Skocz do zawartości

F 100 Super Sabre


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja sie co prawda na modelach w skali XXXL wogole nie znam ale stosowalnosc i wytrzymalosc plastikow tez mnie nieraz zaskakuje :) Mam pytanko dawales lozyska kulkowe pod rury od sterow wysokosci czy tulejki mosiezne czy masz jeszcze jakis inny patent?

Opublikowano
16 godzin temu, solainer napisał:

Ten nieszczęsny ster wysokości na tyle nie dawał mi spokoju że postanowiłem dotrzeć i porozmawiać z kimś kto ma ten model i nim lata. 

Udało mi się nawiązać kontakt z Alesem ze Słowenii. On ma ten model już drugi sezon i zrobił nim 101 lotów. Bardzo mnie zaskoczył fakt że na wysokość wybrał te same serwa co ja. W dodatku dźwignie serw i snapy ma plastikowe. Myślę, że skoro jego model to wytrzymał to mój też powinien. Jestem dużo spokojniejszy. Poniżej zamieszczam zdjęcie napędu od Alesa. 

 

No tak ,ale należało by uwzględnić ewentualną różnicę ciągu zastosowanych turbin (Twoja vs kolegi ze Słowenii) a także "technikę" latania. Według mnie używanie plastikowych dźwigni w tym konkretnym przypadku to proszenie się o kłopoty. Ogólnie napęd ze zdjęcia nie wzbudza mojego zaufania.

 

Opublikowano

Może stery płytowe w powietrzu nie są tak bardzo obciążone jak nam to się wydaje. Niestety nie znam się na tym i nawet nie wiem jak to sprawdzić. Sądząc że napęd z plastikami daje radę to chyba jednak nie jest tak źle. Co do modelu kolegi ze Słowenii to waży on do startu 29 kg i napędzany jest turbiną Kingtech 210. 

 

Opublikowano

Również nie znam się , jedynie analizuje. Mam do zawieszenia " wiecheć " jak na zadęciu i od jakiegoś czasu zastanawiam się nad rozwiązaniem napędu...

xrd.jpg

Opublikowano

Jeśli dobrze widzę to statecznik z Bea hawk. Nie problem go napędzić. Tam jest to dość dobrze pomyślane tak samo jak w F86 Sabre. Nawet te same elementy do napędu przychodzą. 

Opublikowano

Zarówno w jednym jak i drugim modelu jest popychacz przez prawie całą długość kadłuba i zdwojone serwa. Ale w F86 mamy klasyczny ster a w Hawk płytowy.

Temat zapewne będę kontynuował w nowym wątku i tam również opiszę kilka przygód z tym napędem ,a tu już nie zaśmiecam. ?

Opublikowano

W F86 mimo że w oryginale był klasyczny to w modelu jest płytowy. Dokładnie taki sam jak u Ciebie. Ten popychacz dobrze się sprawdza.

 

Opublikowano

Nie wiem jak w F86 ,ale w Hawk-u ten popychacz (napęd) jest sprawą dość kontrowersyjną. Zarówno Airlwold jak i CARF w modelach Hawk-a o podobnej skali stosują inne rozwiązanie napędu wysokości.

Opublikowano

Rozpocząłem montaż podwozia. W tym modelu można to zrobić na dwa sposoby: tradycyjnie na konsolkach w skrzydłach i odejmowane razem ze skrzydłami i tak jak na zdjęciu na profilach na stałe osadzone w kadłubie. Wybrałem ten patent bo wydaje się być wygodniejszy przy montaż modelu na lotnisku. Nie trzeba rozpinać kabli i model na stałe ma koła co ułatwia sprawy logistyczne. 

Zamontowałem też siłowniki do otwierania drzwi podwoziowych. Koło na zdjęciu jest w docelowym rozmiarze ale kupione tylko do przymiarki bo wciąż czekam na właściwe. Wszystko się mieści jak należy i wygląda na to że będzie można wykończyć od wewnątrz drzwi podwoziowe. 

 

IMG_20220209_180329.thumb.jpg.9fcc15a3878c0d62df4b566fe3d6ccd5.jpg

 

IMG_20220209_180325.thumb.jpg.99994a8fef9cea57f74812e823cfb540.jpg

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.