MASK Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2019 No, to ster jest poprawiony i kilka innych detali, których gołym okiem nie widać. Trochę to trwało, ale w końcu jest
jetfan Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Fajnie, że wróciłeś do tego modelu. Super sprawa, czekam na finał.
MASK Opublikowano 19 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2020 Tak więc niebawem klejenie. Zostało zaprojektować podwozie, skończyć silnik pod drukarkę 3D i kilka innych detali, ale to już podczas pracy nad modelem rwd14front.pdf rwd14side.pdf rwd14top.pdf
jarek996 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Opublikowano 19 Stycznia 2020 W dniu 17.06.2017 o 07:36, MASK napisał: W tym kopytku ( tylko pewnie wiekszym ) pieknie by "weszla" ENYA 240 VT !!! Ile Wilczek musialby miec rozpietosci ( lub jaka skale ) z dwoma takimi ?
MASK Opublikowano 20 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2020 W dniu 19.01.2020 o 15:52, jarek996 napisał: W tym kopytku ( tylko pewnie wiekszym ) pieknie by "weszla" ENYA 240 VT !!! Ile Wilczek musialby miec rozpietosci ( lub jaka skale ) z dwoma takimi ? Cholera wie, 2,5-3 m? Niech się ktoś od gigantów wypowie. A co, przymierzasz się Jarku? :D
motfil Opublikowano 21 Stycznia 2020 Opublikowano 21 Stycznia 2020 W dniu 19.01.2020 o 21:52, jarek996 napisał: W tym kopytku ( tylko pewnie wiekszym ) pieknie by "weszla" ENYA 240 VT !!! Ile Wilczek musialby miec rozpietosci ( lub jaka skale ) z dwoma takimi ? Przy mocy 3,5 KM to 1:5 2210 mm
MASK Opublikowano 21 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2020 5 godzin temu, motfil napisał: Przy mocy 3,5 KM to 1:5 2210 mm Wilk, to dwusilnikowa maszyna, wiec mamy 7 koni do dyspozycji
jarek996 Opublikowano 21 Stycznia 2020 Opublikowano 21 Stycznia 2020 14 godzin temu, MASK napisał: A co, przymierzasz się Jarku? A przeslesz CD z planami pod laser w wyliczonej skali ? No i pozostanie upolowac dwa silniki - uzywki ? To byloby NIEZLE Wilczysko prosze Pana !!!
motfil Opublikowano 21 Stycznia 2020 Opublikowano 21 Stycznia 2020 4 godziny temu, MASK napisał: Wilk, to dwusilnikowa maszyna, wiec mamy 7 koni do dyspozycji Tak a w orginale 2 x 420 km . 420/3,5=120 , skala 1:5 to 5 do 3 potęgi = 125 czyli najbliżej do realizmu lotu .
MASK Opublikowano 21 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2020 11 godzin temu, jarek996 napisał: A przeslesz CD z planami pod laser w wyliczonej skali ? No i pozostanie upolowac dwa silniki - uzywki ? To byloby NIEZLE Wilczysko prosze Pana !!! Nie. Bo nie mam ? Póki co projektuje się w skali 1:7 pod Enye 46-53 4C 8 godzin temu, motfil napisał: Tak a w orginale 2 x 420 km . 420/3,5=120 , skala 1:5 to 5 do 3 potęgi = 125 czyli najbliżej do realizmu lotu . Co masz na myśli Tomku pisząc o realizmie lotu?
jarek996 Opublikowano 22 Stycznia 2020 Opublikowano 22 Stycznia 2020 8 godzin temu, MASK napisał: Nie. Bo nie mam ? Póki co projektuje się w skali 1:7 pod Enye 46-53 4C Tez dobra alternatywa na poczatek ! Jak wiesz , mam dwie takowe ( nawet lewa i prawa ) w PRAWIE ukonczonym UGLY TWINie . One maja przeskoczyc pozniej do SKYROCKETa , ale jak cos sie nie uda ( mam na mysli jakies ladowanie ? ) , to beda pieknie pasowaly do WILCZYSKA !
motfil Opublikowano 22 Stycznia 2020 Opublikowano 22 Stycznia 2020 10 godzin temu, MASK napisał: Co masz na myśli Tomku pisząc o realizmie lotu? W makietach oprócz wierności odtworzenia samolotu oceniany jest też realizm lotu czyli żeby model zachowywał się w powietrzu jak pierwowzór .Takie przeliczniki stosował i opisał w książce Miniaturowe Lotnictwo W Schier .
merlin71 Opublikowano 22 Stycznia 2020 Opublikowano 22 Stycznia 2020 Czyli model w skali 1:5 powinien mieć dwa 125-konne silniki ?!!! Bo nie kumam...
motfil Opublikowano 22 Stycznia 2020 Opublikowano 22 Stycznia 2020 14 minut temu, merlin71 napisał: Czyli model w skali 1:5 powinien mieć dwa 125-konne silniki ?!!! Moc orginału podzielona przez skalę do trzeciej potęgi , jak dla Wilka 1:5 to 420 /125=3,36 . .
MASK Opublikowano 22 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2020 3 godziny temu, motfil napisał: W makietach oprócz wierności odtworzenia samolotu oceniany jest też realizm lotu czyli żeby model zachowywał się w powietrzu jak pierwowzór .Takie przeliczniki stosował i opisał w książce Miniaturowe Lotnictwo W Schier . Wylicz mi jeszcze masę modelu Tomku
motfil Opublikowano 22 Stycznia 2020 Opublikowano 22 Stycznia 2020 2 godziny temu, MASK napisał: Wylicz mi jeszcze masę modelu Tomku Masę liczy się tak jak moc do trzeciej potęgi (trzy wymiary), w tym wypadku wychodzi około 17 kg i tu jest zachowany stosunek mocy masy i powierzchni (jest też realny lot modelu obciążenie ok 200 g/dm) ale ja bym przyjął obciążenie powierzchni płata 120-150 g na dm kw i wtedy przy powierzchni 81,6 dm (tu się liczy skala do kwadratu) dałoby 9,8-12,5 kg .Jest to realna waga do uzyskania przy modelu dwu silnikowym z chowanym podwoziem . Należy też pamiętać że "Wilk miał silniki małej mocy i stosunek mocy do masy jest słaby .
MASK Opublikowano 23 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2020 10 godzin temu, motfil napisał: Masę liczy się tak jak moc do trzeciej potęgi (trzy wymiary), w tym wypadku wychodzi około 17 kg i tu jest zachowany stosunek mocy masy i powierzchni (jest też realny lot modelu obciążenie ok 200 g/dm) ale ja bym przyjął obciążenie powierzchni płata 120-150 g na dm kw i wtedy przy powierzchni 81,6 dm (tu się liczy skala do kwadratu) dałoby 9,8-12,5 kg .Jest to realna waga do uzyskania przy modelu dwu silnikowym z chowanym podwoziem . Należy też pamiętać że "Wilk miał silniki małej mocy i stosunek mocy do masy jest słaby . Dodam, że 17 kg wychodzi po przeliczeniu masy własnej samolotu, ale samoloty nie latają bez paliwa, ładunku i załogi Tak więc, po obliczeniu masy modelu z masy startowej wychodzi 22,4 kg, a obciążenie powierzchni nośnej 275 g/dm.kw! Bardzo się cieszę Tomku, że urealniłeś masę modelu i założyłeś połowę tego, co wychodzi z prostego skalowania Jednak pogrzebaliśmy realizm lotu. Mamy nadwyżkę mocy w postaci mniej więcej jednego silnika ? Co robimy?
motfil Opublikowano 23 Stycznia 2020 Opublikowano 23 Stycznia 2020 9 godzin temu, MASK napisał: Mamy nadwyżkę mocy w postaci mniej więcej jednego silnika ? A skąd ten silnik ?Jeśli chodzi o masę to ja założyłem masę własną ale i moc nominalną.Samolot nie zawsze lata max zatankowany i podwieszony bombami .Napisałem też że samolot miał słabe silniki i dlatego trzeba iść na jakiś kompromis .
mecenas Opublikowano 23 Stycznia 2020 Opublikowano 23 Stycznia 2020 Marcin, nic nie jest pogrzebane. Realizm lotu uzyskuje się się poprzez odpowiednią prędkość modelu i płynność lotu. Po to masz drążek gazu w radiu by dostosować prędkość. Taka moc jest Ci potrzebna w figurach pionowych jak immelman czy pętla. Zobacz jak długo np, taki JAK-3 wykonuje pętlę (od 2:50 do 3:15) Czyli 25 s! i teraz zrób to samo modelem i będziesz miał prawdziwy realizm lotu. Podpowiem że przy wejściu w figurę prędkość to 270mil/h, w szczycie ok 100mil/h. . To tylko przykład. Chodzi mi o to, że potrzebujesz sporo mocy, aby tak długo ciągnąć do góry do szczytu pętli. Teraz te prędkości, 430km/h i 160 km/h, podziel to przez skalę np. 5 i wychodzi 86 i 32 km/h! . Na tym polega cała trudność w realiźmie. Co do Wilka, - mam zaprojektowanego po laser w skali 1:3.8 (2.85m), napęd 2x GF60i2 i wcale nie uważam że będzie za dużo mocy.
Rekomendowane odpowiedzi