Vesla Opublikowano 13 Maja 2020 Opublikowano 13 Maja 2020 Witam. Wywołany do tablicy przez Roberta, rozpoczynam relacje z budowy MiG-19 PM w wersji z depronu z napędem EDF. Model na obecną chwilę czeka na instalacje napędu i oblot ale w relacji opisze kolejne fazy budowy.
RAFALR30 Opublikowano 13 Maja 2020 Opublikowano 13 Maja 2020 To się latem wiele Migów pojawi na naszym niebie. Powodzenia w budowie. Napisz co nieco: - jaki EDF - co z wlotami powietrza - jakie gabaryty i waga
Vesla Opublikowano 13 Maja 2020 Autor Opublikowano 13 Maja 2020 Ta 19'stka będzie kosić Anglików na niebie w UK ? Trochę danych: rozpiętość 660mm waga tego co na zdjęciach 580g. brakuje EDF 64mm, pakietu 4S 2200-2600mAh, ESC, stabilizatora lotu (o nim osobno) i odbiornika. Jakieś 350g dodatkowo. I farba. Samolot z tych co to zawsze mi się podobał a, że jego modeli RC niewiele widziałem to... sami wiecie. Konstrukcja prosta (jak modele statków z MM), szybki rysunek w skethupie i można wycinać. Szkielet dzielony na część górną i dolną. Skrzydła bez wzniosu ujemnego. Szkielet został wzmocniony listwami sosnowymi 3x3. Jednym z pierwszych elementów był ster wysokości (płytowy) i statecznik pionowy. Tutaj było trochę zabawy ale działa. Ster obraca się na osi i jest połączony w rejonie krawędzi natarcia. Zabezpiecza to przed skręcaniem na osi.
Vesla Opublikowano 13 Maja 2020 Autor Opublikowano 13 Maja 2020 W pewnej chwili zorientowałem się, że budują wersję C (ta ładniejsza) a u nas były tylko wersje P i PM. Dlatego musiałem lekko powiększyć część dziobową i dodać dłuższy wlot powietrza. Zamknięcie maski na przetyczkę z bowdena i karty do bankomatu. Antena odbiornika będzie jak w oryginale. Wloty do edf będą w tylnej części kadłuba. Tutaj wewnętrzna kierownica powietrza do edf. I miejsce na dysze wylotową. Profil skrzydła to symetryczny KFm4. Start będzie z rampy i przy pomocy sznura gumowego. 1
Vesla Opublikowano 14 Maja 2020 Autor Opublikowano 14 Maja 2020 Na czas oblotu pojawi się stabilizator. Te kilka pierwszych sekund jest krytyczne i chcę uniknąć zasiewania depronu. Potem można go zdalnie wyłączyć.
robertus Opublikowano 14 Maja 2020 Opublikowano 14 Maja 2020 Jak masz go takiego nieuzbrojonego to ustaw statecznik poziomy na ok-1st i porzucaj nim żeby ustalić środek ciężkości. Potem przy uzbrojeniu wyważ aby w tym punkcie lekko pochylał się na przód i nie będzie w locie żadnych niespodzianek. Martwią mnie może te małe lotki.
stema Opublikowano 14 Maja 2020 Opublikowano 14 Maja 2020 Ten samolot był moim "przekleństwem" Mieszkałem z rodzicami na ul. Puławskie, (w Warszawie) która jest przedłużeniem ul. Marszałkowskiej. To nad nią przelatywały samoloty i przejeżdżały z rykiem motorów czołgi po conocnych próbach przed coroczną defiladą na Placu Defilad Spać się oczywiście nie dało, a rano trzeba było iść do szkoły. MIG, i generowały słynny huk przy przekraczaniu bariery dźwięku, a to było kwintesencją ich pokazu. Świat musiał słyszeć, że Układ Warszawski ma samoloty ponad dźwiękowe, a spać nie mogłem jednak ja. ? Tej hiper prędkości mocno pomagać musieli piloci bo to cudo niezbyt chętnie wtedy łamało tę prędkość. Nadlatywali nad miasto na dużej wysokości po czym przechodzili w lot nurkowy aż wywołały grzmot nad stolicą. W nagrodę Polska nie dostała ich produkcji. Moskwa dała ją Czechom, a my zamiast je produkować i sprzedawać sami musieliśmy je kupować od Ruskich. Zaważyły oczywiście sprawy polityczne. Tak zwany przełom polityczny, przejęcie władzy przez Gomułkę i.t.p.
Vesla Opublikowano 14 Maja 2020 Autor Opublikowano 14 Maja 2020 18 godzin temu, stema napisał: Ten samolot był moim "przekleństwem" Mieszkałem z rodzicami na ul. Puławskie, (w Warszawie) która jest przedłużeniem ul. Marszałkowskiej. To nad nią przelatywały samoloty i przejeżdżały z rykiem motorów czołgi po conocnych próbach przed coroczną defiladą na Placu Defilad Spać się oczywiście nie dało, a rano trzeba było iść do szkoły. MIG, i generowały słynny huk przy przekraczaniu bariery dźwięku, a to było kwintesencją ich pokazu. Świat musiał słyszeć, że Układ Warszawski ma samoloty ponad dźwiękowe, a spać nie mogłem jednak ja. ? Tej hiper prędkości mocno pomagać musieli piloci bo to cudo niezbyt chętnie wtedy łamało tę prędkość. Nadlatywali nad miasto na dużej wysokości po czym przechodzili w lot nurkowy aż wywołały grzmot nad stolicą. W nagrodę Polska nie dostała ich produkcji. Moskwa dała ją Czechom, a my zamiast je produkować i sprzedawać sami musieliśmy je kupować od Ruskich. Zaważyły oczywiście sprawy polityczne. Tak zwany przełom polityczny, przejęcie władzy przez Gomułkę i.t.p. Stefan, oczywiście, że... NIE. MiG 19 nie wszedł u nas do produkcji i mieliśmy go w małych ilościach dlatego, że: 1. Mig 15 i 17 były podobne w obsłudze i konstrukcji a 19 potrzebowały nowego zaplecza. 2. MiG 19 nie był wielkim skokiem do przodu, raczej małym kroczkiem. (Kupiliśmy modele bardziej zaawansowane P oraz PM.) 3. Zdecydowaliśmy się na przejście na lepsze i bardziej zaawansowane MiG 21. Robert. Dzięki za podpowiedź. Pomyślę. Stabilizator ma za zadanie zapobiegać niekontrolowanej beczce itp. 19 godzin temu, robertus napisał: Jak masz go takiego nieuzbrojonego to ustaw statecznik poziomy na ok-1st i porzucaj nim żeby ustalić środek ciężkości. Potem przy uzbrojeniu wyważ aby w tym punkcie lekko pochylał się na przód i nie będzie w locie żadnych niespodzianek. Martwią mnie może te małe lotki. Robert. -1? Żeby pochylał dziób w locie?
robertus Opublikowano 14 Maja 2020 Opublikowano 14 Maja 2020 38 minut temu, Vesla napisał: Robert. -1? Żeby pochylał dziób w locie? Nie, jak go wyważasz na palcach to w tym punkcie, żeby miał tendencje do delikatnego przechylenia nosa w dół.
Vesla Opublikowano 14 Maja 2020 Autor Opublikowano 14 Maja 2020 Ok. Rano idę na wysoką trawe sprawdzić.
robertus Opublikowano 14 Maja 2020 Opublikowano 14 Maja 2020 Oczywiście możesz wrzucić dane do programu liczącego środek ciężkości, Masz całkiem normalny konfig. To dobre na początek. Zacznij od poziomu "na kolanach" hehe. Nie trzeba wysokiej trawy
Vesla Opublikowano 14 Maja 2020 Autor Opublikowano 14 Maja 2020 Wyliczone mam ekalkulatorem a startować będę siedząc na trawie ? 1
Vesla Opublikowano 15 Maja 2020 Autor Opublikowano 15 Maja 2020 Kabinka z PET. Trzeba jeszcze zrobić pilota. Poranek to były testy rzutów miga na pusto. Film surowy bez edycji. Na szybko. Trzy loty. Wyliczony punkt CG poprawny. https://youtu.be/IRjaz8IVPE8
Vesla Opublikowano 15 Maja 2020 Autor Opublikowano 15 Maja 2020 Lepsze to niż zgnieciony nosek :-). Dobrze, że miasto zostawia takie kępy pod drzewami dla dzikich futrzaków.
Vesla Opublikowano 4 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2020 Przyszedł EDF. Super. Ale listki do mocowania są bardzo malutkie. Wykopncypowałem takie gniazda. 1
Vesla Opublikowano 6 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2020 Dzisiaj trochę pracy i właściwie gotowy do oblotu. 1100g. Testy silnika. Hamownia profesjonalna. https://www.youtube.com/watch?v=hu3LhmJR9qw https://www.youtube.com/watch?v=sGbChcdEeRs
Vesla Opublikowano 12 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2020 Prawie gotowy do oblotu. 1100g. Jeszcze wyważyć i w powietrze. 1
robertus Opublikowano 12 Czerwca 2020 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Mam nadzieję, ze zrobisz spływy w sterach płytowych.
Vesla Opublikowano 12 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2020 Są, tylko słabo widać. Do malowania będą jeszcze szpachlowane itp. To jest bardzo charakterystyczny element miga i musi być.
Rekomendowane odpowiedzi