mass Opublikowano 10 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 Cześć wszystkim, kilka dni temu wybrałem się na lot moim quadcopterem - złożyłem go jakiś rok temu i do tej pory o dziwo obyło się bez większych problemów, co najwyżej połamanych kilka śmigieł Jednakże ten ostatni lot był bardzo dziwny i niepokojący, latałem sobie przez kilka minut na AltHold wiedząc, że mam jeszcze jakieś 5min lotu do końca pakietu przeszedłem sobie na Loiter i wzniosłem kilkadziesiąt metrów, żeby uchwycić na kamerze okolice przed lądowaniem. Gdy copter był już na odpowiedniej dla mnie wysokości zacząłem się obracać w okół jego własnej osi i wtedy nastąpiło dziwne zdarzenie nagle zaczął szybko opadać w dół - nie było żadnego bujnięcia przekręcenia na bok po prostu leciał w dół w ustabilizowanej pozycji (co daje mi do myślenia, że mogę wykluczyć wyłączenie na chwile jakiegoś z silników) zupełnie tak jakby nie miał siły utrzymać się w tej pozycji i brakowało mu mocy. Podczas spadania miałem nie wiele czasu na reakcję w panice przeszedłem na Stabilize, drążek na maks i przy upadaniu wydaje mi się, że coś zaczął regować ale chyba było za późno, żeby zniwelować tą prędkość jakiej nabrał podczas opadania i kolokwialnie mówiąc walnął na kostkę, ale ciągle będąc ustabilizowanym (w sensie spadał równolegle do podłoża) także upadł na nogi i obdarł się jedynie gimbal pod spodem - reszta sprzętu wydaje się być ok. Nie mam pojęcia co się mogło stać, a takie zdarzenie ciężko zlekceważyć - czy macie może jakieś pomysły co mogło być przyczyną takiego wypadku?Pobrałem również logi z tego lotu, jednakże z racji że nie miałem za dużego doświadczenia do tej pory z kraksami to mało mi one mówią: Log File D:\Program Files (x86)\Mission Planner\logs\QUADROTOR\1\2017-07-06 21-39-57.log Size (kb) 1343.6279296875 No of lines 17830 Duration -1 day, 15:46:54 Vehicletype ArduCopter Firmware Version V3.2.1 Firmware Hash 36b405fb Hardware Type Free Mem 0 Skipped Lines 0 Test: Autotune = NA - Test: Brownout = FAIL - Truncated Log? Ends while armed at altitude 20.71m Test: Compass = GOOD - No MAG data, unable to test mag_field interference Test: Dupe Log Data = GOOD - Test: Empty = GOOD - Test: Event/Failsafe = GOOD - Test: GPS = GOOD - Test: IMU Mismatch = UNKNOWN - No IMU log data Test: Motor Balance = UNKNOWN - Test: Parameters = GOOD - Test: PM = NA - Test: Pitch/Roll = NA - Test: Thrust = NA - Test: VCC = WARN - VCC min/max diff 0.567v, should be <0.3v Dwie linie które przykuły moją uwagę to: Test: Brownout = FAIL - Truncated Log? Ends while armed at altitude 20.71mTest: VCC = WARN - VCC min/max diff 0.567v, should be <0.3v Tak patrząc to sugeruje mi to jakiś zanik napięcia/zasilania? Pakiet jeszcze miał kilka minut lotu na pewno, a po za tym gdyby było niskie napięcie to mam ustawiony alarm na 3.6V na cele.Z góry dziękuję za wszelkie rady/sugestie Dodam, że porównując poprzednie logi z lotów powtarza się ten błąd: Test: VCC = WARN - VCC min/max diff 0.567v, should be <0.3vNatomiast ten wcześniejszy Test: Brownout był zawsze = GOOD -, wysokość z loga w dnu kraksy (20.71m) mogłaby się zgadzać mniej więcej z tym kiedy miałem to zdarzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 10 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 Daj loga.(plik .bin) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mass Opublikowano 10 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 Proszę bardzo: http://www97.zippyshare.com/v/DjS7m7ax/file.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 11 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Problem widzę tylko z thr mid jest na poziomie 750. to bardzo słaby wynik. Silniki nie dają już rady czyli jest zwyczajnie za cięźki. Drugie to problem z zasilaniem 5V. Kondensator 1000 - 4700uF powinien załatwić sprawę. Masz szpilki ze spadkiem napięcia nawet do 4,4V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mass Opublikowano 11 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Dziękuję za dogłębną analizę, w takim razie muszę się za to wziąć - zaraz postaram się skonfigurować radio w zalecanych zakresach dla APM. Co do tego drugiego problemu ze spadkiem napięć to używam takiego power-module do zasilania APM, myślałem, że ona ma już tam w sobie jakieś kondensatorki, które temu zapobiegną.Dokładnie taki: Mogę prosić o informację, w którym miejscu ten kondensator dolutować? I czy musi być to jakiś specjalny kondensator np. tantalowy/ceramiczny czy zwykły elektrolityczny wystarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 11 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Przeczytaj http://pfmrc.eu/index.php?/topic/68493-ma%C5%82a-przestroga-ubec-hobbywing-5v/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oko Opublikowano 18 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 Kondensator się przyda, ale oprócz niego lepiej to zrobić porządnie: dioda Schottky'ego z zasilaniem dodatkowo z innego BECa, albo z jednego z regulatorów silników. No i dioda Zenera by nie było skoków napięcia. http://ardupilot.org/copter/docs/common-powering-the-pixhawk.html Co prawda bardziej istotne jest to w samolotach, z listwą serw, ale i w kopterach warto tak zrobić. No i na początek wisieć nisko nad gęstą, wysoką trawą, albo trzcinami. W razie problemu zwykle nawet śmigło się nie złamie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi