Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Owszem stateczniki są dostępne i ile bym ich nie zrobił to zawsze mają szybki zbyt. 

Głównie buduję je z CW11 ze względu na jak najniższą masę ogona. Dostępne są również mocniejsze wersje z CW15 lecz szczerze takich nie używam ponieważ przy uderzeniach czy błędym lądowaniu pękają i tak a ich masa jest o około 10% większa. 

CW11 5.5-6.5g (1g rozbieżności ponieważ stosuję różne rdzenie) 

_AAA4904.thumb.JPG.fec80ecf8b46bf5949b8bad3240794d8.JPG_AAA4899.thumb.JPG.aaba40e80950228b0fdecdee46cd3fb2.JPG

Opublikowano

Model naprawiony.
Wiem że statecznik jest źle wklejony. Może przy następnej naprawie poprawie to. Niestety popełniłem a raczej kontynuowałem ten sam błąd co poprzedni właściciel. Statecznik wklejony do gory nogami. Obecnie Albatros na wymianie stracił 2g i waży 267g.
20210507_135618.jpg20210507_141003.jpg20210507_192827.jpg20210507_192400.jpg

Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Tzn, po której stronie jest część wypukła statecznika pionowego? Nie pamiętam już po której stronie jest prawidłowo - Bartek pewnie podpowie.

Opublikowano

Podczas ostatniej majówki dotarł do mnie nowy Albatros w unikalnym malowaniu. Zaskoczenie było spore, ponieważ wykonanie modelu znów zmieniło się in plus. Na dodatek pojawiły się nowe materiały w innym niż dotychczas układzie. W rezultacie zarówno kadłub jak i skrzydło mają większą sztywność, a także lepsze krawędzie. Jestem także zadowolony z super lekkich stateczników. Dodatkowo model na wyposażeniu ma nie tylko wszystkie "standardowe" akcesoria (kołek, dźwignie, sprężyny) ale również ramki pod konkretne serwa z mocowaniem balastu.

Model sprawia też wrażenie jeszcze solidniejszego, a mój nie jest „strongiem”.  Wdrażanie najnowszych technik laminowania i mozolnego „układania puzzli” z wielu tkanin zdecydowanie się opłaciło. Spokojnie mogę powiedzieć, że jest to Albatros rev.2 .

Teraz najciekawsze, od producenta otrzymałem zapewnienie, że ze względu na  patriotyczne malowanie niewykluczone są specjalne właściwości aerodynamiczne, tzn. na dźwięk Mazurka model zawsze ma zyskiwać kilka dodatkowych metrów… czas pokaże czy warto do treningu zmienić dźwięk syreny startowej w telefonie… ?

 

A30 avers.jpg

 

A30 revers.jpg

  • Lubię to 3
Opublikowano

Malowanie rzeczywiście wygląda zacnie. Jak możesz to proszę wrzucaj foty z montażu.

Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Model jest wykonany bardzo dobrze. Nie sądziłem że można jeszcze lepiej :D Szacunek dla Bartka za ciągłe poszukiwania

jak technologicznie ulepszyć model oraz załączanie przemyślanych akcesoriów włączając ładne pudełko do przesyłki modelu.

To coraz rzadziej spotykane profesjonale podejście do wykonywanej pracy. Gratulacje!

 

  • Dzięki 1
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dziękuję @samolocik za miłe słowa. Ciągle pracujemy nad rozwojem idei jaka kryje się pod nazwą Albatros i to co widać to nie jest nasze ostanie słowo ? 

@songbird pokazał swój jubileuszowy egzemplarz z numerem 30 przed złożeniem a tak prezentuje się na łonie natury po złożeniu. 

780762683_A30rzepak2.thumb.jpg.79329e1777274a01a36c1e1c7a73bef9.jpg

1271196681_A30rzepak.thumb.jpg.b84d82de75a875ec1dd43e74b0cfbf8a.jpg

 

Moim głównym modelem od kilku miesięcy jest Albatros zbudowany na Carboweave CW30 + wzmocnienia i dodatkowe specjalne warstwy tkaniny od Carboweave. Użycie takich materiałów czynią z niego najsztywniejsze i najlepsze skrzydło jakie wyszło z mojej ręki do tego kolorowe malowanie ułatwiające widoczność modelu w dalekich lotach.

Waga skrzydła wynosi około 115g + dźwignie i kołek. 
Masa startowa wynosi 255g SC-68mm z następującym wyposażeniem: 
 - 4x KST X06  
 - Optima 6E 
 - Li-Pol Dualsky 2s 150 mAh 
 - Aerobtec Altis nano 

_AAA6118.thumb.JPG.18dff8a78c49f592b261c2964dc732e5.JPG_AAA6124.thumb.JPG.57b50c753eaa6f1c65e0c4a576a6f2ec.JPG

 

Podczas większości moich lotów używam balastu 35 i 45g, pozwala mi to zdecydowanie zwiększyć obszar poszukiwania korzystnych warunków i umożliwić powrót pod wiatr. Oczywiście da się zastosować większe balasty lecz nie mam warunków fizycznych do rzucenia tak ciężkim modelem.

Regularne latanie na Aeroklubowym lotnisku w Zielonej Górze i pomoc Leszka Małmyga za którą bardzo mu dziękuję ! Przynosi efekty  

_AAA5433.thumb.JPG.afb854e45aec3f595a1c321f3af7d7f7.JPG

06_06.2021-ZG1.thumb.png.ea1d568c409628942f6a2cd04aeb4aef.png06_06.2021-ZG2.thumb.png.197713fe31107a3a09701335dc08ae88.png

1)Log z dzisiejszego dnia pokazują treningowe loty w których nie chodzi o robienie dużych przewyższeń ale znalezienie noszeń i po wykręceniu kilkudziesięciu metrów przelot w poszukiwaniu kolejnych noszeń. 
2) Log znalezienie noszenia, lądowanie do ręki i rzut. 

Na koniec kilka zdjęć Albatrosa w powietrzu. 

_AAA6062.thumb.JPG.c1bc7eee89edf40288065c59bf3c92de.JPG

_AAA6093.thumb.JPG.b2ecd5c4e8c4430113cb9980bf1452a3.JPG

_AAA6114.thumb.JPG.54fc0583eec2ebdb4203528da6cf5f8b.JPG


 

  • Lubię to 1
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Latam reakreacyjnie Albatrosem Standard Plus już od ponad roku. W mojej ocenie jest to godny polecenia model DLG na niezbyt silny wiatr (do 4 m/s). Moim zdaniem dobrze sygnalizuje termikę i chyżo wkręca się na wysokość w termice. Przy silniejszym turbulentnym wietrze miałem często problem z powrotem pomimo balastowania. Moim zdaniem model stosunkowo łatwy w pilotażu i co ważne dla mało doświadczonego pilota, bardzo mocny i odporny na nieudane lądowania. Moim zdaniem model szczególnie godny polecenia dla średnio zaawansowanych entuzjaztów DLG.

  • Lubię to 1
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.