Bartkosz Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 Witam Prezentuję najnowszy model DLG produkcji CarbonBird Skrzydło Albatrosa o powierzchni 20,2 dm2 i wzniosie 5,5° zostało zaprojektowane w oparciu o założenia profilu Synergy II z niewielkimi optymalizacjami. Kadłub charakteryzuje się niskimi oporami i wysoką sztywnością. W standardzie mieści 4 serwa ułożone w osi kadłuba, 7-8g odbiornik, baterię ok. 14g oraz balast. Optymalizacja rozkładu masy w kadłubie względem osi obrotów powoduje wyjątkową zwrotność modelu. Masa szybowca do lotu (wersje prototypowe) mieszczą się w zakresie: 225-260g._https://forms.gle/Boj4qSAyBYowo8tC8 - KONFIGURATOR Albatros to wyczynowy szybowiec DLG wykonany z najnowocześniejszych materiałów. Jego charakterystyka i wytrzymałość sprawia, że jest wyjątkowo łatwy w pilotażu, ale również umożliwia wysokie, silne rzuty, nawet w wymagających warunkach. Naszym celem było zaprojektowanie szybowca DLG, który: · mimo wyśrubowanych właściwości aerodynamicznych nie będzie nadmiernie obciążał pilota podczas lotu (i umożliwi lepsze skupienie na taktyce przelotu oraz adaptacji do aktualnych warunków pogodowych) · będzie wyznaczał nowy standard w obszarze optymalizacji stateczności dla szybowców DLG, tak aby prawidłowo ustawiony model wspierał pilota nie tylko lekko prowadząc się w krążeniach lub przy lądowaniu ale również wspomagając wybór noszeń · w obszarze osiągów tylko w niewielkiej części poświęca penetrację powietrza na korzyść maksymalnego wykorzystania nawet delikatnych noszeń · jest solidny i niezawodny na lotnisku, prosty w złożeniu i umożliwia szybką zmianę ustawień na ziemi CarbonBird 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 12 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 Bartek bardzo fajnie to wyszło :) Z tego co widzę chyba zrobiłeś skrzydło i stateczniki w formach? Pochwal się jak zrobiłeś natarcie i spływ w skrzydłach jeśli to nie tajemnica. W mojej metodzie doszło dużo wytrzymałości ale też bardzo dużo ciężaru ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartkosz Opublikowano 12 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 Dzięki Tak wszystkie elementy powstają w formach. Natarcie i spływ to nic wielkiego, w przypadku mojego skrzydła dałem pasek rowingu IMS 65 + mikrobalon. Pierwsze skrzydło wyszło 98g a potencjał jest na 90/95g (skrzydło z CW30). Dużo daje płetwa lotki w formie. Czarek namówił mnie na to i bardzo mu za to dziękuję. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 12 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 Waga super, jakość tez wygląda bardzo fajnie. Jeżeli to nie tajemnica to w razie wykonywania skrzydeł pokaż jak wygląda cały proces, które newralgiczne miejsca wzmacniasz, jaki robisz rdzeń i podziel się jak robisz ten mikrobalon. Wiem że jest mało czasu podczas wykonywania ale pewnie wielu z nas będzie ciekawych szczególnie ja bo mi skrzydła wyszły jak cegła, zarówno wytrzymałościowo jak i wagowo podejrzewam właśnie ciężki rdzeń i za dużo mikrobalonu. Napisz jak się lata w porównaniu do poprzednich modeli! Jak rozwiązałeś napęd lotek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartkosz Opublikowano 12 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 Procesu laminowania raczej nie pokażę ? zawsze mogę coś podpowiedzieć: - Rdzenie to Cascell 24 i 30, skrzydło to waga 25-32g (na sucho) - Mikrobalon nigdy nie sprawiał mi problemów, staram się robić jak najgęstszy. - Lotki działają na "Lkach" wklejonych w lotkę które wchodzą do kadłuba. - Póki co mamy fatalne warunki pogodowe więc raz tylko latałem, model rzuca się wysoko i przebija się przez wiatr więc dwa główne cele są zrealizowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartkosz Opublikowano 13 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2020 Pogoda pozwoliła na kilkunastominutowy wypad, zamieszczam jeden z kilku rzutów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 13 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2020 Wyciągasz kadłub z formy bez gwintów mocowania skrzydła. Jak potem robisz, że śruby trafiają gdzie trzeba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartkosz Opublikowano 13 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2020 9 minut temu, Czaro napisał: Wyciągasz kadłub z formy bez gwintów mocowania skrzydła. Jak potem robisz, że śruby trafiają gdzie trzeba? Stosuję nakrętki metalowe które są włożone w małą prostokątną płytkę z sklejki. Nakrętka jest minimalnie wyższa od płytki więc wchodzi w stożek. Taki sam stożek tylko że wklęsły jest w skrzydle więc skrzydło automatycznie się samo pozycjonuje w kadłubie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 How Much Is The Fish? można na priv jakiś cennik.. ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 15 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2020 W dniu 13.02.2020 o 21:10, Bartkosz napisał: Stosuję nakrętki metalowe które są włożone w małą prostokątną płytkę z sklejki. Nakrętka jest minimalnie wyższa od płytki więc wchodzi w stożek. Taki sam stożek tylko że wklęsły jest w skrzydle więc skrzydło automatycznie się samo pozycjonuje w kadłubie. Zmyliło mnie poniższe zdjęcie - nie widać na nim otworów w kadłubie. Czyli gwinty są wklejone, ale musisz się jeszcze do nich dowiercić? A jeśli w trakcie laminowania się przesunie? W dniu 12.02.2020 o 00:43, Bartkosz napisał: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartkosz Opublikowano 15 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2020 Czarku, jeśli balon dobrze dociśnie to centruje od razu nakrętkę w stożku póki co wszystkie próby wyszły więc działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 15 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2020 Trzymam kciuki, żeby za każdym razem działało Przy demontażu skrzydła, popychacze lotek zostają w kadłubie? Jak duży jest otwór na spodzie kadłuba, żeby móc rozpiąć snapy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartkosz Opublikowano 15 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2020 Godzinę temu, Czaro napisał: Trzymam kciuki, żeby za każdym razem działało Przy demontażu skrzydła, popychacze lotek zostają w kadłubie? Jak duży jest otwór na spodzie kadłuba, żeby móc rozpiąć snapy? Dzięki Ja idę trochę inną ścieżką niż inni i stosuję dużo prostsze snapy. Są łatwe i szybkie w demontażu przy serwie jak i Lkach. Oczywiście do tego snapa mam wklejony pręt węglowy. Latam już tak od ponad roku w różnych modelach i nie zauważyłem problemów. Demontaż skrzydła wygląda następująco: - Wypinam bolec mocujący w orczyku - Wykręcam śruby z skrzydła - Przesuwam skrzydło w kierunku ogona żeby wyciągnąć popychacze W moim modelu można stosować snapy kulowe i inne techniki. Sądzę że zrobienie otworów od dołu kadłuba nie będzie żadnym problemem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartkosz Opublikowano 18 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2020 Powstały nowe kadłuby w 3 wariantach - Light 30g - Standard 35g - Strong 40g Nosek 4-5g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek w Opublikowano 18 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2020 Model wygląda super! Czy planujesz produkcję masową i od kiedy można model zamawiać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartkosz Opublikowano 18 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2020 30 minut temu, krzysiek w napisał: Model wygląda super! Czy planujesz produkcję masową i od kiedy można model zamawiać ? Tak oczywiście! Model można już zamawiać, na PRIV jestem wstanie dać bardzo dobrą ofertę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartkosz Opublikowano 7 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 Nowości: Skrzydło standard - 105g Skrzydło light - 85g Stateczniki - 12g 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 8 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2020 Ładnie Ci to wychodzi. Zazdroszczę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songbird Opublikowano 9 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2020 Masa pustego modelu 131.6g ! ? To dopiero wynik! Gratulacje! Dla porównania najlżejszy seryjny NRJ (skrzydło o powierzchni jedynie 19dm2): Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 10 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2020 Super lekkie modele są fajne, ale na zawody i to nie wszystkie W rekreacji szybko okazuje się, że mają za małą odporność eksploatacyjną. Strzępią się krawędzie skrzydeł, stateczników, robią się wgniotki, a w końcu coś zaczyna pękać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi