Skocz do zawartości

Multiplex Lentus


Rekomendowane odpowiedzi

Wygląd ładny ale w locie taki trochę nijaki. Reklamują jako termiczny a potem puszczają filmy jak to lata na zboczu i kręci akrobacje (oba kiepsko).

Wygląda w locie na przyciężkawy. Jest jeden plus - chowane podwozie. Cena pewnie w okolicach 900 i więcej pln bo jednak więcej wzmocnień przy tej rozpiętości, i podwozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena za wersję RTR 570€ :) https://www.modellbau-jung.de/Multiplex-LENTUS-RR-Motorsegler-3-000mm.htm?SessionId=&a=article&ProdNr=MPX-1-00900

Rozpiętość skrzydeł: 3000 mm
Długość całkowita: 1410 mm
Waga: 2300 do 2600 g
Czas lotu: ok. 30 min. bez termiki
Całkowite obciążenie powierzchni : ok. 44 - 49 g / dm²
Funkcje RC: wysokość, kirunek , lotki, klapy, silnik
Opcjonalnie: chowane podwozie, hak holowniczy

Wolę Quantum :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To było do przewidzenia że prędzej czy później MPX wypuści coś z pianki w okolicy 3m. Po zakończeniu Cularisa zrobili Herona, można by rzec że to proteza Soliusa.
W sumie Lentus to takie połączenie Cularisa , Soliusa i Herona, można się dopatrzeć podobieństw.  Wygląda bardzo przyzwoicie i zapewne też tak lata.

Nie ma co mędrkować że taki owaki. Trudno oceniać po jednym filmie na co stać ten model. Zapewne znajdzie chętnych do zakupu bez względu na pieniądze.
Jak wiadomo nie ma granicy w kosztach bo zawsze można powiedzieć że lepiej dołożyć i kupić coś lepszego i tak w kółko aż dojdziemy do kwoty gdzie

będzie więcej stresu niż przyjemności z latania. Niestety płaci się poniekąd za nazwę Multiplex. 
 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda bardzo ładnie , jednak widać jak przy większej prędkości skrzydła bardzo mocno pracują. Cóż w końcu to model piankowy i to bardzo duży jak na motoszybowiec z epp.

Moim zdaniem pierwsze wrażenie dobre ,a czy warto kupić? To już każdy musi sobie sam odpowiedzieć na to pytanie. Z pewnością nie jest to model typu F5J do łapania termiki z 50m . Mam Herona i przelatałem intensywnie 3 sezony i powiem tak: można latac w termice i to bardzo fajnie , jednak jest to raczej model na latanie w silnej termice , czyli wysoko często przy dosć silnym wietrze. Myślę ,że z Lentusem będzie podobnie.

Ale mnie się podoba , oprócz tego podwozia .Takie trochę  badziewne: sam plastik.... około 2kg przy twardym lądowaniu :nie wiem jak będzie z trwałością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Oj, dawno mnie tu nie było, ale widzę, że nikt tego starego tematu nie pociągnął, a i nowy się też nie pojawił. 

 

Jako,   że pozbyłem się Soliusa jakiś czas temu i znowu zaczęło mnie ciągnąć do (el)szybowców, sprawiłem sobie Lentusa.

No cóż... nie zgadzam się z opiniami osób, które Lentusa widziały tylko na (słabym zresztą) filmie Multiplexa i wróżącymi z fusów.

 

Nie za bardzo jest to też rozwinięcie Soliusa czy Herona. To raczej całkiem nowy model.

 

Materiał to Elapor (to nie jest to samo co EPP)

 

Skrzydła wzmacniane węglem (podwójne dźwigary) więc ciężko to będzie złamać (konstrukcja wewnętrzna raczej podobna do Funray'a).

W kadłubie solidna, 20mm rura węglowa, więc też dobrze.

Krawędzie natarcia i końcówki płatów wzmocnione folią samoprzylepną (nawet w instrukcji, MPX sugeruje naklejenie ich w celu wzmocnienia/usztywnienia płatów).

Spód kadłuba (dla tych, którzy nie montują opcjonalnego podwozia) wzmocniony grubą folią samoprzylepną (taką, jak stosowana w autach w celu zabezpieczenia nadkoli).

Z resztą, jeśli się lata na trawie (i potrafi normalnie lądować) to kadłubowi nic sie nie stanie. Jest bardziej solidny niż w poprzednich szybowcach MPX.

Podwozie akcesoryjne (to nie jest plastik a laminat) jest fajne ale... chyba jedynie przydatne gdy lata się na betonie albo aby startować z ziemi.

Z ciekawostek - model ma wbudowany (jest częścią mocowania silnika i jest w zestawie) zaczep do holowania, co jeszcze bardziej rozszerza możliwości zabawy.

 

Gotowy do lotu 2.4kg z poniższym wyposażeniem (które akurat miałem w szufladzie, więc nie starałem się na siłę kupować zalecane akcesoria):

 

silnik: Robbe Ro-Power Thrust 3546/910kV

esc: Frsky Neuron 60S

odbiornik: Frsky G-RX8 (wbudowane vario i wysokościomierz)

sensor prędkości: Frsky ASS-70 (tak, na prawdę tak go nazwali..haha)

Śmigło: Aeronaut carbon 12x6.5 (chyba zmienię na 13x6.5 aby ze stromego wznoszenia zrobić pionowe)

serwa: Turnigy MG14 (MPX zaleca carbonitowe HS65B)

Bateria: 3s 3700mAh

 

 

Startuje z ręki bez problemu (bez biegania i kombinowania) i lata bardzo dobrze.

Do akrobacji dobrze jest domiksować klapy bo inaczej lata jak.... szybowiec (o to przecież chodzi, prawda? jak ktoś chce kręcić akrobacje to jest inna kategoria modeli od tego :) )

Dużo lepsza doskonałość i właściwości lotne niż Solius, Heron itp.

Dobrze jest ustawić crow bo w przeciwnym razie zabraknie lotniska na podejściu :)

 

Oczywiście, nie będzie latać jak laminat, ale to też inna klasa cenowa (vide wspomniany Quantum, który "goły" kosztuje tyle co 5 Lentusów :) ).

 

Jak lata Lentus? Ano tak (szczególnie drugi film fajnie to pokazuje). FIlmy, oczywiście, nie są moje ale dobrze pokazują jak on lata.

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie wiem skąd czerpałeś informacje odnośnie ceny Quantum_a ale sporo przesadziłeś, no chyba że w formie żartu tak, ni z gruchy ni z pietruchy chlapnąłeś ceną.
,,Styropianu,, z Multiplexa nie ma co porównywać do modelu z kompozytów tudzież innych materiałów. Oczywiście modelom ze stajni MPX nie można zarzucić

nic złego, poza drobnymi mankamentami. 



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lata jak Cularis. Czasem jak latałem akrobacje piankowym szybowcem zastanawialem się dlaczego poprostu nie kupiłem piankowego akrobata typu Extra MPXa.

Niewątpliwie LENTUS ma ładną sylwetkę a to już coś, za co czasem warto dopłacić aby cieszyło oczy.

Ważne, że właściciel zadowolony ?

 

PS. A za Quantuma na początku "produkcji" płaciłem tyle co za 2 Lentusy w wersji kit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
4 godziny temu, silesia_system napisał:

Lata u nas na lotnisku lentus i zdecydowanie jakoś wykonania oraz własności lotne pasują do ceny. Model lata lepiej niż 99% drewnianych makiet jakie widziałem. 

 

Bo model konstrukcyjny, drewniany nie będzie latać jak pianka, która przy tej wielkości i wadze lata jak "latawiec";) fizyki, dynamki lotu modelu skalowego pianka nie odwzoruje. Nie przeszkadza to oczywiście w tym że przyjemnie się tego typu modelami lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
1 godzinę temu, Therapy napisał:

Na filmie widać, że przy małej prędkości zachowuje się jak Heron.

Bardzo nieprzyjemna przypadłość. Jednak widać tutaj ewidentny  błąd pilota który pogorszył i tak złą sytuację: model na małej wysokości wpada w korkociąg natomiast pilot dodaje gazu.... 

Gdyby to było na 5 razy wyższej wysokości to być może jeszcze by to przeszło chociaż i tak najpierw należy zatrzymać rotacje sterem kierunku a dopiero potem gaz i wyprowadzenie z nurkowania sterem wysokości.

A tak pilot zwiększył tylko energię uderzenia.

A propo Herona: Posiadam ten model bodaj 4 lata i dosyć intensywnie ekspoatuję .Muszę przyznać ,że początkowo kilka razy przy ciaśniejszym zakręcie zerwałem strugi ale po wlataniu się w model już się to więcej nigdy nie zdarzyło. Oczywiście Heron to nie lekkie F5J i model musi mieć prędkość ( dobrze jest wyreguloć nieco szybszy lot ślizgowy) i przy zachowaniu zdrowego rozsądku można bardzo bezpiecznie latać. Polubiłem Herona i wykonałem nim wiele wysokich i długich termicznych lotów , dzięki nieco większemu obciążeniu pow.nośnej i dobrze dopracowanej bryle ( jak na model piankowy) lata wspaniale przy silnym wietrze.

Także gdybym szukał modelu ARF to pewnie kupiłbym Lentusa.

2 minuty temu, Ares napisał:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Therapy napisał:

Na filmie widać, że przy małej prędkości zachowuje się jak Heron.

 

 

Ewidentnie widać, że pilot zapomniał wrzucić do modelu czujnik prędkości i ustawić sobie ostrzeżenia o zbyt małej prędkości lotu ?

No zdaża się czasem taki lot jak człowiek nie skupi się na tym co trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam. Facet doskonale sobie radzi i do zbocza i od zbocza i na brzuchu i na plecach i w innych pozycjach. Ma po prostu fajną, widokową miejscówkę i lubi polatać dla efektu i popisu. Poogladajcie inne jego filmiki. Czasem lata dynamicznie, czasem na minimalnej prędkości, a czesem na minimalnej wysokości. Jak się lata tak na granicy to się po prostu zdarza. Jak np. tu (chociaż to asw 28, a nie lentus, ale gość lata prawie wszystkim):

 

Np. od 1:40 albo od 13:00 :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fakt o tym nie wspomniałem : ten zakręt do zbocza to też błąd. 

Moim zdaniem dobry pilot nie powinien robić takich szkolnych błędów. Jasne ,że każdy czasem zrobi jakąś głupotę ale bez przesady.

Właśnie na tym polega wyczucie modelu aby nie dopuszczać do przekroczenia pewnych minimalnych wartości czy to prędkości czy przechyłu itp.

Nie twierdzę ,że on lata źle ale na tym pierwszym filmiku zrobił głupotę jak nowicjusz i tyle.

14 godzin temu, cZyNo napisał:

Każdy model może spaść.

Nie każdy Jurku. Modele szkolne są raczej nie do przeciągnięcia choć w tym konkretnym przypadku jak słusznie zauważyłeś ten zakręt do zbocza na małej wysokości był gwoździem do trumny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Cześć. Lentus przygotowany do lotu. Tylko jest jedno ALE. Płaty wsunięte w kieszenie mają różny wznios. Płat prawy /od ogona/ ma większy. Połówki kadluba są prosto sklejone. W kieszeni powierzchnia jest gładka. Nie ma przekoszenia połówek. Co radzicie? Dać podkładkę pod poziomy? Nie będzie kąta prostego z pionowym.

20220725_191750.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.