Granacik Opublikowano 2 Maja 2021 Opublikowano 2 Maja 2021 30 minut temu, f2cmariusz napisał: Zamieszczony film pokazuje że nie do wszystkich operacji toczenia nadaje się ta konfiguracja tokarki OUS-1. yyy gdzie jest haczyk? To niewielkie bicie?
symon5 Opublikowano 2 Maja 2021 Opublikowano 2 Maja 2021 Mała sztywność wrzeciona, powierzchnia po splanowaniu marna
f2cmariusz Opublikowano 2 Maja 2021 Opublikowano 2 Maja 2021 tarcza zabierakowa powinna być mocowana na gwincie wrzeciona M33x2 a nie jak w moim wypadku na stożku Morse'a. Problem przestaje istnieć na tokarce TOS gdzie tarcza jest złapana w uchwycie. TOS.mp4 Czujnik zegarowy pokazuje brak około jednej setki. Wchodzi bez problemu trzpień kontrolny będący na minusie prawie dwie setki. (Stary socjalistyczny frez z uchwytem cylindrycznym o średnicy 16 mm do dwóch setek na minusie. Powierzchnia po toczeniu jest gładka a dotarcie do wymiaru to tylko kwestia zielonej albo i żółtej pasty diamentowej. Generalnie skończyłem otwór wcześniej niż w oryginale. Dzięki temu gwint jest nie wycięty. Pozostaje tylko 1. frezować owalny otwór pod miejsce na swobodny ruch korbowodu w skrzyni korbowej. Pokażę w trakcie dalszej pracy. 2. frezować albo drążyć kanał zasilający świeżą mieszanką ze skrzyni korbowej do cylindra. 3. także frezować okna wydechowe na wysokości okien wydechowych w cylindrze. 4. S/N M1 I chyba pierwszy karter Repliki Silnika SiM 2b będzie wreszcie gotowy. A to tylko dzięki deszczowemu weekendowi.? Przyrządy powstające do obróbki tego karteru idealnie nadadzą się do dalszej obróbki frezowanych jak i odlewanych karterów. 2
f2cmariusz Opublikowano 3 Maja 2021 Opublikowano 3 Maja 2021 Tak jak wcześniej napisałem wszystkie kartery nie będą rozwiercane tak jak w oryginale. Bo jak widać gwint dokręcenia części karteru toczonego ogranicza się w części frezowanej dokładnie do jednej nitki gwintu. Trochę to słabo wygląda. U mnie widać na ten moment otwarcie skrzyni korbowej średnicą około 6,7 mm. ( Takie wziąłem wstępne wiertło prze wierceniem wiertłem zasadniczym o średnicy chyba 14,75 mm. Żeby powstało miejsce na kręcący się korbowód muszę kupić frez fi6 o długości najlepiej 100 mm. Oczywiście mam ale niestety już używane w stali. Więc się już do duralu AW-2017A nie nadają... Tak to wygląda od strony pasowanego otworu fi16 mm. Widać na konsolkach ślady po dokręcaniu śrub M3? Z tym że także widać że pogłębienia są niepełne i nie problem po skończonej obróbce na samym końcu zabielić ponownie te powierzchnie. 3
f2cmariusz Opublikowano 5 Maja 2021 Opublikowano 5 Maja 2021 pracuje dalej: wymiary karteru to pomiary z natury dwóch oryginalnych karterów Silnika SiM 2b. I widać że ustawiając przyrząd z zamocowanym karterem jeszcze będę miał 0,22 mm luzy co by nie skaleczyć krawędzi wewnętrznej karteru o średnicy fi16 H7. Wjeżdżam na głębokość zmierzoną na rysunku i gotowe. Ta sama operacja czeka mnie z drugą stroną karteru. to wszystko mocuję w imadle maszynowym 100 mm które posiadam i z którego nie raz korzystam gdy wymiary detali oscylują do 130 mm. czujnikiem zegarowym nie problem sprawdzić równoległość złapania w imadle. To samo dotyczy kąta 19 stopni. Wstępnie frezują się dwie płytki 10 mm a dokładnie to jak zwykle czujnikiem sprawdzę czy na 85 mm w X w osi Z jest dokładnie 29,53 mm. Potem pozostaje wjechać na odpowiednią głębokość frezem palcowym fi6 mm w osi otworu fi16H7 w odpowiedniej osi plus 0,22 mm od krawędzi otworu fi16H7 w drugiej osi. Tak jak pokazuję to także i sobie na dokumentacji rysunkowej. I jeśli tu nie ma błędu to korbowód będzie miał bez problemu miejsce na ruch. Być może a właściwie tego jestem pewien że w celu zmniejszenia szkodliwej objętości komory korbowej będzie można optymalizować wymiary wewnętrzne. 3
Paweł Prauss Opublikowano 5 Maja 2021 Autor Opublikowano 5 Maja 2021 No ale Mariusz po jakiemu Ty do mnie rozmawiasz???
Granacik Opublikowano 5 Maja 2021 Opublikowano 5 Maja 2021 A czy po zmniejszeniu prześwitu pomiędzy skrzynią korbową a tuleją cylindra nie będzie problemu z przepłukiwaniem?
f2cmariusz Opublikowano 5 Maja 2021 Opublikowano 5 Maja 2021 Na pewno jak to będę wykonywał to i powstaną stosowne filmy, pokazujące dokładnie co i po co wykonuję.? Jak zwykle.? Filmów powstaje za każdym razem dużo ale zamieszczam zdecydowanie mniej migawek czy zdjęć. Z prostej przyczyny. Mam co robić, choćby przy samym Replice. Zmniejszenie szkodliwej objętości na pewno nie musi pogarszać przepływów. Teraz są, niestety bardzo duże luzy choćby między kołem zamachowym a obudową. Ja w tych pierwszych egzemplarzach wykonuję tylko kopię oryginału. Dopiero następne egzemplarze będą w stopniu zdecydowanym poprawiane. Co zresztą wszystko pokażę. I tak na przykład wykonanie wewnątrz kanału płuczącego w stosunku do nadlewu na kanał płuczący jest bardzo minimalne. Kształt kanału dokładnie kiedyś odwzorowałem z wykorzystaniem uchylnego czujnika zegarowego na frezarce odczytując współrzędną Y przesuwając co 1 mm współrzędną Z. Po prostu on praktycznie nie istnieje... Sorry jest szczelina na poziomie 0,12 mm. Aż odlew z żywicy zrobiłem prawie połowy środka. co by zobaczyć jak to możliwe. Zaprezentowany szkic dokładnie oddaje geometrię kanału płuczącego w Silniku SiM 2b. Szkic jest niepełny bo powstaje tylko na mój użytek. W dalszym czasie będzie publikowany dokończony rysunek przekroju tych elementów. 2
Grzesiek Opublikowano 6 Maja 2021 Opublikowano 6 Maja 2021 Mariusz robota twoja bardzo mi się podoba,ale mam jedno pytanko.Czy ty budujesz replike sima,czy silnik wyczynowy bazując na simie?Bo jeżeli bazujesz na simie to temat jest do zmiany i te loga na karterze rownież.I Nie odbierz sobie tego źle,nie czepiam się.Ale dla mnie replika to wierna kopia.
jarek996 Opublikowano 6 Maja 2021 Opublikowano 6 Maja 2021 Mariusz , moglbys odwrocic ten karter , bo nie widze swojego imienia i nazwiska , tylko Twoje i Pawla. Moje musi byc na dole . Widze tylko kawalek ,ale zle to "wyryles" , bo ani nie mam 70-th lat , ani nie mam na imie Anniversary. 1
Paweł Prauss Opublikowano 6 Maja 2021 Autor Opublikowano 6 Maja 2021 Jarek nic się nie martw ? Jest przewidziany egzemplarz dla Ciebie z indywidualną dedykacją. Ups znowu za dużo gadam...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. f2cmariusz Opublikowano 6 Maja 2021 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 6 Maja 2021 50 minut temu, Grzesiek napisał: Mariusz robota twoja bardzo mi się podoba,ale mam jedno pytanko.Czy ty budujesz replike sima,czy silnik wyczynowy bazując na simie?Bo jeżeli bazujesz na simie to temat jest do zmiany i te loga na karterze rownież.I Nie odbierz sobie tego źle,nie czepiam się.Ale dla mnie replika to wierna kopia. Każdy ma prawo do swojego zdania i w pełni popieram taki ustrój, gdzie mam prawo do głoszenia swojej opinii. Odpowiem Ci tak: W kokili wydrążyłem napis " Replika SiM 2b", dzięki czemu w odlewie będą wystający napis. Który, jak łatwo zauważyć przy odrobinie wprawy łatwo usuniemy dowolną multi-szlifierką. Konsolki tylko powiększyłem i przeciętnie zdolny modelarz również przywróci pierwotny (z wypływkami?) wygląd. To co najmniej na tym etapie wchodzenia w szczegóły zmiany zrobione przeze mnie. Z pełną świadomością w kokili zrobiłem wstawki pogrubiające konsolki czy umieściłem napis na powierzchni nierozwijalnej jaką jest pogrubienie na kanał płuczący co w środku Idźmy dalej: gwint będzie w Replice Silnika SiM 2b pełny. Jak na fotografii. Bardzo płytki kanał płuczący. Nie mający wiele wspólnego z nadlewem na zewnątrz karteru. Przy tej grubości w tym konkretnym egzemplarzu równie dobrze nadlewu mogłoby nie być. tarcza oporowa oryginalna i pierwsza wersja frezowana. Oryginał gnieciony gdzie jak pamiętam ileś setek nierównoległytarcza oporowa wersja ostateczna zdecydowanie się różni od oryginału. Czy to dobrze czy źle pozostawiam bez odpowiedzi... Wał korbowy i szczegół w kółeczku. A tam 0,03 mm zbieżność... Oryginalna śruba kompresyjna a na dole moja wersja fizycznie wypolerowana część obrobiona. Do wygięcia i poczernienia albo do pochromowania. Jeszcze by się parę istotnych drobiazgów znalazło odróżniających silnik oryginalny od repliki. Ja po prostu w między czasie buduję Replikę Silnika SiM 2b i długo by wymieniać, dlaczego? Odpowiedz jest banalnie prosta. Inaczej nie umiem, nie potrafię. 5 1
jarek996 Opublikowano 6 Maja 2021 Opublikowano 6 Maja 2021 3 godziny temu, f2cmariusz napisał: W kokili wydrążyłem napis " Replika SiM 2b", dzięki czemu w odlewie będą wystający napis. Który, jak łatwo zauważyć przy odrobinie wprawy łatwo usuniemy dowolną multi-szlifierką. Pieknie ten napis wyszedl ?
Paweł Prauss Opublikowano 7 Maja 2021 Autor Opublikowano 7 Maja 2021 W dniu 6.05.2021 o 06:21, Grzesiek napisał: Mariusz robota twoja bardzo mi się podoba,ale mam jedno pytanko.Czy ty budujesz replike sima,czy silnik wyczynowy bazując na simie?Bo jeżeli bazujesz na simie to temat jest do zmiany i te loga na karterze rownież.I Nie odbierz sobie tego źle,nie czepiam się.Ale dla mnie replika to wierna kopia. Grzegorzu założenie jest proste i możliwe do zrealizowania, a mianowicie: Replika ma być lepsza od oryginału i to pod każdym względem ? 1
f2cmariusz Opublikowano 7 Maja 2021 Opublikowano 7 Maja 2021 (edytowane) też, jak widać na załączonej fotografii, się da.? szkoda że wcześniej nie wiedziałem że można dużo prościej...? Edytowane 7 Maja 2021 przez f2cmariusz dodanie fotografii 1
witold_pi Opublikowano 7 Maja 2021 Opublikowano 7 Maja 2021 W dniu 26.04.2021 o 16:58, Paweł Praus napisał: każdy orze jak może lub jak potrafi ...
d9Jacek Opublikowano 7 Maja 2021 Opublikowano 7 Maja 2021 2 godziny temu, f2cmariusz napisał: też, jak widać na załączonej fotografii, się da.? szkoda że wcześniej nie wiedziałem że można dużo prościej...? co do fotografii nr jeden....bazą moze być splanowana tylna pow karteru a nie konsolki przykręcone wkrętami do klocków sosnowych, moim zdaniem tam kąta prostego w osiach nie będzie 1
Paweł Prauss Opublikowano 7 Maja 2021 Autor Opublikowano 7 Maja 2021 2 godziny temu, d9Jacek napisał: co do fotografii nr jeden....bazą moze być splanowana tylna pow karteru a nie konsolki przykręcone wkrętami do klocków sosnowych, moim zdaniem tam kąta prostego w osiach nie będzie Oj tam oj tam czepiasz się Jacku A po co komu kąt prosty ???
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. f2cmariusz Opublikowano 8 Maja 2021 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 8 Maja 2021 Współpraca. Jak widać się zacieśnia. Zapomniałem dodać. Autorem większości fotografii i dynamicznych ujęć jest Jacek. spotkanie 2.mp4 4 1
Rekomendowane odpowiedzi