robertus Opublikowano 6 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2020 Silniki odpaliły 20201205_152305.mp4
robertus Opublikowano 6 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2020 Skłony się robią. Tymczasem kolejne pytanie do kolegów zasilania BEC, mogą być połączone wszystkie cztery czy lepiej zostawić zasilanie z jednego? Mam dwusilnikowca i tam mam spięte ze sobą i działa bez problemów, tu mam cztery a źródła mówią, że raczej trzeba odciąć 3 i zostawić tylko jeden.
robloz Opublikowano 7 Grudnia 2020 Opublikowano 7 Grudnia 2020 Jakich parametrów masz te silniki? Buduję identyczny zestaw I planuję użyć silniki i regulatory z MJX Buks B3 (2204 1500KV) Nie wiem czy to będzie dobry wybór (czy starczy ciągu), ale zobaczę po zważeniu modelu.
robertus Opublikowano 7 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2020 Silniczki RCX 1804 2400kv, ciąg wg youtuba ok 300g. Wcześniej nosiły racera 600g na pół gazu.
robertus Opublikowano 13 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2020 Mały progres. Zrobiłem lotki i ster wysokości. teraz się zastanawiam jak zrobić połączenie w kadłubie. Bo chciałbym zrobić odłączany ogon, tak jak widać na zdjęciu. Wydaje mi się, że to będzie łatwiejsze niż rozłączanie kadłuba od skrzydła.
majula7 Opublikowano 13 Grudnia 2020 Opublikowano 13 Grudnia 2020 W dniu 7.12.2020 o 14:12, robloz napisał: Jakich parametrów masz te silniki? Buduję identyczny zestaw I planuję użyć silniki i regulatory z MJX Buks B3 (2204 1500KV) Nie wiem czy to będzie dobry wybór (czy starczy ciągu), ale zobaczę po zważeniu modelu. Wg mnie za duże KV będzie latał za szybko trzeba dobrać takie silniki aby latał ,,ciężko
robertus Opublikowano 13 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2020 Trudno Patryk, jak będzie to będzie. Miałem cztery silniki i trzeba było je jakoś spożytkować
robloz Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 W moim B17 kadłub będzie w całości razem ze skrzydłem, które będzie miało dzielone skrzydło tuż za skrajnymi silnikami. Mniej złączek, bo tylko do lotek. Sprawa silników jest jeszcze do przemyślenia. Zobaczymy jaka wyjdzie waga i coś się dopasuje. Kiedyś w modelu Fokkera miałem odłączany ogon. Możesz zrobić jak na rysunku we wrędze kadłuba wystaję wkręt/ grzybek, a we wrędze ogona odpowiednie nacięcie. Składasz w całość i lekko przekręcasz. Trzeba tyko takie mocowania zrobić w trzech-czterech miejscach +jakaś blokada. 1
majula7 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 W dniu 6.12.2020 o 21:03, robertus napisał: Skłony się robią. Tymczasem kolejne pytanie do kolegów zasilania BEC, mogą być połączone wszystkie cztery czy lepiej zostawić zasilanie z jednego? Mam dwusilnikowca i tam mam spięte ze sobą i działa bez problemów, tu mam cztery a źródła mówią, że raczej trzeba odciąć 3 i zostawić tylko jeden. Najprościej Y kablami, u mnie śmigła sa prawe i lewe i tak je parowalem. Pamiętam że później kombinowalem i podlaczalem na dwa kanały, w celu odejmowania ciągu.
robertus Opublikowano 20 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2020 Odciąłem kawałek dziobu i dorobiłem tą część w swojej ulubionej technice. 1
Atomizer Opublikowano 21 Grudnia 2020 Opublikowano 21 Grudnia 2020 A co z Mig-29 na drugim planie... chodzi o ster wysokości ? Sam teraz powoli kleję Mig-29M Super Fulcrum i szukałem SC w komentarzach na forum. Czy lata z takim ustawieniem (odchyleniem od poziomu ) czy tylko tak przechowywany ?
robertus Opublikowano 21 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2020 Być może trochę się przekrzywił w hangarze, ale nie jest poziomo w neutrum. Robiłem małego MiGa i tego dużego na zdjęciu i mimo różnych konstrukcji stabilizatory są pod widocznym kątem. Poszukaj moich relacji z budowy.
robertus Opublikowano 31 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2020 Trochę mi zeszło rozkminianie połączenia kadłuba, ale sądzę, że wyszło dobrze. Nic się nie kolebie. mam nadzieję, że nie rozpadnie się w locie Część tylna: w rurkę węglową będzie wchodził pręt z części kadłubowej. Widać też listwę balsową do łączenia z częścią przednią. Cześć przednia: dokleiłem i dobudowałem klin, który pasuje do wewnętrznej części tylnej. Widać pręt węglowy do ustalania. Od niego zaczałem tworzyc to rozwiązanie. są też dwie listwy balsowe do mocowania z drugą częśćią. Łącznie są trzy punkty do skręcania śrubami nylonowymi. Montuję obie części na wcisk i skręcam śrubkami. Pod łebkami śrub też jest kostka z balsy. Depron by się wyrobił raz-dwa. Tutaj się klei kadłub ze skrzydłem. Ustaliłem geometrię aby skrzydło-ogon aby było jak najlepiej. 3
solainer Opublikowano 31 Grudnia 2020 Opublikowano 31 Grudnia 2020 Sprytnie ale balsa też długo zgniatania nie zniesie. W takich miejscach najlpepsza jest sklejka.
robertus Opublikowano 1 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2021 Mam taką twardszą balsę i zauważyłem, że jak ją "polakieruję" CA to się robi jeszcze twardsza. Na moje deproniaki wystarcza.
robertus Opublikowano 1 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2021 10 minut temu, japim napisał: Ile waży w takim stabie? 3809g
robertus Opublikowano 2 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2021 Z obliczeń środek ciężkości wyszedł mi między 108 a 126mm.
robertus Opublikowano 3 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2021 Malowanie będzie po hawajsku https://imodeler.com/2019/07/academy-b-17e-in-the-hawaiian-air-depot-scheme-in-1-72-scale/
Rekomendowane odpowiedzi