Skocz do zawartości

Konwersja drona w B-17


Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Skłony się robią.

Tymczasem kolejne pytanie do kolegów zasilania BEC, mogą być połączone wszystkie cztery czy lepiej zostawić zasilanie z jednego?

Mam dwusilnikowca i tam mam spięte  ze sobą i działa bez problemów, tu mam cztery a źródła mówią, że raczej trzeba odciąć 3 i zostawić tylko jeden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały progres.

Zrobiłem lotki i ster wysokości.

teraz się zastanawiam jak zrobić połączenie w kadłubie. Bo chciałbym zrobić odłączany ogon, tak jak widać na zdjęciu.

Wydaje mi się, że to będzie łatwiejsze niż rozłączanie kadłuba od skrzydła.

 

20201213_192728.thumb.jpg.8008674bcb50b0db522f4efb91e7c47e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.12.2020 o 14:12, robloz napisał:

Jakich parametrów masz te silniki?

Buduję identyczny zestaw I planuję użyć silniki i regulatory z MJX Buks B3 (2204 1500KV)

Nie wiem czy to będzie dobry wybór (czy starczy ciągu), ale zobaczę po zważeniu modelu.

Wg mnie za duże KV będzie latał za szybko trzeba dobrać takie silniki aby latał ,,ciężko 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim B17 kadłub będzie w całości razem ze skrzydłem, które będzie miało dzielone skrzydło tuż za skrajnymi silnikami.

Mniej złączek, bo tylko do lotek.

Sprawa silników jest jeszcze do przemyślenia. Zobaczymy jaka wyjdzie waga i coś się dopasuje. 

 

Kiedyś w modelu Fokkera miałem odłączany ogon.

Możesz zrobić jak na rysunku

a.thumb.jpg.96461bebb21fbf4ff44babc1195535ee.jpg

we wrędze kadłuba wystaję wkręt/ grzybek, a we wrędze ogona odpowiednie nacięcie. Składasz w całość i lekko przekręcasz. Trzeba tyko takie mocowania zrobić w trzech-czterech miejscach +jakaś blokada.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.12.2020 o 21:03, robertus napisał:

Skłony się robią.

Tymczasem kolejne pytanie do kolegów zasilania BEC, mogą być połączone wszystkie cztery czy lepiej zostawić zasilanie z jednego?

Mam dwusilnikowca i tam mam spięte  ze sobą i działa bez problemów, tu mam cztery a źródła mówią, że raczej trzeba odciąć 3 i zostawić tylko jeden.

Najprościej Y kablami, u mnie śmigła sa prawe i lewe i tak je parowalem. Pamiętam że później kombinowalem i podlaczalem na dwa kanały, w celu odejmowania ciągu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trochę mi zeszło rozkminianie połączenia kadłuba, ale sądzę, że wyszło dobrze. Nic się nie kolebie. mam nadzieję, że nie rozpadnie się w locie :)

Część tylna: w rurkę węglową będzie wchodził pręt z części kadłubowej. Widać też listwę balsową do łączenia z częścią przednią.

20201231_165717.thumb.jpg.418ebc3d6894d1a5fcc51345ed13b88f.jpg

 

Cześć przednia: dokleiłem i dobudowałem klin, który pasuje do wewnętrznej części tylnej. Widać pręt węglowy do ustalania. Od niego zaczałem tworzyc to rozwiązanie. są też dwie listwy balsowe do mocowania z drugą częśćią.

Łącznie są trzy punkty do skręcania śrubami nylonowymi.

20201231_165738.thumb.jpg.50dfc47c9b64a40aef5988783a36473e.jpg

 

Montuję obie części na wcisk i skręcam śrubkami. Pod łebkami śrub też jest kostka z balsy. Depron by się wyrobił raz-dwa.

20201231_165908.thumb.jpg.f66d621b0fef9b3caf057c08a5cea732.jpg

 

Tutaj się klei kadłub ze skrzydłem. Ustaliłem geometrię aby skrzydło-ogon aby było jak najlepiej.

20201231_172239.thumb.jpg.d73d2375e8d40989d25782f051c5204d.jpg

 

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.