Graffi_25 Opublikowano 22 Grudnia 2021 Opublikowano 22 Grudnia 2021 Ja bym powiedział że te z carbon center są rewelacyjne jakościowo ale drogie. Ale jak to mówią to moje subiektywne zdanie. Poparte doświadczeniami bo mam te rury w każdym modelu I latają już parę sezonów. Ja latam tylko na tych rurach.
enter1978 Opublikowano 22 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2021 12 godzin temu, FockeWulf napisał: Carbon Center były słabe, a polecane były z Modelemax Rury z Carbon center to wysoka półka ale były drogie i wagowo nie było przepaści pomiędzy tymi z modelemax , ale te z modelemax to były rury duralowe. Rura duralowa w modelemax kosztowała coś około 100zł , ale powykupywaliśmy wszystkie więc później w ofercie mieli tylko z kieszenią laminatową w komplecie za 130 czy 140zł.
FockeWulf Opublikowano 22 Grudnia 2021 Opublikowano 22 Grudnia 2021 Ok, ale z Twoich relacji Wiesiek kojarzę, że ostatecznie nabyłeś rurę karbonową, zatem jakaś różnica jest?
enter1978 Opublikowano 22 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2021 Ja mam w obu Mx-ach rury duralowe z modelemax , rurę karbonową miał Marcin (Viper) stąd wiem że w wadze nie było dramatycznej różnicy. Rurę z carbon center w skrzydłach mam w Extrze 2,7m, nie miałem wyjścia i poniekąd zostałem zmuszony do jej zakupu , w duralu ta średnica nie występuje , chłopaki niby zmniejszali średnicę za pomocą redukcji wklejanych w żebra , ale ja doszedłem do wniosku że jak Krzysiek zaprojektował 38mm średnicy to 38mm ma być. A jedynym wyjściem aby mieć rurę o średnicy 38mm było wykonanie jej z węgla na zamówienie , za jedyne 500zł kupiłem rurkę 120cm długości. 16 minut temu, FockeWulf napisał: zatem jakaś różnica jest? Tak największą zauważysz w cenie, a po za tym węglowa się wyciera. Miałem węglową w statecznikach w Mx-sie i tak się wytarła na styku statecznika z kadłubem że strach ją było zostawić i na niej latać, więc ją już wymieniałem , ale ten kaliber w stateczniki to jest tani i wymiana takiej rurki nie jest problemem, gorzej jest ze średnicą w skrzydła bo te grubsze rurki karbonowe za tanie nie są.
FockeWulf Opublikowano 22 Grudnia 2021 Opublikowano 22 Grudnia 2021 Widzę, że Modelemax nie mają już rur, pozostaje Carbon Center albo aliexpres wskazane przez kolegę Konrada. Chyba zdecyduję się na tę ostatnią możliwość, ale przez święta jeszcze przeszukam zasoby polskiego Internetu.
Wojtekr Opublikowano 22 Grudnia 2021 Opublikowano 22 Grudnia 2021 https://nastik.pl/kategoria-produktu/materialy-do-budowy/rurki-duralowe/ coś można wybrać
Cybuch Opublikowano 22 Grudnia 2021 Opublikowano 22 Grudnia 2021 21 godzin temu, FockeWulf napisał: Zabralem Sie wreszcie na poważnie za budowę modelu. Frajda niesamowita! Poniżej pierwsze rezultaty. Pytanie gdzie kupić rurę węglowa. Przejrzałem wątek i wydaje mi się, że te w Carbon Center były słabe, a polecane były z Modelemax, tylko że nie widzę odpowiedniej rury. Ktoś może pomóc i wskazać dobre i polskie źródło rur, które nie rozpadną się przy pierwszej okazji? Ładna , czysta robota . Podoba mi się .
FockeWulf Opublikowano 22 Grudnia 2021 Opublikowano 22 Grudnia 2021 Dzięki, fajnie się składa, wszystko spasowane to też fajnie wychodzi. W zasadzie zawsze robiłem z planów, tutaj zestaw. Coś czuje, że wsiakne jak Wiesiek
FockeWulf Opublikowano 25 Grudnia 2021 Opublikowano 25 Grudnia 2021 Mikołaj przyniósł po choinkę silnik, zapomniał jedynie o tłumiku oraz śmigle, ale myślę, że można wybaczyć 2
FockeWulf Opublikowano 26 Grudnia 2021 Opublikowano 26 Grudnia 2021 Powstaje statecznik pionowy. Garbik też się robi ale brakuje mi soudala 66a. Cała butelka zaschła... 1
koniorc Opublikowano 26 Grudnia 2021 Opublikowano 26 Grudnia 2021 Hej, nie zapomnij o wklejeniu do kadłuba wzmocnień mocowania rury statecznika poziomego i kołków ustalających kąt zaklinowania statecznika.
FockeWulf Opublikowano 26 Grudnia 2021 Opublikowano 26 Grudnia 2021 Ok, dzięki za czujność. Faktycznie mógłbym zapomnieć. Mam te wszystkie podkładki kołowe w woreczku na później, rozumiem, że o nich mówisz? Boki jeszcze nie są sklejone, chce to zrobić soudalem.
Cybuch Opublikowano 26 Grudnia 2021 Opublikowano 26 Grudnia 2021 Mam jedną uwagę co do mocowania tłumika w kadłubie . Jestem przeciwnikiem sztywnego jego podparcia w bliskiej odległości od kolanka a tak jest w twoim modelu. Ja robię podparcie zawsze w tylnej części . Dla czego ? łatwo to sprawdzić robiąc model mocowania i zaobserwować jak pracuje tłumik kiedy telepie silnik. To tylko moje sugestie .
koniorc Opublikowano 26 Grudnia 2021 Opublikowano 26 Grudnia 2021 3 godziny temu, FockeWulf napisał: Mam te wszystkie podkładki kołowe w woreczku na później, rozumiem, że o nich mówisz? Tak, najłatwiej je wkleić przed sklejeniem kadłuba, ewentualnie przed doklejeniem garbika. 1
FockeWulf Opublikowano 26 Grudnia 2021 Opublikowano 26 Grudnia 2021 Balsa 2 mm wklejona w natarcie statecznika pionowego, klocki pod zawiasy też, tyle że tutaj aby oszczędzić sobie wycinania otworów pod zawiasy, wkleiłem po dwa klocki na zawias z odpowiednim na zawias. Myślę że się sprawdzi. 1
extra67 Opublikowano 27 Grudnia 2021 Opublikowano 27 Grudnia 2021 Witam.Tak dokladnie.Tak samo robilem i sie sprawdzilo.Pozdrawiam
FockeWulf Opublikowano 17 Stycznia 2022 Opublikowano 17 Stycznia 2022 Prac ciąg dalszy: wklejenie garbika: Balsa dwukrotnie moczona dla uchwycenia prawidłowego profilu garbika, ale dla lepszego docisku rdzeń został lekko przesunięty w tył. Ku mojemu zdziwieniu penetracja soudala jest tak dobra, że przebił się przez garbik i lekko skleił się z rdzeniem w tylnej części. Kleju dużo nie było, nakładany szpachelką metalową. lewy bok kadłuba prawy bok kadłuba - myślałem, że mam dużo ścisków, ale nie wiedziałem, że tak dużo pójdzie na jeden bok. Przy okazji dla tych, którzy jeszcze nie próbowali patentu z klipsami biurowymi do papieru (te czarne klamry) - świetnie trzymają i bardzo łatwo się nimi posługiwać. Bardzo dobry patent, obowiązkowo do przejęcie w konstrukcjach przestrzennych. Przy okazji nie wystrzegłem się błędu: wszystko podociskałem, ale nie zadbalem o dociśnięcie konstrukcji do deski. Skutek taki, że zamki wpuszczane w plecki (na desce montażowej) nie zawsze dobrze weszły. No trudno, trzeba z tym jakoś żyć. Pozostaje kupić worki soli lub jakieś żelastwo i tym operować. wklejanie listew w dole kadłuba prace nad kabinką kesonowanie statecznika - tutaj też niestety nie ustrzegłem się błędu - wklejając żebra jedno z nich musiało nie być idealnie pod kątem prostym. Przy szlifowaniu zamków na listwę natarcia tego nie zauważyłem, przy wklejaniu dopiero wyszło - krawędź wygięła się w lekki łuk. Postanowiłem to zeszlifować. Zemściło się przy kesonowaniiu, gdyż jedno żebro wybrzuszyło mi poszycie w okolicy krawędzi natarcia. Myślę, że do wyprowadzenia później, dramatu robić nie będę ? Uwaga do kesonowania - nie wiem, czy jest sens robić to na modelu - dla dobrego dopasowania pewnie tak, ale jest to niewygodne. Jakoś ten etap mi nie podszedł ? Nie wiem czy też kleju nie dałem za mało (dozuję małą strzykawką z igłą do punkcji zaopatrzoną w antenkę, którą opieram o krawędź celem sprawnego rozprowadzenia kleju tylko na krawędzi). Niemniej wszystko ładnie trzyma, poszycie jest na swoim miejscu. Czekam na kolejny weekend, zabiorę się za oklejanie kabinki oraz statecznik poziomy. W międzyczasie zamówię profile aluminiowe według "patentu" @koniorc Ogólnie mam bardzo dużą satysfakcję z budowy modelu. Pierwszy model w tej skali (wyłączając motoszybowce) - robi się prościej. Pierwszy też kontakt z klejami soudal oraz rakol, którym głównie się posługuję przy budowie modelu. Czuję się trochę jak stolarz, nie jak modelarz ? Myślę, że kolejna zima będzie 2,7 o ile coś innego w międzyczasie nie powstanie. 2
enter1978 Opublikowano 17 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2022 Gratuluję czystości . Z tym modelem będziesz miał jeszcze wiele radości podczas budowy , nerwów tez ci jeszcze naszarpie zacznij robić lotki. Później będzie masę radości z latania tym , to jest naprawdę fajny , ładny , dobrze latający i tani model. Mój niebieski ma cztery lata na karku , pewnie jeszcze jeden sezon i zajadę drugi silnik , na szczęście eksploatacja tego finansowo jest w granicach rozsądku , ale żeby mi sie ten model po czterech latach zabawy znudził to co to to nie. 18 minut temu, FockeWulf napisał: Myślę, że kolejna zima będzie 2,7 o ile coś innego w międzyczasie nie powstanie. Model 2,7 jest łatwiejszy w budowie mimo że ma więcej części do sklejenia, wszystkie niefajne prace z Mx-a zostały wyeliminowane , czyli lotki natarcia sterów itp to co w mx-sie było przekleństwem w extrze 2,7 jest atrakcją i fajnie spędzonym czasem. Niestety wadą są koszty wyposażenia , no i trochę miejsca na budowę trzeba mieć bo to jest naprawdę duży model.
koniorc Opublikowano 17 Stycznia 2022 Opublikowano 17 Stycznia 2022 Przyklejenie kesonów jest zawsze małym wyzwaniem szczególnie przy krawędzi natarcia. Też zaczynałem od spinaczy ale dużo lepsze efekty osiągnąłem taśmą malarską którą lapalem oba kesony do siebie. Dobrze to działa pod warunkiem że kesony tylko minimalnie wystają przed listwę krawędzi natarcia (tę z balsy 2mm) Ja Soudal odlewam w małych porcjach do kubka po jogurcie nakładam patyczkiem lub pędzelkiem.
FockeWulf Opublikowano 17 Stycznia 2022 Opublikowano 17 Stycznia 2022 @koniorc Taśma malarska może być, dotychczas kesonowałem na desce montażowej przygniatając ciężarkami. No ale tutaj miało być na modelu, to też tak zrobiłem dla lepszego spasowania. Edit: a takie pytanie - kabinka jest mocowana do balsy na styk, czy jest jakiś patent, aby mocniej siedziała? Kabinkę mam węglową.
Rekomendowane odpowiedzi