Skocz do zawartości

EXTRA 300 K.S 2,7m amatorska budowa modelu


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, enter1978 napisał:

Ostatnio nie chciało mi się pracować przy modelu mimo że miałem czas , ale dzis wieczorem juz się za nim sprzykrzyłem więc zabrałem się za malowidła.

Literki wycinane ręcznie , ale oczywiście rąbnąłem się i spieprzyłem napis , trzeba było zerwać litery , po zerwaniu liter na sterach został i klej i farba.

Sytuacja wyglądała bardzo źle nic tego kleju nie ruszało a farbę jedynie rozciapałem , na szczęście metodą prób i błędów okazało się że i klej i farbę usuwa rozpuszczalnik nitro , po jednym przetarciu zmywał wszystko , tak że uratował mnie.

Nawet doszedłem do wprawy z tym wycinaniem literek i idzie to dość szybko to chyba jutro zrobię jeszcze taki napis na garba, i planuję wykonac dźwignie z laminatu.

Dźwignię steru kierunku wydaje się że na 99% ustaliłem ją w dobrym miejscu , na styk ale nie dotknie do steru wysokości gdy wysokość będzie oddana na max.

Jak po zamontowaniu dźwigni na serwach będzie OK to wklejam dźwignie w kierunek na żywicę i wklejam zawiasy steru kierunku, i ogon będzie skończony.

spacer.png

Nie było łatwiej dać na ploter.Ale na ręczne wycinanie to super.Gratulacje.

Wiesiu , pięknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Cybuch napisał:

Nie było łatwiej dać na ploter

No właśnie o tym też pomyślałem , w sumie gdzieś tam zbieram do folderu jakieś graficzne pliki które nadają się na naklejki z myślą że wybiorę się do drukarni i mi to wydrukują.

Od razu przy wizycie w drukarni miałem w planie zamówić te numery pilota które muszą być naklejone na modelach , to od razu mogą mi takie napisy powycinać , i na folii transportowej zawsze jest prosto i nie da się liter zamienić miejscami;).

Chyba tak zrobię , bo w czasie jaki zabiera odrysowanie i wycięcie literek można coś pożyteczniejszego zrobić.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, enter1978 napisał:

No właśnie o tym też pomyślałem , w sumie gdzieś tam zbieram do folderu jakieś graficzne pliki które nadają się na naklejki z myślą że wybiorę się do drukarni i mi to wydrukują.

Od razu przy wizycie w drukarni miałem w planie zamówić te numery pilota które muszą być naklejone na modelach , to od razu mogą mi takie napisy powycinać , i na folii transportowej zawsze jest prosto i nie da się liter zamienić miejscami;).

Chyba tak zrobię , bo w czasie jaki zabiera odrysowanie i wycięcie literek można coś pożyteczniejszego zrobić.

No właśnie.

Moje na Christena też wycinane ręcznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebna pomoc!!!

Walczyłem dziś z uruchomieniem steru kierunku, na zdjęciach to prowizorka ale już wiadomo jak będzie to chodziło.

Nie wiem jakie wychylenia sterów wysokości w tym modelu to już Hardcor, zrobiłem zdjęcie ile ster się wychyli maksymalnie , wygląda na zacne wychylenie ale nie latałem 2,7m to nie wiem jak on się zachowuje .

Następna sprawa to czy ster wysokości nie jest za blisko popychacza steru kierunku?

Czy lepiej dać dźwignie serwa do dołu i przenieść otwory na dźwignie w sterze kierunku na dół steru? wtedy nic nigdzie nie zaczepi a stery da się jeszcze bardziej wychylić.

Ja juz zbaraniałem i sam nie wiem co zrobić , zostawić tak jak jest czy lepiej przekręcić dźwignie serw do dołu i przenieść dźwignie w sterze kierunku na sam dół steru?

spacer.png

 

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fajnie , ale gdy by było więcej światła do tych fotek to było by coś więcej widać . Ja właśnie zakończyłem rysować prawą stronę napisów .Przerąbane wszystko odwrotnie.

55 minut temu, enter1978 napisał:

Potrzebna pomoc!!!

Walczyłem dziś z uruchomieniem steru kierunku, na zdjęciach to prowizorka ale już wiadomo jak będzie to chodziło.

Nie wiem jakie wychylenia sterów wysokości w tym modelu to już Hardcor, zrobiłem zdjęcie ile ster się wychyli maksymalnie , wygląda na zacne wychylenie ale nie latałem 2,7m to nie wiem jak on się zachowuje .

Następna sprawa to czy ster wysokości nie jest za blisko popychacza steru kierunku?

Czy lepiej dać dźwignie serwa do dołu i przenieść otwory na dźwignie w sterze kierunku na dół steru? wtedy nic nigdzie nie zaczepi a stery da się jeszcze bardziej wychylić.

Ja juz zbaraniałem i sam nie wiem co zrobić , zostawić tak jak jest czy lepiej przekręcić dźwignie serw do dołu i przenieść dźwignie w sterze kierunku na sam dół steru?

spacer.png

 

spacer.png

Tak ogólnie to te ustawienia widziane na fotce nie wyglądają zbyt ciekawie . Coś jest nie tak. Dzwignia kierunku nie będzie kolidować z dzwignią wysokości ?.

Zobaczymy jak wyjdzie u mnie. Serwo powinno być wyżej a dzwignia steru na dole. Ale skoro ktoś tak wymyślił i jest to sprawdzone to powinno działać. Byle kto tego nie projektował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Cybuch napisał:

Dzwignia kierunku nie będzie kolidować z dzwignią wysokości ?

To złudzenie, nie ma szans , dźwignie sa daleko od siebie ale żeby to zobaczyc to trzeba by zdjęcie zrobić od przodu, a że zdjęcie robione jest z boku to tak się wydaje.

Chodzi jedynie o to czy to problem że po oddaniu wysokości ster wysokości będzie 2-3mm od popychacza steru kierunku, i to co pokazałem na zdjęciach to jest max , więcej steru wysokości nie da się oddać bo dotknie do popychacza.

Dla tego pytam, bo jak też widac na zdjęciach nie za wiele tego wychylenia ten popychacz ogranicza , jeszcze troszkę go wychylic i dźwignia steru wysokości dotknie statecznika, ale też jak więcej wychylę ster wysokości to zderzy się z popychaczem kierunku.

No i nie wiem co zrobić , bo nie wiem jakie wychylenia są mi potrzebne , jeśli takie wychylenie jak na zdjęciu to za dużo to trochę je zmniejszam zwiększając odległośc popychacza od steru za razem i zostawiam tak jak jest, ale jeśli to wychylenie jest w sam raz to raczej trzeba odwrócić dźwignię serwa do dołu i puścić popychacz dołem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Henio napisał:

Wiesław na filmie który tu zamieściłeś widać jak Mirek Sałam to rozwiązał. Serwo kierunku w ogonie pewnie chodzi o wyważenie?

Ta konstrukcja ma dwa warianty do wyboru mocowania serw wysokości .Jak komu pasuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Henio napisał:

Wiesław na filmie który tu zamieściłeś widać jak Mirek Sałam to rozwiązał. Serwo kierunku w ogonie pewnie chodzi o wyważenie?

Tak zakładam że model trzeba dociązyc na ogonie bo montuje dwa kanistry wydechowe które trochę warzą.

Myślę że Mirek walczył z tym i jakiś powód miał że dał dźwignie serw do dołu , i chyba mi tak trzeba zrobić i nie wywarzać otwartych drzwi.

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Irek ja widziałem model na żywo , i mimo lżejszego silnika i tak ogon musiał być solidnie dowarzony.

Ale zobacz np zdjęcia Maćka które wstawił na początku tematu , po powiększeniu widać że ma serwa zamontowane w ogonie a chyba nie miał kanistrów wydechowych które z 800g będą warzyły i trzeba to zrównoważyć.

Kłopot w tym że Maciek ma zamontowane serwa tak jak ja to pokazałem na zdjęciach więc może nie jest to jednak złe rozwiązanie.

A tak jak Maciek wywija modelami to ja mogę najwyżej chcieć tak kiedyś umieć, ale na 100% nie uzyskał większych wychyleń steru wysokości niż ja to co pokazałem na zdjęciu , więc skoro jemu wystarczało to mi będzie aż za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jak się okazuje do tego co mnie bawi potrzebuję większych wychyleń , więc z automatu muszę skierować dźwignie serw do dołu , ale z dźwigni steru kierunku na samym dole steru też podobno lepiej zrezygnować i wstawić je gdzieś na wysokości zawiasa, i to jest kłopotliwe ale ten problem rozwiąże popychacz w kształcie lekkiego Z.

To mniej więcej mam obraz tego jak to zrobić to można się brać do roboty.

W przyszłym tygodniu uruchomię stery wysokości i powinienem mieć cały ogon zrobiony tak że można latać:D.

Ale prace zwolnią bo nie mam rury w skrzydła więc nie mam na czym zrobić kieszeni.

Zajmę się jedynie montażem silnika , pogoda się poprawia to może maskę pomaluję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w sterze wysokosci wyciąłem delikatnie miejsce na popychacz od kierunku, zeby mieć większe wychylenia inaczej są za małe i chyba dodatkowo bez tego wycięcia zahaczał popychacz kierunku o wysokość na pełnym wychyleniu w lewo i do dołu coś  mi się tak kojarzy.

Co do wyważenia to miałem z przodu pompę do dymu i kapcie na koła, a ogon wyszedł lekko,  ale wg mnie serwo na kierunku w z tyłu kadłuba to lepsze rozwiązanie niż na pull pull. Pozatym macie inna wersję extry i może wyważać się będzie lepiej. Nie ma co na razie dramatyzować.

Jak znajdę  zdjęcia jakieś to wrzucę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Maciek, brakowało mi tu ciebie.

Ogólnie sytuację opanowałem , dźwignie serw są do dołu , popychacz w kształcie "Z" i dźwignie steru przeniesione na biały pasek pomiędzy czerwony dolny a niebieski na sterze kierunku , i wszystko gra można stery wychylać do granic do jakich się mogą wychylić.

No ja do swojego pilotażu mam wiele do życzenia , ale rajcują mnie poptopy , crankshafty i takie tam bezwładne przewracanie modelu a do tego potrzebne są zacne wychylenia.

Popychacze robię z drutu spawalniczego 3mm takiego do spawarki tlenowej , eksperymentowałem kiedyś z materiałem na popychacz bo gotowe popychacze są nie dość że drogie to zawsze długość jest nie do końca jak trzeba.

A ten drut spawalniczy jest to chyba najtwardszy materiał jaki zlokalizowałem który jeszcze narzynka bierze i da się gwint zrobić.

Jedyną wadą jest to że nowy wygląda jak miedziany a po sezonie jest zardzewiały , więc za w czasu teraz będę je malował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wydaje mi się że opanowałem te popychacze.

Działa bardzo debrze , mam zrobione obie strony , ogólnie można wklejać dźwignie  i zawiasy.

I nawet mam chęć dziś wkleić te dźwignie na żywicę i zalać poprzednie otwory ale nie mam ani strzykawek ani igieł i nie mam jak rozrobić żywicy.

Ale chyba się zaraz wybiorę do apteki, na jutro miał bym wyschnięte dźwignie , jutro wklejam zawiasy ze sterem i tyle , po jutrze jak wyschnie to regulacja matchowanie serw i po problemie , na środę będą serwa wysokości , wykonam dźwignie zamontuję serwa i temat ogona będzie zamknięty.

Na wysokościach będą serwa Savox SV-1270TG , takie jak mam w niebieskim Mx-sie , 35kg to na wyrost ale takich jak kupiłem na ster kierunku  28kg już nie ma , w ogóle słabo z zaopatrzeniem w sklepach a jak jest coś co mnie interesuje to się okazało że mocno ceny poszybowały, więc wziąłem co było a produkt jest dobry i sprawdzony i po staraj cenie, więc będą śmigać jak dzikie.

A tak wymyśliłem sobie ten napęd kierunku z serwami w ogonie.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwignie wklejone , stare otwory wypełnione balsą i zalane żywicą.

 

41 minut temu, Cybuch napisał:

To będą dwa ?.

Tak będą dwa serwa wychylały ster kierunku, a właściwie to już są.

Nie wiem czy to przerost formy nad treścią bo się nie znam nie potrafię liczyć tych sił jakie tam występują , ale jest dwa otwory na dwa serwa to kupiłem i zamontowałem dwa , ciągle kierunkiem wymachuję latam na żyletce to nie zaszkodzi mieć na tym sterze pod dostatkiem ciągu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Miałczek napisał:

Wydaje mi się ze trocha za dużo tych serw na ogonie nie lepiej było by dac jedno mocniejsze , liczy się każdy gram na ogonie 

Teoretycznie to tak jest jak piszesz , ale nie w tym przypadku , ten model ma za lekki ogon gdy wszystko jest standardowo zrobione jak w instrukcji Krzysztofa , czyli listwy balsowe pod folię i wydechy puszki.

Listwy sosnowe pewnie załatwią sprawę i będzie się książkowo wywarzał , ale ja dałem listwy balsowe więc mogę się spodziewać za lekkiego ogona.

A druga sprawa że na szybko wyliczyliśmy że aby przeważyć moje tłumiki potrzebne jest na ogonie około 140g balastu , akurat takie dwa serwa:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.