mecenas Opublikowano 29 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 Zgadza się, tyle że problem z "rzędówkami" jest, że nie ma ich jak chłodzić , schowane głęboko pod maską grzeją się niemiłosiernie. Swego czasu Śp. Marek Szufa w swoim Spicie miał silnik chłodzony cieczą, tzn. silnik z głowicą "wodną" chyba MVVS http://www.nastik.pl/images/products/MVVS3001LC.jpg i doskonale się to sprawdzało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coster Opublikowano 29 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 a to dzisiejsza praca chłodzenie będzie miał dobre bo głowica będzie wystawać ale nie będzie widoczna bo schowana będzie w obudowie filtra od dołu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 29 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 Tylko tak długi wał będzie powodował dodatkowe wibracje . Mam nadzieje że to nie będzie pręt gwintowany widoczny na zdjęciach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coster Opublikowano 29 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 Tylko tak długi wał będzie powodował dodatkowe wibracje . Mam nadzieje że to nie będzie pręt gwintowany widoczny na zdjęciach . post wyżej pisałem że nowy wał będzie na dniach toczony i dodatkowo będzie wyważony żeby nie było bić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skippi66 Opublikowano 29 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 P - 39 też miał taki długi wał i latał, więc Sebastianowi zapewne się uda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Jak mnie pamięć nie myli to już był wątek o budowie 109-tki z bardzo podobnych planów ( być może takich samych) z metalowymi podłużnicami i długim wałem silnika ale nie pamiętam czy dobrnęła do końca. Kibicuję Sebastianowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jetfan Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Muszę jeszcze nt długiego wału: kiedyś dawno, za szkolnych czasów, z kolegą popełniliśmy ślizg FSR z silnikim ok. 10 ccm nie pamiętam ale to chyba Webra była. Silnik był połączony na sztywno z wałem napędzającym śrubę czyli - o ile dobrze zrozumiałem - podobnie jak w Waszym Me. No i były problemy, co kilka biegów połączenie silnik-wał po prostu się urywało. Kłopot wynikał z drgań tzn. silnik się trząsł a wał śruby był sztywno związany z konstrukcją. Problem rozwiązaliśmy w oczywisty sposób tj wystarczyło wstawić przegub. W Waszej konstrukcji może być podobnie, silnik benzynowy bardzo skacze a przedłużony wał będzie podparty na pierwszej wrędze (tak mi się wydaje) więc połączenie silnik-wał będzie dodatkowo pracować na wyginanie. Może dojść do zmęczenia materiału i śmigło z fragmentem wału odleci. Rozważcie to. Jeśli już to przemyśleliście i wiadomo, że będzie OK to przepraszam za moje wynurzenia 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Zbyszku, skoro ktoś tak narysował plany i mu model nie rozerwało w powietrzu to pewnie będzie to działać prawidłowo. Na pewno zwrócimy na to szczególną uwagę jak zachowuje się napęd, wał, śmigło. Jeśli wyjdą testy negatywnie to będziemy myśleć jak to poprawić, żeby było dobrze.. A w najgorszym razie przerobimy go na elektryka (Jak to Sebastian przeczyta to mnie zabije hihi). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 A w najgorszym razie przerobimy go na elektryka (Jak to Sebastian przeczyta to mnie zabije hihi). Nie profanuj projektu!!! Ja już Sebkowi pistolet wysyłam... co byś się nie męczył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Zbyszku, skoro ktoś tak narysował plany i mu model nie rozerwało w powietrzu to pewnie będzie to działać prawidłowo. Tomuś.Narysować można ,papier wszystko przyjmie a czy będzie działać to sprawdzisz organoleptycznie. Polecam wykonanie RWD 9 z planów Schiera w oryginalnej podziałce.Tam dopiero papier przyjmował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkdarch Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Zbyszku, skoro ktoś tak narysował plany i mu model nie rozerwało w powietrzu to pewnie będzie to działać prawidłowo. Na pewno zwrócimy na to szczególną uwagę jak zachowuje się napęd, wał, śmigło. Jeśli wyjdą testy negatywnie to będziemy myśleć jak to poprawić, żeby było dobrze.. A w najgorszym razie przerobimy go na elektryka (Jak to Sebastian przeczyta to mnie zabije hihi). A może zastosować takie coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 A może zastosować takie coś? Moim zdaniem jest to super patent i jeszcze te dwie przeciwwagi ustawione na przeciw siebie będą dodatkowo tłumić wibracje . Taki system przeciwwag stosuje się w silnikach disla i to bardzo dobrze wytłumia wibracje , tyle że kręcą się w przeciwną stronę względem siebie , jedna w prawo druga w lewo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Panowie ochłońcie!! Masa! MASA! jeszcze raz maaa...saaa tych szpejów. Ile to wszystko waży. Model nie jest zbyt duży i pakowanie w niego dodatkowego (tak na oko) 1,5kg szpejów, moim zdaniem jest złym pomysłem. Me-109 to bardzo wredna maszyna, zwłaszcza przy starcie i lądowaniu ze względu na zbyt mały stat. pionowy i podwozie. Wielu pilotów przez to zginęło. Podobnie będzie zachowywał się model, w powietrzu - genialny, ale prawidłowy start i lądowanie to będzie wyzwanie. Też przypominam sobie, że był już na forum podobny wątek. Model chyba nie został ukończony, podejrzewam że właśnie przedobrzono z masą . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Panowie ochłońcie!! Masa! MASA! jeszcze raz maaa...saaa tych szpejów. Ile to wszystko waży. Model nie jest zbyt duży i pakowanie w niego dodatkowego (tak na oko) 1,5kg szpejów, moim zdaniem jest złym pomysłem. Me-109 to bardzo wredna maszyna, zwłaszcza przy starcie i lądowaniu ze względu na zbyt mały stat. pionowy i podwozie. Wielu pilotów przez to zginęło. Podobnie będzie zachowywał się model, w powietrzu - genialny, ale prawidłowy start i lądowanie to będzie wyzwanie. Też przypominam sobie, że był już na forum podobny wątek. Model chyba nie został ukończony, podejrzewam że właśnie przedobrzono z masą . Wojtek zgadzam się z tobą . Napisałem że super patent ale zastosowanie go jest w gestji tego kto buduje model . Ale te przeciwwagi ja bym zastosował , mogą być z alum . Dwie jedna od strony silnika a druga przy śmigle na przeciw siebie , na pewno ustabilizuje to przedłużenie wału . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Tak, Wojtek, z tym lądowaniem i startem to już od razu zapytałem się Sebastiana czy on te modele wybiera specjalnie , żebym dostawał zawału czy tylko tak mu wychodzi przy okazji? Zdaje sobie sprawę , że będzie jeszcze zabawniej niż z La-7, który w końcu opanowałem w stopniu zadowalającym na tyle , że loty nim to rutyna . Jak zmieścimy się w 11kg to będzie dobrze No i ciekawe jak będzie z wyważeniem, czy znowu nie trzeba będzie dorzucić 2 tony ołowiu, bo silnik daleko z tyłu sprawy wyważenia nie ułatwia. Za to wydech robiony na wzór oryginału będzie trochę ważył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Seba tak to wykombinował, że buduje se na relaksie kolejne modele a od latania ma Tomka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 31 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2017 Ja budowe swojego ME 109 zamroziłem dlatego że,swastyka mnie kuła w oczy, oraz, tutaj posłużę się rymowanką. Ambicji kupa a pilot dupa. Dlatego teraz schowałem swoje ambicje do kieszeni i zbuduje połmakiete jakiegoś prostego trenerka i będę nią powoli bezstresowo latał. Tak! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 Gdyby jednak zapadła decyzja, że będzie zasilanie w silnik elektryczny to nie wszystko stracone jeżeli chodzi o realizm. Można jeszcze użyć to: http://www.mrrcsound.com/main Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamGsxR Opublikowano 4 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2017 Wielka szkoda, że zaprzestałeś budowy modelu. W najbliższych dniach będę zaczynał budowę 109 z tych samych planów. Myślałem, że trochę podpatrzę Największym problemem moim zdaniem jest wytoczenie oraz idealne wyważenie wału napędowego silnik - śmigło. Zastanawiam się też czy nie można "urwać" trochę z wagi modelu:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coster Opublikowano 5 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2017 a to takie weekendowe dłubanie waga na dzień dzisiejszy +/- 7kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi