Skocz do zawartości

Praca podwozia na trawiastym lądowisku (Freewing F-4 Phantom)


Rekomendowane odpowiedzi

22 minuty temu, yarun napisał:

Każdy próbuje udowodnić temu "specjaliście" że mają dość jego pomysłów zarówno tu jak i na Facebooku a ten z uporem maniaka dalej swoje chłopie daj se spokój z tem pouczaniem innych modelarz z prawdziwego zdarzenia ma książki i wiedzę wraz z doświadczeniem i na prawdę zaden nie potrzebuje ekstra rad urytkownika który wkręca 2 śrubki i uważa się za szpeca od każdego lotniczego tematu 

Moim osobistym zdaniem jeszcze dużo książek przed tobą i zarwanych nocy chyba że chcesz być specjalista od nic nie wnoszących filmów jakie tu i na wszelkie fejsbukowe grupy wstawiasz.... 

@yarundużo książek za mną i dużo przede mną, człowiek uczy się całe życie. Odnośnie lotniczych tematów. Tym właśnie zajmuję się w życiu - konstrukcjami lotniczymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem tak że ja wiem jakie obciążenia musi znosić podwozie modelu bo trochę praktyki mam w budowie czy naprawach modeli ale są tacy którzy nie wiedzą a prawidłową konstrukcja w razie zbyt twardego lądowania modelu powinna jak najmniej uszkodzić konstrukcje modelu.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ci, którzy nie wiedzą (tego czegoś strasznie ważnego i skomplikowanego o podwoziu), wystarczy że poczytają już istniejące relacje z budowy. Tam ta wiedza jest, w wielu wątkach, ja ją tam znajdowałem bez problemu w czasie, gdy Arek jeszcze nawet nie poczuł misji rozruszania forum. Tylko warto zacząć od czytania forum, a nie od klepania kolejnych tematów.

Pączkowanie kolejnych osobnych tematów z tego co już na forum się znajduje jest bez sensu i utopijne, bo takich zagadnień jak praca podwozia mogę na poczekaniu wymyślić 50 (szlifowanie, cięcie, lutowanie, układ słojów, dobór silnika, śmigła, wielkość opon, dobór farb, itd, itp.) i co? To oznacza, że chcąc rozruszać forum powinienem założyć 50 nowych wątków? Wariactwo. To wszystko jest, tylko trzeba użyć szukajki.

Ale powyższe to argumentacja zdroworozsądkowa (jak mi się wydaje), a nie argumentacja dla kogoś z wielkim ego, więc mam przypuszczenie graniczące z pewnością, że do adresata nie trafi.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, AKocjan napisał:

@yarundużo książek za mną i dużo przede mną, człowiek uczy się całe życie. Odnośnie lotniczych tematów. Tym właśnie zajmuję się w życiu - konstrukcjami lotniczymi.

Arek - miałem się nie wypowiadać w Twoich jałowych tematach, ale spróbuję jeszcze raz. Bartek, który nie ma zaplecza technicznego zaprojektował, zbudował i zaprezentował ultra trudne ale świetne podwozie do modelu F4U, które nie dość że się składa to jeszcze obraca. 

 

Niestety ale Twoja wiedza jest bezużyteczna bo ani nie potrafisz jej wykorzystać ani przekazać. Coś jak cybał brzmiący.

Samolotów nie buduje się oglądając filmiki, ani je kręcąc. Gdyby tu była jeszcze odrobina technicznej wiedzy... a nie na zasadzie - jaki jest koń każdy widzi.

 

Ja np wolałbym zamiast filmiku zobaczyć przymiarkę do wymiarowania elementów podwozia. Skoro tak dużo latasz i w sumie dlaczego nie zamocujesz na modelu rejestratora przyspieszenia aby móc porównać stosunek przeciążenia przy ladowaniu w odbiesieniu do masy modelu? To pozwoliłoby wysunąć jakieś praktyczne do zastosowania wnioski. Np jakieś średnicy drut stosować,  sprężynowy, czarny,  a może nierdzewny? A tak to produkujesz sobie nic nie wnoszace gigabajty danych -całkiem jak niektóre komisje śledcze. Czy Twoje zajmowanie sie konstrukcjami lotniczymi jest na tym samym poziomie co filmy?

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@japim - ale ten film to tylko ciekawostka, przedstawiająca pracę podwozia. Nie ma w nim nic o projektowaniu, testach itd. ?.  Więc nie ogarniam skąd Twój komentarz. Zresztą temat miał być zamknięty. Z wykształcenia jestem konstruktorem.
 

3 godziny temu, japim napisał:

móc porównać stosunek przeciążenia przy ladowaniu

wzrost masy nie płynie bezpośrednio na wartość przeciążenia , tylko obciążenia. Wartość przeciążenia będzie głównie zależeć od tego jak wylądujemy -z jaką prędkością pionową, czy skutecznością amortyzacji.  Podwozie lepiej testować statycznie ze względu na brak powtarzalności przy lądowaniu. W próbach statycznych przeanalizować trzeba kilka przypadków. Wtedy można coś porównać.
Warto uwzględnić w analizie: przypadek lądowania symetrycznego; z odchyleniem (siłą boczną); lądowania na pojedynczą goleń. W każdym z przypadków należy uwzględnić opór, czyli dodatkową siłę skierowaną do tyłu wynikającą z tarcia. Temat ciekawy - zapewne wymagający analizy dla własnego projektu.

 

 

3 godziny temu, japim napisał:

ultra trudne ale świetne podwozie do modelu F4U

obrót koła realizowany na przekładni? - Rozbudowana kinematyka podwozia zawsze cieszy oko ;), ale swoje waży i kosztuje. W F4U ze względu na geometrię skrzydeł zastosowanie podwozia składanego do tyłu jest zrozumiałe, ale dlaczego przykładowo w P-40 zrobili coś takiego - nie wiem :D. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, AKocjan napisał:

@japim - ale ten film to tylko ciekawostka, przedstawiająca pracę podwozia. Nie ma w nim nic o projektowaniu, testach itd. ?.  Więc nie ogarniam skąd Twój komentarz. Zresztą temat miał być zamknięty. Z wykształcenia jestem konstruktorem.

 

Przemo odpuścił i ja też odpuszczam bo kopać się nie mam zamiaru.

 

Z wykształcenia to co najwyżej jesteś inżynierem albo magistrem. Kostruktorem to się jest z zawodu. Nie wiem jaką uczelnię kończyłeś ale chyba coś poszło  nie tak.

 

Jeżeli jesteś konstruktorem to wiesz oczywiście co to jest rozkład normalny i rozrzut zarówno właściwości mechanicznych jak i obciążeń projektowych? Jeżeli konstruujesz te samoloty na wartości średnie to biada tym którzy będą tym latać...

 

Gdybyś nie był tak zapatrzony w siebie i rozważył propozycje badań z Twoich lądowań do jakiś użytecznych wniosków to może byś zyskał w oczach braci modelarskiej. A tak to wyszło jak zwykle.

 

EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@japim -  z zawodu też
w lotnictwie mamy normy, które określają jakie obciążenia podwozie ma przenieść dla danego przypadku. Oczywiście należy uwzględnić współczynniki bezpieczeństwa - ich wartości również są określona przez przepisy.
 

6 minut temu, japim napisał:

Jeżeli jesteś konstruktorem to wiesz oczywiście co to jest rozkład normalny i rozrzut zarówno właściwości mechanicznych jak i obciążeń projektowych?

Aby dało to odpowiednie rezultaty musiałbyś wykonać bardzo dużą ilość serii testów. Zresztą ciężej będzie zainstalować przyrządy pomiarowe na latającym modelu. Próba statyczna zapewnia możliwość rozbudowy stanowiska pomiarowego, w tym pomiaru ugięcia amortyzacji czy wartości sił w różnych miejscach. W tym łatwiej łatwiej kontrolować i zadać obciążenie. Można przebadać podwozie jak się chce. Zresztą od tego się zaczyna w przypadku pełnowymiarowych statków powietrznych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Marek_Spy napisał:

Jeden film a tyle krytyki, przyznam że trochę to zabawne.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
 

Tu nie chodzi o jeden film a o zakładanie miliona nie potrzebnych tematów, które tak naprawdę nic nie wnoszą a robią tylko jeden wielki bajzel na forum, tym bardziej w dziale gdzie prezentuje się relację z budowy czy też gotowy model. A po za tym Arek już ma założony temat o tym modelu z filmu, więc po co i czemu ma służyć ten temat ? Jakieś racjonalne zakładanie nowych tematów raczej trzeba by zachować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, przemo napisał:

Tu nie chodzi o jeden film a o zakładanie miliona nie potrzebnych tematów, które tak naprawdę nic nie wnoszą a robią tylko jeden wielki bajzel na forum, tym bardziej w dziale gdzie prezentuje się relację z budowy czy też gotowy model. A po za tym Arek już ma założony temat o tym modelu z filmu, więc po co i czemu ma służyć ten temat ? Jakieś racjonalne zakładanie nowych tematów raczej trzeba by zachować ?

@przemo temat był już zakończony, a Wy nadal ciągniecie. Wygląda, że tutaj o inne rzeczy chodzi - klasyczną złośliwość 

 

niestety wykasować wątku nie mogę - potrzebny admin 

 

  • Lubię to 1
  • Dzięki 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Jano napisał:

No nie no bez  jaj ,poczekajcie na Konrada robi się coraz ciekawiej.:)

Uderz w stół a .... temat zostanie zamknięty, czy jakoś tak to leciało. ;)

Panowie uważam, że temat został wyczerpany. Arkadiusz chyba zrozumiał że popełnił błąd w związku z tym oficjalnie zamykam wątek.

 

PS

Arkadiusz nie próbuj na siłę rozruszać tego forum bo nie umiesz tego robić.

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • temat został zablokowany
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.