Skocz do zawartości

Replika Polskiego silniczka SiM 2b - ambitny projekt


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wracając do tematu wczoraj widziałem na skanie SIM że silnik miał śrubę śmigła sześciokątną z wydrążeniem (okrągłym? ) i nacięciem na śrubokręt płaski

Opublikowano

Mariusz w twoim poście 1051 na szóstym zdjęciu od góry, w górnym rzędzie drugi od lewej :) , widać silnik z jakby pionowymi żebrami (wzdłuż cylindra), co to za silnik ?

Po za tym to w "oczach się mąci" od tego bogactwa miniaturowej techniki  :o 

Opublikowano

Mariusz w twoim poście 1051 na szóstym zdjęciu od góry, w górnym rzędzie drugi od lewej :) , widać silnik z jakby pionowymi żebrami (wzdłuż cylindra), co to za silnik ?

Po za tym to w "oczach się mąci" od tego bogactwa miniaturowej techniki  :o

post-16795-0-96367200-1568446546_thumb.jpg

post-16795-0-04201700-1568446564_thumb.jpg

Mariusz w twoim poście 1051 na szóstym zdjęciu od góry, w górnym rzędzie drugi od lewej :) , widać silnik z jakby pionowymi żebrami (wzdłuż cylindra), co to za silnik ?

Po za tym to w "oczach się mąci" od tego bogactwa miniaturowej techniki  :o

post-16795-0-96367200-1568446546_thumb.jpg

post-16795-0-04201700-1568446564_thumb.jpg

na szybko znalezione w necie poszukiwania Helu C-6 orginału trwają...

post-16795-0-41670100-1568446639_thumb.jpg

post-16795-0-12758800-1568446628_thumb.jpg

post-16795-0-56575900-1568446622.jpg

wracając do tematu wczoraj widziałem na skanie SIM że silnik miał śrubę śmigła sześciokątną z wydrążeniem (okrągłym? ) i nacięciem na śrubokręt płaski

zdecydowanie łatwiej mi by było jak i ja bym ten skan silnika SiM 2b zobaczył to wtedy łatwiej by mi było zając stanowisko. 

 Za namową Kolegi Jacka kupiłem orginalny kilogram śrub na płaski śrubokręt z łbem walcowym co by można było solidnie przykręcić śrubokrętem płaskim śmigło.

 Ale zdecydowanie jestem za śrubą imbusową bo dużo mniejszym kluczykiem ampolowym można mocnej przykręcić śmigło. A że musi być przykręcone stosownie to wiem bo w szczególności silnik samozapłonowy lubi "kopać" podczas prób uruchamiania a to objawia się co najmniej przestawianiem śmigła albo po prostu odkręceniem i szukaniem na torze czy na trawie...

Opublikowano

tej fotografii jeszcze nie widziałem ze 188 numeru tygodnika młodzieży lotniczej Skrzydła i Motor z dnia 17-24 styczeń 1950 roku. Zbliża się siedemdziesiąta rocznica tej publikacji.

post-16795-0-91038900-1568470985_thumb.jpg

pokazuje w sumie nietypowe rozwiązanie jak na późniejsze dostępne egzemplarza. Na piaście w miejscu styku ze śmigłem jest powierzchnia płaska ( Nie widzę nacięć) Może był kołek ustalający... Ja preferuję nacięcia wykonane albo po przez gniecenie albo po prostu frezowane.

Opublikowano

co do kołka ustalającego pozycję śmigła względem modelu to ja nie mam wątpliwości że ten kołek tam jest a to z racji że tarcza oporowa dla śmigła jest gładka. 

 Wielokrotnie robiąc śmigła z żywicy przechodzącej cały cykl obróbki termicznej przed rozformowaniem w aluminiowej formie uzyskiwałem takie twardości że pomimo nacięć na tarczy oporowej śmigło się przestawiało podczas uruchamiania. A musi być w ściśle określonej pozycji podczas wyścigowego biegu co by od pierwszego pociągnięcia albo konkretnego uderzenia wszystko to dało się uruchomić. To samo dotyczy lądowania. Śmigło ustawione prawie pionowo daje większe pole tolerancji podczas szybkiego lądowania. Mechanik musi złapać model nie uszkadzając śmigła...

https://www.facebook.com/mariusz.brozek.5/videos/vb.100001459245787/2544392455619371/?type=3

ten krótki film najlepiej pokazuje jak się uruchamia silnik od pierwszego pociągnięcia i jak nie należy podchodzić do mechanika bo pilotowi poprzedni zespół przeszkodził w manewrze lądowania. Pilot podał za głęboko model i mechanik zaczepił o śmigło ręką podczas łapania modelu. No i później też się dzieje...

Opublikowano

post-16795-0-98672000-1568628821_thumb.jpg

przyszła pierwsza próbka z anodowania na czerwono. Na czerwono bo taki kolor akurat robili w ostatni piątek. Dla mnie istota to cena i trwałość powłoki oraz ewentualna zmiana wymiaru. Bo całość czyli i gwinty są poddane  elektrolitycznej obróbce chemicznej. Cena za 66 x 3 =~ 200 sztuk to 1,8 za sztukę.

 

post-16795-0-59715500-1568630705_thumb.jpg

 

to oferta od firmy Anodal z Matuszewskiej 14. Dawniej działali na Podskarbińskiej i wydaje mi się że było realnie dużo taniej...

Pora gdzie indziej to sprawdzać. Bo czy tu czy gdzieś dalej wysyłając każdy detal i tak muszę indywidualnie zapakować co by w transporcie nie ocierały się o siebie.

 

Opublikowano

Ku.....wa !       Te zdjecia z silnikami powyzej lepsze jak moje ulubione strony porno !!!!


tej fotografii jeszcze nie widziałem ze 188 numeru tygodnika młodzieży lotniczej Skrzydła i Motor z dnia 17-24 styczeń 1950 roku. Zbliża się siedemdziesiąta rocznica tej publikacji.

 

 

Ty sie Mariusz wez lepiej do roboty , bo za chwile zblizy sie siedemdziesiata rocznica Twoich prac na replika ...........

Opublikowano

 Jarek masz rację. Należy wziąć się do roboty i to czynię po powrocie z Lugo we Włoszech i odwiezieniu Pawła na Lotnisko Chopina. 

 Teraz priorytet mają kanały płuczące w cylindrach przed hartowaniem i szlifowaniem oraz dokończenie kokili. Prace się posuwają i na pewno jak coś będzie zrobione nie omieszkam opublikować.

 Ale jak i tu tak i na kanale

 https://www.youtube.com/user/f2c

  zadają mi pytanie czemu nie ma filmów z zawodów... Cierpliwości.

Opublikowano

 Jarek masz rację. Należy wziąć się do roboty i to czynię po powrocie z Lugo we Włoszech i odwiezieniu Pawła na Lotnisko Chopina.

 Teraz priorytet mają kanały płuczące w cylindrach przed hartowaniem i szlifowaniem oraz dokończenie kokili. Prace się posuwają i na pewno jak coś będzie zrobione nie omieszkam opublikować.

 Ale jak i tu tak i na kanale

 https://www.youtube.com/user/f2c

  zadają mi pytanie czemu nie ma filmów z zawodów... Cierpliwości.

Wiem o Pawle , zreszta bylem dzisiaj rano u jego kolegi ( przy Pyrzowicach ) zostawic kilka paczek. Masz 1 dzien opoznienia rozliczony  ;)

Opublikowano

do zamieszczania fotografii z Lugo jeszcze wrócę tak jak i do opisu popartego zdjęciami aktualnie rozgrywanych klas Pucharu Świata modeli na uwięzi jeszcze wrócę.

 Na razie wracam do repliki silnika SiM 2b...

 

post-16795-0-59796800-1568737417_thumb.jpg

post-16795-0-15953200-1568737423_thumb.jpg

ostateczny wygląd tarczy oporowej do śmigła. Technologia frezowania jest dla mnie najłatwiejsza do zrealizowania i takową realizuję w dniu dzisiejszym. z podziałem na 35.

 

post-16795-0-05452600-1568737430_thumb.jpg

ścieżka narzędzia napisana w Fusion360. 

post-16795-0-17666700-1568737440_thumb.jpg

Pierwsza skończona tarcza oporowa do silnika SiM 2b.

Opublikowano

A oni wszyscy te silniki tam sprzedawali czy się chwalili i tylko ludzi wkurzali? :)

A.C

co ja mam na to Ci odpowiedzieć?? :)  Jeszcze tam wrócę i jeszcze raz powtórzę:

 Do zawodów w Lugo zgłosiło się więcej zawodników niż do Mistrzostw Europy w Pazardziku. Pole namiotowe zapełnione. Cztery dostępne prysznice nie tworzyły kolejek. 

Jeszcze nie pełna relacja jest dostępna na moim FB

https://www.facebook.com/mariusz.brozek.5/media_set?set=a.2558179320907351&type=3

 

a co do SiM-a 2b

jestem zadowolony z wyglądu tarczy oporowej do śmigła. Jest równoległość i prostopadłość zachowana. Krawędź styku ze śmigłem tarczy oporowej jest ostra.

 Jutro jeszcze niewielkie modyfikacje... i następne sztuki powstaną.

post-16795-0-52274500-1568744402_thumb.jpg

post-16795-0-95895400-1568744412_thumb.jpg

Opublikowano

Ale, żeś mnie w tym momencie zaimponował Kolego Mariuszu :)

Nawet nie będę pytał ilu Was tam wszystkich było, bo to mogły być największe zawody na jakich byłeś w życiu :)

I ja nie pytałem o to tylko o to, czy oni tam wszyscy sprzedawali te motorki, czy tylko pokazywali...

Fakt faktem , ze napaleńcowi silnikowemu przy takiej ilości "rodzynków" szczena opada i lekarz może być potrzebny. :)

No więc sprzedawali, czy się chwalili?

A.C.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.