Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

zacząłem jakis czas temu robić model tego samolotu:

spacer.png

 

spacer.png

 

 

Kilka informacji:

1. rozpiętość 120cm

2. silnik 1100kV, 1200g ciągu

3. serwa 2x  9g 2.5kgcm na lotki, 9g 1.7kgcm na ster kierunku, 12g 2.2kgcm z metalowymi trybami na ster wysokości.

4. bateria 3S 2200mAh

 

Mam kilka pytań w związku z tym:

- przewidywana waga to będzie ok 900-1000g, w związku z czym obciążenie płata wyniesie ok. 40g/dm^2. Taka masa i obciążenie będzie ok?

- przewiduję zrobienie podwozia z drutu 3mm, goleń główna i zastrzał z tyłu. Jak byście polecili przymocować podwozie: nitka to szycia dywanów + CA; uchwyty przykręcane na wkręty; wklejenie drutu na żywicę w półżeberka skrzydeł?

 

 

 

IMG_20200607_113154563.jpg

IMG_20200607_113200310.jpg

Opublikowano
5 minut temu, jethrotull napisał:

przewidywana waga to będzie ok 900-1000g, w związku z czym obciążenie płata wyniesie ok. 40g/dm^2. Taka masa i obciążenie będzie ok?

To jest jak najbardziej OK, powiedziałbym, lekko.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

staram się codziennie trochę podłubać. to co na zdjeciu waży 450g, brakuje podwozia, baterii (168g), dwóch serw, regulatora, no i poszycia.

IMG_20200620_183436417.jpg

IMG_20200620_183408785.jpg

IMG_20200620_183445619.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

No i takie konstrukcje podobają mi sie najbardziej , sam myślałem o czymś podobnym ( p 36 hawk 75) ale podwozie składane do tyłu skutecznie hamuje rozpoczęcie budowy. Nie mniej życzę powodenia w budowie i udanego oblotu.

Opublikowano

Pìękny samolot i model. Taka waga jak na 120 cm rozp to spoko raczej, tym bardziej, że jak pokazywałeś na licznych filmach to jesteś ścigant - prawdziwy racer!:). Kolorki też fajne, możesz rozważyć pomalowanie ramek/krawędzi kabiny jakoś może na ciemno (interior green, albo na srebrno) to będzie bardziej "prawdziwie" wyglądał:)

Pzdr,

M

Opublikowano

Jeśli mogę to juz coś wyszperałem w słusznym rozmiarze

Co prawda z podwoziem skladanym ale mozna ciachnąć wersje eksportowa 

Dzieki wielkie za podpowiedź :) i juz nie wtrącam swoich trzech groszy do tematu.

 

1592756670237.jpg

Opublikowano

Koledzy,

 

próbuję zrobić podwozie: goleń główna z drutu 3mm, zastrzał z tyłu 2mm. Niestety, wygląda na to że nie dam rady wygiąć tego grubszego drutu.

Jest sens robić podwozie w całości z drutu 2mm czy się od razu wygnie?

Jakie macie patenty na gięcie grubego drutu?

Opublikowano

Fajnie Ci to wychodzi.Budujesz bardzo ładnie i starannie . Tak jak Przemek pisze 3mm spokojnie w imadle młotkiem wygniesz. Ja wyginałem w ten sposób 4mm i nie było problemów.

Dobrze jest zrobić sobie szablon z tektury aby kontrolować  kąt wygięcia . Młotek taki minimum 1kg. Musi się udać:)

Myślę ,że na główne podwozie  dobry drut sprężynowy 2mm powinien wystarczyć ale na Twoim miejscu dałbym 3mm. Tak będzie bezpieczniej .

 

Opublikowano
6 godzin temu, jethrotull napisał:

Jakie macie patenty na gięcie grubego drutu?

Zrób sobie wyginarkę.

To naprawdę parę (no oki - parenaście;)) minut roboty: 

 

Opublikowano

Dzięki, 

wyginarka super, ale moje podwozie wymaga wyginania w trzech wymiarach. Chciałem uniknąć technik typowo kowalskich, ale ostatecznie się poddałem, wyjąłem imadło i młotek i jakoś poszło.

Opublikowano

Lutujesz bezpośrednio stal? Czy owinąłeś miejsca łączenia np cienkim drucikiem miedzianym? Stal ogólnie kiepsko się lutuje... Albo kup palnik gazowy i twardy lut.

Opublikowano

Próbowałem owijać drucikiem, próbowałem palnikiem gazowym - nie potrafię. 

W końcu się poddałem, owinąłem nicią do szycia żagli i zalałem żywicą. Mam nadzieję że wytrzyma.

Opublikowano

Wytrzyma, ja zamiast żywicy daje cyjanoakryl i jest beton predzej drut się wygnie niż puści niteczka wiem z doświadczenia.

  • Lubię to 2
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.