Skocz do zawartości

RWD-14 Czapla - projekt CAD


MASK

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 19.01.2020 o 15:52, jarek996 napisał:

 

W tym kopytku ( tylko pewnie wiekszym ) pieknie by "weszla" ENYA 240 VT !!!    Ile Wilczek musialby miec rozpietosci ( lub jaka skale ) z dwoma takimi ? 


Cholera wie, 2,5-3 m? Niech się ktoś od gigantów wypowie. A co, przymierzasz się Jarku?
:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

11 godzin temu, jarek996 napisał:

 

A przeslesz CD z planami pod laser w wyliczonej skali ?

No i pozostanie upolowac dwa silniki - uzywki ?

To byloby NIEZLE Wilczysko prosze Pana !!!


Nie. Bo nie mam ? Póki co projektuje się w skali 1:7 pod Enye 46-53 4C :)

 

 

8 godzin temu, motfil napisał:

Tak a w orginale 2 x 420 km . 420/3,5=120 , skala 1:5  to 5 do 3 potęgi = 125 czyli najbliżej do realizmu lotu . 


Co masz na myśli Tomku pisząc o realizmie lotu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, MASK napisał:

Nie. Bo nie mam ? Póki co projektuje się w skali 1:7 pod Enye 46-53 4C :)

 

Tez dobra alternatywa na poczatek ! Jak wiesz , mam dwie takowe ( nawet lewa i prawa ) w PRAWIE ukonczonym UGLY TWINie . One maja przeskoczyc pozniej do SKYROCKETa , ale jak cos sie nie uda ( mam na mysli jakies ladowanie ? ) , to beda pieknie pasowaly do WILCZYSKA !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, MASK napisał:

Co masz na myśli Tomku pisząc o realizmie lotu?

W makietach oprócz wierności odtworzenia samolotu oceniany jest też realizm lotu czyli żeby model zachowywał się w powietrzu jak pierwowzór  .Takie przeliczniki stosował i opisał w książce Miniaturowe Lotnictwo W Schier .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, motfil napisał:

W makietach oprócz wierności odtworzenia samolotu oceniany jest też realizm lotu czyli żeby model zachowywał się w powietrzu jak pierwowzór  .Takie przeliczniki stosował i opisał w książce Miniaturowe Lotnictwo W Schier .

 

Wylicz mi jeszcze masę modelu Tomku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MASK napisał:

Wylicz mi jeszcze masę modelu Tomku

Masę liczy się tak jak moc do trzeciej potęgi (trzy wymiary), w tym wypadku wychodzi około 17 kg i tu jest zachowany stosunek mocy masy i powierzchni (jest też realny lot modelu obciążenie ok 200 g/dm) ale ja bym przyjął obciążenie powierzchni płata 120-150 g na dm kw i wtedy przy powierzchni 81,6 dm (tu się liczy skala do kwadratu) dałoby 9,8-12,5 kg .Jest to realna waga do uzyskania przy modelu dwu silnikowym z chowanym podwoziem .  Należy też pamiętać że "Wilk miał silniki małej mocy i stosunek mocy do masy jest słaby .                  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, motfil napisał:

Masę liczy się tak jak moc do trzeciej potęgi (trzy wymiary), w tym wypadku wychodzi około 17 kg i tu jest zachowany stosunek mocy masy i powierzchni (jest też realny lot modelu obciążenie ok 200 g/dm) ale ja bym przyjął obciążenie powierzchni płata 120-150 g na dm kw i wtedy przy powierzchni 81,6 dm (tu się liczy skala do kwadratu) dałoby 9,8-12,5 kg .Jest to realna waga do uzyskania przy modelu dwu silnikowym z chowanym podwoziem .  Należy też pamiętać że "Wilk miał silniki małej mocy i stosunek mocy do masy jest słaby .                  


Dodam, że 17 kg wychodzi po przeliczeniu masy własnej samolotu, ale samoloty nie latają bez paliwa, ładunku i załogi :) Tak więc, po obliczeniu masy modelu z masy startowej wychodzi 22,4 kg, a obciążenie powierzchni nośnej 275 g/dm.kw!
Bardzo się cieszę Tomku, że urealniłeś masę modelu i założyłeś połowę tego, co wychodzi z prostego skalowania :) Jednak pogrzebaliśmy realizm lotu. Mamy nadwyżkę mocy w postaci mniej więcej jednego silnika ? 

Co robimy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

9 godzin temu, MASK napisał:

Mamy nadwyżkę mocy w postaci mniej więcej jednego silnika ? 

A skąd ten silnik ?Jeśli chodzi o masę to ja założyłem masę własną ale i moc nominalną.Samolot nie zawsze lata max zatankowany i  podwieszony bombami .Napisałem też że samolot miał słabe silniki i dlatego trzeba iść na jakiś kompromis . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, nic nie jest pogrzebane. Realizm lotu uzyskuje się się poprzez odpowiednią prędkość modelu i płynność lotu. Po to masz drążek gazu w radiu by dostosować prędkość.

Taka moc jest Ci potrzebna w figurach pionowych jak immelman czy pętla. Zobacz jak długo np, taki JAK-3 wykonuje pętlę (od 2:50 do 3:15)

 

Czyli 25 s! i teraz zrób to samo modelem i będziesz miał  prawdziwy realizm lotu. Podpowiem że przy wejściu w figurę prędkość to 270mil/h, w szczycie ok 100mil/h.

. To tylko przykład. Chodzi mi o to, że potrzebujesz sporo mocy, aby tak długo ciągnąć do góry do szczytu pętli. Teraz te prędkości,  430km/h i 160 km/h, podziel to przez skalę np. 5 i wychodzi 86 i 32 km/h! . Na tym polega  cała trudność w realiźmie.  

 

Co do Wilka, - mam zaprojektowanego po laser w skali 1:3.8 (2.85m), napęd 2x GF60i2 i wcale nie uważam że będzie za dużo mocy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.