonansie, to też trzeba być fachowcem z woj. legnickiego, a ściślej z Powiatu Jaworskiego . Te Gruzy to nie moje. Z Europy są. Ale też nasuwa się ciekawe pytanie: Czy na silniku KOMETA MD5 z dawnego CCCP można uzyskać zjawisko rezonansu? Może któryś z kolegów silnikowców odpowie? A.C. Odpowiedź na w/w pytanie brzmi: Tak. Silnik Kometa MD5 nadaje się do pracy z wykorzystaniem rezonansu kanału wylotowego. Natomiast NIE NADAJE się do pracy w warunkach rezonansu silnik METEOR. Uzasadnienie wynika z przedstawionych wykresów kołowych rozrządu wspomnianych silników. W przypadku silnika Kometa widzimy, że kanał wylotu (wydechu) otwiera się o 15 stopni wcześniej niż kanał przelotowy (ten, którym mieszanka podąża do cylindra) w przypadku połowy jednego cyklu (30 stopni dla jednego obrotu wału). Te trzydzieści stopni różnicy na korzyść kanału wydechu to jest "czas", w którym nie tylko spaliny uchodzą z cylindra ale też w tym "czasie" odbita fala stojąca powracająca do cylindra wpycha rozpyloną w spalinach, niespalona mieszankę czyli doładowuje cylinder!. Takiego zjawiska nie może być w silniku METEOR bowiem z wykresu rozrządu tego silnik wynika, że kanały przelotowy i wydechu w tym silniku otwierają się i zamykają w tym samym kącie obrotu wału czyli 139 stopni. W tym przypadku powrót mieszanki z kanału wylotowego do cylindra jest niemożliwy. Im większa różnica kąta kanału wylotu i kąta kanału przelotowego tym lepsze jest wykorzystanie zjawiska rezonansu!. Post Scriptum: 1. Opis powyższy jest mocno uproszczony ale (mam nadzieję) za to zrozumiały. 2. "перепуск" - przelot "выхлоп" - wylot "впуск" - ssanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 28 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 Yes,yes.yes. Z tym, że nie ma żadnej możliwości, żeby KOMETA weszła z jakąkolwiek rurą w rezonans. NIE MA TAKIEJ MOŻLIWOŚCI To także wynika z tego wykresu. W pewnym momencie kiedy pokręcamy wałem i ustawiamy tłok w górnym położeniu otwiera nam się szczelina w oknie wydechowym pod tłokiem. I ja nie znam takiego przypadku, żeby silnik o takiej budowie w czasie pracy zgrał się z rurą rezonansową. Owszem kąty rozrządu są takie jak w silniku wyczynowym, ale to wynika z olbrzymiego skoku tłoka. i z niczego więcej. KOMETA jest mało udaną kopią silnika SUPER TIGRE G21 z 1954 roku, http://www.meca-region16.de/motoren/show.php?id=353 który także nie ma możliwości pracy w rezonansie. W tamtych czasach, o rezonansie w silnikach modelarskich nikt nawet nie pomyślał, choć wiedza o jego istnieniu co poniektórym mądrym mechanikom, zwłaszcza wojskowym była wtedy znana. Pomijam już tą kratkę w oknie wydechowym, która absolutnie powodowałaby zakłócenia w pracy silnika w połączeniu z rurą.... Żeby zgrać silnik z rurą, to cały układ MUSI być szczelny, a w tym przypadku szczelny nie jest. Rezonansu nie będzie także wtedy, kiedy np rozszczelni nam się układ .wydechowy, bo np odkręci się kolektor, lub wypali się silikon uszczelniający. Silnik natychmiast zwalnia. Zawodnicy to wiedzą . Co do silnika o nazwie METEOR to jest tak jak Kolega Stanisław pisze, choć ja bym jeżeli by mi oczywiście na tym zależało, próbował tego rezonansu poszukać. Tyle, że najprawdopodobniej jeżeli dany METEOR wszedłby w rezonans to to by był jego pierwszy i ostatni raz Później w zasadzie z silnika zrobiłoby się to co na zdjęciu powyżej, czyli grzechotka . W tym silniku tylko dwie rzeczy były dobrze wykonane. Dysza gaźnika i kołpak śmigła . A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 28 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 Jeżeli występuje szczelina w oknie wydechowym przy zewnętrznym zwrotnym położeniu tłoka to rzeczywiście o rezonansie trzeba zapomnieć a nawet płukanie takiego silnika jest mocno zakłócone. Ja ostatni raz Kometę miałem w rękach w roku 1978 (mam nawet po niej pamiątkę na dłoni) więc nie pamiętam takich szczegółów natomiast na forach są zdjęcia tzw. Nowej Komety, gdzie wydaje się, że problemy, o których Andrzeju piszesz zostały rozwiązane. A co do szczeliny w oknie wydechowym to istnieje i taka opinia: W. Schier "Miniaturowe silniki spalinowe", str 160-161, Dobór silnika (do rezonansu - dopisek mój) (...)(...) "3. Dodatkowe zasysanie. Zasysanie dodatkowego powietrza (pod tłokiem) często stosowane w wielu silnikach, zwłaszcza samozapłonowych, w przypadku zastosowania rezonansowego układu wylotowego jest cechą zdecydowanie niekorzystną - następowałoby bowiem wysysanie świeżego ładunku wprost ze skrzyni korbowej do wnętrza przewodu wylotowego." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 28 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 Tyle, że Kometa z prawej, ma tyle wspólnego z Kometą z lewej co Trabant z Polonezem . Ja bym poszedł jeszcze dalej w tym "rasowaniu". Wyciąłbym eleganckie okienko w tylnej ściance, dołożyłbym dysk Zimmermana, gaźnik z tyłu i wyszłoby prawie CMB A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elpazo Opublikowano 28 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 Abym nie był gołosłowny meteor był za czasów gdzie tak wyglądałeś Frank Werner Podziwia twoje zdolności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 28 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 A co do szczeliny w oknie wydechowym to istnieje i taka opinia: W. Schier "Miniaturowe silniki spalinowe", str 160-161, Dobór silnika (do rezonansu - dopisek mój) (...)(...) "3. Dodatkowe zasysanie. Zasysanie dodatkowego powietrza (pod tłokiem) często stosowane w wielu silnikach, zwłaszcza samozapłonowych, w przypadku zastosowania rezonansowego układu wylotowego jest cechą zdecydowanie niekorzystną - następowałoby bowiem wysysanie świeżego ładunku wprost ze skrzyni korbowej do wnętrza przewodu wylotowego." Z całym szacunkiem dla PANA SCHIERA, ale silnik nie zassie mieszanki od strony wydechu do karteru. Co najwyżej spaliny zassie. I to "zasysanie" popsuje cały cykl pracy takiego silnika.. A o"rezonansie " możemy zapomnieć, co najwyżej uzyskamy spadek mocy. I nic więcej. W sumie z motorkami samozapłonowymi nie mam większych doświadczeń, oprócz tego, że wiem jak je odpalać i regulować, ale "rasować" to już nie, gdyż to "naparstki" jakby choć bardzo przyjemne. Ale może kiedyś... Jakby tak któryś z kolegów od dieselków temat rasowania przybliżył to by było miłe Choć Samozapłona z rura rezonansową to ja nie widziałem jak żyję, ale może mało widziałem... METEOR był 5 lat wcześniej Na pierwszym zdjęciu to juz WEBRY były. JAWOR 1978 Na drugim to już w ogóle SUPER WYCZYN. KALISTRATOV i CMB Czasy były piękne.... Nie mogło tak zostać? I Bohdan ŚP też tam był. Rawa 1999 A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elpazo Opublikowano 28 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 Mógłbyś nam dużo powiedzieć dlaczego tak nie jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi