Skocz do zawartości

Renowacje Czarka


czarobest

Rekomendowane odpowiedzi

  

12 godzin temu, d9Jacek napisał:

po prostu nie chce mi się  jednej  sztuki  toczyć ?...jak bede miał potoczone odpowiedniej srednicy + oprawka igły to masz , a jak nie to może Cie kto inny wspomoże...

Kamil, dorabia znakomite korby do tego motorka....oryginalne, tak jak juz kiedyś pisałem  są słabe, a no i sworzeń  tłokowy  jest pływający i potrafi trochę bałaganu z tuleją narobić.Trzeba go  ufiksować

 

Spoko, do niczego nie zmuszam i jestem wdzięczny za każdą pomoc :).

Korbowód sobie wyskrobię (co ciekawe tłok ze sworzniem jest w cylindrze a korbowodu w ogóle nie ma), w końcu do Striżów poszło prawie hurtowo :D, a w tym pierwszym jak widać jest w bardzo dobrym stanie.
To że sworzeń "lata" również zauważyłem i miałem obawy, pytanie w jaki sposób powinienem go zblokować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, czarobest napisał:

sposób powinienem go zblokować

Czarku,

będziesz dorabiac korbę.,..poszukaj igiełki z łozyska , takiej aby miała ciut większą srednicę  niz otwór w tłoku, ew. korektę zrobisz rozwiertakiem. Sworzeń tłokowy wprasujesz  i po kłopocie..  jest  jeszcze klej anaerobowy:)

daj mi swój adres na priva to Ci te cżeśći wyślę...w pon jestem na poczcie

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, d9Jacek napisał:

Czarku,

będziesz dorabiac korbę.,..poszukaj igiełki z łozyska , takiej aby miała ciut większą srednicę  niz otwór w tłoku, ew. korektę zrobisz rozwiertakiem. Sworzeń tłokowy wprasujesz  i po kłopocie..  jest  jeszcze klej anaerobowy:)

daj mi swój adres na priva to Ci te cżeśći wyślę...w pon jestem na poczcie


Pewnie bym na to nie wpadł :D. A z klejem miałem pewne obawy w tym miejscu. Dzięki :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, po zrobieniu nowego paliwka silniczek zagadał :). Widocznie poprzednie paliwo nieco za długo stało. Niestety zbyt dużych obrotów mimo moim zdaniem dobrej kompresji nie wyciągnął, a starałem się go regulować dość długo. Inna sprawa to być może nie do końca dopasowane śmigła, ale nie miałem nic pomiędzy. Za to silnik jest bardzo, bardzo głośny i przyznam, że na następny raz przydałyby się stopery :D. Ale uwielbiam to terkotanie samozapłonów na odkręconej kompresji :).

Testowałem śmigła MA 8x4 którę kręciło się do około ~10 000 RPM i 9x6 z którym osiągnął ~7 800 - 8 000 RPM. Jakoś nie miałem nic pośredniego a coś w rodzaju 9x5 chyba było by nieco lepsze.
Paliwo: 34% Nafta, 34% Eter, 15% Motul 710, 15% olej rycynowy i 2% dodatku do diesla Mannol.

 

 

 

Niestety "stanowisko" mi się już troszkę rozpada i muszę poszukać czegoś nowego, a nie chcę też mocno ingerować w teren (bo znowu mnie ktoś posądzi o ścinanie drzew :P). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Grzesiek napisał:

Czarek z tym rozrusznikiem przy samozapłonach to uważaj,bo korb nie nadążysz dorabiać.Ładnie chodzi.Czarek co to za dodatek 2%?

 

Tak wiem :), jak było widać ktoś nie uważał i wszystkie trzy Striże miały korbowody do wymiany :D, a drugi Sokół nie ma w ogóle. Ale to nie moja sprawka :P.
Uważam i przed zastosowaniem rozrusznika ustawiam silnik "ręcznie" tak by był już w miarę blisko dobrych ustawień, do tego zaczynam od nieco niższej kompresji.

Dodatek to "MANNOL 9955 SUPER DIESEL", aczkolwiek mam informacje, że jeśli już iść w takie coś to lepszy byłby "Amsoil ACB" który ma więcej tego co potrzeba w sobie (no i pewnie trzyba by go dać mniej). Oczywiśćie to półśrodki, ale mi tak prościej :).

 

Przy okazji, uzupełniłem pierwszy post tego tematu o powyższe motorki ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co pamiętam, a były to lata 70-te w Pałacu Młodzieży w Katowicach działali A. Gałkowski i A. Ziemniak . Stosowali azotyn amylu w celu poprawienia osiągów silników./ kupowany w ampułkach w aptece/. Czuło się zapach świeżego sianka .Silniki potem były przepalane zwykłym paliwem z dodatkiem większym z naftą , rycyną czy olejem już nie pamiętam. Miało to zapobiec rdzewieniu części i przemycie go. Na takim paliwie mój RYTM  nie pożył długo i na zwykłym paliwie nie chciał chodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w siedemdziesiątych latach dodawałem nitrobenzen. Ok. 2%. Dostałem go (ok. 200 ml) od nauczyciela fiz-chem. Paliwo pachniało migdałami. Sokół, Rytm oraz MK 17 dobrze chodziły. Miałem wtedy za mało praktyki i wiedzy żeby ocenić ich osiągi. Cieszyło mnie że modele na uwięzi latały ?

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Znowu przerwa, różne sprawy i ciężko się do tego w kuchni rozłożyć, żeby za dużo nie przeszkadzać :).
Mam też nieciekawą wiadomość, że moja miejscówka do odpalania (kto oglądał filmy, ten kojarzy ;)) może wkrótce zamienić się w jakieś osiedle, bo lasek wykupił deweloper :(. Także, muszę powoli rozglądać się za nowym miejscem, co wcale takie proste nie jest, nadzieja jest w tym, że w przyszłym roku będę miał lepsze miejsce niż dotychczas :). No ale to tak przy okazji się wyżalam :D.

Podłubałem co nieco i wyczyściłem Sokoła, o którym tu wcześniej pisałem. Jest mocno zdekompletowany, brakuje tylnego dekla, korbowodu, dyszy z iglicą i przeciwtłoka - lista jest długa i z moim warsztatem nie do ogarnięcia, także motorek będzie musiał poczekać na lepsze czasy lub jakieś szczęście :).

 

Nie robię "studyjnych" fotek porównawczych, bo na nie przyjdzie czas, jak motorek wróci do żywych :). Także małe porównanie:
1499427983_Beznazwy-1.thumb.jpg.fff0e3e670e230012fbab03fff8bd4a3.jpg

Widać nalot na wale, czyściłem to delikatnie i jest gładziutko, dlatego jedynie nasmarowałem i nie dłubałem mocniej. Tłoka poza lekkim przetarciem szmatką też nie ruszałem (jak zwykle zresztą) stąd też widać na nim "brud", ale moim zdaniem nie warto z tym walczyć, bo można jedynie coś pogorszyć, a to nie będzie miało negatywnego wpływu na ewentualną pracę w przyszłości (albo się lekko dotrze, albo zrobi za uszczelnienie :P).

 

Coś, co mnie zastanawia, to bardzo krótki gwint głowicy na cylindrze, Sokół numer jeden (zdjęcia są parę postów temu) miał go dużo więcej i trzeba było głowicę sporo dłużej dokręcać :P.

20211028_141325.thumb.jpg.fd3b072e12b8fcba06378a718d02728a.jpg

 

O tutaj widać ten gwint w Sokole numer jeden, ten w numerze dwa widać powyżej :).

image.png.5fece2f3936aaa3596fa2f73a582ffa5.png

 

No i jutro zabieram się za kolejny motorek od Marka, a potem czeka mnie jeszcze coś :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, jarek996 napisał:

Koniec z odpalaniem wsrod brzozek ? 

Bardzo możliwe, liczę jednak, że jeszcze jakiś motorek się załapie (oby jak najwięcej) :P.

 

31 minut temu, Grzesiek napisał:

Czarek zmierz srednice tulej mam jakiś przeciw tłok to jak podpasi to będzie twój.Rozpylacz produkcji CCCP

Wychodzi mi maksymalnie 14.6 mm, choć pomiar średnicy wewnętrznej tą suwmiarką może być troszkę błędny. Ale ten przeciwtłok wygląda bardzo podobnie do tego z pierwszego Sokoła - ze zdjęcia wygląda jak by był wklęsły, a tutaj chyba taki powinien być, bo i tłok jest wypukły (tak jak pisałem i pokazywałem w poprzednim Sokole ;)).
Bardzo dziękuję za propozycję, zastanawiam się jaka powinna być tolerancja (i czy by np. wszedł z podobnym oporem jak te z innych samozapłonów, czy w ogóle). Ale można by może ostrożnie spróbować- więc chętnie bym skorzystał i najwyżej Ci odesłał :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Grzesiek napisał:

Czarek zmierz srednice tulej mam jakiś przeciw tłok to jak podpasi to będzie twój.Rozpylacz produkcji CCCP

20211028_204116.jpg

rozpylacz od MK 12W

11 minut temu, witold_pi napisał:

ani sokoła

a mnie udawało sie wielokrotnie....z mniejszymi były problemy.....w Striżach strzelały tarcze wału korbowego->> błąd technologiczny

Sokoły ładnie poddawały sie  tuningowaniu...efektywnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, witold_pi napisał:

chylę czoła, mnie się nie udało ani striża ani sokoła ani kolibra odpalić,  nie wiem ile odkręcasz iglicę?

Z tej rodzinki brakuje mi Kolibra :), na pewno w odpaleniu pomaga ciut większa zawartość oleju w paliwku, a może dodatek też coś zdziałał. Jeśli chodzi o odkręcenie iglic to trudno mi powiedzieć, bo raz, że w każdym było inaczej, a dwa, że robiłem to mocno na czuja. Wychodząc z silnikiem, zakładałem wężyk i dmuchałem od pozycji zamkniętej, aż powietrze nie zaczynało lekko lecieć - dawało mi to punkt wyjścia, kiedy paliwo zaczyna przechodzić. I od tego punktu już było blisko do ustawienia, przy którym silnik zapalał. Jednak do odpalania i ustawiania stopnia kompresji dawałem niewielką ilość paliwa strzykawką prosto do cylindra.

 

24 minuty temu, d9Jacek napisał:

a mnie udawało sie wielokrotnie....z mniejszymi były problemy.....w Striżach strzelały tarcze wału korbowego->> błąd technologiczny

Sokoły ładnie poddawały sie  tuningowaniu...efektywnie?

No na szczęście jak, pokazywałem stronę temu, w tych Striżach komuś powyginały się tylko korbowody, dzięki czemu coś mogłem zdziałać :).
Na tuning może przyjdzie kiedyś czas :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.