Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. czarobest Opublikowano 5 Maja 2020 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 5 Maja 2020 Pomyślałem, że uporządkuję sobie motorki, które udało mi się odświeżyć i dać im trochę nowego życia, a jednocześnie będę mógł wrzucać tutaj swoje zdjęcia z przed i po wraz w filmami żeby nie zagracać innych tematów, tam będą wędrowały motorki z którymi nic nie robiłem, a jedynie zdobyłem . Mam nadzieję, że nikt nie będzie miał nic przeciwko takiemu tematowi (a jak coś pewnie można mnie zablokować ), a sam dla siebie będę miał małą bazę tych odnowionych/wyczyszczonych silników. Ten główny post będę aktualizował o odnośniki do postów pod nim do danych silników. Na razie jednak spiszę tu te które były do tej pory porozrzucane po forum, a wkrótce mam nadzieję będę mógł dodać posty z kolejnymi (jeden postaram się w tym tygodniu, a kolejny już czeka). Nie wiem skąd tyle plusów bo w sumie było nie do końca dobrze, ale już chyba w miarę ogarnąłem. Nie mogę zmienić jeszcze koloru tekstu na automatyczny i na czarnym motywie jest nieczytelnie, gdyby ktoś z moderacji lub administracji miał taką możliwość byłbym bardzo wdzięczny. Znaczy mogę zrobić auto ale zamienia na dobry w zależności od motywu którego używam, jeśli mam czarny to zmienia tekst na biały i na białym motywie nie widać nic. Obecnie ustawiłem coś co w miarę widać i na ciemnym i na jasnym ale wolałbym żeby było tak jak jest normalnie, a nie mogę do tego dojść , chyba, że tylko ja na forum używam ciemnego motywu . OS FS-48 Motorek, którego co prawda nie musiałem za bardzo czyścić, ale udało mi się go w jakiś sposób naprawić i zmusić do działania przez wymianę łożysk i czyszczenie wnętrza - to pierwszy który jakoś udało mi się ogarnąć także może naciągany ale jest . Fotki: https://flic.kr/s/aHsmfLAR8j Filmy: Cox Tee Dee 051 Czyszczenie polerowanie itp itd Fotki: https://flic.kr/s/aHsmvTLKXz Film: Cox Pee Wee No on na pewno naciągany, bo był prawie idealny, ale dziękuję Marcinowi @MASK jeszcze raz za to maleństwo, później wymieniłem jeszcze zawór oraz uszczelki. Fotki: https://photos.app.goo.gl/DP2iPd3Pq6557PuM7 Film: Cox Medallion .09 A nawet dwa, one już wymagały więcej pracy i efekt jest bardziej widoczny. I za nie również ogromne dzięki dla Marka @MarekJ od którego je dostałem . Fotki pierwszego: https://photos.app.goo.gl/1goy1fGyX8zcnUy69 Fotki drugiego: https://photos.app.goo.gl/atECPpHX3kXBisRF7 Oraz fotki z porównaniem obu: https://photos.app.goo.gl/hpR8G92ypP2tfcHZ8 I film z pierwszym: Oraz drugim: OS MAX 15 R/C czyszczenie, naprawa gaźnika ze złamaną śrubą Fotki: https://photos.app.goo.gl/Tha18yM3BYMvA1VZ9 Film: OS MAX 35FP Fotki: https://photos.app.goo.gl/b8XFEMrAneMBQKJX6 Film: PAW 80 Fotki: https://photos.app.goo.gl/QNADedqHpfyo6DEW7 Film: RYTM 2.5 Minimalnie odświeżony Fotki: https://photos.app.goo.gl/1WRrE4XvtnWB2wkF8 Film: ENYA 09 IV Zdjęcia: https://photos.app.goo.gl/ZbP3bp8RdTNwwKJu5 Film: YS 91AC W sumie nie czyszczenie, ale naprawa zatartych popychaczy też się liczy Zdjęcia: https://photos.app.goo.gl/CUCpr8UhJQNKUdS86 Film: OS MAX 10LA nowy ręczny korbowodzik , tutaj podziękowania dla Jacka @d9Jacek za pomoc . Zdjęcia korbowodu: https://photos.app.goo.gl/dfhr6TyxA6wzFCaG7 Zdjęcia silnika: https://photos.app.goo.gl/me4bS2b38o8TSPsN6 Film: G-Mark .12 No tego też trochę poczyściłem i rozkleiłem, do tego dorobiona piasta dzięki Przemkowi @PK999 Zdjęcia: https://photos.app.goo.gl/QJivGVUg58Xd2MPr5 Film: Webra 61F Fotki: https://photos.app.goo.gl/F6NhMeRo2NWAbAuP9Film: Cox Babe Bee .049 Fotki: https://photos.app.goo.gl/NDxRh6gZbjGYa34V9 Film: Cox Space Bug Jr. Zdjęcia: https://photos.app.goo.gl/QgKobCnA2rXbYyat6 Film: OS MAX 35 R/C Zdjęcia: https://photos.app.goo.gl/QW79RuozRR3D6cPb8 Film: OTM Striż razy trzy Otrzymane w paczce od Marka @m2z za co ogromne dzięki. Trzy motorki, poczyszczone i dorobione nowe korbowody do każdego z nich. Zdjęcia: Silnik pierwszy: https://photos.app.goo.gl/pi6moQZPxka4qp328 Silnik drugi: https://photos.app.goo.gl/jjhADT1fGVFUu3f87 Silnik trzeci: https://photos.app.goo.gl/uWmX6di7YmNfr4499 Zdjęcia razem: https://photos.app.goo.gl/tFhMrFw4Ygb8kDfH6 I zdjęcia z budowy korbowodów oraz czyszczenia: https://photos.app.goo.gl/3qj1s1ZCgGaSSZcm8 Filmy: Silnik pierwszy: Silnik drugi: Silnik trzeci: OTM Sokol Kolejny motorek z paczki od Marka @m2z. Nieco wypucowany i odnowiony. Zdjęcia przed czyszczeniem/po i w środku: https://photos.app.goo.gl/xXvWLAxht6MhzNRa9 I film: Ewentualnie wszystkie filmy z odpaleniem moich wszystkich silników są tutaj na playliście (jak kliknie się w prawym górnym rogu będzie lista wszystkich filmów): Na koniec skoro już tu tyle podziękowań to jeszcze dziękuję Jarkowi @jarek996 bo dzięki niemu jest parę z motorków i chyba trochę przez niego wkręciłem się w silniki , Romanowi @RomanJ4 za pomoc z głowicą i gwintem od OS'a, Andrzejowi @AMC który pomagał mi jeszcze w początkach z pierwszym motorkiem, i pewnie wielu wielu innym . Tylko kurczę wychodzi na to, że strasznie Was tutaj wykorzystuję. 6
czarobest Opublikowano 11 Maja 2020 Autor Opublikowano 11 Maja 2020 Webra 61 - trochę składak - w sensie, że z gaźnikiem OS 7B. Trochę poczyściłem, trochę wymoczyłem tłok i cylinder, do tego uszczelniłem połączenie gaźnika, bo ciekło na połączeniu oraz paliwo cofało się do baku, a do tego (z tego chyba najbardziej jestem zadowolony - jakieś 1.5h szlifowania ale było warto ) dałem nieco blasku rurze wydechowej. A właśnie w kwestii rury, czy to rezonans dopasowany do tego motorka niestety nie wiem, więcej napiszę przy filmie, a teraz trochę fotek. Tutaj cały motorek przed/po: Przed:Po: Przed: Po: Przed: Po: Przed: Po: A tutaj trochę zdjęć z prac, środka itp: Ten obok następny . I filmik z odpalenia, jest trochę problemów - albo to kwestia gaźnika, albo gdzieś jeszcze jest nieszczelność lub po prostu tak ma być, ale ustawienia iglicy oraz śruby niskich obrotów są praktycznie w skrajnych (ubogich) pozycjach. Dopiero przy maksymalnym otwarciu śruby niskich obrotów silnik dobrze się wkręcał i nie było widać paliwa wylatującego przez gaźnik przy dodawaniu gazu, iglica wysokich obrotów jest prawie całkowicie domknięta. Silnik udało się wkręcić do 13600RPM co daje 1.78KM czyli mniej niż Webra pokazuje na stronie, ale patrząc w internecie nie jest to chyba zły wynik - jednakże trudno mi stwierdzić. Odpalałem na paliwie które oryginalnie miało 5% Nitro i 18% Oleju, jednak jest tam ciut więcej oleju (a tym samym mniej nitro) ponieważ dolewałem kilka mililitrów oleju, świeca nówka OS #8 średnia, śmigło 11x7. Ale czy to wchodzi w jakiś rezonans nie wiem, teoretycznie przy dokręceniu iglicy i gdy silnik wkręca się do tych ponad 13000RPM to dźwięk staję się inny i czuć jakby dostał kopa (takie miałem odczucie), ale za to temperatura jest zdecydowanie za wysoka, bo po chwili było ponad 130 stopni Celsjusza na głowicy, być może więcej by nie osiągnął przy trzymaniu, ale jakoś wolałem wtedy odpuścić, bo to jednak za dużo. Mimo wszystko nie chodzi chyba źle , a i dźwięk na wolnych obrotach ma całkiem ciekawy przez ten wydech . 1
Paweł Prauss Opublikowano 11 Maja 2020 Opublikowano 11 Maja 2020 Super!! Trzy sprawy: to nie jest fabryczna rura - ale całkiem fajna świecę zalecałbym chłodną lub zimną kup sobie gaźnik DYNAMIX (obecny to straszny szrot) - są dostępne na ebayu Oryginalna rura wygląda tak (moja jest do .40 czyli 6,5ccm) ale do .61 wygląda tak samo tylko jest trochę większa :-)) Fajna relacja Czekam na więcej :-))
czarobest Opublikowano 11 Maja 2020 Autor Opublikowano 11 Maja 2020 Dzięki tak, fabryczna nie jest i brak jej "obłości" jak na tej oryginalnej więc nie wiem czy może mieć jakikolwiek wpływ na moc, jednak nie mam też normalnego tłumika żeby porównać. Okej, na następny raz pójdzie chłodniejsza tylko muszę kupić, bo jeszcze takich "dużych" motorków nie miałem . Gaźnik jak się trafi to również spróbuję zdobyć. Dzięki za fotkę i miłe słowo . 1
d9Jacek Opublikowano 11 Maja 2020 Opublikowano 11 Maja 2020 Godzinę temu, Paweł Praus napisał: kup sobie gaźnik DYNAMIX (obecny to straszny szrot) - są dostępne na ebayu co do powyźszego to absolutna prawda , ale jeszcze do Dynamixa potrzebna jest pompa...to druga prawda,,,i wtedy dopiero to chodzi Czarku???
bynek Opublikowano 11 Maja 2020 Opublikowano 11 Maja 2020 W opisie nie znalazłem rozmiaru śmigła . To i trudno ocenić osiągi tego silnika.
jarek996 Opublikowano 11 Maja 2020 Opublikowano 11 Maja 2020 Chcialbym miec TAK wypolerowana rure .Musi gladko w raczce lezec ?
jarek996 Opublikowano 11 Maja 2020 Opublikowano 11 Maja 2020 10 minut temu, bynek napisał: W opisie nie znalazłem rozmiaru śmigła . To i trudno ocenić osiągi tego silnika. Co sie czepiasz Zbyszek ? Jest LASER V300 . 7000 norweskich ?
czarobest Opublikowano 11 Maja 2020 Autor Opublikowano 11 Maja 2020 Na razie nie wiem jak będzie z Dynamixem, bo jakieś historyczne ceny są większe niż dałem za silnik , a co dopiero pompa. W każdym razie jak się uda to mam nadzieję kiedyś zdobędę. 29 minut temu, bynek napisał: W opisie nie znalazłem rozmiaru śmigła . To i trudno ocenić osiągi tego silnika. Wybacz, zawsze piszę i tym razem zapomniałem (edytuję pierwszy post), ale jak nie ma to zawsze jeszcze jest w opisie filmu , używałem śmigła 11x7 (swoją drogą kiedyś dostałem komplet śmigieł od Jarka i mówiłem, że na co mi tyle - a to chyba ostatnie którego z nich do tej pory nie używałem ).
jarek996 Opublikowano 11 Maja 2020 Opublikowano 11 Maja 2020 Do tej WEBRY Czarus , to szykuj jakiegos "wyscigowca" . To NIE jest silnik do Wicherka ( no chyba ze z klapami ) ?
Konrad_P Opublikowano 11 Maja 2020 Opublikowano 11 Maja 2020 Chłopaki śmiecicie w świetnym wątku. Macie tyle innych na pogaduchy. Bardzo proszę albo merytorycznie albo odpuście sobie.
jarek996 Opublikowano 11 Maja 2020 Opublikowano 11 Maja 2020 Konrad , zimny obiad byl dzisiaj ? My tu sobie spokojnie , zadnych PISow i innych LEWIC , nic o islamie , a Ty nas strofujesz ? Czarka silniki ( i tematy ) sa tak czyste , ze cos tam trzeba "posmiecic" ......
Konrad_P Opublikowano 11 Maja 2020 Opublikowano 11 Maja 2020 Mi chodzi o to że Czarek zrobił SOBIE i innym CZYTAJĄCYM fajny wątek. Myślałem, że dacie mu żeby on był taki właśnie autorski. Wiesz jak się fajnie czyta i ile można wynieść wiedzy z takich właśnie autorskich wątków, takich gdzie co post to treść merytoryczna bardzo przydatna. Wam wygom może to nie imponować ale Czarek kładzie tu kupe swojej wiedzy którą zaczął na własnej skórze zdobywać z oczywiście Waszymi dobrymi radami w innych wątkach. Może pozwolimy Czarkowi żeby ten wątek był właśnie takim czystym merytorycznym dla pokolenia które wchodzi w silniki i które będzie miało z czego czerpać. A przedarcie się przez 100 postów do kolejnego merytorycznego zniechęca absolutnie wszystkich. Wiesz ile jest fajnej wiedzy w wątku o F5J takiej merytorycznej, ale nie ma szans do niej dotrzeć na tych bodaj 190 stronach paplaniny. To tylko taki mój głos nie jako moderatora tylko zwykłego czytającego to forum. PS. Czarek jestem osobiście pod naprawdę niekłamanym wrażeniem tego co Ty tu na tym forum robisz, czytaj piszesz. Jest wielu tzw. guru silnikowych, chwalących się jakie to mają świetne silniki, jakie sobie kupili i jak je zrobili. Tyle że żaden albo niewielu z nich pokazują co i jak z nimi robią i to co jest moim zdaniem najważniejsze, nie pokazują efektu końcowego czyli odpalonego silnika i nie dają posłuchać jak chodzi. Mi osobiście imponujesz. 1
jarek996 Opublikowano 11 Maja 2020 Opublikowano 11 Maja 2020 No teraz to zartujesz Konrad ! Czarek jest moim "przyszywanym" synem forumowym ! Wspieram go od zawsze i pomagam jak moge !!! Niezmiernie mnie cieszy , ze chlopak zalapal bakcyla i chce mu sie brudzic lapy olejem , a nie podlaczyc "bateryjke" i latac. "Jest wielu tzw. guru silnikowych, chwalących się jakie to mają świetne silniki, jakie sobie kupili i jak je zrobili" Zjadl zimny obiad i jeszcze po lydkach kopie ? Ja to mam nadzieje , ze sobie kiedys cos z Czarkiem odpale w tym slynnym brzozowym lasku ! 1
Konrad_P Opublikowano 11 Maja 2020 Opublikowano 11 Maja 2020 2 minuty temu, jarek996 napisał: No teraz to zartujesz Konrad ! Czarek jest moim "przyszywanym" synem forumowym ! Wspieram go od zawsze i pomagam jak moge !!! Niezmiernie mnie cieszy , ze chlopak zalapal bakcyla i chce mu sie brudzic lapy olejem , a nie podlaczyc "bateryjke" i latac. Tak na wstępie to pokasuje tą naszą paplaninę. Jarek obserwuje to od samego początku i w poście to dokładnie napisałem. Złapał i się wciągną ale to co dla mnie ważniejsze to to, że pokazuje i opisuje swoje boje z renowacjami i daje popatrzeć na efekt końcowy. Czy mu wychodzi to już każdy we własnym zakresie musi sobie odpowiedzieć. Ja jako oglądający uważam, że wychodzi mu rewelacyjnie.
jarek996 Opublikowano 11 Maja 2020 Opublikowano 11 Maja 2020 W koncu go uczylem !!! ??? Sledze WSZYSTKIE Czarka renowacje ( czesc silnikow pomoglem mu nawet kupic ). Czesto namawiam go na kolejne zakupy , ale Czarek jest madrzejszy ode mnie i NIE daje sie latwo wciagnac ? . Bez takich jak Czarek ( my dziadki w koncu przeciez poumieramy ) bedzie to forum modeli ELEKTRYCZNYCH ! 1
d9Jacek Opublikowano 11 Maja 2020 Opublikowano 11 Maja 2020 42 minuty temu, czarobest napisał: nie wiem jak będzie z Dynamixem, bo jakieś historyczne ceny są większe niż dałem za silnik , a co dopiero pompa. trzeba było mówić a tak komplecik przytulił nasz Kolega Forumowy? ....bo nie ma jak pompa?
MASK Opublikowano 11 Maja 2020 Opublikowano 11 Maja 2020 Konradzie, zamiast kasować, może lepiej zapytać Czarka, czy luźna dyskusja mu nie przeszkadza? Takie spontaniczne gadki są też dowodem na zainteresowanie tematem i poczynaniami autora wątku 1
Granacik Opublikowano 11 Maja 2020 Opublikowano 11 Maja 2020 6 minut temu, d9Jacek napisał: trzeba było mówić a tak komplecik przytulił nasz Kolega Forumowy? To ja chyba jutro do Ciebie podjadę i odbiorę bo mi jeszcze się rozmyślisz. ?
Rekomendowane odpowiedzi