Jump to content
leszek-bart

Obroty silnika na Volt - jak zmierzyć ?

Recommended Posts

Odwrotnie. Musisz założyć śmigło ponieważ urządzenie liczy obroty właśnie śmigła. Gołą ośkę to tylko chyba palcami.  :)  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odwrotnie. Musisz założyć śmigło ponieważ urządzenie liczy obroty właśnie śmigła. Gołą ośkę to tylko chyba palcami.  :)  ;)

 

 

Koradzie - niestety nie. Musisz mierzyć bez śmigła. Inaczej będziesz musiał odjąć spadek napięcia na silniku i kV wyjdzie Ci z czapy. Dlatego właśnie pokazałem filmik - w 17 minucie 38 sekund mierzy kV silnka - bez śmigła. W całym zakresie gazu od 0 do 100%. 

 

Ale on ma hamownie skomputeryzowaną :)

 

Owszem - ale do pomiaru obrotów wystarczy zwykły obrotomierz - nawet laserowy - taki jak podałeś. Do pomiaru obrotów na dzwonku takim obrotomierzem laserowym jak podałeś wystarczy przykleić kawałek folii na wirującej obudowie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A  widzisz to dla mnie całkowita nowość. Tylko się zastanawiam jak urządzenia zaprezentowane w #2 poście pomierzą gołą kręcącą się ośkę. Mam podobne i zawsze sprawdzałem ile mi się kręci właśnie silnik z dedykowanym śmigłem. 

Mój silniczek na jednym śmigle dawał wynik 6500 obrotów zaś na mniejszym, o mniejszym skoku 7200.

Faktem jest, że sprawdzałem obroty przede wszystkim czy mi śmigła wytrzymają, bo miałem podany zakres i wydawał mi się strasznie mały. 

A jeśli bez śmigła to czym w takim razie to mierzyć, jeśli się nie ma takiej elektroniki pomiarowej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A widzisz to dla mnie całkowita nowość. Tylko się zastanawiam jak urządzenia zaprezentowane w #2 poście pomierzą gołą kręcącą się ośkę.

Nie mierzysz ośki. Napisałem przecież że dla obrotomierza laserowego musisz nakleić na wirujacej obudowie kawałek folii odblaskowej. A laser juz sobie z tym poradzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dlaczego nie można było by użyć danych z regulatora jeżeli taka możliwość by miał?

ciekawy pomysł. Możesz podać przykład?

 

 

Leszku dzięki za dzięki ale chyba nie czytałeś pierwszego podanego linka abc. 

W zestawie oprócz obrotomierza jest jeszcze 3 x taśma odblaskowa. Chyba łatwo domyślić się do czego może służyć.

Do tego jest jeszcze instrukcja dokonywania pomiarów.

 

Tym sposobem trochę trudniejszy może być pomiar  silników intruder, ale wystarczy na ośce zrobić białą kropkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulator Jeti spin ma opcję mierzenia obrotów. Można odczytać po podłączeniu do jeti boxa albo przez telemetrię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ktoś ma taki system to fajnie.

 

A ile kosztuje taki zestaw do pomiaru prędkości obrotowej na regulatorze jeti?

Pytanie retoryczne:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

 

A gdyby przymocować do silnika w miejsce śmigła takie, a'la śmigło dwułopatowe z płaskiej blaszki dural  1mm o średnicy dajmy na to 80mm i zmierzyć obroty zwykłym obrotomierzem to duży byłby błąd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dla niektórych obrotomierzy wystarczy kołpak w kolorze białym -pomalowany do połowy na czarno markerem - solidnie równo pomalowany.   "pusty" bez łopatek śmigła.

a niektóre obrotomierze nie wyłapią różnicy miedzy czarnym i białym -muszą mieć wyraźnie przesłaniane światło.   

Czasem pomaga solidne oświetlenie latarka -kąt latarki eksperymentalnie.

 

Kiedyś widziałem film -plastikową przezroczystą tarczę   która miała 2 ćwiartki przezroczyste i 2 czarne.  Nie kojarzę, czy to było fabryczne, czy zrobione przez modelarza. Ciekawe do jakich obrotów wytrzymują płyty CD ?  albo jakiś inny mocny plastik -wyciąć krążek pasujący pod mocowanie śmigła i  zaczernić / zakleić 2 ćwiartki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulator 18 juro i już?

Czy trzeba jeszcze coś dokupić?

 

Ja mam coś takiego za kilka dolców i spełnia swoje zadanie.

 

https://www.aliexpress.com/item/1pc-Rotational-Speed-Meter-Laser-Tachometer-Digital-Photo-LCD-RPM-Test-Small-Engine-Motor-Non-contact/32793850353.html

 

Umożliwia pomiar na ośce w silniku jaki mam do 65 000 obrotów. Nie ma dzielnika na ilość śmigieł ale nie mam problemów podzielić 22 000 przez dwa :)

Tachometr ma być podręczny i zawsze gotowy do działania. Na polu, lotnisku czy też w warsztacie. Po to powstały takie wynalazki. Komplikowanie sobie sprawy telemetrią lub innymi systemami za tysiące złotych to chyba jedna wielka pomyłka. 

 

Aby przybić gwoździa do ściany na kwiatka żony wystarczy gwóźdź i młotek. Nie trzeba kupować sprężarki i gwoździarki pneumatycznej.

Ale to tylko moje skromne zdanie:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da się zmierzyć n/V ( czyli kV, ale te kilowolty mnie straszą  :o  ;) ) nie mając żadnego obrotomierza ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.