jetfan Opublikowano 6 Grudnia 2016 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Szanowni, Potrzebuję pomocy/rady. W moim DLE35RA systematycznie po kilku lotach śruby mocujące tłumik odkręcają się. Dokręcam je na maksa, bardziej się nie da ponieważ albo ukręcę śruby albo gwint w karterze puści. Istnieje może jakiś lock-tite odporny na temperaturę lub inny, skuteczny patent? Pozdrawiam, Z
Marcin.O Opublikowano 6 Grudnia 2016 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Jak masz śruby imbusowe , to przewierć główki śrubek i zakontruj konturówką (cienki drut stalowy) tak jak kontruje się śruby w prawdziwych samolotach .
Zycior Opublikowano 6 Grudnia 2016 Opublikowano 6 Grudnia 2016 LOCTITE 241 wystarczy lub ciut odporniejszy LOCTITE 243 a pod uszczelkę Silikon wysokotemperaturowy czerwony. Co Wy wszyscy macie z tym silikonem? Przecież jest tyle porządnych materiałów z których można zrobić ładną uszczeleczkę, nie trzeba babrać silników tym dziadostwem, tym bardziej, że pospolity czerwony silikon "gluci" się w długotrwałym kontakcie z paliwem. Doskonale pamiętam czasy kiedy właściciele starych fordów maniakalnie kleili korkowe uszczelki w swoich gaźnikach, doprowadzenie takiego gaźnika do stanu używalności zajmowało masę czasu.
mecenas Opublikowano 6 Grudnia 2016 Opublikowano 6 Grudnia 2016 A może by np. takie podkładki pod śruby zastosować? http://www.tme.eu/pl/details/b5_bn781/podkladki/bossard/m5bn781-din6798a/
Andrzej Klos Opublikowano 7 Grudnia 2016 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Zbyszek, Wstaw moze jakies zdjecia (ostatnio musza byc chyba <100kb ) tego polaczenia, szczegolnie powierzchnia pod srubami. Orginal pewnie dzialal wiec moze cos sie odksztacilo. Bardzo dobre podkladki sa z firmy Nord-lock: http://www.nord-lock.com/ Maja az do M3 ale przestrzegam przed kopiami z Azji, maja zle katy, twardosc etc. Wiekszosc podkladek z roznymi zabkami i np sprezynujace to tylko mit. Na ogol sa gorsze od samych nakretek. http://www.boltscience.com/pages/helicalspringwashers.htm Podobnie miekka uszczelka w urzadzeniu poddanym drganiom tylko pogorszy sytuacje (nie bede przedstawial kolejnych wykresow, tym razem o teorii zlacza srubowego ). Loctite moze pomoc ale chodzi tez o prawidlowe zlacze. Najwazniejsze w zlaczu srubowym jest: - jego geometria tzn polaczone elementy powinny byc jak najbardziej sztywne a sruba jak najbardziej elastyczna - duzy zacisk wstepny sruby. Czolem Andrzej
MacFlyer Opublikowano 7 Grudnia 2016 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Wystarczy odpalic silnik i dac mu czas zeby sie rozgrzal, a nastepnie na goracym dokrecic i problem zniknie.
bjacek Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Ja się poddałem. Mam do silnika przymocowany tłumik typu pitts, który swoimi drganiami odkręca wszystko, co wykombinowałem. Wydaje się, że jak dotychczas najlepsze były przewiercone szpiki z nakrętkami zabezpieczonymi zawleczkami. Szpilki były wkręcone w blok silnika za pomocą specjalnego gwintu o kształcie jakby stożkowym (przód śruby lepiej nacięty, niż tył) - trzymało jak nie wiem i nic się nie odkręcało. Wtedy tłumik ułamał szpilkę . Ostatecznie dałem zwykłe nakrętki+podkładki sprężynujące, a w masce silnika zrobiłem otwory pod klucz. Jak przyjdę na lotnisko, to po prostu, przed pierwszym lotem sprawdzam i ewentualnie dokręcam śruby. Ot po prostu jeden punkt więcej na "czekliście". Ta nieskomplikowana czynność wystarczy na dzień latania. Gorzej, jeśli nie masz dostępu do śrub...
bjacek Opublikowano 13 Grudnia 2016 Opublikowano 13 Grudnia 2016 A tak z ciekawości pogrzebałem troszkę po forach "połowy świata". Wyobraź sobie, że to nie tylko my mamy takie problemy. Bo skoro np. firma OS Engines spaprała mocowanie tłumika Pitts w swoich GT22 i GT33, to nie tylko my mamy z tym problemy. Wystarczy użyć trochę języka angielskiego lub niemieckiego i poczytać. To wcale nie jest tak, że my jesteśmy jacyś głupsi, a ta "lepsza" połowa świata jest super i doskonała.
grzegorzp Opublikowano 13 Grudnia 2016 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Ja również miałem ten problem, wywaliłem uszczelkę spod tłumika i zamontowałem go na silikon wysokotemperaturowy, śruby wkręciłem na niebieski Locktite i problem się nie powtórzył
AndyCopter Opublikowano 13 Grudnia 2016 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Czasami się zastanawiam skąd takie problemy pół świata lata i nic się nie dzieje ale kilka dusz ma inaczej?? Trudno jest niektórym zrozummieć, że do tego celu została zaprojektowana podkładka samokontrująca. Dla tych którzy chcę mieć dwa w jednym, opracowano nawet nakrętki samokontrujące. Ale cóż... można inaczej.
grzegorzp Opublikowano 13 Grudnia 2016 Opublikowano 13 Grudnia 2016 No i właśnie dlatego mało udzielam się na tym forum... Zostało zadane proste pytanie a z ludzi którzy podpowiedzieli swoje sprawdzone rozwiązania robi się idiotów i niedorozwojów bo przecież "można inaczej" "kto to widział" itd, itp... Więc miłego dalszego krytykowania wszystkich i wszystkiego niektórym kolegom życzę... widać to jest to co z modelarstwa lubią najbardziej
bjacek Opublikowano 13 Grudnia 2016 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Szkoda ciągnąć tę dyskusję, bo każdy silnik jest inny. W moim ten nieszczęsny tłumik Pitts odkręcał się mimo wszystko. Mimo podkładek, nakrętek, kleju i innych. Osobiście wnerwia mnie to, że kupuję coś i zamiast po prostu skupić nie na użytkowaniu, to poprawiam fabrykę. W instrukcji silnika napisano, że początkowo śruby mogą się odkręcać, ale po 3-4 dokręceniach na ciepło wszystko już nie będą się odkręcały. Niestety, to nieprawda, więc pomimo podkładek i podwójnych nakrętek (nakrętka dociska nakrętkę) i tak muszę dokręcać śruby. To nie jest silnik o pojemności 2000ccm, a jedynie 20ccm. I chociaż występujące siły są mniejsze, to nie da się rozwiązań z "dużego" przenieść do "małego" silnika, bo nie można wykonać otworów o dużych średnicach, nie można dać dużych, mocnych podkładek i nakrętek, nie da się też zrobić wielu innych rzeczy - na przykład, dokręcić miniaturowych śrub z taką samą siłą, jak tych o dużej średnicy. Cała dyskusja też nie bardzo ma sens, bo są różne silniki, różny też poziom wiedzy i doświadczenie ludzi, którzy w różny sposób radzą sobie z problemami. Zwykle każdy wie, co to są podkładki i śruby samokontrujące, ale ich uzycie nie zawsze pomaga. Dlatego z różnych porad i metod warto wyciągnąć pewną "średnią", poszukać inspiracji, aby zbudować coś własnego, co zadziała akurat w moim wypadku. Niemniej jednak, niektórym osobom trudno jest zaakceptować fakt, że ktoś może nie wiedzieć, że jest początkującym itd. Po co w takiej sytuacji się wypowiadają? Czy nie lepiej ominąć wątek, jako mało interesujący? Bo jeśli do dyskusji nie wnosi się nic wartościowego...
Shock Opublikowano 13 Grudnia 2016 Opublikowano 13 Grudnia 2016 A u mnie w obecnym DLE 55 RA tłumik się nie popuszcza więc nic nie doradzę . Nawet nie "rzyga" olejem przez te plastikowe tutki .A w poprzednim identycznym silniku miałem z tym problem. Jak widać co silnik to problem...
Grzesiek . Opublikowano 13 Grudnia 2016 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Faktycznie coś w tym jest. W moim DLA 58 regularnie odkręcał się tłumik,średnio co 4 lot, a w obecnym DA nie mam z tym problemu
jetfan Opublikowano 15 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2016 Bardzo dziękuję wszystkim uczestnikom dyskusji za konstruktywne wypowiedzi. Po rozważeniu możliwości zrobię tak: "wywaliłem uszczelkę spod tłumika i zamontowałem go na silikon wysokotemperaturowy, śruby wkręciłem na niebieski Locktite". Dam znać czy problem ustąpił. Pozdrawiam, Z
Rekomendowane odpowiedzi