Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, enter1978 napisał:

Ostatnio nie chciało mi się pracować przy modelu mimo że miałem czas , ale dzis wieczorem juz się za nim sprzykrzyłem więc zabrałem się za malowidła.

Literki wycinane ręcznie , ale oczywiście rąbnąłem się i spieprzyłem napis , trzeba było zerwać litery , po zerwaniu liter na sterach został i klej i farba.

Sytuacja wyglądała bardzo źle nic tego kleju nie ruszało a farbę jedynie rozciapałem , na szczęście metodą prób i błędów okazało się że i klej i farbę usuwa rozpuszczalnik nitro , po jednym przetarciu zmywał wszystko , tak że uratował mnie.

Nawet doszedłem do wprawy z tym wycinaniem literek i idzie to dość szybko to chyba jutro zrobię jeszcze taki napis na garba, i planuję wykonac dźwignie z laminatu.

Dźwignię steru kierunku wydaje się że na 99% ustaliłem ją w dobrym miejscu , na styk ale nie dotknie do steru wysokości gdy wysokość będzie oddana na max.

Jak po zamontowaniu dźwigni na serwach będzie OK to wklejam dźwignie w kierunek na żywicę i wklejam zawiasy steru kierunku, i ogon będzie skończony.

spacer.png

Nie było łatwiej dać na ploter.Ale na ręczne wycinanie to super.Gratulacje.

Wiesiu , pięknie.

Opublikowano
5 minut temu, Cybuch napisał:

Nie było łatwiej dać na ploter

No właśnie o tym też pomyślałem , w sumie gdzieś tam zbieram do folderu jakieś graficzne pliki które nadają się na naklejki z myślą że wybiorę się do drukarni i mi to wydrukują.

Od razu przy wizycie w drukarni miałem w planie zamówić te numery pilota które muszą być naklejone na modelach , to od razu mogą mi takie napisy powycinać , i na folii transportowej zawsze jest prosto i nie da się liter zamienić miejscami;).

Chyba tak zrobię , bo w czasie jaki zabiera odrysowanie i wycięcie literek można coś pożyteczniejszego zrobić.

  • Lubię to 1
Opublikowano
19 minut temu, enter1978 napisał:

No właśnie o tym też pomyślałem , w sumie gdzieś tam zbieram do folderu jakieś graficzne pliki które nadają się na naklejki z myślą że wybiorę się do drukarni i mi to wydrukują.

Od razu przy wizycie w drukarni miałem w planie zamówić te numery pilota które muszą być naklejone na modelach , to od razu mogą mi takie napisy powycinać , i na folii transportowej zawsze jest prosto i nie da się liter zamienić miejscami;).

Chyba tak zrobię , bo w czasie jaki zabiera odrysowanie i wycięcie literek można coś pożyteczniejszego zrobić.

No właśnie.

Moje na Christena też wycinane ręcznie.

Opublikowano

Potrzebna pomoc!!!

Walczyłem dziś z uruchomieniem steru kierunku, na zdjęciach to prowizorka ale już wiadomo jak będzie to chodziło.

Nie wiem jakie wychylenia sterów wysokości w tym modelu to już Hardcor, zrobiłem zdjęcie ile ster się wychyli maksymalnie , wygląda na zacne wychylenie ale nie latałem 2,7m to nie wiem jak on się zachowuje .

Następna sprawa to czy ster wysokości nie jest za blisko popychacza steru kierunku?

Czy lepiej dać dźwignie serwa do dołu i przenieść otwory na dźwignie w sterze kierunku na dół steru? wtedy nic nigdzie nie zaczepi a stery da się jeszcze bardziej wychylić.

Ja juz zbaraniałem i sam nie wiem co zrobić , zostawić tak jak jest czy lepiej przekręcić dźwignie serw do dołu i przenieść dźwignie w sterze kierunku na sam dół steru?

spacer.png

 

spacer.png

Opublikowano

No fajnie , ale gdy by było więcej światła do tych fotek to było by coś więcej widać . Ja właśnie zakończyłem rysować prawą stronę napisów .Przerąbane wszystko odwrotnie.

55 minut temu, enter1978 napisał:

Potrzebna pomoc!!!

Walczyłem dziś z uruchomieniem steru kierunku, na zdjęciach to prowizorka ale już wiadomo jak będzie to chodziło.

Nie wiem jakie wychylenia sterów wysokości w tym modelu to już Hardcor, zrobiłem zdjęcie ile ster się wychyli maksymalnie , wygląda na zacne wychylenie ale nie latałem 2,7m to nie wiem jak on się zachowuje .

Następna sprawa to czy ster wysokości nie jest za blisko popychacza steru kierunku?

Czy lepiej dać dźwignie serwa do dołu i przenieść otwory na dźwignie w sterze kierunku na dół steru? wtedy nic nigdzie nie zaczepi a stery da się jeszcze bardziej wychylić.

Ja juz zbaraniałem i sam nie wiem co zrobić , zostawić tak jak jest czy lepiej przekręcić dźwignie serw do dołu i przenieść dźwignie w sterze kierunku na sam dół steru?

spacer.png

 

spacer.png

Tak ogólnie to te ustawienia widziane na fotce nie wyglądają zbyt ciekawie . Coś jest nie tak. Dzwignia kierunku nie będzie kolidować z dzwignią wysokości ?.

Zobaczymy jak wyjdzie u mnie. Serwo powinno być wyżej a dzwignia steru na dole. Ale skoro ktoś tak wymyślił i jest to sprawdzone to powinno działać. Byle kto tego nie projektował.

Opublikowano

Wiesław na filmie który tu zamieściłeś widać jak Mirek Sałam to rozwiązał. Serwo kierunku w ogonie pewnie chodzi o wyważenie?

Opublikowano
39 minut temu, Cybuch napisał:

Dzwignia kierunku nie będzie kolidować z dzwignią wysokości ?

To złudzenie, nie ma szans , dźwignie sa daleko od siebie ale żeby to zobaczyc to trzeba by zdjęcie zrobić od przodu, a że zdjęcie robione jest z boku to tak się wydaje.

Chodzi jedynie o to czy to problem że po oddaniu wysokości ster wysokości będzie 2-3mm od popychacza steru kierunku, i to co pokazałem na zdjęciach to jest max , więcej steru wysokości nie da się oddać bo dotknie do popychacza.

Dla tego pytam, bo jak też widac na zdjęciach nie za wiele tego wychylenia ten popychacz ogranicza , jeszcze troszkę go wychylic i dźwignia steru wysokości dotknie statecznika, ale też jak więcej wychylę ster wysokości to zderzy się z popychaczem kierunku.

No i nie wiem co zrobić , bo nie wiem jakie wychylenia są mi potrzebne , jeśli takie wychylenie jak na zdjęciu to za dużo to trochę je zmniejszam zwiększając odległośc popychacza od steru za razem i zostawiam tak jak jest, ale jeśli to wychylenie jest w sam raz to raczej trzeba odwrócić dźwignię serwa do dołu i puścić popychacz dołem.

Opublikowano
9 minut temu, Henio napisał:

Wiesław na filmie który tu zamieściłeś widać jak Mirek Sałam to rozwiązał. Serwo kierunku w ogonie pewnie chodzi o wyważenie?

Ta konstrukcja ma dwa warianty do wyboru mocowania serw wysokości .Jak komu pasuje .

Opublikowano
10 minut temu, Henio napisał:

Wiesław na filmie który tu zamieściłeś widać jak Mirek Sałam to rozwiązał. Serwo kierunku w ogonie pewnie chodzi o wyważenie?

Tak zakładam że model trzeba dociązyc na ogonie bo montuje dwa kanistry wydechowe które trochę warzą.

Myślę że Mirek walczył z tym i jakiś powód miał że dał dźwignie serw do dołu , i chyba mi tak trzeba zrobić i nie wywarzać otwartych drzwi.

  • Zmieszany 1
Opublikowano

Ale Irek ja widziałem model na żywo , i mimo lżejszego silnika i tak ogon musiał być solidnie dowarzony.

Ale zobacz np zdjęcia Maćka które wstawił na początku tematu , po powiększeniu widać że ma serwa zamontowane w ogonie a chyba nie miał kanistrów wydechowych które z 800g będą warzyły i trzeba to zrównoważyć.

Kłopot w tym że Maciek ma zamontowane serwa tak jak ja to pokazałem na zdjęciach więc może nie jest to jednak złe rozwiązanie.

A tak jak Maciek wywija modelami to ja mogę najwyżej chcieć tak kiedyś umieć, ale na 100% nie uzyskał większych wychyleń steru wysokości niż ja to co pokazałem na zdjęciu , więc skoro jemu wystarczało to mi będzie aż za dużo.

Opublikowano

Wiesiu , jak wszystko złożę w całość to w tedy zdecyduję gdzie zamontuje serwo , samo wyjdzie. Kanistry ? oczywiście , nie ma innej opcji.

Co do wychyleń , jak stykną to OK.

Opublikowano

No właśnie jak się okazuje do tego co mnie bawi potrzebuję większych wychyleń , więc z automatu muszę skierować dźwignie serw do dołu , ale z dźwigni steru kierunku na samym dole steru też podobno lepiej zrezygnować i wstawić je gdzieś na wysokości zawiasa, i to jest kłopotliwe ale ten problem rozwiąże popychacz w kształcie lekkiego Z.

To mniej więcej mam obraz tego jak to zrobić to można się brać do roboty.

W przyszłym tygodniu uruchomię stery wysokości i powinienem mieć cały ogon zrobiony tak że można latać:D.

Ale prace zwolnią bo nie mam rury w skrzydła więc nie mam na czym zrobić kieszeni.

Zajmę się jedynie montażem silnika , pogoda się poprawia to może maskę pomaluję.

Opublikowano

Ja w sterze wysokosci wyciąłem delikatnie miejsce na popychacz od kierunku, zeby mieć większe wychylenia inaczej są za małe i chyba dodatkowo bez tego wycięcia zahaczał popychacz kierunku o wysokość na pełnym wychyleniu w lewo i do dołu coś  mi się tak kojarzy.

Co do wyważenia to miałem z przodu pompę do dymu i kapcie na koła, a ogon wyszedł lekko,  ale wg mnie serwo na kierunku w z tyłu kadłuba to lepsze rozwiązanie niż na pull pull. Pozatym macie inna wersję extry i może wyważać się będzie lepiej. Nie ma co na razie dramatyzować.

Jak znajdę  zdjęcia jakieś to wrzucę. 

Opublikowano

Witaj Maciek, brakowało mi tu ciebie.

Ogólnie sytuację opanowałem , dźwignie serw są do dołu , popychacz w kształcie "Z" i dźwignie steru przeniesione na biały pasek pomiędzy czerwony dolny a niebieski na sterze kierunku , i wszystko gra można stery wychylać do granic do jakich się mogą wychylić.

No ja do swojego pilotażu mam wiele do życzenia , ale rajcują mnie poptopy , crankshafty i takie tam bezwładne przewracanie modelu a do tego potrzebne są zacne wychylenia.

Popychacze robię z drutu spawalniczego 3mm takiego do spawarki tlenowej , eksperymentowałem kiedyś z materiałem na popychacz bo gotowe popychacze są nie dość że drogie to zawsze długość jest nie do końca jak trzeba.

A ten drut spawalniczy jest to chyba najtwardszy materiał jaki zlokalizowałem który jeszcze narzynka bierze i da się gwint zrobić.

Jedyną wadą jest to że nowy wygląda jak miedziany a po sezonie jest zardzewiały , więc za w czasu teraz będę je malował.

Opublikowano

No i wydaje mi się że opanowałem te popychacze.

Działa bardzo debrze , mam zrobione obie strony , ogólnie można wklejać dźwignie  i zawiasy.

I nawet mam chęć dziś wkleić te dźwignie na żywicę i zalać poprzednie otwory ale nie mam ani strzykawek ani igieł i nie mam jak rozrobić żywicy.

Ale chyba się zaraz wybiorę do apteki, na jutro miał bym wyschnięte dźwignie , jutro wklejam zawiasy ze sterem i tyle , po jutrze jak wyschnie to regulacja matchowanie serw i po problemie , na środę będą serwa wysokości , wykonam dźwignie zamontuję serwa i temat ogona będzie zamknięty.

Na wysokościach będą serwa Savox SV-1270TG , takie jak mam w niebieskim Mx-sie , 35kg to na wyrost ale takich jak kupiłem na ster kierunku  28kg już nie ma , w ogóle słabo z zaopatrzeniem w sklepach a jak jest coś co mnie interesuje to się okazało że mocno ceny poszybowały, więc wziąłem co było a produkt jest dobry i sprawdzony i po staraj cenie, więc będą śmigać jak dzikie.

A tak wymyśliłem sobie ten napęd kierunku z serwami w ogonie.

spacer.png

Opublikowano

Fajnie , że ta dźwignia kierunku jest tak nisko.

A tak wymyśliłem sobie ten napęd kierunku z serwami w ogonie.

To będą dwa ?.

Opublikowano

Dźwignie wklejone , stare otwory wypełnione balsą i zalane żywicą.

 

41 minut temu, Cybuch napisał:

To będą dwa ?.

Tak będą dwa serwa wychylały ster kierunku, a właściwie to już są.

Nie wiem czy to przerost formy nad treścią bo się nie znam nie potrafię liczyć tych sił jakie tam występują , ale jest dwa otwory na dwa serwa to kupiłem i zamontowałem dwa , ciągle kierunkiem wymachuję latam na żyletce to nie zaszkodzi mieć na tym sterze pod dostatkiem ciągu :)

Opublikowano
12 minut temu, Miałczek napisał:

Wydaje mi się ze trocha za dużo tych serw na ogonie nie lepiej było by dac jedno mocniejsze , liczy się każdy gram na ogonie 

Teoretycznie to tak jest jak piszesz , ale nie w tym przypadku , ten model ma za lekki ogon gdy wszystko jest standardowo zrobione jak w instrukcji Krzysztofa , czyli listwy balsowe pod folię i wydechy puszki.

Listwy sosnowe pewnie załatwią sprawę i będzie się książkowo wywarzał , ale ja dałem listwy balsowe więc mogę się spodziewać za lekkiego ogona.

A druga sprawa że na szybko wyliczyliśmy że aby przeważyć moje tłumiki potrzebne jest na ogonie około 140g balastu , akurat takie dwa serwa:).

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.