Skocz do zawartości

Curare 60


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
9 godzin temu, Andrzej Klos napisał:

 

Nie wiedzialem jak zrobic w moim Wilk, przejscie skrzydla w kadlub; a teraz juz wiem! ? Dzieki.

Zawsze powtarzam " nie wiesz- pytaj się"?. Nie mam monopolu na wszystkowiedzenie?. Być może ktoś robi to inaczej, prościej, ja robię tak.

 

41.thumb.JPG.5d47633e851d3eed8b86cd9fe30fcaee.JPG

 

42.thumb.JPG.45ea269e8f7b072a2ea094372e99a92c.JPG

 

43.thumb.JPG.a5d62667a3ec5381ef9a0379b3280e80.JPG

 

44.thumb.JPG.2e7b120635b8c71d4458137e0bf7b360.JPG

 

Widełki popychacza (rurka węglowa 7x5) steru wysokości

45.thumb.JPG.08aacb9a5bea1c9b11082bd77ef628f8.JPG

  • Lubię to 1
Opublikowano
13 godzin temu, jędrek napisał:

Zawsze powtarzam " nie wiesz- pytaj się"?. Nie mam monopolu na wszystkowiedzenie?. Być może ktoś robi to inaczej, prościej, ja robię tak.

 

 

Ok, bede pamietal.

No to jeszcze powiedz jakiej grubosci jest ta sklejka?

Opublikowano

Miło popatrzeć jak buduje się model z przeszłości. Prosty ,skuteczny, dobrze latający i ładny. Sam wróciłem do punktu początkowego swojego modelarstwa i zbudowałem klasycznymi technikami modele na uwięzi. Zima długa może pójdę w tym kierunku i jakąś akrobatkę popełnię. ?

Opublikowano
3 godziny temu, Nielot napisał:

Miło popatrzeć jak buduje się model z przeszłości. Prosty ,skuteczny, dobrze latający i ładny. Sam wróciłem do punktu początkowego swojego modelarstwa i zbudowałem klasycznymi technikami modele na uwięzi. Zima długa może pójdę w tym kierunku i jakąś akrobatkę popełnię. ?

To budować, budować?. W tamtym okresie powstało wiele świetnych konstrukcji m.in. Blue Angel i Curare. Obecnie w wielu krajach następuje powrót do tamtych konstrukcji i organizacja zawodów tych modeli z lataniem wg. oryginalnych programów z tamtych lat.

  • Dzięki 3
Opublikowano
14 godzin temu, jędrek napisał:

To budować, budować?. W tamtym okresie powstało wiele świetnych konstrukcji m.in. Blue Angel i Curare. Obecnie w wielu krajach następuje powrót do tamtych konstrukcji i organizacja zawodów tych modeli z lataniem wg. oryginalnych programów z tamtych lat.

Miałem kiedyś chrapkę na Kwik Fly-a . W książce Wojciechowskiego są plany tych modeli także trzeba się realizować. Całe szczęście silniki też są no bo obecnie metanolowa dycha to jest nie w modzie ?

Opublikowano
21 godzin temu, Nielot napisał:

Miło popatrzeć jak buduje się model z przeszłości.

No właśnie pod wpływem Andrzeja, odkopałem plany Blue Angela?

Ponieważ mam też zdobyczną (podarowaną) formę do kadłuba, to niewykluczone, że w ramach relaksu coś tam wyskrobię ?

Opublikowano
23 godziny temu, Nielot napisał:

Miałem kiedyś chrapkę na Kwik Fly-a . W książce Wojciechowskiego są plany tych modeli także trzeba się realizować. Całe szczęście silniki też są no bo obecnie metanolowa dycha to jest nie w modzie ?

Miałem Kwika?, druga połowa lat 70-tych.

 

1016578181_kwikmk3.jpg.1967878eb32139869ec418e0488f10a6.jpg

Powalczyłem trochę z podwoziem przednim, napęd chowania serwo wielkości Midi z metalową przekładnią, Curare stanęła na wszystkich nogach?

 

46.thumb.JPG.c19782496d39dc569061ae988099be60.JPG

 

47.thumb.JPG.2087e2829f407ab9ec4d289852122be5.JPG

 

 

  • Lubię to 1
  • Dzięki 2
Opublikowano

Serwo do podwozia głównego to specjalne  serwo do podwozi i tutaj nic się nie zrobi, z taką prędkością pracuje. Serwo do goleni przedniej to zwykłe serwo i jego prędkość dopasuję do podwozia głównego, mam taką możliwość. Trochę pracy dalej

 

48.thumb.JPG.a4df5ce28ca1d4e10460fe5bfcb8e9b7.JPG

 

49.thumb.JPG.57d96962e7f295ceac2e5d9b15831174.JPG

 

50.thumb.JPG.68e29768f8fd44f3aa1be8bfbb0cef58.JPG

 

51.thumb.JPG.445210f01e1b746f0d95060b3f0ffc04.JPG

 

52.thumb.JPG.d312a531f539d43f91f782f97330976a.JPG

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Opublikowano

Nie bardzo podobał mi się ruch orczyka serwa napędu klapohamulców. Ze względu na ruch po okręgu, nierówno wychylały się klapy. Z zakamarków pudełek wyciągnąłem stare, poczciwe liniowe serwo Graupnera  CL. Żeby współpracowało ze współczesnymi aparaturami musiałem "odwrócić" impuls sterowania serwem, załatwił to mały tranzystor i 2 rezystory + wymiana przewodu z wtyczką JR. Teraz jest OK?.

 

53.thumb.JPG.a879bf719ceda2ad59a902e18200e2e9.JPG

  • Lubię to 2
  • Dzięki 1
Opublikowano

Nie musiałeś dostawiać dodatkowego inwertera, scalak który stosował Graupner w Variopropach ma wewnętrzny inwerter który wystarczy pominąć.

Ten układ scalony był skonstruowany do budowy serw tak "+" jak i "-".

FR1979070701.jpg

28654-3.jpg

Micro C05.jpg

Opublikowano

Dzięki za info. Elektronikiem nie jestem i nie grzebię w fabrycznych płytkach. "Pająka" jako inwerter znalazłem w czeskim miesięczniku "Modelar" i taki zastosowałem. Udało się zainstalować "pająka" nad płytką elektroniki w serwie, dolutowałem tylko nowy przewód  serwa. Ponadto, Graupner sprzedawał gotowe zewnętrzne inwertery do swoich serw. Gdzieś chyba mam jeszcze taki oryginał, jak znajdę to pokażę.

Opublikowano
17 godzin temu, jędrek napisał:

Nie bardzo podobał mi się ruch orczyka serwa napędu klapohamulców. Ze względu na ruch po okręgu, nierówno wychylały się klapy. Z zakamarków pudełek wyciągnąłem stare, poczciwe liniowe serwo Graupnera  CL. Żeby współpracowało ze współczesnymi aparaturami musiałem "odwrócić" impuls sterowania serwem, załatwił to mały tranzystor i 2 rezystory + wymiana przewodu z wtyczką JR. Teraz jest OK?.

 

53.thumb.JPG.a879bf719ceda2ad59a902e18200e2e9.JPG

Webra też miała takie serwa liniowe, modele z tamtych lat były pod takie serwa konstruowane. Jednym słowy "oryginalny" sewomechanizm i model lat ubiegłych.

Opublikowano

Andrzej na bank miał jeszcze w swojej karierze kontakt z takimi serwami Krafta, LWP ich używało w tamtym czasie.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.