Skocz do zawartości

RELACJA MX2 2200mm, budowa pierwszego modelu konstrukcyjnego


Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, MacFlyer napisał:

Wiesiek, fajnie że się zdecydowałeś na 2.7m to jest zdecydowany przeskok z 2.2-2 4 - nie ma w ogóle porównania.

No nigdy nie latałem to nie wiem jak to jest , wiem tyle co mi Krzysiek powiedział że po przesiadce z 2.2m na 2.7 jest WOW i jest na wszystko więcej czasu i tyle wiem.

Ogólnie model będzie długo składany to będzie tez sporo czasu na uciułanie trochę grosza na wyposażenie , po sugestiach kolegów z forum już widzę że silnik kupię w polskim sklepie no chyba że by się gdzieś pojawił np w europejskim HK i był by opłacalny.

A jaką sumę uzbieram po odliczeniu kosztu silnika za tyle kupię serwa, świetne tytanowe serwa robiło turnigy za bardzo symboliczne pieniądze , akurat do tego modelu za słabe ale wiadomo? może za dwa lata coś się pojawić dobrej jakości i w dobrej cenie , na pewno nie zdecyduję się na serwa które nie są sprawdzone , jak nic nie będzie sensownego to raczej był bym skłonny kupić king max BLS3009S silnik bezszczotkowy i 34kg ciągu , Robert (Grabcio ) będzie je testował i kto wie czy nie właśnie w tej extrze bo serwa kupił a i chyba ten model budował.

Zobaczymy mam mnóstwo czasu na zdecydowanie się na serwa , teraz czekam na paczkę od Marcina , ale wcześniej zamówiłem kabinę węglową do rozbitego mx-a  i prosiłem aby Marcin wysłał wszystko w jednej paczce , to teraz zależy kiedy Zbyszek zrobi kabinę to dopiero jak będzie kabina to można się będzie spodziewać wycinanki nowego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co piszecie, bo sam zastanawiam się co zrobić.

Kończę powoli MX 2.2, na magazynie leży Corvus 2.77 z DLE 130 i całym wyposażeniem, ale obawiam się, że zje mnie sraczka ? i nie wiem czy nie wystrugać sobie jeszcze czegoś około 2.5 m pod moje DLE 85, zanim się za niego zabiorę, żeby stopniować emocje.

Pamiętajcie, że nie mam pięknego lotniska jak wy, tylko dziadowską drogę około 8 m szerokości, w którą trzeba trafić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Hotpoint napisał:

 

Pamiętajcie, że nie mam pięknego lotniska jak wy, tylko dziadowską drogę około 8 m szerokości, w którą trzeba trafić ?

O i to jest argument nad którym bym się zaczął zastanawiać.   te 2.7m są lekkie i się niosą niosą nawet na idle. lądowanie z harrrierka ewentualnie ale to już wyższa szkoła jazdy.

 

8 minut temu, diabolo napisał:

2.2 do fikania jak najbardziej

2.7 do fikania lepszy w każdym aspekcie prócz finansowego :) 

 a tu kolejna extra oblatana raptem tydzień temu, na gp123 :)  

ale to nie ten temat na ten model :)

 20201025_185042.thumb.jpg.ddfa065ae95246e624ac97f646a6f47b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po kłopocie , kadłub skończony , zostało pomalować żywicą domek silnika i przy okazji wkleić ster kierunku.

Niebieska folia trochę inna niż na skrzydłach ale trochę podobna do starej.

Nie było źle łatwo poszło ale trochę czasu mi z tą odbudową zeszło.

Od jutra montuję wyposarzenie , a podwozie to jeszcze dziś ponawiercam i przykręcę.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.11.2020 o 20:46, enter1978 napisał:

[...] jak nic nie będzie sensownego to raczej był bym skłonny kupić king max BLS3009S silnik bezszczotkowy i 34kg ciągu , Robert (Grabcio ) będzie je testował i kto wie czy nie właśnie w tej extrze bo serwa kupił a i chyba ten model budował. [...]

Tak, mam te serwa, ale będę je testował w modelu Edge 540 2.2 na lotkach i kierunku. Mam też kit Extry 2.7 i tam na razie planuję wszystkie serwa Futaby SBUS, każde na oddzielnym kanale plus możliwie prosty manager zasilania z dwóch pakietów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Grabcio napisał:

każde na oddzielnym kanale plus możliwie prosty manager zasilania z dwóch pakietów

I ja dokładnie tak będę robił , serwa to niewiadoma , ale jeśli nie będę kupował wszystkich na raz tylko np zrobie ogon to kupię serwa na stery wysokości , jak zrobię kierunek to kupię na kierunek , a tym sposobem rozłoży się to w czasie i mniej zakup zaboli więc może i była by opcja na cos lepszego.

Menager robiłem ostatnio do MX-a , robiłem sam w wolnym czasie w pracy , zasilanie z dwóch pakietów , kontrolka informująca o podłączeniu każdego pakietu , kontrolka migająca na wyjściu , elektronicznie wyłączanie instalacji , przewidziany na 40A ciągłe.

A cenowo zamknął się w 30zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy model podobno juz wycięty , zostało poczekac na kabinę węglową do MX-a i mozna będzie oczekiwać paczki.

No to trzeba podgonić robotę z rozbitym modelem ,  troche wczoraj trochę dziś go zaatakowałem i zaczyna wyglądać na koniec odbudowy , zostało mi poupinać kable i zamontować zbiornik paliwa.

Z wolnym czasem ostatnio słabo, ale jak znajdę dwa wieczory wolne to go w dwa wieczory powinienem skończyć.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam szybkie pytanie.

Kupiłem kołpak smigła . przykręcany po obwodzie czterema śrubami.

Sklep zadzwonił że nie ma na stanie tego kołpaka i zaproponował 10mm większy , nie było to problemem bo jest na to miejsce.

Ale dziś przyszła paczka i przyszedł kołpak ale nie taki jak zamawiałem tylko taki przykręcany centralnie.

Gdzieś kiedyś czytałem że te centralnie przykręcane są do ptaszka nie podobne i żeby ich nie kupować , ale dlaczego to nie pamiętam.

Może mi ktoś to wyjaśnić?

Kołpak kosztuje pięćdziesiąt parę złotych  ale policzyli mi za niego prawie stówę czyli tyle ile kosztował kupiony kołpak przykręcany po obwodzie.

Gdyby mi policzyli tyle ile naprawdę kosztuje machnął bym ręką i wrzucił w skrzynkę niech leży , w domu się nie przelewa dzieci wszystko zjedzą.

Ale tak nie policzyli więc pojedzie z powrotem tam skąd przyjechał.

Ale chciał bym wiedzieć tak z ciekawości dlaczego centralnie przykręcany jest gorszy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam centralnie przykręcany i nie zauważyłem minusów. Może chodzi o przekrecanie się kołpaka. U mnie nawet śruba się nie poluzowała więc nie ma co panikować.

Wysłane z mojego Redmi Go przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilot stosuje od lat przykręcany śrubą centralną i to świetne rozwiązanie.

Dużo szybciej ściągasz, nie musisz celować w otworki po obwodzie kołpaka i przedewszystkim nie gubisz tych pestek- śrubeczek oraz nie obrabiasz gwintu w kołpaku.

Z centralną śrubą też łatwiej dopasować kołpak  do śmigła i otworów w śmigle.

W ciemno bym brał z śrubą centralną.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Piękny. Pogratuluj proszę. 

Jedna mała uwaga. Dlaczego większość z budujących robi natarcie skrzydła tak na ostro. Kilka razy już pisałem i wstawiałem obrys natarcia. 

Bo łatwiej? 

Przepraszam za tę moją upierdliwość ale to jest naprawdę ważne. Może następni to przeczytają. 

 

Hej

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.