Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Śmigło 5x3 . Tak go trochę docieram i układam jeszcze, a potem wsadzę sportowe 5x4 i zobaczymy co pokaże, a potem jeszcze  6x3  !  :D

Paliwko Merlin Expert 16 % nitro + rycyna.

Marek - ten jest dobry do COXa jak pianki nie chcesz spróbować chociaż Cię na to namawiam  - klasyczna balsa wycinana laserowo, składa się jak puzzle ! !!  :D

https://www.euromega.pl/product-pol-1427-Samolot-Stick-Balsa-Kit-rozpietosc-1060mm.html

Edytowane przez kaszalu
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

A choćby taką z EPP : http://napolskimniebie.pl/index.php/sklep/esa-epa-warbirds-ww2/north-american-at6-texan-detail    lub jaki ci tam inny warbird pasuje ( 800 ~~ 900 mm rozpiętości jak dla COXa) - trzeba tylko lekko wzmocnić skrzydła i wręgę silnikową  prętem węglowym,  zawiasy lotek i sterów taśmą samoprzylepną i  pomalować Humbrolem....  :D

Szybkie do budowy, kretoodporne, trudne do zajechania i łatwe do naprawy w razie jakiegoś "kretobicia"  :rolleyes:

 

Tutaj mały "tutorial" jak "uspalinowić piankolota"  :P

 

 https://pfmrc.eu/index.php/topic/73588-taki-%C5%BCarcik-czyli-historia-pewnej-transformacji/

Edytowane przez kaszalu
Opublikowano

To nie lata, albo lata deskowato a nie spokojnie i dostojnie a tez sie zastanawiam jaki akumulator zastosować

 

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

To nie lata, albo lata deskowato a nie spokojnie i dostojnie a tez sie zastanawiam jaki akumulator zastosować

 

Trochę się do tego zabierasz jak pies do jeża. Wybierz jakikolwiek model jaki Ci się podoba i jest odpowiedniej wielkości. Silnikowi naprawdę jest obojętne czy targa trenerka czy warbirda. Jak masz COXa klasy popularnej (zawór membranowy, pojedynczy port w cylindrze, brak SPI) to raczej mniejszy i lżejszy.

Jedyny warunek to materiał z którego wykonany jest model musi być odporny na paliwo, czyli odpada styropian i inne deprony.

 

Akumulator LiPo 2S 120-250mAh i trzy diody krzemowe w szereg żeby zbić napięcie, albo TL7805 jeśli masz silne poczucie inżynierskiej godności.

Opublikowano

Właśnie doszła do mnie paczka z kluczem do .09 oraz paroma innymi gadżetami jak tłumik do Medalliona, podkładki pod piastę dla .09 oraz dla TeeDee, bo zauważyłem, że ten mój jej nie miał (tak jak ostatnio OS 15), do tego jeszcze zestaw uszczelkowy do PeeWee i zawory do Rangera z innego materiału dla przetestowania :). Wybacz Marku [@MarekJ], że Medalliony od Ciebie tak długo czekały, ale w zamian jeden z nich dostanie tłumik :P. Choć jak na razie mimo podgrzewania i kąpieli w nafcie nie mogę ich rozkręcić mimo dobrego klucza, ale będę walczył :).

 

post-18299-0-14653600-1560940339_thumb.jpg

 

Jeśli chodzi o jakiś model do Coxa, znalazłem w końcu taki który mi się spodobał (Skydrill), ale niestety jest dostępny tylko w wersji KIT, napisałem do twórcy na forum jak i w jego sklepie o możliwość kupienia samych planów w wersji elektronicznej, ale niestety nie otrzymałem żadnej odpowiedzi :(. Ale mam za to teraz nieco inny plan, czyli zbudować coś "własnego" wzorując się na innych modelach :).

Opublikowano

CZARDRILL !!!

No to już mam nazwę jak coś z tego będzie :D

 

A z silnikami udało się ruszyć. Z dodatkową 20 centymetrową dźwignią na kluczu jakoś się poddały. Jak widać wnętrze trochę zabrudzone, ale jak dla mnie do ogarnięcia. W zasadzie jeden już jest wstępnie oczyszczony :). A tak to wyglądało po otwarciu:

post-18299-0-75257100-1560965582_thumb.jpg

post-18299-0-07877700-1560965593_thumb.jpg

I drugi: 

post-18299-0-99243500-1560965755_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

A z silnikami udało się ruszyć. Z dodatkową 20 centymetrową dźwignią na kluczu jakoś się poddały.

 

Trochę to przerażające. Próbowałeś najpierw wrzucić na noc do nafty albo benzyny ekstrakcyjnej a potem podgrzać suszarką lub opalarką?

Opublikowano

Trochę to przerażające. Próbowałeś najpierw wrzucić na noc do nafty albo benzyny ekstrakcyjnej a potem podgrzać suszarką lub opalarką?

Przerażające, ale skuteczne  :P. Silniki leżały nawet więcej niż noc w nafcie, poza tym WD-40. Nawet nieco podgrzewałem naftę w której leżały. Przy próbach odkręcenia oczywiście podgrzewałem opalarką, próbowałem też odkręcać po zamrożeniu :P. Niestety mimo tego wszystkiego nie chciały odpuścić, więc musiałem użyć nieco więcej siły, ale z wyczuciem. W każdym razie zapewniam, że nic nie ucierpiało :).

Opublikowano (edytowane)

A moja kolekcja COXowa dzięki ogromnej pomocy kolegi Marcina "Maska" wzbogaciła się dzisiaj o trzy fajne silniczki ( w tym dwa nowe i jeden używany w bardzo dobrym stanie SureStart  :D  :D  :D  :wub: ) .

PeeWee nówka w oryginalnym pudełku z instrukcją,kluczykiem i naklejkami  - już przeznaczony do jednego lataka ( ale o tym później) oraz rzadko u nas spotykany TeeDee o49 z pięknym i oryginalnym tłumikiem !! 

Piękne !!!  :D

Dzięki za pomoc !! :)

post-3419-0-41703100-1560973243_thumb.jpg

Edytowane przez kaszalu
  • Lubię to 1
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.