Skocz do zawartości

RELACJA MX2 2200mm, budowa pierwszego modelu konstrukcyjnego


Rekomendowane odpowiedzi

Jr zbankrutował ?!?!? 

Patrz, mam Jr-a 2.4 od ponad dekady i jestem z niego mega zadowolony, nigdy żadnych zakłóceń, a przerobiłem już kilka - kilkanaście lotnisk. Szkoda   :(

Ja w swoim Veloxie mam jeden pakiet awioniczny 2000mAh 2s i po dwóch lotach (w tym sezonie, a oblatałem go późno, miałem baterii głównych tylko na dwa loty) pobiera bardzo nieznaczne, wręcz śladowe ilości prądu, ale wymiernych liczb już nie pamiętam.

To trochę jak z Mercedesem W124 jezdzi do dzisiaj a jest starszy od mojej żony HAHAHA  :D ale już nie robią takich  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin dzięki odpowiedź.

Z rozumiałem że razem wszystkie serwa w czasie lotu pobierają około 3,5A , a w piku około 7A.

Co do pakietów to już zauważyłem w mojej starej extrze że nie za wiele energii pobiera podczas latania, często się mi zdarzało latać po dwie godziny, czasami latałem np godzinę dziennie, ale przez 3 dni nie ładowałem pakietu, ale nigdy nie udało mi się wyczerpać nawet połowy pakietu.

A w modelu mam zamontowane dwa akumulatory 2200mah jeden zasila serwa a drugi zapłon.

Z akumulatorem do zapłonu to juz całkiem zaszalałem :) , ale nie miałem żadnego doświadczenia, nie chciałem aby mi brakło prądu to zamontowałem 2200mah :) .

Nauka nie poszła w las, na przyszły sezon planuje kupić akumulatory i do extry i do mxa na zapłon max 800mah a do zasilania serw max1300mah.

Ale że oba modele będą miały zasilane serwa z dwóch akumulatorów to nie wiem czy na serwa nie dać dwóch akumulatorów 800mah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nauka nie poszła w las, na przyszły sezon planuje kupić akumulatory i do extry i do mxa na zapłon max 800mah a do zasilania serw max1300mah.

Ale że oba modele będą miały zasilane serwa z dwóch akumulatorów to nie wiem czy na serwa nie dać dwóch akumulatorów 800mah

Hehe żebyś Wiesiek nie przedobrzył...

Pakiety 1500 mAh na serwa i 1000/1200 mAh na zapłon to optimum (2,2m)

Weź pod uwagę że pakiety tracą swoją pojemność (po jakimś czasie) i jak zapodasz taki 800 mAh to może być bardzo na styk.

Potwierdzam to co piszą koledzy i Ty powyżej że pobory z pakietów nie są jakieś mega duże ale pewien zapas powinien być.

Będąc na jakimś pikniku cały dzień to dla bezpieczeństwa będziesz musiał je doładowywać chyba że odpalisz jeden/dwa loty i leżaczek ;) .

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o te pakiety LION to mam takie .

Kupiłem pojedyncze w Modelmax zrobiłem pakiety tak jak na zdjęciu widać a mam takie cztery .

Parametry :

Pojemność 3,4 Ah

Prąd ciągły maksymalnie 10 A

Testowałem prądem 2 A i napięcie trzymają podczas tego testu 7,3-7,4 V i przez około 1,5 godziny były obciążone tym prądem i wyładowały się do około połowy czyli około 1600 mah .

 

Ok następnym razem zrobię edycje .

post-17148-0-83426100-1513285672_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planowałem do modelu pakiety lipo , ale mogą być i LION, szczególnie że chyba są troszkę lżejsze.

Choć przyznam że w pakiety zaopatrzę sie na samym końcu, już po uruchomieniu modelu.

Za jakiś czas okaże się czy model da się spokojnie wyważyć czy trzeba będzie dokładać balastu, jak by się okazało że potrzebny jest balast to z dwojga złego wolę zastosować cięższy pakiet niż dokładać ołowiu.

Niby powinno być OK model budowany pod kontrolą i autora planów i forumowiczów, a jak wyjdzie ostatecznie okaże się bo zamontowaniu silnika i próbie wyważenia , jak ogon nie będzie za ciężki to będzie dobrze , jak będzie ogon ciążył będę się ratował większymi pakietami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużą zaletą Li-ionek jest to, że lepiej znoszą permanentne przetrzymywanie w stanie powyżej poziomu storage niż lipolki. Bateria 6S13P pracująca u mnie 11-sty rok jako rezerwowe zasilanie pompy CO i awaryjnego oświetlenia domu nadal jest w świetnej kondycji pomimo, że każdą zimę stoi naładowana do pełna. Niedawno miałem konieczność sprawdzenia jak się miewa, bo prawie dwie doby nie było zasilania - mokry śnieg pozrywał linie energetyczne. No i miewa się dobrze, ubyło ok. 8% pojemności.

Także odporność na wszelkie trudy eksploatacji w modelu ogniwka 18650 wykazały dużo większą od lipolek. Gęstość energii (Wh/kg) także mają wyższą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, Krzysztof się podśmiewał że nim ja zbudowałem mx-a on zaprojektował i zbudował extrę 2,7m.

Natomiast mój Mx ma się dobrze, pewnie dziś podłączę już na stałe większość elektryki.

Nie za bardzo wiem jak zrobić jakąś grafikę, myślałem o wydrukowaniu na drukarce atramentowej, czegoś na folii takiej do drukowania naklejek.

Ale nie wiem jaka jest trwałość takiego nadruku na takiej folii?, i dla tego nie wiem czy to dobry pomysł.

Nowa extra Krzysztofa bardzo mi sie podoba, rozmiary modelu robią wrażenie , i jak pamiętam gdy sie tylko dowiedziałem o tym nowym projekcie , byłem nią bardzo zainteresowany.

Niestety chcieć nie zawsze znaczy móc.

Sam kit nie zrujnował by portfela , ale jak podliczyłem sobie zakup reszty potrzebnych materiałów szczególnie koszty wyposażenia , obawiam sie że to nie jest chyba model na moją kieszeń.

Może kiedyś za jakiś czas uda mi się szarpnąć na taki model, w najbliższym czasie niestety jest po za moim zasięgiem finansowym.

Teraz trzeba mi skończyć , mx-a pracy nie zostało już prawie nic ale mi jeszcze brakuje kilka złotych do zakupu silnika, no i trzeba skończyć naprawianie extry260, tu nie potrzeba pieniędzy , potrzeba jej poświęcić jedynie tylko trochę czasu, ale też nie za wiele.

Więc na przyszły sezon powinienem mieć dwa modele benzynowe , to i powinno być czym się pobawić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przyszła do mnie przesyłka :).

Andrzej ( AMC )  wykonał i wysłał mi bezinteresownie, układ który umożliwia zasilanie modelu z dwóch pakietów.

 

177b747f08ad0bcd.jpg

 

aa511e1782f5823b.jpg

 

76b6c2bd0e6db6f2.jpg

 

Tak że na chwile obecną mam juz prawie całą elektrykę, nie mam tylko pakietów i serwa do gazu, choć chyba szarpnę sie jeszcze na jakieś lepsze serwo do SK , bo to które mam średnio mi sie podoba szczególnie że wszystkie serwa mam 7,4V a to jedno od SK jest na 6V, ale to wiosną tuz przed oblotem , może coś się trafi w dziale giełda, czasami można odkupić coś dobrego w atrakcyjnej cenie.

Co prawda miałem kupione serwo 7,4V  32kg ,ale trochę na nim eksperymentowałem , miałem wymontowany z niego halotron i leżał na półeczce, żona coś sprzątała część wyrzuciła do śmietnika i można by powiedzieć że bez tej części to serwo to historia :( .

Ale naciułałem już na silnik , tak że w najbliższym czasie pewnie silnik zostanie kupiony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda miałem kupione serwo 7,4V  32kg ,ale trochę na nim eksperymentowałem , miałem wymontowany z niego halotron i leżał na półeczce, żona coś sprzątała część wyrzuciła do śmietnika i można by powiedzieć że bez tej części to serwo to historia :( .

 

 

Też znam temat z żoną już mi parę razy coś wyper... :D  :D  :D .

Raz było jeszcze na czasie to w koszu znalazłem . :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] ale to wiosną tuz przed oblotem [...]

Nie wiem, czemu chcesz czekać aż do wiosny. Dziś oblatałem eksperymentalny egzemplarz ES-a po usztywnieniach "szaszłykami" i warunki meteo były doskonałe. Zero komarów  :lol:...

Teraz będzie kilka gorszych dni, potem znowu na pole i w górę  :D !!!

Oblot to nie dentysta :o ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Łukasz.

Czyli obciążone serwo pięcioma amperami obciąży instalację.

Co prawda ja mam 15kg serwa w modelu to pewnie tyle Amper nie będą pobierać i jakieś mocniejsze będzie na kierunku, ale film daje jakąś orientację  i jakieś wyobrażenie.

Po za tym  dzięki uprzejmości Marcina mam juz kupiony silnik do modelu, bo ja nigdy nic nie kupowałem z  zagranicy , więc średnio wiem z czym sie to je, po za tym nie mam konta w serwisie który by przewalutował należność.

Marcin kupił mi ten silnik w HK i pewnie po nowym roku zamówienie przyjdzie.

Cena nie była najgorsza bo dają jakieś rabaty, w sumie silnik po rabacie kosztował 220 euro i przesyłka gratis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.