AKocjan Opublikowano 22 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2021 Model zaliczył 12 dni lotnych. Nadal w bardzo dobrej kondycji technicznej. Dla "Draco" na tą chwilę najniebezpieczniejszy jest dojazd na lądowisko - pojawiają się niestety powierzchowne uszkodzenia wynikające z przenoszenia, transportowania itd. Draco lata rewelacyjnie, nie mam żadnych większych problemów. Odnośnie wad - trzeba pilnować szybko-złączek. Przed złożeniem modelu należy się upewnić, że wszystkie piny są prosto ułożone, a po złożeniu modelu sprawdzić działanie powierzchni sterowych / klap.
robertus Opublikowano 22 Sierpnia 2021 Opublikowano 22 Sierpnia 2021 Jak z tymi złączkami jest taki problem to może je zastąpisz innymi, bardziej trwałymi?
AKocjan Opublikowano 22 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2021 28 minut temu, robertus napisał: Jak z tymi złączkami jest taki problem to może je zastąpisz innymi, bardziej trwałymi? problem tkwi w tym, że istnieje zagrożenie niespasowania się pinów z gniazdami. Przez co się one krzywią. Trzeba to później naprawiać. Tak w przyszłości to prawdopodobnie zmienię.
grzegor Opublikowano 31 Sierpnia 2021 Opublikowano 31 Sierpnia 2021 W dniu 8.08.2021 o 20:39, AKocjan napisał: Może taki film z dziedziny Cię zainteresuje: 1
dukeroger Opublikowano 1 Września 2021 Opublikowano 1 Września 2021 No to mały update i z mojej strony: 1. Zrealizowałem revers silnika 2. Rozbiłem model 3. Odbudowałem model 4. Zbudowałem zestaw transportowy A w szczegółach; re1: Jest taki produkt co sie nazywa ESC telemetry converter; w skrócie potrafi tłumaczyć jeden protokół telemetrii na inny. A zagadnienie rewersu w tym modelu jak ktoś nie ma aparatury Spectrum sprowadzało się do telemetrii jaką dostarcza i oczekuje regulator Avian. W skrócie produkt działa jak obiecali, jest dość komunikatywna i kompetentna obsługa klienta i całość działa. Podpina się toto do portów Smart Port oraz SBUS odbiornika. No i wszystko działa. Do tego mam wszystko to co Avian przekazywał czyli temperaturę regulatora, napięcie, prąd, ilość obrotów. Na tym etapie podekscytowania zrobiłem błąd... za który zapłaciłem w punkcie 2. A błąd sprowadził się do tego że w standardowo przygotowanych ustawieniach Pozycja przepustnicy czytana jest z kanału 1szego. A u mnie na tym kanale były lotki... no to zamieniłem ustawienia kanałów, prawie zamieniłem. O czym zapomniałem to że na lotce mam rewers LINK do producenta re2: próba oblotu z reversem lotek zakończyła się pół beczką i posadzeniem modelu w stanie obróconym. W efekcie pęknięciu uległa węglowa rura skrzydeł (byłem świecie przekonany że tego się nie da złamać), połamało się śmigło i lekko rozmontowała się kabina (pęknięta pianka, wyrwane plastikowe okucie skrzydeł). Skrzydła wyszły właściwie bez szwanku (małe zadrapania), lekko zadrapała się też pokrywa silnika. 4kg modelem w glebę CUD re3: na rurę i śmigło czeka się 3-4 tygodnie. Kadłub naprawiłem podziwiając węglową konstrukcję wewnątrz która się rozpięła bez pęknięć czy złamań. Nawet szyby się nie porysowały choć połowa oszklenia wypadła. Przy okazji mam zamienne śmigło z firmy Ramoser (4x 14,9x8 (do12)) czyli nastawne. Pomierzyłem taki zestaw jako zamiennik oryginalnego śmigła i mogę mieć 4.2kg ciągu przy 60A zamiast 4.6kg przy 72A czyli polatać dłużej. Bardzo przydał się pęczniejący klej BELI-ZELL (nie mogę tego już nigdzie znaleźć). Najbardziej zbliżony kolor do zamalowania napraw to mieszanka 70.947 oraz 70.908 z farb Modelcolor. LINK do producenta re4: żeby się ten model nie niszczył od noszenia i przestawiania wymyśliłem stojak. Stojak jest zbudowany z rurek PVC oraz elementów drukowanych. Można go łatwo zamontować w aucie oraz powiesić na ścianie. Zabezpiecza też obrys skrzydeł przed wturlaniem się innych gratów. W dolną rurę chowa się węglową rurę skrzydeł. Na koniec dodałem jeszcze galanterie która pozwala postawić na nim model w pozycji normalnej i odwróconej. Coś na kółko ogonowe jeszcze dołożę. Duma i radość mnie rozpiera Tyle z poligonu... ZAWSZE SPRAWDZAJCIE PRZED STARTEM CZY STERY RUSZAJĄ SIĘ POPRAWNIE! żeby potem płatów śmigła nie szukać 1
robertus Opublikowano 1 Września 2021 Opublikowano 1 Września 2021 Szacun za relację i analizę, nie każdy potrafi podzielić się kretem. Co do rewersu, zastanawiam się czy dałoby się to zrobić na regulatorze samochodowym, hmm
dukeroger Opublikowano 1 Września 2021 Opublikowano 1 Września 2021 Wiem że są takie inne lotnicze np z HK ale limit był na 80A. Avian ma 100A (120A w peaku) i do tej wielkości modelu nie ma specjalnie wyboru. A funkcja jest naprawdę fajna w temacie skrócenia dobiegu lub manewrów lotniskowych. No i jest pomiar amperow silnika i obrotów... to przy tym smigle ze zmiennym skokiem pozwala cos dobrać. Co do relacji to taki proces terapeutyczny 1
AKocjan Opublikowano 2 Września 2021 Autor Opublikowano 2 Września 2021 Dobrze, że obyło się bez poważnych uszkodzeń. Powiem szczerze, że na tą chwilę jeszcze nie myślałem o rewersie - chyba na to jeszcze za wcześnie. Tutaj łatwo o błędy. Za kilka tygodni warto będzie jednak o tym pomyśleć - bardzo dziękuję za podzielenie się informacjami dotyczącymi tego zagadnienia . Bardzo fajny stojak, ja wożę samoloty w bagażniku, chronię elementy workami foliowymi. Obcierki niestety się pojawiają. Zaliczyłem około 14 dni lotnych modelem, średnio na dzień 6-7 lotów. Pod względem mechanicznym samolot w pełni sprawny. Przestronna kabina sprzyja montowaniu kamerek w środku : W dniu 31.08.2021 o 13:02, grzegor napisał: Może taki film z dziedziny Cię zainteresuje: @grzegor ciekawy materiał, widać że gość zna się na rzeczy. 3
grzegor Opublikowano 3 Września 2021 Opublikowano 3 Września 2021 15 godzin temu, AKocjan napisał: ...Przestronna kabina... Fajny ten film z Draco. A do przodu się da skierować?
AKocjan Opublikowano 5 Września 2021 Autor Opublikowano 5 Września 2021 W dniu 3.09.2021 o 13:06, grzegor napisał: Fajny ten film z Draco. A do przodu się da skierować? tak, mam nawet takie materiały.
dukeroger Opublikowano 5 Września 2021 Opublikowano 5 Września 2021 Fajnie to by się było rozglądać w locie... Dopracowałem stojak; teraz z samolotem na wierzchu mieści się do bagażnika Mondeo Mk.V. Obniżyłem raczki oraz dodałem wzdłużne usztywnienie. Uprzedzając pytanie klapa się zamyka nie na modelu.
Ares Opublikowano 6 Września 2021 Opublikowano 6 Września 2021 W dniu 2.09.2021 o 21:47, AKocjan napisał: Przestronna kabina sprzyja montowaniu kamerek w środku Przyznam szczerze ,że nigdy nie lubiłem oglądać filmów kręconych z pokładu modelu . Mnóstwo niekontrolowanych ruchów obiektywu i brak punktu odniesienia nigdy nie pozwalało mi oglądać czegoś takiego dłużej niż kilkanaście sekund. Natomiast takie umieszczenie kamery w kabinie daje wrażenie jakby było się pasażerem samolotu i obserwowało ziemię z okna . Bardzo fajny pomysł z tym ,ze widać obramowanie kabiny i skrzydło. Taki film przyjemnie się ogląda.Gratuluję pomysłu. 1
AKocjan Opublikowano 29 Września 2021 Autor Opublikowano 29 Września 2021 Model w swoim żywiole - czyli loty STOL w trudnym terenie
AKocjan Opublikowano 23 Października 2021 Autor Opublikowano 23 Października 2021 Kolejna "dawka" lądowań moim modelem E-flite Draco. Jak na górnopłata przystało Draco ląduje się bardzo przyjemnie. Dodatkowo sloty robią świetną robotę - dużych kątów natarcia model się nie boi . Samolot pod tym względem oceniam na wielki plus. 1
AKocjan Opublikowano 7 Listopada 2021 Autor Opublikowano 7 Listopada 2021 Nagranie z perspektywy kamery pokładowej
Janekm Opublikowano 7 Listopada 2021 Opublikowano 7 Listopada 2021 Bardzo ładne, czy następny film mógłbyś zrobić z kamerą nieco przesuniętą do przodu? Tak z pozycji głowy pilota na prawym, byłoby jeszcze bardziej realistycznie.? 1
AKocjan Opublikowano 7 Listopada 2021 Autor Opublikowano 7 Listopada 2021 dziękuję, postaram się umieścić kamerę na prawym fotelu
Janekm Opublikowano 10 Grudnia 2021 Opublikowano 10 Grudnia 2021 Arku, Jak zwykle pogratulować umiejętności , nie bardzo to widać na filmie, czy startowałeś dokładnie pod wiatr? Czy może z bocznym? Gratulacje.
AKocjan Opublikowano 12 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2021 Dziękuję, starałem się startować/lądować pod wiatr. Rozbieg / dobieg Draco jest dość krótki wiec mogłem sobie pozwolić na operowanie w poprzek pasa startowego . Nie byłbym w stanie wylądować z wiatrem bocznym przy tej pogodzie
Rekomendowane odpowiedzi