Quant Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 W tym wątku spróbuje zmierzyć się z budową modelu firmy Reichard, Aladin. Namówiony aby spróbować polatać w tej kategorii zdecydowałem się na taki szybowiec. Model przed złożeniem wygląda zacnie jak na zdjęciach. Podstawowe dane modelu to: - Rozpiętość - 3950mm - Długość - 1980mm - Waga przed złożeniem - 1550g Waga wszystkiego co producent włożył do pudełka to 1626g, ale to razem z torebkami foliowymi więc pewnie będzie około 1550g. Różnica w wadze skrzydeł wynosi 1g. Model wybrałem kierując się stosunkiem ceny do jakości i do nakładu pracy potrzebnej do ulotnienia. Miał być gotowy na zawody w Bielsku ale ze względu na przesunięty termin chyba się nie uda. Zobaczymy. Oczywiście zaczynamy od skrzydeł. W komplecie są takie elementy dodatkowe, ale nijak to nie pasuje do użytego serwa Corona DS-239MG I następne pytanie czy takie gniazdo zamontować do skrzydła, czy nie osłabi to konstrukcji Pozdrawiam czytających - na razie tyle - cdn Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czajan Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Model fajny. Czekam na dalszą relację. Moja sugestia - zamontuj gniazdo MPX. Musimy się umówic na wspólne latanie w Tarnowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipp Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Czekam na relację z budowy (dużo zdjęć ze szczegółami poproszę i film z ulotnienia.. Też wydaje mi się, że MPX są lepsze od DB9.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Oczywiście daj znać jak będziesz w Tarnowie to gdzieś polatamy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek1952 Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Przy tym profilu też bym szedł w Multiplexa. DB9 chyba za duże i osłabi żebro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Są jeszcze konektory tego typu http://www.arthobby.pl/szybowce/product/4-pin-wing-servo-connector-4-pair-a1304-4/ Właśnie te miałem u siebie w szybowcu i są na prawdę OK. Tylko trzeba je trochę przećwiczyć przed montażem żeby za ciasno nie pracowały ze sobą. Jak nie będziesz robił relacji na forum to na pewno zdążysz z budową na zawody Albo rób tylko zdjęcia a relacje napiszesz po zawodach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Drogie jak cholera ale świetne. https://modelemax.pl/pl/konektory/16565-konektor-multiplex-8-pin-do-skrzydel-7-1285-komplet.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristoferbp Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Cześć Skrzydło jest dwudzielne, wiec montaż w żebro złącza do tak nie bardzo... Może lepiej poszukać 4-pin na lewe i prawe skrzydło... np. Art. Hobby... Pozdrawiam Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek1952 Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Kristoferbp chyba ma racje. Skrzydło jest dzielone po środku wiec wtyk w żebro nic nie da. Raczej osobne wtyczki na kablu dla każdego skrzydła oddzielnie i ewentualnie gniazda w kadłubie wklejone na hot glue. Rodzaj wtyku będzie drugorzędny. DB9 trochę duży. Każde inne da radę. Nawet na zwykłych wtyczkach od serw tez polata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzys20000 Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Witam! Ja w modelu tego producenta nam MPX na każdej połówce (tak zamontowane że mogę albo podpiąć dobrze ale spiąć ze sobą skrzydła przewodami - takie debil. odporne rozwiązanie) Ja w tym modelu wygląda belka kadłubowa? Jeśli to jest kewlarowy stożek to wywal go i kup coś innego - ten kewlarowy się gnie i kicha z tego jest straszna Mam Mandarina, widziałem kilka innych modeli tego producenta i ta kewlarowa belka ogonowa we wszystkich które widziałem była za mało sztywna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Witam Dziękuję wszystkim za porady... No faktycznie z tym skrzydłem to trochę mi się pomyliło z innym szybowcem. Tu jest dwudzielne więc zostaną chyba wtyki MPX na kabelkach wiszące swobodnie i wpinane do kadłuba. MPX jest mały - to dobrze - ale ciężko się to wyciąga, nie ma za co złapać i można oberwać kabelki. Chyba że jest jakiś sposób aby przy wyciąganiu nie urywać kabelków. Kiedyś miałem też kabelki na zwykłych wtykach od serw sklejonych ze sobą parami i to działało dość dobrze - małe i lekkie no zastanowię się jeszcze czy aby tak nie zrobić. Kadłubowi się przyglądnę, ale jak skończę skrzydła, zrobię jakieś zdjęcia i zobaczymy. Na razie wygląda że jest węglowy, o sztywności nic nie powiem na razie. Myślę że w wersji pierwszej szybowiec spróbuję zrobić z tego co od producenta i zobaczymy jak to będzie latać. Każdy inny kadłub będzie dużo cięższy, a kombinowanie zajmie sporo czasu. A teraz aktualności montażu. Pracea trwają jak na zdjęciach poniżej. W międzyczasie wykonałem nowe ramki pod serwa. Pierwsze przymiarki montażu serwa do klap. Montaż serwa do lotek Zastanawiam się czy serwo montować na dłuższym popychaczu, czy obciąć popychacz i odwrócić serwo. Jak dobrze pójdzie to może jutro uda się polutować kabelki i wkleić ramki do serw na jakiejś żywicy lub na CA. Pozdrawiam Wojtek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Nie pomyl orczyków ???? Na niemieckim forum jest ciekawy wątek o Aldynie, można poczytać o mocnych i słabych stronach tego modelu i stosowanych rozwiązaniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Nie pomyl orczyków Na niemieckim forum jest ciekawy wątek o Aldynie, można poczytać o mocnych i słabych stronach tego modelu i stosowanych rozwiązaniach. Może podasz link do tego wątku chociaż pewnie jest po niemiecku więc dla mnie bezużyteczny... A co z tymi orczykami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2019 http://www.rc-network.de/forum/showthread.php/556193-Pr%E4sentation-ALADIN-(3-95-m-ARF-Reinhard) nawet po tłumaczeniu google da się co nieco zrozumieć. Pisząc orczyki miałem na myśli dźwignie - przepraszam za nieprecyzyjne określenie. Tak czy owak czeka Cię trochę gimnastyki przy skladaniu ale jak pisalem, na niemieckim forum można sporo podejrzeć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Nie pomyl orczyków Na niemieckim forum jest ciekawy wątek o Aldynie, można poczytać o mocnych i słabych stronach tego modelu i stosowanych rozwiązaniach. Czy mógłbyś napisać co masz na myśli w kwesti "nie pomyl orczyków" ( czy dźwigni) bo zastanawiam się co chciałeś powiedzieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Żebyś omyłkowo nie wkleił dźwigni od lotek do klapy i na odwrót bo będziesz miał kłopot z zakresami ruchu lotki jak i klapy. Jak zauważyłeś i pokazałeś na fotkach w zestawie są dwie pary różnych dźwigni do wklejenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Żebyś omyłkowo nie wkleił dźwigni od lotek do klapy i na odwrót bo będziesz miał kłopot z zakresami ruchu lotki jak i klapy. Jak zauważyłeś i pokazałeś na fotkach w zestawie są dwie pary różnych dźwigni do wklejenia. No tak, krótkie dźwignie idą na lotki a długie na klapy, chyba że coś pomyliłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 2 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2019 Skrzydła prawie gotowe, zostały drobiazgi do zrobienia za chwilkę. Tak wygląda montaż serw po ich wklejeniu. Jak uruchomię docelowy odbiornik to wtedy odbędzie się regulacja. Kabelki polutowane i wyprowadzone na zewnątrz. U góry widać dodatkowe wzmocnienie węglowe. I teraz mam dylemat czy montować w skrzydłach coś takiego czy kabelki luzem z wtyczką? No i teraz będzie łamigłówka jak to wszystko co poniżej na zdjęciach połączyć w jedna aby działało? Jakby ktoś chciał pomóc od czego zacząć to mogę w miarę potrzeby zrobic dodatkowe zdjęcia. A więc od czego zacząć składanie kadłuba??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 3 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2019 Pierwsza próba złożenia tylnego usterzenia na razie na sucho wygląda nieźle. Jako cięgno do steru wysokości będzie potrzebna rurka węglowa 4x3mm powinna wystarczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 8 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2019 Nadszedł czas na kadłub. Ale w zasadzie nie mam pomysłu jak to zrobić. Nigdy nie montowałem kadłuba dwuczęściowego. Może ktoś podpowie jak to zrobić poprawnie? Ponieważ kadłub to rurka w rurce więc po rozciągnięciu i zaklinowaniu długość całkowita wynosi 138cm. Do tego dojdzie ogon i silnik. Są dwie kabinki. W tej mniejszej wystaje kawałem rurki węglowej kadłuba. Czy należy to wyciąć tak aby był dostęp do wnętrza? Widać to na zdjęciach poniżej. Po przemyśleniach wydaje mi się że napęd steru wysokości linką z bloczkiem to chyba nie najlepszy pomysł. Mam zamiar dać rurkę węglową 4x3mm bo pręt nie będzie wystarczająco sztywny i potraktować ją jako sztywny popychacz. Powinno zadziałać. Do tego muszę rozpiłować nieco otwór w tylnej części ogona tak aby rurka weszła. Do tej rurki wkleję snap kulowy. Czekam na opinie i ewentualne sugestie mile widziane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi