Skocz do zawartości

Moje nowe hobby


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, zbjanik napisał:

Ja z kolei......

poproszę Zbyszka o rysunki  tegoż składziku no i wymiary... musze opróznić garaz z kosiarek i innych b.przydatnych szpeji...palety mam

Opublikowano

Dzięki za dobre słowa! Dokumentacji nie było, nie licząc szkicu rzutu- to miał być jej początek, ale dalszy ciąg nie powstał. Wymiary poziome są 1,5 x 4,5 m, tyle mi wyszło z posiadanego na zabudowę miejsca. Budowałem "z doświadczenia", według garażu, który powstał obok, 10 lat temu. Też jest drewniany, jest miejsce na 2 auta i oczywiście modelarnię. Jutro, "za jasności" zrobię parę fotek pokazujących kilka prostych zasad i rozwiązań, którymi się kierowałem. Generalnie takie budynki, stawiane w pojedynkę i takimi metodami składają się z "drewna i uporu". Garaż nawet nie ma nawet betonowej wylewki- podstawę stanowi płyta złożona ze zdemobilizowanych podkładów kolejowych opartych na punktowych fundamentach zalanych w gruncie- wisi więc w powietrzu (pod spodem mieszkają kuny, ale zaprzyjaźnione, nie szkodzą). Szopka zaś, ma jednak betonowe podłoże, ale jest to płyta ułożona z typowych bloczków fundamentowych na płasko, spiętych po obwodzie taśma ze stali nierdzewnej, żeby przypadkiem nie chciały się porozjeżdżać, bez zaprawy. Całość koncepcji opiera się na takiej jakby pergoli, której trzeba potem dodać dach, a ściany pokryć na zakładkę. W wersji bardziej rozrzutnej, można powierzchnię ścian wyłożyć gotowymi deskami elewacyjnymi, lub takimi które dekarze stosują na podbitki- są elegancko wyfrezowane, wchodzą szczelnie jedna w drugą, ale nie są za darmo, a wręcz przeciwnie. Ja stosowałem deski z większych palet niż standard 120 cm, bo takie miałem. Chcąc stosować te 120, najbardziej popularne, trzeba dostosować moduł tej pergoli do posiadanej długości.

IMG20220819165448.jpg

IMG20220713195853.jpg

IMG20220711160053.jpg

IMG20220707155919.jpg

IMG20220711194031.jpg

  • Lubię to 3
  • Dzięki 1
Opublikowano

Jacku- słupy są 10 x 10  i 10 x 8 około, tzn lekko w minusie, bo je przestrugałem lekko elektrycznym hebelkiem. Elementy poziome 10 x8. Tak potraktowałem zresztą wszystkie elementy składowe. To przydało dużo roboty, hałasu i wiórów ale było potrzebne ze względów choćby estetycznych. Oczywiście heblarka stacjonarna, czy gróbościówka to lepsze wyjście, ale trzeba je mieć- ja próbuję radzić sobie bez i jakoś to uchodzi. Ponieważ surowiec jest z odzysku, należy się liczyć też z tym, że któryś z gwoździ jednak pozostał niewyciągnięty, ukryty, będzie kolizja z nożami strugającymi. Tak też było, ale to boli mnie, a nie stolarzowi, który by mnie pewnie chciał zastrzelić gdyby dostał zlecenie na taką robotę, ale najpewniej by wcześniej odmówił. Konstrukcja na zakładkę nie daje 100% szczelności, dlatego trzeba od środka dać folię chroniącą od wiatru. Podaję też mój patent na drzwi- podstawą jest płyta wewnątrz ze sklejki, na którą nałożyłem oheblowane deski- nie wichrują się i nie obwisają. Podobnie wykonałem nawet bramę wjazdową do garażu, z tym, że na płycie OSB. Co do więźby, to zastosowałem wiązary poskręcane wcześniej jako rodzaj prefabrykatu. Tu zastosowałem belki 9 x 4,5 (mają wyfrezowany rowek- widać na zdjęciach) z poprzednio rozebranej starej szopki, ale już tam były one z odzysku. Czyli recykling do kwadratu. Zdjęcia powiedzą najwięcej, ale w razie co- służę wyjaśnieniami. Dwa zdjęcia pokazuja wspomniany wczoraj garaż. na nim testowałem pierwszy raz rozwiązania, tam jest też wszystko oczywiście solidniej wykonane, np. głównie metodą na wpust, w szopce z racji na rozmiary, posługiwałem się łącznikami typu blaszany kątownik itp.

IMG20220920115433.jpg

IMG20220920115155.jpg

IMG20220920113756.jpg

IMG20220920113955.jpg

IMG20220920113832.jpg

IMG20220920113733.jpg

IMG20220920113657.jpg

Opublikowano

Zbyszku, dzieki wielkie za wyjasniena i zdjęcia

jakąs koncepcje juz mam 

A co sądzisz o wykorzystaniu płotu lamelowego w module 180 x 180  i 90 x 180,  lamele # 10mm.Płot lamelowy tzw szczelny. Drzwi wg Twojej koncepcji. Dach  również  ale ze  zmiana  na sztywne pokrycie płytą OSB np # 8  czy 12 mm + gont bitumiczny

Opublikowano

OK, wygląda dobrze. Przy tym lżejszym dachu słupki mogły by być lekko cieńsze- np. 8 x 8, albo nawet 8 x 6. Ważne, żeby były solidne zastrzały, a ich przekrój jest ważny, ale też długość. Im większa, tym stabilniejszy trójkąt który tworzą. 

Opublikowano

no to koncepcyjnie  juz policzone...głowna częsć  to 3,60 x 1,8o +  częśc otwarta  0,9o x 1,8o

fundament/podłoga również bloczki. Natomiasr kotwy słupów chcę dać wbijane, są takie pod słupki 80x80, wygladają jak grot strzały.

to tak z grubsza. Dach płyta OSB #8mm

Opublikowano

No to do roboty Jacku! Trzymam kciuki. Te kotwy też mi wpadły w oko- zastosuję je do ustawienia dodatkowych słupków odciążających dźwigary płotu. U mnie płot jest klasyczny- sztachety czy balaski drewniane, a słupki betonowe. Z tym, że są ustawione w dużych odległościach, całość przęsła się ugina, albo ściślej tak by było po wymianie wszystkich elementów (sztachety i te dźwigary już mam- jodła), bo teraz to już stan starego jest opłakany. To następna robota przede  mną. Powodzenia i życzę, żeby budowa była szybka, bo jak się przeciągnie, to może być szopka bożonarodzeniowa?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Kiedyś malowałem obrazy, rysunki itp. Został mi jeden, który powiesiłem na ścianie w pokoju.

Reszta się rozeszła po znajomościach... te ładniejsze oczywiście ?

image.thumb.png.cedf6a384b1068f7b79676e816742fab.png

Musiałem zrobić rameczkę którą pomalowałem lakierobejcą żywiczną palisander żeby ładniej wyglądał obraz.

Płótno włoskie ale nie pamiętam jakich farbek używałem.

Kiedyś kupowałem olejne ale jak pamiętam były dość drogie, a tu pewnie malowane akrylowymi.

 

Dziś na pewno tak łatwo bym się nie pozbywał swoich obrazów, które malowałem ? szczególnie te malowane olejnymi na płótnie włoskim.

Zimą może jeszcze coś namaluję , bo kawałek płótna jeszcze zostało.

20221023_220032.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano
6 minut temu, Atomizer napisał:

Dziś na pewno tak łatwo bym się nie pozbywał swoich obrazów, które malowałem...

Ano, kto wie ile za 100 lat będą warte na Sotheby's... (czego koledze życzę, wszak obrazy Nikifora za jego życia też były, delikatnie mówiąc, niedoceniane)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich !

 

Mam pytanie odnośnie dachu jednospadowego o dość niski koncie wynoszącym 5-6 stopni, dach jest odeskowany i mam być przykryty blachodachówką trapezową 3,5.

To mój nowy mały projekt, ale po przykryciu membramą już na drugi dzień na dole trzy przecieki i mokre krokwie! Mimo że nie pada to rano jest spora mgła i się osadza rosa, która nie spływa tak od razu.

Tak myślę zerwać i dać papę ! Ale jaką? Co fachowiec to inaczej doradza, a ja nie chcę żeby mi coś przeciekało albo kapało na głowę.

Czy papa termozgrzewalna to dobry pomysł?

Opublikowano

Może nie jestem fachowcem, ale powiem jak mam u siebie. Remontowałem na działce dach domku o takim samym spadku. Dach (niedeskowany, dwuspadowy) mam przykryty blachą trapezową. Na krokwie  membrana, łaty, kontrłaty i blacha. Po całym sezonie suchutko. Po membranie powinno wszystko spłynąć, mimo małego spadku. Może dziwne pytanko, ale nie położyłeś jej odwrotnie?

Może to nie przecieki, tylko wilgoć nie nadąża odporowywać?

Opublikowano
6 minut temu, robloz napisał:

Może dziwne pytanko, ale nie położyłeś jej odwrotnie?

To nie ja kładłem, ale jak wszedłem to rano pełno skroplonej wody na dachu a majster mówił , że membrama lekko się pofalowała bo coś tam nie tak przybił takierem bo miał z nim jakiś problem. No rzeczywiście w niektórych miejscach była lekko pofalowana, a woda się zbierała w większe kałuże i na zakładach podchodziła pod deski. Poprawił i mówił, że jest już ok , ale ja dla pewności wolę dać już papę.

 

Mam już przedstawione oferty producenta pap:

Jarbit elast pv200 s35 podkładowa rolka 10m2 cena brutto 160,88zł

Jarbit solid pv200 s40 podkładowa rolka 7.5m2 cena brutto 134,66zł

Jarbit Elast PV200 S52 wierzchniego krycia 5m2 cena brutto 109,29zł

Jarbit Solid PV250 S52 wierzchniego krycia 5m2 cena brutto 113,78zł

 

Zastanawiam się którą kupić. Czy wybrać tą podkładową czy wierzchnią. dach będzie kryty blachodachówką trapezową.

Ceny są atrakcyjne w porównaniu z cenami sklepowymi u mnie w okolicy.

Opublikowano
2 godziny temu, Atomizer napisał:

To mój nowy mały projekt

no dobrze...ale jezeli masz pełne deskowanie dachu to zgodnie ze starą dobrą zasadą

1/ papa podkładowa kładziona  w kierunku od krawędzi dachu  ku kalenicy ( oczywiście na zakładkę)ale jęzeli dach ma przezimować i blachodachówka dopiero w przyszłym roku  to papa powinna być wierzchniego krycia

2/ łaty + kontrłaty

3/blachodachówka

nie kładz żadnych membran bo to, no sam wiesz co jedno wielkie******

Opublikowano

Michał,

 

jeżeli ta papę będzie kładł ten sam majster to o ile Ty lub ktoś z rodziny może to przypilnujcie gościa. A wcześniej doczytajcie w internecie na stronie producenta papy jak zalecają kłaść swój produkt.

Nie chcę się rozpisywać na temat jakości ekip bo każdy ma swoje doświadczenia, w większości złe niestety...

 

Pozdrawiam

Piotr

  • 1 rok później...
Opublikowano

Dawno nic nie powstało oprócz modeli to zrobiłem sobie regał na akcesoria modelarskie... bo praktycznie w całym mieszkaniu wszędzie porozrzucane w każdym kącie.

 

image.thumb.png.bc2026a3c9120db80f8dd55eed8a78ad.png

 

Wysokość 1550mm  , szerokość 600mm , głębokość 440mm.

Półki płyta OSB 18mm, aby nie było widać krawędzi z wiórami od frontu nakleiłem listwy z drewna litego.

image.thumb.png.05556125f7f870bbaa6ba85969db823b.png

 

image.thumb.png.627a14e9776e2e5f0e744333a623f0a6.png

 

Teraz nic tylko czekać i otworzyć produkcję regałów na zamówienie ?

  • Lubię to 2
  • Dzięki 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.