Skocz do zawartości

MESSERSCHMIT BF109 G-10 / K-4 skala 1/4.7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a to dzisiejsza praca 


chłodzenie będzie miał dobre bo głowica będzie wystawać ale nie będzie widoczna bo schowana będzie w obudowie filtra od dołu


.

post-14320-0-82707400-1509307252_thumb.jpg

post-14320-0-52888100-1509307335_thumb.jpg

post-14320-0-42611300-1509307719_thumb.jpg

post-14320-0-96546200-1509308138_thumb.png

Opublikowano

Tylko tak długi wał będzie powodował dodatkowe  wibracje . 

Mam nadzieje że to nie będzie pręt gwintowany widoczny na zdjęciach .

post wyżej pisałem że nowy wał będzie na dniach toczony i dodatkowo będzie wyważony żeby nie było bić 

Opublikowano

Jak mnie pamięć nie myli to już był wątek o budowie 109-tki z bardzo podobnych planów ( być może takich samych) z metalowymi podłużnicami i długim wałem silnika ale nie pamiętam czy dobrnęła do końca. Kibicuję Sebastianowi

Opublikowano

Muszę jeszcze nt długiego wału: kiedyś dawno, za szkolnych czasów, z kolegą popełniliśmy ślizg FSR z silnikim ok. 10 ccm nie pamiętam ale to chyba Webra była. Silnik był połączony na sztywno z wałem napędzającym śrubę czyli - o ile dobrze zrozumiałem - podobnie jak w Waszym Me. No i były problemy, co kilka biegów połączenie silnik-wał po prostu się urywało. Kłopot wynikał z drgań tzn. silnik się trząsł a wał śruby był sztywno związany z konstrukcją. Problem rozwiązaliśmy w oczywisty sposób tj wystarczyło wstawić przegub. W Waszej konstrukcji może być podobnie, silnik benzynowy bardzo skacze a przedłużony wał będzie podparty na pierwszej wrędze (tak mi się wydaje) więc połączenie silnik-wał będzie dodatkowo pracować na wyginanie. Może dojść do zmęczenia materiału i śmigło z fragmentem wału odleci. Rozważcie to.

 

Jeśli już to przemyśleliście i wiadomo, że będzie OK to przepraszam za moje wynurzenia :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Zbyszku, skoro ktoś tak narysował plany i mu model nie rozerwało w powietrzu to pewnie będzie to działać prawidłowo.

Na pewno zwrócimy na to szczególną uwagę jak zachowuje się napęd, wał, śmigło.

Jeśli wyjdą testy negatywnie to będziemy myśleć jak to poprawić, żeby było dobrze..

A w najgorszym razie przerobimy go na elektryka :) (Jak to Sebastian przeczyta to mnie zabije  hihi).

Opublikowano

 

 

A w najgorszym razie przerobimy go na elektryka  :) (Jak to Sebastian przeczyta to mnie zabije  hihi).

 

Nie profanuj projektu!!!  :D  :D  :D  Ja już Sebkowi pistolet wysyłam... co byś się nie męczył.   :D  :D  :D

Opublikowano

Zbyszku, skoro ktoś tak narysował plany i mu model nie rozerwało w powietrzu to pewnie będzie to działać prawidłowo.

Tomuś.Narysować można ,papier wszystko przyjmie a czy będzie działać to sprawdzisz organoleptycznie.

Polecam wykonanie RWD 9 z planów Schiera w oryginalnej podziałce.Tam dopiero papier przyjmował :lol:

Opublikowano

Zbyszku, skoro ktoś tak narysował plany i mu model nie rozerwało w powietrzu to pewnie będzie to działać prawidłowo.

Na pewno zwrócimy na to szczególną uwagę jak zachowuje się napęd, wał, śmigło.

Jeśli wyjdą testy negatywnie to będziemy myśleć jak to poprawić, żeby było dobrze..

A w najgorszym razie przerobimy go na elektryka :) (Jak to Sebastian przeczyta to mnie zabije  hihi).

A może zastosować takie coś?

post-698-0-28539600-1509391537_thumb.jpg

post-698-0-31066600-1509391575_thumb.jpg

Opublikowano

A może zastosować takie coś?

Moim zdaniem jest to super patent i jeszcze te dwie przeciwwagi ustawione na przeciw siebie będą dodatkowo tłumić wibracje .

Taki system przeciwwag stosuje się w silnikach disla i to bardzo dobrze wytłumia wibracje , tyle że kręcą się w przeciwną stronę względem siebie , jedna w prawo druga w lewo .

Opublikowano

Panowie ochłońcie!! :D

Masa! MASA! jeszcze raz maaa...saaa tych szpejów. Ile to wszystko waży. Model nie jest zbyt duży i pakowanie w niego dodatkowego (tak na oko) 1,5kg szpejów, moim zdaniem jest złym pomysłem. Me-109 to bardzo wredna maszyna, zwłaszcza przy starcie i lądowaniu ze względu na zbyt mały stat. pionowy i podwozie. Wielu pilotów przez to zginęło. Podobnie będzie zachowywał się model, w powietrzu - genialny, ale prawidłowy start i lądowanie to będzie wyzwanie.

Też przypominam sobie, że był już na forum podobny wątek. Model chyba nie został ukończony, podejrzewam że właśnie przedobrzono z masą :( .

Opublikowano

Panowie ochłońcie!! :D

Masa! MASA! jeszcze raz maaa...saaa tych szpejów. Ile to wszystko waży. Model nie jest zbyt duży i pakowanie w niego dodatkowego (tak na oko) 1,5kg szpejów, moim zdaniem jest złym pomysłem. Me-109 to bardzo wredna maszyna, zwłaszcza przy starcie i lądowaniu ze względu na zbyt mały stat. pionowy i podwozie. Wielu pilotów przez to zginęło. Podobnie będzie zachowywał się model, w powietrzu - genialny, ale prawidłowy start i lądowanie to będzie wyzwanie.

Też przypominam sobie, że był już na forum podobny wątek. Model chyba nie został ukończony, podejrzewam że właśnie przedobrzono z masą :( .

Wojtek zgadzam się z tobą .

Napisałem że super patent ale zastosowanie go jest w gestji tego kto buduje model .

Ale te przeciwwagi ja bym zastosował , mogą być z alum . Dwie jedna od strony silnika a druga przy śmigle na przeciw siebie , na pewno  ustabilizuje to przedłużenie wału .

Opublikowano

Tak, Wojtek,

z tym lądowaniem i startem to już od razu zapytałem się Sebastiana czy on te modele wybiera specjalnie , żebym dostawał zawału czy tylko tak mu wychodzi przy okazji? ;)

Zdaje sobie sprawę , że będzie jeszcze zabawniej niż z La-7, który w końcu opanowałem w stopniu zadowalającym na tyle , że loty nim to rutyna :).

 

Jak zmieścimy się w 11kg to będzie dobrze :)

No i ciekawe jak będzie z wyważeniem, czy znowu nie trzeba będzie dorzucić 2 tony ołowiu, bo silnik daleko z tyłu sprawy wyważenia nie ułatwia.

Za to wydech robiony na wzór oryginału będzie trochę ważył.

Opublikowano

Ja budowe swojego ME 109 zamroziłem dlatego że,swastyka mnie kuła w oczy, oraz, tutaj posłużę się rymowanką.

 

Ambicji kupa a pilot dupa.

 

Dlatego teraz schowałem swoje ambicje do kieszeni i zbuduje połmakiete jakiegoś prostego trenerka i będę nią powoli bezstresowo latał.

 

Tak!

Opublikowano

Wielka szkoda, że zaprzestałeś budowy modelu. W najbliższych dniach będę zaczynał budowę 109 z tych samych planów. Myślałem, że trochę podpatrzę:) Największym problemem moim zdaniem jest wytoczenie oraz idealne wyważenie wału napędowego silnik - śmigło. Zastanawiam się też czy nie można "urwać" trochę z wagi modelu:)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.