Skocz do zawartości

F 100 Super Sabre


solainer

Rekomendowane odpowiedzi

A może ASA podobny do ABS-u  można drukować bez obudowania  drukarki . Jedna wada wymaga temperatury wydruku 230 -240 stopni i stół 90 stopni.

Przy tych temperaturach tylko metalowy hottend .

Bedziesz drukował formę , czy kopyto do formy . Kopyto łatwiej obrobić .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, solainer napisał:

Zrobiłem sobie przerwę w malowaniu i pobawiłem się w projektowanie 3d. Chcę w ten sposób przygotować drukowane formy do wykonania zbiorników pod skrzydłowych i zbiorników paliwa.  Wydaje mi się że jedyna super lekka opcja to właśnie cieniutki laminat bo te zbiorniki tak naprawdę nic poza wyglądem nie wnoszą i nie muszą być jakoś niezwykle wytrzymałe. 

Sporo się namęczyłem aby jako tako opanować wykonanie modelu i jeszcze więcej aby zrobić z niego formę. Na szczęście w sieci jest kupę poradników i się udało. Tak się prezentują już pocięte na kawałki i przygotowane do drukowania. Zobaczymy co z tego wyjdzie, ale to za ładnych parę godzin bo sporo jest do wydrukowania. W sumie jak tak patrzę to w ten sposób można by cały model odformować i jest to łatwiejsze niż budowanie kopyta. 

 

formy.thumb.jpg.54e4c345c96c6a50586795e5e11d6c70.jpg

 

Polecam drukować je w pozycji na sztorc - nie tak jak tu pokazujesz. Inaczej pojdzie baaardzo duzo platku a jakość bedzie mizerna. PLA można szlifować na mokro i wtedy woda odbiera całe cieplo i nie pozwala PLA sie topić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam po krótkiej przerwie. Powiedzcie mi proszę gdzie można dostać w Polsce te snapy? Oczywiście w grę nie wchodzą te chińskie które na dzień dobry mają luzy. Jak nigdzie w kraju nie ma to będę musiał kupić tu gdzie są dostępne. 

 

https://www.jautsch.de/test/cnc-ruderanlenkungen/alu-kugelkopf-m3.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie linki. Tych snapów potrzebuje do steru wysokości. Kupiłem serwa, wyważyłem stateczniki tak aby były neutralne w osi obrotu ale ich wielkość i obciążenie jakie jest na całym napędzie wymaga bardzo mocnych i precyzyjnych snapów. Nie chce aby ogon z powodu luzów i braku sztywności napędu wpadł we flater. Stąd szukam tych najlepszych. Do napędu kupiłem serwa Sawox 1230SG i po próbnym montażu i teście całkiem dobrze machają tym ogonem. Snapy z allegro i z modele max mają luzy na kulce co je dyskwalifikuje. Oczywiście serwa będą miały metalowe dźwignie, a sam popychacz będzie usztywniony rurką węglową aby uniknąć wyginania się. Chyba będę musiał kupić te snapy od niemca. 

 

IMG_20220118_205451.thumb.jpg.520caffdb9e2080641fd2fee9d1bd6d6.jpg

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem na takim etapie że więcej kupuję niż składam co jest dość irytujące bo funduszy ubywa a efektów nie widać. Dziś dotarły golenie podwozia i powiem że w porównaniu do moich wypocin z poprzednich modeli są zrobione doskonale. Jak widać na zdjęciu golenie do głównego podwozia nie mają nożyc przecieskrętnych. Zamówiłem je bez aby uprościć sobie życie. Gdy zamontuje je w modelu to pokażę o co chodzi.

Golenie będą zamontowane na mechanizmach Er50 z elektrona. Producent zestawu zaprojektował model pod podwozie z Behoteca ale po rozmowie z Thomasem z Behotec odradził mi zastosowana swoich mechanizmów. Są za słabe do wciągania tak dużych kół. Polecił mi za to swoje koła i felgi zrobione specjanie pod f100 ale niestety muszę na nie trochę poczekać bo mają problem z dostępnością materiału do wykonania. Ot takie czasy. Model zamiast na kołach niebawem stanie na gołych nogach. 

 

IMG_20220125_161702.thumb.jpg.ca0405bc4816ab68ed0ec7f2f8892c98.jpg

 

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś troszkę pomęczyłem ogon. Zamontowałem napęd steru kierunku i przygotowałem instalację pod serwa wysokości. Przewody są ułożone w osłonkach z plecionki. Użyłem wtyczek mpx i na każdy z 3 przewodów przypada po dwa piny. Wiadomo, że na połączeniach najprościej o awarię stąd pomysł aby zdublować styki. Serwo kierunku nie jest tak istotne stąd tam we wtyczce nie ma podwójnych pinów, za to jest przewód do lampy pozycyjnej. Jutro biorę się na poważnie za stery wysokości i ogon będzie gotowy. Zostanie wsunąć rurę wylotową. 

 

IMG_20220128_194851.thumb.jpg.d1c4ebaa67824a12cb12cca0baaf920a.jpg

 

IMG_20220128_194927.thumb.jpg.c3b428f64d0ea86f2569dec528730705.jpg

 

IMG_20220128_194943.thumb.jpg.2a3dd89ed7bab8895b63eeb701ee9421.jpg

 

IMG_20220128_195026.thumb.jpg.e66183402560bdb538fb776c4b0db9fa.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.01.2022 o 19:20, solainer napisał:

120 mm. Nad podwójnymi popychaczami nie myślałem, natomiast zastanawiałem się czy nie spiąć tego w jedna całość tak aby oba serwa ciągneły cały statecznik. W przypadku awarii jednego serwa była by nadziej że jedno serwo uratuje model.

120 mm to nie dużo, ze zdjęcia wyglądało na więcej. Temat napędu usterzenia płytowego w tak dużym modelu nie jest prosty.

E.jpg

18 godzin temu, solainer napisał:

Nie jestem jednak w 100 % zadowolony z serw. Mają pewien luz na przekładni przez co martwię się o ich trwałość. Obawiam się, że ostatecznie skończą w napędzie klap, a do steru wysokości poszukam czegoś lepszego. Teraz na rynku jest tyle serw, że w sumie nie wiem co wybrać ale tymi 1230SG jestem zawiedziony. 

 

Piotrek, w tym wypadku luzy są bardzo niewskazane. Dzięki za Twoją opinię o zastosowanych serwach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie napęd będzie problematyczny.  Na przekładni serwa nie może być luzów bo przy takim dużym obciążeniu zęby wylecą. Na obecną chwilę tak zostawię ale na pewno wymienię serwa na lepsze. Nie mam zamiaru posłać w piach 2 lat pracy. 

Dzisiaj bawiłem się w projektanta i narysowałem kawałek fotela. Jako że nie mam super wprawy w rysunkach 3d to mnie to trochę męczy i będę to rysował i drukował na raty. Nie robię takich detali jak nity i drobiazgi , naniosę je osobo. Nie mam drukarki żywicznej i takie elementy jak nity na plujce dobrze nie wychodzą.  Docelowo chcę to wydrukować z PETA bo wiem z doświadczania że PLA na słońcu i pod przeszkleniem kabiny dość mocno się rozpływa. Mam nadzieję, że uda mi się zrobić dość fajną kabinę ale jeszcze sporo jest do zrobienia. 

1679687274_wycinek1.thumb.jpg.55883a8b5927cbd67597cad08c27c44b.jpg

 

1793834792_wycinek2.thumb.jpg.db8e361ce5d2fe52892352b74cc201ed.jpg

 

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten nieszczęsny ster wysokości na tyle nie dawał mi spokoju że postanowiłem dotrzeć i porozmawiać z kimś kto ma ten model i nim lata. 

Udało mi się nawiązać kontakt z Alesem ze Słowenii. On ma ten model już drugi sezon i zrobił nim 101 lotów. Bardzo mnie zaskoczył fakt że na wysokość wybrał te same serwa co ja. W dodatku dźwignie serw i snapy ma plastikowe. Myślę, że skoro jego model to wytrzymał to mój też powinien. Jestem dużo spokojniejszy. Poniżej zamieszczam zdjęcie napędu od Alesa. 

 

IMG_20200523_221255.thumb.jpg.2c1511d01facc335513ffae73cbc9350.jpg

 

Ruszyłem też z drukowaniem fotela i rysuję resztę przyrządów z kabiny. Jestem z siebie dumny :) PETG trochę jest trudniejszy do ogarnięcia i troszkę mi się ciągnie na krawędziach ale mam nadzieję że się będzie dało to obrobić.

 

IMG_20220202_205200.thumb.jpg.7946e31e38886516d53bd2366042367b.jpg

 

 

 

 

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.