a2j Opublikowano 11 Marca 2019 Autor Opublikowano 11 Marca 2019 W piątek wieczorek skończyłem skrzydło, nadajnik fpv trafił na klapkę zamykającą tylną część kadłuba. Po otwarciu jest do niego wygodne dojście. W przedniej części kadłuba wydzielone miejsce na kamerę oraz otwierany właz dla baterii. Do tyłu trafił odbiornik a skrzydło otrzymało ozdobne pasy z góry żółte a od spodu czarne. Oblot wkrótce.
a2j Opublikowano 26 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2019 Jestem po oblocie, skrzydełko lata poprawnie, wyraźnie wolniej i leniwiej reaguje na stery. Filmu nie ma jako dowód zdjęcie z lotniska. Powiększenie skrzydła wpłynęło na efektywność napędu i pomyślałem by włożyć większy silnik (2212 1400kV), śmigło (8x4) i akumulator (2200mAh). Wymiana silnika to tylko śrubki i lutowanie więc banał, akumulator wzdłuż kadłuba nie wyważał modelu więc umieściłem go w poprzek. W ostatnią sobotę odbył się lot po przeróbkach. Skrzydło jest żwawsze, lot poziomy na mniej niż 1/2 gazu i wyraźnie dłuższy czas lotu. Jedynie co mnie martwi to dość gorący stojan silnika. Nie był nowy i niestety miał przygodę, czy to może być powód dużej temperatury?
graziano Opublikowano 25 Listopada 2019 Opublikowano 25 Listopada 2019 Co to za taśma zbrojona którą masz na natarciu i ogólnie wszędzie ?
a2j Opublikowano 26 Listopada 2019 Autor Opublikowano 26 Listopada 2019 Co to za taśma zbrojona którą masz na natarciu i ogólnie wszędzie ? Taśma klejąca zbrojona włóknem szklanym.
Fourier Opublikowano 26 Listopada 2019 Opublikowano 26 Listopada 2019 Pagoda ma niezłe pokrycie w przestrzeni 3d. Jeśli miałbyś jednak problemy z wizją to przesuń vtx jak najbliżej kamery i pochyl antenę do przodu o 20-30°. Przy takim setupie to raczej long range nie będziesz latał. Ale może kiedyś się przyda.
d2f Opublikowano 26 Listopada 2019 Opublikowano 26 Listopada 2019 A dlaczego ma pochylić pagodę? Czy nie zrobi sobie martwego pola z tyłu pod modelem?
Fourier Opublikowano 26 Listopada 2019 Opublikowano 26 Listopada 2019 Jak lata przy nodze to chyba nie ma znaczenia. W locie antena będzie cały czas poziomo i przy nawrocie nie będzie martwego pola. Martwe pole w pagodzie i koniczynce jest na szczycie i dole anteny. Antena będzie cały czas widoczna. Przy oddalaniu się od bazy, przy nawrocie (bez ostrych zakrętów) i powrocie. Skrzydełka, szczególnie te bardziej obciążone latają przy dużym kącie natarcia. Przy typowych samolotach może się to nie sprawdzić, nie wiem. Ale to moje wytłumaczenie. U mnie poprawiło się o 10%. Identyczne warunki, wysokość, setup. Jeśli ktoś by to zweryfikował na swoim sprzęcie to podzielcie się doświadczeniami. Nie chcę was wprowadzać w błąd. U mnie się to sprawdza. Pagoda: https://www.maartenbaert.be/quadcopters/antennas/pagoda-antenna/ Realnie wygląda to tak:
Patryk Sokol Opublikowano 26 Listopada 2019 Opublikowano 26 Listopada 2019 20-30st to praktycznie lot harrierem... Delta może taki kąt trzymać, typowe latające skrzydło raczej już nie.. Tyle pochylenie pomóc nie powinno, powód musi być inny, niż uwzględnienie kąta natarcia.
Fourier Opublikowano 26 Listopada 2019 Opublikowano 26 Listopada 2019 Może umiejscowienie (ciągła widoczność anten) i mimo wszystko poziome ułożenie anteny w locie? Jak Twoje lata na mniejszym kącie natarcia to pochyl mniej i sprawdź. Ale samo pochylenie może i mało zmienia, nie wiem tego. Moje mocno przeciążone skrzydełko lata na 22°. Ustawiłem FC w locie i sprawdziłem na ziemi kąty. Profil to któryś z MH, nie pamiętam, ale o dużej "grubości". Przepraszam Cię, nie chciałem przejąć Twojego tematu. A tylko podzielić się moimi doświadczeniami. Zrobiłeś fajne skrzydełko.
a2j Opublikowano 6 Lipca 2020 Autor Opublikowano 6 Lipca 2020 Kolejnym krokiem w rozbudowie mojego skrzydła jest zabudowa kontrolera lotu z GPS i zabawa z inav. Przypominam że skrzydło to powiększone do 1m FT Arrow. Aktualne wyposażenie: Silnik: 2212/10T 1400KV Śmigło: 8X4 ESC: 30A Odbiornik: Frsky X4R Serwa: TowerPro SG-92 Carbon 9g VTX: Eachine TX526 kamera: caddx Turbo S1 Kontroler lotu: Matek F411-WSE GPS: Beitian BN-220 LED-y: Matek Pakiet: Turnigy 2200 mah 3S Waga: skrzydło gotowe do lotu (z pakietem): 642g Kilka fotek: Wiem, brzydal jak nie wiem co ale to platforma testowa, zamierzam zlecić wycięcie rdzeni skrzydeł i przeniesienie sprzętu. Z małych sukcesów to udało mi się z odbiornika X4R wydobyć sygnał SBUS a po Smart port odesłać z kontrolera telemetrie do radia. Dzięki temu mam pełną telemetrie a z bajerów uruchamiając na radiu skrypt lua, można mieć taki ekran w taranisie. Z działającym na żywo sztucznym horyzontem i parametrami lotu. Oblotu jeszcze nie było, na razie kilka rzutów na łące - sprawdzenie SG i ustawień lotek. Jedyny mankament to ciepły silnik po paru minutach lotu, jak był w samolocie z przodu to tego problemu nie było. Tu pracuje jako puscher i mniej powietrza go opływa i stąd pytanie są jakieś patenty na to? Czy podmienić silnik?, bo nowy nie jest. Swoje wylatał, śmigieł na nim trochę połamałem .
Patryk Sokol Opublikowano 6 Lipca 2020 Opublikowano 6 Lipca 2020 A co złego w tym, że się grzeje? Dobrze dobrany silnik powinien być ciepły, jak po pracy ciągłej w modelu jest zimny, to znaczy, że jest za duży i bezsensownie masę w modelu wozisz.
a2j Opublikowano 6 Lipca 2020 Autor Opublikowano 6 Lipca 2020 Wydaje mi się że użyłem nie tego słowa, raczej powinienem powiedzieć gorący. Ciężko utrzymać go w palcach.
japim Opublikowano 6 Lipca 2020 Opublikowano 6 Lipca 2020 Dorób mu takiego "scoopa' jak w formułach 1 i skieruj powietrze w dół - przed silnik.
robertus Opublikowano 6 Lipca 2020 Opublikowano 6 Lipca 2020 Nie przesadzajcie z tym opływem, to powietrze przecież. Śmigło masz za duże. Max 7 cali możesz użyć. Dlatego Ci się grzeje.
zipp Opublikowano 6 Lipca 2020 Opublikowano 6 Lipca 2020 1 godzinę temu, robertus napisał: Śmigło masz za duże. Max 7 cali możesz użyć. Dlatego Ci się grzeje. Skoro grzeje się za bardzo to pewnie za duże, choć z tabelki wynika, że jest ok Jeśli silnik jest po przejściach to może łożyska już nie dają rady?
robertus Opublikowano 6 Lipca 2020 Opublikowano 6 Lipca 2020 No chyba, że kolega taki delikatny, że 40-50st to parzy. Parzy to takie 70-80, co juz jest dużo.
a2j Opublikowano 6 Lipca 2020 Autor Opublikowano 6 Lipca 2020 na watomierzu 1/2 gazu to ciut ponad 5A a full gaz to ok 11A więc go nie katuje. Zmierzę temperaturę po locie bo może przesadzam. Podejrzewam łożyska bo to budżetowe wyposażenie, silnik chyba wymienię, myślę o podobnym np emax 2212 1400kv.
a2j Opublikowano 9 Lipca 2020 Autor Opublikowano 9 Lipca 2020 Co myślicie o tym silniku, bo tego emax-a nie umiem znaleźć w PL
Patryk Sokol Opublikowano 9 Lipca 2020 Opublikowano 9 Lipca 2020 Kup quadowy silnik:https://www.tojalece.pl/silnik/emax/eco/2207/4s/6s/1700kv/1900kv/2400kv Najlepiej 1900kV. Na 3s spokojnie pokręci śmigłem 7x3.5cali, może 7x6 (to musisz sprawdzić), a będzie bardzo lekko, bardzo odpornie na temperaturę i masz wbudowaną piastę.
wojtek-a Opublikowano 9 Lipca 2020 Opublikowano 9 Lipca 2020 Patryk dobrze prawi. Sam w 650 gramowym skrzydle mam takie cos jak z linku. Ze smigielkiem APC 6x4 E i accu 3s robi robote...dwudziestokilkukilometrowe spacery mu nie straszne... https://www.banggood.com/Racerstar-BR2208-1400KV-2-4S-Brushless-Motor-For-RC-Airplane-p-1085433.html?rmmds=myorder&cur_warehouse=CN
Rekomendowane odpowiedzi