solainer Opublikowano 14 Listopada 2021 Autor Opublikowano 14 Listopada 2021 11 minut temu, Marek_Spy napisał: sprobuj z ABS ale ja bym wydrukował cienkościenne, posklejał i potem cienki laminacik Z ABS tak wysokie wydruki bez termicznej obudowy napewno się nie udadzą. Z tego filamnetu drukowalam tylko praktycznie płaskie elementy.
Francka Opublikowano 14 Listopada 2021 Opublikowano 14 Listopada 2021 A może ASA podobny do ABS-u można drukować bez obudowania drukarki . Jedna wada wymaga temperatury wydruku 230 -240 stopni i stół 90 stopni. Przy tych temperaturach tylko metalowy hottend . Bedziesz drukował formę , czy kopyto do formy . Kopyto łatwiej obrobić .
RobertK Opublikowano 14 Listopada 2021 Opublikowano 14 Listopada 2021 15 minut temu, Francka napisał: Kopyto łatwiej obrobić . Zdecydowanie i bezapelacyjnie. Bardzo cenna uwaga.
japim Opublikowano 14 Listopada 2021 Opublikowano 14 Listopada 2021 8 godzin temu, solainer napisał: Zrobiłem sobie przerwę w malowaniu i pobawiłem się w projektowanie 3d. Chcę w ten sposób przygotować drukowane formy do wykonania zbiorników pod skrzydłowych i zbiorników paliwa. Wydaje mi się że jedyna super lekka opcja to właśnie cieniutki laminat bo te zbiorniki tak naprawdę nic poza wyglądem nie wnoszą i nie muszą być jakoś niezwykle wytrzymałe. Sporo się namęczyłem aby jako tako opanować wykonanie modelu i jeszcze więcej aby zrobić z niego formę. Na szczęście w sieci jest kupę poradników i się udało. Tak się prezentują już pocięte na kawałki i przygotowane do drukowania. Zobaczymy co z tego wyjdzie, ale to za ładnych parę godzin bo sporo jest do wydrukowania. W sumie jak tak patrzę to w ten sposób można by cały model odformować i jest to łatwiejsze niż budowanie kopyta. Polecam drukować je w pozycji na sztorc - nie tak jak tu pokazujesz. Inaczej pojdzie baaardzo duzo platku a jakość bedzie mizerna. PLA można szlifować na mokro i wtedy woda odbiera całe cieplo i nie pozwala PLA sie topić.
Marek_Spy Opublikowano 14 Listopada 2021 Opublikowano 14 Listopada 2021 Drukuje z ABS i bez żadnej obudowy a stół mam na 60 i fajnie wychodzi. Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
solainer Opublikowano 17 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2022 Witam po krótkiej przerwie. Powiedzcie mi proszę gdzie można dostać w Polsce te snapy? Oczywiście w grę nie wchodzą te chińskie które na dzień dobry mają luzy. Jak nigdzie w kraju nie ma to będę musiał kupić tu gdzie są dostępne. https://www.jautsch.de/test/cnc-ruderanlenkungen/alu-kugelkopf-m3.html
Modelarz 2123 Opublikowano 17 Stycznia 2022 Opublikowano 17 Stycznia 2022 Cena nie wiem skąd wzięta. https://www.scorpio-polska.pl/katalog/revtec/snap-kulowy-aluminiowy-m3-m3-2-p47705.html firma z Belgii ale czy nie zlecają tego w chinach to głowy nie dam https://www.revtec.be/help.php?section=contactus&mode=update
RobertK Opublikowano 17 Stycznia 2022 Opublikowano 17 Stycznia 2022 Piotrek , parę lat temu też u nas szukałem dobrych snapów kulowych w rozsądnej cenie. W końcu kupiłem u niemca. Obecnie asortyment pewnie jest większy. Możesz sprawdzić np te: https://modelemax.pl/pl/35-snapy-i-przeguby?page=15 i dać znać co są warte. ?
japim Opublikowano 18 Stycznia 2022 Opublikowano 18 Stycznia 2022 https://pl.aliexpress.com/item/32559384269.html https://pl.aliexpress.com/item/1901535518.html 20 szt za 70 - 80zl z transportem do domu Oznaczenie przegubu SI3T/K PHSA3 EDIT: aaa - widzę ze nie szukasz chińskich.
paulusr Opublikowano 18 Stycznia 2022 Opublikowano 18 Stycznia 2022 Może nie aluminiowe ale równie dobre. I bez luzów. https://gabriel-stahlformenbau.de/v2/Modellbau/Kugelgelenke
solainer Opublikowano 18 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2022 Dziękuję za wszystkie linki. Tych snapów potrzebuje do steru wysokości. Kupiłem serwa, wyważyłem stateczniki tak aby były neutralne w osi obrotu ale ich wielkość i obciążenie jakie jest na całym napędzie wymaga bardzo mocnych i precyzyjnych snapów. Nie chce aby ogon z powodu luzów i braku sztywności napędu wpadł we flater. Stąd szukam tych najlepszych. Do napędu kupiłem serwa Sawox 1230SG i po próbnym montażu i teście całkiem dobrze machają tym ogonem. Snapy z allegro i z modele max mają luzy na kulce co je dyskwalifikuje. Oczywiście serwa będą miały metalowe dźwignie, a sam popychacz będzie usztywniony rurką węglową aby uniknąć wyginania się. Chyba będę musiał kupić te snapy od niemca. 1
RobertK Opublikowano 18 Stycznia 2022 Opublikowano 18 Stycznia 2022 Tak z ciekawości ,jaka jest odległość serwa od osi usterzenia ? Może pokombinować z podwójnym popychaczem...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. solainer Opublikowano 23 Stycznia 2022 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 23 Stycznia 2022 120 mm. Nad podwójnymi popychaczami nie myślałem, natomiast zastanawiałem się czy nie spiąć tego w jedna całość tak aby oba serwa ciągneły cały statecznik. W przypadku awarii jednego serwa była by nadziej że jedno serwo uratuje model. Z racji tego, że czekam na snapy to zdziałałem elementy do których jest najgorszy dostęp a mianowicie lampy londowania. Dostęp do nich jest słaby ale mimo to wykonałem je tak by dało się je zdemontować w razie potrzeby. Tak to się prezentuje i jest to pierwszy działającym elementem w tym modelu. 8 1
solainer Opublikowano 25 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2022 Jestem na takim etapie że więcej kupuję niż składam co jest dość irytujące bo funduszy ubywa a efektów nie widać. Dziś dotarły golenie podwozia i powiem że w porównaniu do moich wypocin z poprzednich modeli są zrobione doskonale. Jak widać na zdjęciu golenie do głównego podwozia nie mają nożyc przecieskrętnych. Zamówiłem je bez aby uprościć sobie życie. Gdy zamontuje je w modelu to pokażę o co chodzi. Golenie będą zamontowane na mechanizmach Er50 z elektrona. Producent zestawu zaprojektował model pod podwozie z Behoteca ale po rozmowie z Thomasem z Behotec odradził mi zastosowana swoich mechanizmów. Są za słabe do wciągania tak dużych kół. Polecił mi za to swoje koła i felgi zrobione specjanie pod f100 ale niestety muszę na nie trochę poczekać bo mają problem z dostępnością materiału do wykonania. Ot takie czasy. Model zamiast na kołach niebawem stanie na gołych nogach. 3
solainer Opublikowano 28 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2022 Dziś troszkę pomęczyłem ogon. Zamontowałem napęd steru kierunku i przygotowałem instalację pod serwa wysokości. Przewody są ułożone w osłonkach z plecionki. Użyłem wtyczek mpx i na każdy z 3 przewodów przypada po dwa piny. Wiadomo, że na połączeniach najprościej o awarię stąd pomysł aby zdublować styki. Serwo kierunku nie jest tak istotne stąd tam we wtyczce nie ma podwójnych pinów, za to jest przewód do lampy pozycyjnej. Jutro biorę się na poważnie za stery wysokości i ogon będzie gotowy. Zostanie wsunąć rurę wylotową. 2
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. solainer Opublikowano 29 Stycznia 2022 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 29 Stycznia 2022 Jako że dotarły niemieckie snapy mogłem złożyć napęd sterów wysokości. Teraz nie ma na żadnym połączeniu luzów, a rurka węglowa zapewnia dostateczną sztywność popychacza. Nie jestem jednak w 100 % zadowolony z serw. Mają pewien luz na przekładni przez co martwię się o ich trwałość. Obawiam się, że ostatecznie skończą w napędzie klap, a do steru wysokości poszukam czegoś lepszego. Teraz na rynku jest tyle serw, że w sumie nie wiem co wybrać ale tymi 1230SG jestem zawiedziony. 6 1
Modelarz 2123 Opublikowano 30 Stycznia 2022 Opublikowano 30 Stycznia 2022 Zerknij na te https://www.powerbox-systems.com/produkte/mks-servos.html widziałem dobre opinie o nich. 1
RobertK Opublikowano 30 Stycznia 2022 Opublikowano 30 Stycznia 2022 W dniu 23.01.2022 o 19:20, solainer napisał: 120 mm. Nad podwójnymi popychaczami nie myślałem, natomiast zastanawiałem się czy nie spiąć tego w jedna całość tak aby oba serwa ciągneły cały statecznik. W przypadku awarii jednego serwa była by nadziej że jedno serwo uratuje model. 120 mm to nie dużo, ze zdjęcia wyglądało na więcej. Temat napędu usterzenia płytowego w tak dużym modelu nie jest prosty. 18 godzin temu, solainer napisał: Nie jestem jednak w 100 % zadowolony z serw. Mają pewien luz na przekładni przez co martwię się o ich trwałość. Obawiam się, że ostatecznie skończą w napędzie klap, a do steru wysokości poszukam czegoś lepszego. Teraz na rynku jest tyle serw, że w sumie nie wiem co wybrać ale tymi 1230SG jestem zawiedziony. Piotrek, w tym wypadku luzy są bardzo niewskazane. Dzięki za Twoją opinię o zastosowanych serwach. 1
solainer Opublikowano 30 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2022 No właśnie napęd będzie problematyczny. Na przekładni serwa nie może być luzów bo przy takim dużym obciążeniu zęby wylecą. Na obecną chwilę tak zostawię ale na pewno wymienię serwa na lepsze. Nie mam zamiaru posłać w piach 2 lat pracy. Dzisiaj bawiłem się w projektanta i narysowałem kawałek fotela. Jako że nie mam super wprawy w rysunkach 3d to mnie to trochę męczy i będę to rysował i drukował na raty. Nie robię takich detali jak nity i drobiazgi , naniosę je osobo. Nie mam drukarki żywicznej i takie elementy jak nity na plujce dobrze nie wychodzą. Docelowo chcę to wydrukować z PETA bo wiem z doświadczania że PLA na słońcu i pod przeszkleniem kabiny dość mocno się rozpływa. Mam nadzieję, że uda mi się zrobić dość fajną kabinę ale jeszcze sporo jest do zrobienia. 1
solainer Opublikowano 2 Lutego 2022 Autor Opublikowano 2 Lutego 2022 Ten nieszczęsny ster wysokości na tyle nie dawał mi spokoju że postanowiłem dotrzeć i porozmawiać z kimś kto ma ten model i nim lata. Udało mi się nawiązać kontakt z Alesem ze Słowenii. On ma ten model już drugi sezon i zrobił nim 101 lotów. Bardzo mnie zaskoczył fakt że na wysokość wybrał te same serwa co ja. W dodatku dźwignie serw i snapy ma plastikowe. Myślę, że skoro jego model to wytrzymał to mój też powinien. Jestem dużo spokojniejszy. Poniżej zamieszczam zdjęcie napędu od Alesa. Ruszyłem też z drukowaniem fotela i rysuję resztę przyrządów z kabiny. Jestem z siebie dumny PETG trochę jest trudniejszy do ogarnięcia i troszkę mi się ciągnie na krawędziach ale mam nadzieję że się będzie dało to obrobić. 2
Rekomendowane odpowiedzi