Bartkosz Opublikowano 11 Lutego 2020 Opublikowano 11 Lutego 2020 Witam Prezentuję najnowszy model DLG produkcji CarbonBird Skrzydło Albatrosa o powierzchni 20,2 dm2 i wzniosie 5,5° zostało zaprojektowane w oparciu o założenia profilu Synergy II z niewielkimi optymalizacjami. Kadłub charakteryzuje się niskimi oporami i wysoką sztywnością. W standardzie mieści 4 serwa ułożone w osi kadłuba, 7-8g odbiornik, baterię ok. 14g oraz balast. Optymalizacja rozkładu masy w kadłubie względem osi obrotów powoduje wyjątkową zwrotność modelu. Masa szybowca do lotu (wersje prototypowe) mieszczą się w zakresie: 225-260g._https://forms.gle/Boj4qSAyBYowo8tC8 - KONFIGURATOR Albatros to wyczynowy szybowiec DLG wykonany z najnowocześniejszych materiałów. Jego charakterystyka i wytrzymałość sprawia, że jest wyjątkowo łatwy w pilotażu, ale również umożliwia wysokie, silne rzuty, nawet w wymagających warunkach. Naszym celem było zaprojektowanie szybowca DLG, który: · mimo wyśrubowanych właściwości aerodynamicznych nie będzie nadmiernie obciążał pilota podczas lotu (i umożliwi lepsze skupienie na taktyce przelotu oraz adaptacji do aktualnych warunków pogodowych) · będzie wyznaczał nowy standard w obszarze optymalizacji stateczności dla szybowców DLG, tak aby prawidłowo ustawiony model wspierał pilota nie tylko lekko prowadząc się w krążeniach lub przy lądowaniu ale również wspomagając wybór noszeń · w obszarze osiągów tylko w niewielkiej części poświęca penetrację powietrza na korzyść maksymalnego wykorzystania nawet delikatnych noszeń · jest solidny i niezawodny na lotnisku, prosty w złożeniu i umożliwia szybką zmianę ustawień na ziemi CarbonBird 2 1
Marek:D Opublikowano 12 Lutego 2020 Opublikowano 12 Lutego 2020 Bartek bardzo fajnie to wyszło :) Z tego co widzę chyba zrobiłeś skrzydło i stateczniki w formach? Pochwal się jak zrobiłeś natarcie i spływ w skrzydłach jeśli to nie tajemnica. W mojej metodzie doszło dużo wytrzymałości ale też bardzo dużo ciężaru ;)
Bartkosz Opublikowano 12 Lutego 2020 Autor Opublikowano 12 Lutego 2020 Dzięki Tak wszystkie elementy powstają w formach. Natarcie i spływ to nic wielkiego, w przypadku mojego skrzydła dałem pasek rowingu IMS 65 + mikrobalon. Pierwsze skrzydło wyszło 98g a potencjał jest na 90/95g (skrzydło z CW30). Dużo daje płetwa lotki w formie. Czarek namówił mnie na to i bardzo mu za to dziękuję. 1
Marek:D Opublikowano 12 Lutego 2020 Opublikowano 12 Lutego 2020 Waga super, jakość tez wygląda bardzo fajnie. Jeżeli to nie tajemnica to w razie wykonywania skrzydeł pokaż jak wygląda cały proces, które newralgiczne miejsca wzmacniasz, jaki robisz rdzeń i podziel się jak robisz ten mikrobalon. Wiem że jest mało czasu podczas wykonywania ale pewnie wielu z nas będzie ciekawych szczególnie ja bo mi skrzydła wyszły jak cegła, zarówno wytrzymałościowo jak i wagowo podejrzewam właśnie ciężki rdzeń i za dużo mikrobalonu. Napisz jak się lata w porównaniu do poprzednich modeli! Jak rozwiązałeś napęd lotek?
Bartkosz Opublikowano 12 Lutego 2020 Autor Opublikowano 12 Lutego 2020 Procesu laminowania raczej nie pokażę ? zawsze mogę coś podpowiedzieć: - Rdzenie to Cascell 24 i 30, skrzydło to waga 25-32g (na sucho) - Mikrobalon nigdy nie sprawiał mi problemów, staram się robić jak najgęstszy. - Lotki działają na "Lkach" wklejonych w lotkę które wchodzą do kadłuba. - Póki co mamy fatalne warunki pogodowe więc raz tylko latałem, model rzuca się wysoko i przebija się przez wiatr więc dwa główne cele są zrealizowane.
Bartkosz Opublikowano 13 Lutego 2020 Autor Opublikowano 13 Lutego 2020 Pogoda pozwoliła na kilkunastominutowy wypad, zamieszczam jeden z kilku rzutów.
Czaro Opublikowano 13 Lutego 2020 Opublikowano 13 Lutego 2020 Wyciągasz kadłub z formy bez gwintów mocowania skrzydła. Jak potem robisz, że śruby trafiają gdzie trzeba?
Bartkosz Opublikowano 13 Lutego 2020 Autor Opublikowano 13 Lutego 2020 9 minut temu, Czaro napisał: Wyciągasz kadłub z formy bez gwintów mocowania skrzydła. Jak potem robisz, że śruby trafiają gdzie trzeba? Stosuję nakrętki metalowe które są włożone w małą prostokątną płytkę z sklejki. Nakrętka jest minimalnie wyższa od płytki więc wchodzi w stożek. Taki sam stożek tylko że wklęsły jest w skrzydle więc skrzydło automatycznie się samo pozycjonuje w kadłubie.
Gość Opublikowano 14 Lutego 2020 Opublikowano 14 Lutego 2020 How Much Is The Fish? można na priv jakiś cennik.. ?
Czaro Opublikowano 15 Lutego 2020 Opublikowano 15 Lutego 2020 W dniu 13.02.2020 o 21:10, Bartkosz napisał: Stosuję nakrętki metalowe które są włożone w małą prostokątną płytkę z sklejki. Nakrętka jest minimalnie wyższa od płytki więc wchodzi w stożek. Taki sam stożek tylko że wklęsły jest w skrzydle więc skrzydło automatycznie się samo pozycjonuje w kadłubie. Zmyliło mnie poniższe zdjęcie - nie widać na nim otworów w kadłubie. Czyli gwinty są wklejone, ale musisz się jeszcze do nich dowiercić? A jeśli w trakcie laminowania się przesunie? W dniu 12.02.2020 o 00:43, Bartkosz napisał:
Bartkosz Opublikowano 15 Lutego 2020 Autor Opublikowano 15 Lutego 2020 Czarku, jeśli balon dobrze dociśnie to centruje od razu nakrętkę w stożku póki co wszystkie próby wyszły więc działa
Czaro Opublikowano 15 Lutego 2020 Opublikowano 15 Lutego 2020 Trzymam kciuki, żeby za każdym razem działało Przy demontażu skrzydła, popychacze lotek zostają w kadłubie? Jak duży jest otwór na spodzie kadłuba, żeby móc rozpiąć snapy?
Bartkosz Opublikowano 15 Lutego 2020 Autor Opublikowano 15 Lutego 2020 Godzinę temu, Czaro napisał: Trzymam kciuki, żeby za każdym razem działało Przy demontażu skrzydła, popychacze lotek zostają w kadłubie? Jak duży jest otwór na spodzie kadłuba, żeby móc rozpiąć snapy? Dzięki Ja idę trochę inną ścieżką niż inni i stosuję dużo prostsze snapy. Są łatwe i szybkie w demontażu przy serwie jak i Lkach. Oczywiście do tego snapa mam wklejony pręt węglowy. Latam już tak od ponad roku w różnych modelach i nie zauważyłem problemów. Demontaż skrzydła wygląda następująco: - Wypinam bolec mocujący w orczyku - Wykręcam śruby z skrzydła - Przesuwam skrzydło w kierunku ogona żeby wyciągnąć popychacze W moim modelu można stosować snapy kulowe i inne techniki. Sądzę że zrobienie otworów od dołu kadłuba nie będzie żadnym problemem.
Bartkosz Opublikowano 18 Lutego 2020 Autor Opublikowano 18 Lutego 2020 Powstały nowe kadłuby w 3 wariantach - Light 30g - Standard 35g - Strong 40g Nosek 4-5g
krzysiek w Opublikowano 18 Lutego 2020 Opublikowano 18 Lutego 2020 Model wygląda super! Czy planujesz produkcję masową i od kiedy można model zamawiać ?
Bartkosz Opublikowano 18 Lutego 2020 Autor Opublikowano 18 Lutego 2020 30 minut temu, krzysiek w napisał: Model wygląda super! Czy planujesz produkcję masową i od kiedy można model zamawiać ? Tak oczywiście! Model można już zamawiać, na PRIV jestem wstanie dać bardzo dobrą ofertę.
Bartkosz Opublikowano 7 Marca 2020 Autor Opublikowano 7 Marca 2020 Nowości: Skrzydło standard - 105g Skrzydło light - 85g Stateczniki - 12g 2
songbird Opublikowano 9 Marca 2020 Opublikowano 9 Marca 2020 Masa pustego modelu 131.6g ! ? To dopiero wynik! Gratulacje! Dla porównania najlżejszy seryjny NRJ (skrzydło o powierzchni jedynie 19dm2):
Czaro Opublikowano 10 Marca 2020 Opublikowano 10 Marca 2020 Super lekkie modele są fajne, ale na zawody i to nie wszystkie W rekreacji szybko okazuje się, że mają za małą odporność eksploatacyjną. Strzępią się krawędzie skrzydeł, stateczników, robią się wgniotki, a w końcu coś zaczyna pękać.
Rekomendowane odpowiedzi