leszek-bart Opublikowano 27 Października 2018 Opublikowano 27 Października 2018 Jak zmierzyć obroty na Volt silnika typu outruner ?
maxiiii Opublikowano 27 Października 2018 Opublikowano 27 Października 2018 Musisz kupić takie coś: https://abc-rc.pl/Tachometr-DT-2234C https://www.aliexpress.com/item/Digital-Laser-Photo-Tachometer-Non-Contact-RPM-Tach-Digital-Laser-Tachometer-Speedometer-Speed-Gauge-Engine/32914822228.html https://www.aliexpress.com/item/G-T-Power-Model-Profession-RC-Motor-Tachometer-RPM-Model-Airplane-free-shipping/1926915533.html lub lepsze. Wiesz już czego trzeba szukać. Potem dzielisz obroty przez napięcie i wychodzą obroty na volt.
japim Opublikowano 27 Października 2018 Opublikowano 27 Października 2018 Mierzysz obroty bez obciążenia. Zobacz na filmiki gościa EngineerX na YT - on pokazuje jak mierzyć. https://youtu.be/9T31imP_kWY?t=1054
maxiiii Opublikowano 27 Października 2018 Opublikowano 27 Października 2018 Ale on ma hamownie skomputeryzowaną
leszek-bart Opublikowano 27 Października 2018 Autor Opublikowano 27 Października 2018 Dziękuję wszystkim za pomoc . Jakie to proste , rozumiem , że mierzyć bez założonego śmigła .
Konrad_P Opublikowano 27 Października 2018 Opublikowano 27 Października 2018 Odwrotnie. Musisz założyć śmigło ponieważ urządzenie liczy obroty właśnie śmigła. Gołą ośkę to tylko chyba palcami.
japim Opublikowano 27 Października 2018 Opublikowano 27 Października 2018 Odwrotnie. Musisz założyć śmigło ponieważ urządzenie liczy obroty właśnie śmigła. Gołą ośkę to tylko chyba palcami. Koradzie - niestety nie. Musisz mierzyć bez śmigła. Inaczej będziesz musiał odjąć spadek napięcia na silniku i kV wyjdzie Ci z czapy. Dlatego właśnie pokazałem filmik - w 17 minucie 38 sekund mierzy kV silnka - bez śmigła. W całym zakresie gazu od 0 do 100%. Ale on ma hamownie skomputeryzowaną Owszem - ale do pomiaru obrotów wystarczy zwykły obrotomierz - nawet laserowy - taki jak podałeś. Do pomiaru obrotów na dzwonku takim obrotomierzem laserowym jak podałeś wystarczy przykleić kawałek folii na wirującej obudowie.
Konrad_P Opublikowano 27 Października 2018 Opublikowano 27 Października 2018 A widzisz to dla mnie całkowita nowość. Tylko się zastanawiam jak urządzenia zaprezentowane w #2 poście pomierzą gołą kręcącą się ośkę. Mam podobne i zawsze sprawdzałem ile mi się kręci właśnie silnik z dedykowanym śmigłem. Mój silniczek na jednym śmigle dawał wynik 6500 obrotów zaś na mniejszym, o mniejszym skoku 7200. Faktem jest, że sprawdzałem obroty przede wszystkim czy mi śmigła wytrzymają, bo miałem podany zakres i wydawał mi się strasznie mały. A jeśli bez śmigła to czym w takim razie to mierzyć, jeśli się nie ma takiej elektroniki pomiarowej?
japim Opublikowano 27 Października 2018 Opublikowano 27 Października 2018 A widzisz to dla mnie całkowita nowość. Tylko się zastanawiam jak urządzenia zaprezentowane w #2 poście pomierzą gołą kręcącą się ośkę. Nie mierzysz ośki. Napisałem przecież że dla obrotomierza laserowego musisz nakleić na wirujacej obudowie kawałek folii odblaskowej. A laser juz sobie z tym poradzi.
leszek-bart Opublikowano 28 Października 2018 Autor Opublikowano 28 Października 2018 Dzięki Przemku -Japin . Oczywiście nie miałem zamiaru mierzyć obrotów ośki .
psiwak Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 A dlaczego nie można było by użyć danych z regulatora jeżeli taka możliwość by miał?
maxiiii Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 A dlaczego nie można było by użyć danych z regulatora jeżeli taka możliwość by miał? ciekawy pomysł. Możesz podać przykład? Leszku dzięki za dzięki ale chyba nie czytałeś pierwszego podanego linka abc. W zestawie oprócz obrotomierza jest jeszcze 3 x taśma odblaskowa. Chyba łatwo domyślić się do czego może służyć. Do tego jest jeszcze instrukcja dokonywania pomiarów. Tym sposobem trochę trudniejszy może być pomiar silników intruder, ale wystarczy na ośce zrobić białą kropkę.
mac Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 Regulator Jeti spin ma opcję mierzenia obrotów. Można odczytać po podłączeniu do jeti boxa albo przez telemetrię.
maxiiii Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 Jak ktoś ma taki system to fajnie. A ile kosztuje taki zestaw do pomiaru prędkości obrotowej na regulatorze jeti? Pytanie retoryczne:)
mac Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 A gdyby przymocować do silnika w miejsce śmigła takie, a'la śmigło dwułopatowe z płaskiej blaszki dural 1mm o średnicy dajmy na to 80mm i zmierzyć obroty zwykłym obrotomierzem to duży byłby błąd?
f-150 Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 W HK był kiedyś miernik KV Meter podłączany do kabli silnika.Nawet taki mam ale nigdy nie testowałem Pomiar KV bez obciążenia. Dokładnie taki https://www.nitroplanes.com/88e-k0-kv-meter.html
latacz Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 dla niektórych obrotomierzy wystarczy kołpak w kolorze białym -pomalowany do połowy na czarno markerem - solidnie równo pomalowany. "pusty" bez łopatek śmigła. a niektóre obrotomierze nie wyłapią różnicy miedzy czarnym i białym -muszą mieć wyraźnie przesłaniane światło. Czasem pomaga solidne oświetlenie latarka -kąt latarki eksperymentalnie. Kiedyś widziałem film -plastikową przezroczystą tarczę która miała 2 ćwiartki przezroczyste i 2 czarne. Nie kojarzę, czy to było fabryczne, czy zrobione przez modelarza. Ciekawe do jakich obrotów wytrzymują płyty CD ? albo jakiś inny mocny plastik -wyciąć krążek pasujący pod mocowanie śmigła i zaczernić / zakleić 2 ćwiartki ?
psiwak Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 ciekawy pomysł. Możesz podać przykład? Jest wiele regulatorów z moliwoscia zapisu logów, zaczynając od telemetrii etc po zwykle jak ten https://hobbyking.com/en_us/turnigy-dlux-30a-sbec-brushless-speed-controller-w-data-logging-2s-4s.html to trochę więcej niż proponujesz ale zostanie na później
maxiiii Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 Regulator 18 juro i już? Czy trzeba jeszcze coś dokupić? Ja mam coś takiego za kilka dolców i spełnia swoje zadanie. https://www.aliexpress.com/item/1pc-Rotational-Speed-Meter-Laser-Tachometer-Digital-Photo-LCD-RPM-Test-Small-Engine-Motor-Non-contact/32793850353.html Umożliwia pomiar na ośce w silniku jaki mam do 65 000 obrotów. Nie ma dzielnika na ilość śmigieł ale nie mam problemów podzielić 22 000 przez dwa Tachometr ma być podręczny i zawsze gotowy do działania. Na polu, lotnisku czy też w warsztacie. Po to powstały takie wynalazki. Komplikowanie sobie sprawy telemetrią lub innymi systemami za tysiące złotych to chyba jedna wielka pomyłka. Aby przybić gwoździa do ściany na kwiatka żony wystarczy gwóźdź i młotek. Nie trzeba kupować sprężarki i gwoździarki pneumatycznej. Ale to tylko moje skromne zdanie:(
AMC Opublikowano 31 Października 2018 Opublikowano 31 Października 2018 A da się zmierzyć n/V ( czyli kV, ale te kilowolty mnie straszą ) nie mając żadnego obrotomierza ?
Rekomendowane odpowiedzi