Jump to content

Pilatus PC-6 Turbo Porter 1:8


TeBe

Recommended Posts

Przychodzi taki wiek w życiu każdego mężczyzny, kiedy poranna kupa graniczy z przeżyciem mistycznym. I to jest ten moment, kiedy trzeba sobie powiedzieć, że przyszedł czas na spalinę. 

No to przyszedł. Saito FG14C zostanie zabudowany w Pilatusie PC-6 Turbo Porter. Skala 1:8.

 

32009018075_25100333a8_h.jpg

 

31634800280_45ee08fc30_h.jpg

 

Można kupować czipsy i colę i zasiadać :-)

Link to comment
Share on other sites

Tomek. Zwróć uwagę na wymaganą minimalną odległość silnik - zbiornik i oś gaźnik - zbiornik. Miałem FG 21. Szybko go sprzedałem z modelem. To silniki ze zwykłymi gaźnikami z żarówek. Pamiętaj też żeby nie zasłonić otworu w tylnej ścianie gaźnika. Musi mieć dostęp powietrza. Często zasłania go wręga silnikową. Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Ten model to taka Multipla wśród modeli ;) .Nie rozumiem jak ktoś może świadomie się decydować na jego budowę ,posiadanie .

Trzeba naprawdę być mocno zmotywowanym by popełnić ten drastyczny/mistyczny krok :) .

No ale gust to indywidualna sprawa...

 

Odpalił ? ;)

Link to comment
Share on other sites

Tomek, kup olej, ale tylko do silników czterosuwowych (post 7) i tylko z tych wskazanych w instrukcji. Jak nie odpalałeś takich motorów to uważaj bo kopie dwa razy. Najlepszy rozrusznik.

Link to comment
Share on other sites

Ten model to taka Multipla wśród modeli ;) .Nie rozumiem jak ktoś może świadomie się decydować na jego budowę ,posiadanie .

Trzeba naprawdę być mocno zmotywowanym by popełnić ten drastyczny/mistyczny krok :) .

No ale gust to indywidualna sprawa...

 

Odpalił ? ;)

Od Pilatusa brzydszy jest tylko PZL M-15, choć to sprawa dyskusyjna ;)

Za to ma niezaprzeczalną cechę, to samolot dla prawdziwych twardzieli. Tomasz wiedział co wybiera :D

 

https://www.youtube.com/watch?v=PQXbWcLCyVY

 

https://www.youtube.com/watch?v=xkjB0_-EvGU

Link to comment
Share on other sites

????

 

Rzeczywiście, powinien być do dwusuwów. Zasugerowałem się tym, że w drukowanej, dołączanej do silnika instrukcji były podawane oleje z zupełnie innego kręgu niż w DA 50 (dwusów), którego też miałem. Może chodziło o to, że dla 50 tki producent poleca syntetyk, a do Saito mineralny.

Tomek, zobacz tutaj

Link to comment
Share on other sites

Ja jednak zaufam producentowi. Skoro producent pisze w instrukcji, żeby zarówno docierać jak i poźniej jechać na syntetyku, to będę docierał na syntetyku. 

 

"A mixture of high-quality 91 octane unleaded gasoline and a reliable, high-quality 100% synthetic oil for 2-cycle engines must be used."

Link to comment
Share on other sites

:D :D :D  Tomasz mamy tak samo ! Czy to przydarza się w tym wieku, ale żeby od razu rano popaść w mistycyzm :wacko: .

Zajrzyj do mojego tematu, w ostatnim poście poruszam sprawę oleju   http://pfmrc.eu/index.php?/topic/65855-rcgf-10cc-bm-ga%C5%BAnik-walbro/&do=findComment&comment=649495

To jest zdjęcie stron drugiego artykułu.

 

d40f3d0983f97fd8.jpg

Link to comment
Share on other sites

W poniedziałek 2-go stycznia po południu pierwszy mail z zapytaniem do Martina, we wtorek kit wycięty i wysłany, w środę już w samolocie. 

Jestem pod wrażeniem.

 

post-14226-0-20265800-1483606922_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.