FockeWulf Opublikowano 15 Lutego 2021 Opublikowano 15 Lutego 2021 Koledzy, leżał ciągle na półce jako ozdoba. W weekend rozebrałem, wyczyściłem i nasmarowalem - wszystko było zaklejone na fest, ale po podgrzaniu oraz potraktowaniu wd40 i zmywaczem uniwersalnym silnik się poddał. Wygląda na to, że wszystko jest kompletne, brak jedynie tłumika. Ktoś może coś o sikniku powiedzieć? Numer serwmyjany wskazuje na wczesny model, no chyba, że była to krótka seria... Coś fajnego czy pospolitego?
d9Jacek Opublikowano 15 Lutego 2021 Opublikowano 15 Lutego 2021 napisane " PALIOT ".. jak sam łatwo zauważysz, jakie wykonanie taka i jakośc
FockeWulf Opublikowano 15 Lutego 2021 Autor Opublikowano 15 Lutego 2021 Dzięki, nie czytam cyrlicy. Czyli egzemplarz raczej nieciekawy?
Nielot Opublikowano 15 Lutego 2021 Opublikowano 15 Lutego 2021 POLET , Chyba prawie 6 cm3 to "cudo" rosyjskiej techniki ma. Miałem ten motor w akrobatce na uwięzi , chodził ale szału nie było. Może ciut lepszy od Komety. O ile pamiętam to straszne drgania dawał.
d9Jacek Opublikowano 15 Lutego 2021 Opublikowano 15 Lutego 2021 39 minut temu, Nielot napisał: Chyba prawie 6 cm3 to "cudo" rosyjskiej techniki ma tak, a dokładnie 5,6 cc to chyba była kopia amerykańskiego "FOX-a "
Janeczek Opublikowano 15 Lutego 2021 Opublikowano 15 Lutego 2021 Poljet 5,6 ccm - tak jak pisze Jacek ; kopia Foxa , kiepska jakosc do tego plastikowy element gaznika ! ...za to wykonanie KOMETY 5 ccm - perfekt !!! (dlatego je zbieram ) Komety ``chodzily``po zmiane gardzieli gaznika (Venturi) ... z Poljetem mialem zawsze klopoty z rozruchem - juz go nie mam w kolekcji ( podobnie jak EUREKA 2,5 ccm ... -krzywe toto jakby piorun strzelil !)
FockeWulf Opublikowano 15 Lutego 2021 Autor Opublikowano 15 Lutego 2021 Dzięki Panowie za informację. Patrząc na jakoś wykonania oczy bolą, choć głowica wygląda na nową tudzież lepiej wykonaną niż reszta. Silniczek poleży sobie na półce dla ozdoby, śmigło przynajmniej jest ładnie wykonane :-) Zastanawiające jest tylko to, że gaźnik jak diesel, a w głowicy świeca. Tymczasem brak możliwości regulacji obrotów. Czy może silnik został przerobiony i zamiast głowicy ze śrubą ktoś dorobił głowicę na świecę?
d9Jacek Opublikowano 15 Lutego 2021 Opublikowano 15 Lutego 2021 57 minut temu, FockeWulf napisał: głowica wygląda na nową tudzież lepiej wykonaną niż reszta. o to,to....głowica była z pod noża a reszta tak jak widać ? 57 minut temu, FockeWulf napisał: . Czy może silnik został przerobiony..... w historii tego nieszczęnego "motorka" , podobnie jak i Komety, było odwrotnie...najpierw były werse żarowe a dopiero w schyłkowym okresie ich produdukcji pojawiły się wersje samozapłonowe.......szły na export...?? pewnej pikanterii dodaje informacja rozpowszechniana w społeczeństwie sowieckim , że silniki te były w ZSSR podukowane "по лицензии "??... Takich wyrobów "по лицензии " było w ZSSR sporo.......szczególnie w lotnictwie
Janeczek Opublikowano 15 Lutego 2021 Opublikowano 15 Lutego 2021 Fajna mi Licencja ,o ktorej producent orginalu nic nie wiedzial ! Ale Jacku musisz przyznac ze przy KOMETA 5 postarali sie ! - (Licencja SUPER TIGRE ...). KOMET 5 samozaplonow nie zbieram, bo to jakas taka Hybryda brrrr ! -tak jak z uproszczona glowica ...tez brrrr !
d9Jacek Opublikowano 15 Lutego 2021 Opublikowano 15 Lutego 2021 2 minuty temu, Janeczek napisał: ze przy KOMETA 5 postarali sie Meteor , tez był по лицензии Moskwa FED, Trainer i wiele, wiele innych... Rosjanie , nawet teraz sprzedając Rytmy na eBayu piszą Rytm vel Oliver Tiger
dariuszj Opublikowano 15 Lutego 2021 Opublikowano 15 Lutego 2021 Miałem i Poliota i Kometę 5. Kometa jak na tamte czasy bardzo ładnie się prezentowała. Niestety mimo starań nie udało mi się jej uruchomić. Może rozrusznikiem by się udało rozkręcając ją na nieco większe obroty, z palca bez szans. Za to Poliot bardzo ładnie i bezproblemowa odpalał. Chodził również fajnie. Wszystko bez jakichkolwiek przeróbek i z tym prymitywnym gaźnikiem. A wyglądał jak wyglądał. Do modelu jednak nie trafił i nie mam pojęcia jak by się sprawował przy nieco dłuższej eksploatacji.
Janeczek Opublikowano 15 Lutego 2021 Opublikowano 15 Lutego 2021 Tak,tak -Rytm to Oliver Tiger, tylko zasysanie sterowane walem mial z innej strony karteru ... Poliot bylby ladniejszy gdyby mu fabrycznie zrobiono aluminiowe Venturi a nie ohydny postrzepiony plastik ... Ale do napedu modelu , gdy ktos opanowal zapalanie tego silnika to jest ten motorek super ! bo o to chodzi by chodzil - codzienna exploatacja to nie rewia mody...
MASK Opublikowano 15 Lutego 2021 Opublikowano 15 Lutego 2021 Foxy też urodą nie grzeszyły, ale fajnie chodziły.
Swift Opublikowano 15 Lutego 2021 Opublikowano 15 Lutego 2021 Pamiętam Komety i Polioty,. Sam nie używałem, ale koledzy z modelarni owszem. Kometa - ładnie wykonana to chyba jednak - ze względu na moc - było kuriozum. Za książką W. Schiera : Kometa 5 cm3, moc 0,25 KM przy 12000 obr/min Meteor 2,5 cm3, moc 0,35 KM przy 14000 obr/min Poliot 5,6 cm3, moc 0,40 KM przy 11000 obr/min dla porównania nasz Piorun 5,0 cm3 moc 0,6 KM przy 14000 obr/min
ahaweto Opublikowano 18 Lutego 2021 Opublikowano 18 Lutego 2021 Sławek mam ten silnik zobacz tutaj Dalej opisuję udaną próbę jego uruchomienia na świecy G5. 1
witekC Opublikowano 23 Lutego 2021 Opublikowano 23 Lutego 2021 Ostatnio trafił w moje ręce taki silniczek. Może ktoś wie więcej o nim. Pozdrawiam Witek. 3
bynek Opublikowano 24 Lutego 2021 Opublikowano 24 Lutego 2021 http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=2004
d9Jacek Opublikowano 24 Lutego 2021 Opublikowano 24 Lutego 2021 23 godziny temu, witekC napisał: Ostatnio trafił w moje ręce taki silniczek. Może ktoś wie więcej o nim. Pozdrawiam Witek. CEZAS , Drogi Kolego 1,5 cc pojemości.. konstrukcja Stanisława Grabowskiego, produkowany w Zakładach Mechaniki precyzyjnej - Warszawa ul.Czerniakowska, przez zespół w składzie St.Grabowski, J.Zwoliński, W.Salach ,J.Rosiński...nazwa CEZAS pochodzi od CEntrala ZAopatrzenia Szkolnictwa która ten silnik rozprowadzała....Czasami silnik ten występuje pod błędną nazwą "KUBUŚ "......KUBUS to absolutnie inny motorek... wg.info to tzw wersja Specjal ( z powodu kołpaka ) silnik wygląda na absolutnie nowy, nie odpalany....GRATULACJe
witekC Opublikowano 24 Lutego 2021 Opublikowano 24 Lutego 2021 Rzeczywiście, wygląda na nie odpalany. Nie ma śladów, że był kiedykolwiek mocowany w modelu, ani nagaru na tłoku. Muszę się jeszcze pochwalić zakupem dwóch innych silniczków. Pierwszy to SiM2b. Nosiłem się z zamiarem zakupu repliki (kiedy kolega Mariusz skończy produkcję) , ale teraz mam oryginał. Drugi to OLIVER TIGER, ale bez korbowodu. Będę musiał poszukać lub dorobić. Potrzebuję znać rozstaw otworów. Witek. 2
bynek Opublikowano 24 Lutego 2021 Opublikowano 24 Lutego 2021 Spróbuj założyc korbowód od Rytma . Głowica pasowała to może i korba podejdzie ?
Rekomendowane odpowiedzi