Skocz do zawartości

DIY Turbo Timber 1.5 m - pierwszy model RC i dużo pytań


luukaszb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

(przepraszam za przydługi post, ale chciałem w nim zawrzeć możliwe wszystkie istotne dla mnie informacje, mam również nadzieję, że linkowanie sklepu jak niżej jest na forum dozwolone)

w nawiązaniu do mojego posta powitalnego chciałbym podpytać doświadczonych modelarzy, czy mój tok rozumowania i chęć zbudowania przedstawionego niżej modelu są właściwe. 

Nie mam żadnego doświadczenia w budowie modeli, ale mam chęci. Nie mam też super wyposażonego warsztatu, ale mam stół i parę groszy na zakup niezbędnych narzędzi. Mam świadomość, że na pierwsze modele polecane są motoszybowce i/lub samoloty ze śmigłem pchającym, jednak takie konstrukcje w ogóle do mnie nie przemawiają - od początku wolę pracować i bawić się z czymś co podoba mi się bardziej wizualnie (ale nie od spitfire'a...) oraz ma choćby podwozie - nie chcę puszczać samolotu z ręki tylko od samego początku mieć możliwość ćwiczenia startowania z podłoża oraz lądowania. Dla mnie to nieodłączny element pilotażu. Zależy mi również na tym, aby samolot miał możliwość lotu z względnie małą prędkością - w związku z tym chcę, aby model posiadał klapy (aby mógł latać wolniej - chce mieć czas na podziwianie go w locie:) ). Chciałbym, aby również był duży, bo może to śmieszne, ale będzie go lepiej widać oraz liczę, że większy samolot będzie stabilniejszy i bardziej przewidywalny co będzie miało znaczenie dla osoby początkującej.