TeBe Posted December 31, 2016 Share Posted December 31, 2016 Przychodzi taki wiek w życiu każdego mężczyzny, kiedy poranna kupa graniczy z przeżyciem mistycznym. I to jest ten moment, kiedy trzeba sobie powiedzieć, że przyszedł czas na spalinę. No to przyszedł. Saito FG14C zostanie zabudowany w Pilatusie PC-6 Turbo Porter. Skala 1:8. Można kupować czipsy i colę i zasiadać :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertus Posted December 31, 2016 Share Posted December 31, 2016 No najwyższy czas Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeBe Posted December 31, 2016 Author Share Posted December 31, 2016 Zacznę od odpalenia Saito i dotarcia. Stay tuned. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz D. Posted December 31, 2016 Share Posted December 31, 2016 Tomku, kiedyś przychodzi czas na to, aby stać się prawdziwym mężczyzną . Trzymam kciuki! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pioterek Posted December 31, 2016 Share Posted December 31, 2016 Jakiś kabelek przy silniku zauważyłem.:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeBe Posted December 31, 2016 Author Share Posted December 31, 2016 Wydłubałem hamownię. Jeśli jutro uda mi się dostać olej do dwusuwów, to odpalę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
solainer Posted January 1, 2017 Share Posted January 1, 2017 Pilatus piekny nie jest ale silnik z linku wybacza mu wiele http://www.jetcatusa.com/rc-turbines/turbine-details/spt5/ Może można się stać mężczyzna z grubej rury Link to comment Share on other sites More sharing options...
robas69 Posted January 1, 2017 Share Posted January 1, 2017 Tomek. Zwróć uwagę na wymaganą minimalną odległość silnik - zbiornik i oś gaźnik - zbiornik. Miałem FG 21. Szybko go sprzedałem z modelem. To silniki ze zwykłymi gaźnikami z żarówek. Pamiętaj też żeby nie zasłonić otworu w tylnej ścianie gaźnika. Musi mieć dostęp powietrza. Często zasłania go wręga silnikową. Powodzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shock Posted January 1, 2017 Share Posted January 1, 2017 Ten model to taka Multipla wśród modeli .Nie rozumiem jak ktoś może świadomie się decydować na jego budowę ,posiadanie . Trzeba naprawdę być mocno zmotywowanym by popełnić ten drastyczny/mistyczny krok . No ale gust to indywidualna sprawa... Odpalił ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeBe Posted January 1, 2017 Author Share Posted January 1, 2017 Jeszcze nie, olej dopiero jutro kupię. I fakt, to jest Multipla :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertus Posted January 1, 2017 Share Posted January 1, 2017 Przecież on jest piękny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robas69 Posted January 1, 2017 Share Posted January 1, 2017 Tomek, kup olej, ale tylko do silników czterosuwowych (post 7) i tylko z tych wskazanych w instrukcji. Jak nie odpalałeś takich motorów to uważaj bo kopie dwa razy. Najlepszy rozrusznik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
f-150 Posted January 2, 2017 Share Posted January 2, 2017 Tomek, kup olej, ale tylko do silników czterosuwowych (post 7) ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndyCopter Posted January 2, 2017 Share Posted January 2, 2017 Ten model to taka Multipla wśród modeli .Nie rozumiem jak ktoś może świadomie się decydować na jego budowę ,posiadanie . Trzeba naprawdę być mocno zmotywowanym by popełnić ten drastyczny/mistyczny krok . No ale gust to indywidualna sprawa... Odpalił ? Od Pilatusa brzydszy jest tylko PZL M-15, choć to sprawa dyskusyjna Za to ma niezaprzeczalną cechę, to samolot dla prawdziwych twardzieli. Tomasz wiedział co wybiera https://www.youtube.com/watch?v=PQXbWcLCyVY https://www.youtube.com/watch?v=xkjB0_-EvGU Link to comment Share on other sites More sharing options...
robas69 Posted January 2, 2017 Share Posted January 2, 2017 ???? Rzeczywiście, powinien być do dwusuwów. Zasugerowałem się tym, że w drukowanej, dołączanej do silnika instrukcji były podawane oleje z zupełnie innego kręgu niż w DA 50 (dwusów), którego też miałem. Może chodziło o to, że dla 50 tki producent poleca syntetyk, a do Saito mineralny. Tomek, zobacz tutaj Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeBe Posted January 2, 2017 Author Share Posted January 2, 2017 Ja jednak zaufam producentowi. Skoro producent pisze w instrukcji, żeby zarówno docierać jak i poźniej jechać na syntetyku, to będę docierał na syntetyku. "A mixture of high-quality 91 octane unleaded gasoline and a reliable, high-quality 100% synthetic oil for 2-cycle engines must be used." Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahaweto Posted January 2, 2017 Share Posted January 2, 2017 :D Tomasz mamy tak samo ! Czy to przydarza się w tym wieku, ale żeby od razu rano popaść w mistycyzm . Zajrzyj do mojego tematu, w ostatnim poście poruszam sprawę oleju http://pfmrc.eu/index.php?/topic/65855-rcgf-10cc-bm-ga%C5%BAnik-walbro/&do=findComment&comment=649495 To jest zdjęcie stron drugiego artykułu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeBe Posted January 4, 2017 Author Share Posted January 4, 2017 Wynudziłem u Martina https://mraerodesign.securicom.ca/en/products/info.cfm?ProduitID=44 kita wyciętego laserem pod moje plany 80 cali. Już jedzie do mnie, będzie za tydzień. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertus Posted January 4, 2017 Share Posted January 4, 2017 Wow, naprawdę? Nie pytam się o koszty bo bym umarł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeBe Posted January 5, 2017 Author Share Posted January 5, 2017 W poniedziałek 2-go stycznia po południu pierwszy mail z zapytaniem do Martina, we wtorek kit wycięty i wysłany, w środę już w samolocie. Jestem pod wrażeniem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts