Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W piątek wieczorek skończyłem skrzydło, nadajnik fpv trafił na klapkę zamykającą tylną część kadłuba.

post-19241-0-67578500-1552294022_thumb.jpg

 

Po otwarciu jest do niego wygodne dojście.

post-19241-0-55867900-1552294094_thumb.jpg

 

W przedniej części kadłuba wydzielone miejsce na kamerę oraz otwierany właz dla baterii.

post-19241-0-31216500-1552294226_thumb.jpg post-19241-0-98905200-1552294252_thumb.jpg

 

Do tyłu trafił odbiornik a skrzydło otrzymało ozdobne pasy z góry żółte a od spodu czarne.

post-19241-0-31338700-1552294301_thumb.jpg

 

Oblot wkrótce.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Jestem po oblocie, skrzydełko lata poprawnie, wyraźnie wolniej i leniwiej reaguje na stery. Filmu nie ma jako dowód zdjęcie z lotniska.

 

post-19241-0-04871200-1561548024_thumb.jpg

 

Powiększenie skrzydła wpłynęło na efektywność napędu i pomyślałem by włożyć większy silnik (2212 1400kV), śmigło (8x4) i akumulator (2200mAh).

Wymiana silnika to tylko śrubki i lutowanie więc banał, akumulator wzdłuż kadłuba nie wyważał modelu więc umieściłem go w poprzek.

 

W ostatnią sobotę odbył się lot po przeróbkach. Skrzydło jest żwawsze, lot poziomy na mniej niż 1/2 gazu i wyraźnie dłuższy czas lotu. Jedynie co mnie martwi to dość gorący stojan silnika. Nie był nowy i niestety miał przygodę, czy to może być powód dużej temperatury?

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Co to za taśma zbrojona którą masz na natarciu i ogólnie wszędzie ? :)

Taśma klejąca zbrojona włóknem szklanym.

Opublikowano

Pagoda ma niezłe pokrycie w przestrzeni 3d. Jeśli miałbyś jednak problemy z wizją to przesuń vtx jak najbliżej kamery i pochyl antenę do przodu o 20-30°.

 

Przy takim setupie to raczej long range nie będziesz latał. Ale może kiedyś się przyda.

Opublikowano

Jak lata przy nodze to chyba nie ma znaczenia.

 

W locie antena będzie cały czas poziomo i przy nawrocie nie będzie martwego pola. Martwe pole w pagodzie i koniczynce jest na szczycie i dole anteny. Antena będzie cały czas widoczna. Przy oddalaniu się od bazy, przy nawrocie (bez ostrych zakrętów) i powrocie. Skrzydełka, szczególnie te bardziej obciążone latają przy dużym kącie natarcia. Przy typowych samolotach może się to nie sprawdzić, nie wiem.

 

Ale to moje wytłumaczenie. U mnie poprawiło się o 10%. Identyczne warunki, wysokość, setup.

 

Jeśli ktoś by to zweryfikował na swoim sprzęcie to podzielcie się doświadczeniami.

 

Nie chcę was wprowadzać w błąd. U mnie się to sprawdza.

 

Pagoda:

https://www.maartenbaert.be/quadcopters/antennas/pagoda-antenna/

Realnie wygląda to tak:

 

pagoda2-rad-meas-3d.png

Opublikowano

20-30st to praktycznie lot harrierem... Delta może taki kąt trzymać, typowe latające skrzydło raczej już nie.. 

Tyle pochylenie pomóc nie powinno, powód musi być inny, niż uwzględnienie kąta natarcia. 

Opublikowano

Może umiejscowienie (ciągła widoczność anten) i mimo wszystko poziome ułożenie anteny w locie? Jak Twoje lata na mniejszym kącie natarcia to pochyl mniej i sprawdź. Ale samo pochylenie może i mało zmienia, nie wiem tego.

 

Moje mocno przeciążone skrzydełko lata na 22°. Ustawiłem FC w locie i sprawdziłem na ziemi kąty.

 

Profil to któryś z MH, nie pamiętam, ale o dużej "grubości".

 

 

Przepraszam Cię, nie chciałem przejąć Twojego tematu. A tylko podzielić się moimi doświadczeniami.

 

Zrobiłeś fajne skrzydełko.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Kolejnym krokiem w rozbudowie mojego skrzydła jest zabudowa kontrolera lotu z GPS i zabawa z inav.

Przypominam że skrzydło to powiększone do 1m FT Arrow.

Aktualne wyposażenie:

Silnik: 2212/10T 1400KV

Śmigło: 8X4

ESC: 30A

Odbiornik: Frsky X4R

Serwa: TowerPro SG-92 Carbon 9g

VTX: Eachine TX526

kamera: caddx Turbo S1

Kontroler lotu: Matek F411-WSE

GPS: Beitian BN-220

LED-y: Matek

Pakiet: Turnigy 2200 mah 3S

 

Waga: skrzydło gotowe do lotu (z pakietem): 642g

Kilka fotek:

IMG-1026.jpg.3e6f092a035e60d682fe5aee25f6c8b4.jpg

 

IMG-1028.thumb.jpg.64b6818754e43f3478788813513bcf3b.jpg

 

IMG-1029.jpg.53b7b86c8d7b54a71f75fc05d7c15534.jpg

Wiem, brzydal jak nie wiem co ale to platforma testowa, zamierzam zlecić wycięcie rdzeni skrzydeł i przeniesienie sprzętu.

 

Z małych sukcesów to udało mi się z odbiornika X4R wydobyć sygnał SBUS a po Smart port odesłać z kontrolera telemetrie do radia.

Dzięki temu mam pełną telemetrie a z bajerów uruchamiając na radiu skrypt lua, można mieć taki ekran w taranisie. Z działającym na żywo sztucznym horyzontem i parametrami lotu.

 

IMG-1030.jpg.f55caa69329a73507228645c3ea2266d.jpg

 

Oblotu jeszcze nie było, na razie kilka rzutów na łące - sprawdzenie SG i ustawień lotek.

 

Jedyny mankament to ciepły silnik po paru minutach lotu, jak był w samolocie z przodu to tego problemu nie było.

Tu pracuje jako puscher i mniej powietrza go opływa i stąd pytanie są jakieś patenty na to?

Czy podmienić silnik?, bo nowy nie jest. Swoje wylatał, śmigieł na nim trochę połamałem :D.

 

Opublikowano

A co złego w tym, że się grzeje?

Dobrze dobrany silnik powinien być ciepły, jak po pracy ciągłej w modelu jest zimny, to znaczy, że jest za duży i bezsensownie masę w modelu wozisz.

Opublikowano

Wydaje mi się że użyłem nie tego słowa, raczej powinienem powiedzieć gorący. Ciężko utrzymać go w palcach.

Opublikowano

Nie przesadzajcie z tym opływem, to powietrze przecież.

Śmigło masz za duże. Max 7 cali możesz użyć. Dlatego Ci się grzeje.

 

Opublikowano
1 godzinę temu, robertus napisał:

Śmigło masz za duże. Max 7 cali możesz użyć. Dlatego Ci się grzeje.

Skoro grzeje się za bardzo to pewnie za duże, choć z tabelki wynika, że jest ok ;)

Jeśli silnik jest po przejściach to może łożyska już nie dają rady?

 

abc-power 1000kv

Opublikowano

na watomierzu 1/2 gazu to ciut ponad 5A a full gaz to ok 11A więc go nie katuje.

Zmierzę temperaturę po locie bo może przesadzam.

Podejrzewam łożyska bo to budżetowe wyposażenie, silnik chyba wymienię, myślę o podobnym np emax 2212 1400kv.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.